Podul Porțelanului

Începând de miercuri, 3 aprilie 2019, podul Porțelanului a fost închis circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului din zonă.
Traficul pietonal a fost deviat pe puntea amenajată peste estacada existentă.
În ceea ce privește traficul rutier, acesta a fost deviat pe următoarele trasee:
– pe partea nordică: – Piața 1 Mai – strada Câmpul Pâinii – strada Bulgarilor – strada Fabricii – B-dul Muncii (pentru trafic greu) și traseul strada Paris – strada București și strada Paris – strada Răsăritului (pentru traficul ușor);
– pe partea sudică a podului – se va putea circula pe traseele strada Nădășel – strada Oașului sau strada Alexandru Sahia – cartierul Iris.
Proiectul de modernizare a Podului Portelanului presupune construirea unui pod nou în amonte față de cel existent, la o distanță de 2 metri față de acesta, care va avea două benzi de circulație și două trotuare. Lungimea noului pod va fi de 62 metri si va avea 3 deschideri. Secțiunea transversală a podului va fi de 10,8m (7,8m lățime carosabilă, 2×1,2m lățime trotuare de acces și intervenție; 2 lise de parapete 2×0,3m). De asemenea, podul existent va fi reabilitat și consolidat, urmând să fie redat circulației pietonale și bicicliștilor. Lucrările presupun înlocuirea suprastructurii de rezistență, secțiunea transversală a acestuia va fi de 6,9m (circulație pietonală-2,5m; spațiu bicicliști 3,44m; lisă trotuar amonte 0,48m, lisă trotuar aval 0,48m).
Lucrările presupun și modernizarea iluminatul public, prin montarea unor stâlpi noi care vor fi echipați cu corpuri de iluminat LED.
Lucrările sunt executate de SC DIFERIT SRL , valoarea contractului fiind de 5.786.774,72 lei fără TVA. Termenul efectiv de execuție a lucrărilor este de 12 luni.

S-au reluat lucrările de modernizare la Podul Fabricii

În această primăvară au fost reluate lucrările de reabilitare la podul de pe strada Fabricii, lucrări de amploare a căror primă etapă s-a realizat în cursul anului trecut.
Până acum, au fost consolidate 16 dintre cele 24 de picioare ale podului și s-au înlocuit elemente de susținere la 4 dintre picioarele podului – pentru care au fost necesare astfel de lucrări.
În continuare, se vor reabilita carosabilul și trotuarele – etapizat pe jumătate din lățimea podului, și vor fi realizate lucrări de suprastructură precum: înlocuirea grinzilor degradate cu grinzi noi, realizarea unei plăci de suprabetonare, înlocuirea parapeților pietonali, montarea de panouri fonoabsorbante.
De asemenea, iluminatul public va fi modernizat folosindu-se tehnologia LED.
Valoarea lucrărilor este de 13,7 milioane de lei (fără TVA).
Pe perioada de execuție a lucrărilor vor fi restricții de circulație pe pasaj și se va circula pe câte o bandă pe sens. Circulația pietonală va fi asigurată.

Începerea lucrărilor pentru modernizarea Podului „N”

Luni, 18 februarie, a fost dat ordinul de începere pentru lucrările de modernizare a pasajului denivelat „Nod N”. Pasajul reprezintă una dintre principalele căi de acces în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea și asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur.
Organizarea de șantier în vederea începerii lucrărilor a fost demarată și se vor efectua reparații la infrastructura și suprastructura pasajului. La partea superioară a pasajului vor fi refăcute în totalitate calea, hidroizolația, bordurile și trotuarele existente. Fațada pasajului va fi modernizată complet, sistemul arhitectural va fi alcătuit din plăci de aluminiu eloxat pe o structură metalică, ancorată în elementele armate de beton ale pasajului. Parapetul pietonal va fi compus din aceleași tipuri de lamele din aluminiu și panouri din tablă plană perforată.
De asemenea, va fi modernizat iluminatul public și va fi instalat sistem de supraveghere video, iar fațada modernizată va avea un sistem de iluminat modern.
La finalizarea lucrărilor pasajul va avea 51,3 m lungime:
– partea carosabilă – 18,50 m lățime;
– pistă de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă;
– trotuare de 1,30 m lățime pe partea dreaptă, respectiv de 1 m lățime pe partea stângă.
Pe perioada de execuție circulația nu va fi închisă, vor exista doar restricții de circulație pe sensuri, va fi asigurată circulația pietonală și se va lucra sectorial.
Valoarea totală a investiției este de 6.010.214,93 lei fără TVA. Lucrările vor fi realizate de către SC Diferit SRL, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 9 luni de zile.