Dezbatere publica "Brand-ul Clujului si Zilele municipiului Cluj-Napoca", 28 ianuarie 2010

Cea de-a doua intalnire din seria dezbaterilor publice referitoare la brand-ul si zilele municipiului s-a desfasurat in Sala de Sticla a Primariei municipiului Cluj-Napoca in data de 28 ianuarie 2010.

La dezbatere au participat reprezentanti ai mediului universitar, cultural, politic si administrativ clujean, reprezentanti ai unor agentii de publicitate, birouri de arhitectura sau asociatii si organizatii non-guvernamentale clujene.

In cadrul dezbaterii au fost facute mai multe poriecte de branding de catre agentiile de publicitate Trend Communication si Tact si organizatia Patrir.

Horia Bogdan, managing partner in cadrul Trend Communication, a prezentat proiectul ce propune grafismul care reprezinta stilizat un turn sau bastion cu crenelurile unui zid si face trimitere la statutul de cetate, burg, oras cu vechime, cu istorie al Clujului. La baza zidului este reprezentata o apa curgatoare, Clujul fiind orasul din Transilvania cu cele mai multe poduri.

La nivel de text, agentia Trend Communication a ales sa scrie numele orasului in trei limbi – Cluj-Napoca – Kolozsvar – Klausenburg pentru a sublinia multiculturalismul urbei, una dintre valorile promovate. Fontul folosit pentru text imita scrisul de mana si devine, astfel, foarte prietenos in opinia celor de la Trend.

Sloganul ales “E totul pentru mine” reprezinta o abordare generalista si empatica, care sa se poata adresa mai multor categorii de subiecti: tinerilor care vin la universitate, celor interesati de multiculturalismul Clujului, oamenilor de afaceri atrasi de investitii in oras. Sloganul apare ca o semnatura (pozitionarea oblica), o amprenta a fiecaruia asupra orasului.

Brand-ul ar urma sa inglobeze mai multe trasaturi – traditie (turnul stilizat), maleabilitate (coloristica diversa), empatie (sloganul ales, fontul folosit), deschidere (folosirea denumirii in mai multe limbi), potrivit prezentarii realizate de catre reprezentantii Trend Communication.

Agentia Tact a folosit si datele dintr-o campanie trecuta, “Clujul are farmec”, propunand, in plus, ca slogane sintagmele “Inima Transilvaniei”, “Cluj-Napoca, o parte din viata ta” si “Orasul comoara al Transilvaniei”. Fiecare dintre aceste sintagme insoteste un logo, pentru sustinerea ideilor respective.

Trasaturile identificate de Tact au fost multiculturalitatea, orasul universitar si de mediul deschis afacerilor.

Organizatia Patrir nu a prezentat un proiect de branding propriu-zis, dar a propus varianta Cluj – Kolozsvar – Klausenburg. Trasaturile identificate de membri Patrir ampreuna cu o organizatie a expatilor din Cluj sunt valoarea, siguranta si multi-culturalismul.

Urmatoarea dezbatere va avea loc in luna aprilie.

Alte propuneri de slogan primite (unele transmise prin intermediul blogurilor):
“Clujul, lejer ca o vacanta”
“ca un chilot de Jolidon”
“Casa flacarii violete”
“Perpetuum nobile”.
“Transilvania cu distinctie”
Clujul – No chiar ca-i fain ! (de la NOKIAr ca-i fain).

In ceea ce priveste zilele orasului, pentru serbari va fi stabilit un interval. Propunerea cea mai bine primita de participanti a fost luna mai – este perioada in care vin cei mai multi straini, se deruleaza cele mai multe conferinte in mediul academic, dar si medical, unele cu participare internationala.

Propuneri si intrebari pot fi facute la adresa de email presa@primariaclujnapoca.ro

Materialele vor fi afisate pe site-ul Primariei, www.primariaclujnapoca.ro, dupa obtinerea in scris a acordului cu privire la drepturile de autor.