Comunicat de presa

(30 iunie 2017)

 


Ref: S-a deschis Podul Traian

Lucrarile la podul Traian au fost finalizate. Noul pod a fost deschis circulatiei rutiere si pietonale in aceasta dimineata.

Lucrarile de constructie la Podul Traian au demarat in data de 22 august 2016. Executia podului a constat in demolarea completa a podului vechi si realizarea unui pod nou.

Lucrarile au fost realizate de firma SC DIFERIT SRL, iar valoarea contractului incheiat a fost de de 6,5 milioane de lei + TVA.

Caracteristicile noului pod:

  • are lungimea de 31,85 m, iar latimea a crescut de la 12,40 m la 25 m si are 4 benzi circulatie (3,5m latime), 2 piste biciclisti (1,6 m latime), 2 trotuare (cu latime variabila 2,25 – 3,5 m)

  • suprastructura alcatuita din 11 grinzi prefabricate cu inaltimea de 1,82 m;

  • hidroizolatia utilizata este o solutie noua, inovatoare cu termen de garantie 20 ani, asigura grad de protectie ridicat, in conditii de diferente de temperaturi mari (iarna- vara).

Iluminatul arhitectural ofera o imagine feerica structurii podului dupa lasarea serii.

Pavajul de pe zona pietonala respecta ambientul realizat in zona centrala, respectiv Piata Unirii si trama stradala recent inaugurate, iar parapetii au un design deosebit.

Circulatia CTP pe Podul Traian se reia din 1 iulie

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta reluarea circulatiei mijloacelor de transport in comun pe Podul Traian, incepand din 1 iulie 2017.

Astfel, urmatoarele linii vor reveni la traseele de baza:

– troleibuze: 3, 4 si 5;

– autobuze: 9, 22 (microbuze), 23, 23L, 26, 26L, 28, 28B, 32B, 36B, 36L, 41, 50, 50L, 52.

Linia 1 va reveni la traseul de baza dupa finalizarea primei etape a lucrarilor de pe latura nordica a Pietei Unirii.

Linia 35 va avea traseul, la mers spre Piata Garii, din Piata A. Iancu – 21 Decembrie 1989 – Regele Ferdinand – Horea – Piata Garii, cu statii suplimentare la Sora si Central. La intoarcere va reveni la traseul de baza, pe str. Burebista – I. Coroian – Traian – Piata M. Viteazu.

Statia Central (pe str. Regele Ferdinand, spre Piata Garii) va ramane definitiva pentru liniile 3, 4, 5 (troleibuze), respectiv 9, 19, 22, 29, 32B, 35, 42 (autobuze).

Statia Cuza Voda (intre str. David Ferenc si Cuza Voda) va ramane in functiune, urmand sa deserveasca liniile 19, 29, 42.

 

Scurt istoric Podul Traian 1922 – 1932 (Sursa informatii: profesor Vladimir-Alexandru Bogosavlievici de la Colegiul National ”George Baritiu”):

 

"- pentru realizarea podului a fost gandit un concurs de proiecte, cu termen de predare in 20 martie 1922, fiind implicata si Primaria municipiului Cluj-Napoca; la fel ca si acum;
– au fost 7 proiecte in total, fiecare avand un motto sugestiv; a castigat proiectul cu motto-ul "Decebal";
– proiectul a fost realizat de inginerii Edmund Sebestyen (nume maghiar se citeste: sebesten) si Eduard Meisel (evrei amandoi); reprezentau firma Atlas SA din Cluj-Napoca
– podul era cu arc simplu, fara nervuri, latimea arcului avand 17 m si trotuarele pe console de 1,80 m;
– lucrarile de executie a podului au inceput in anul 1928, iar in urma unei licitatii contractul a fost atribuit societatii Inginer Tiberiu Eremia din Bucuresti pentru 6.618.440 lei (in acea perioada valoarea leului romanesc era echivalenta cu cea a francului);
*Firma care a castigat licitatia (Ing. Tiberiu Eremia) a facut si Catedrala Ortodoxa din Cluj-Napoca

– in anul 1930 s-a asfaltat podul – firma Bitumen din Oradea

– in primavara anului 1931 au inceput lucrarile pentru parapetul podului, podul fiind dat in folosinta in toamna anului 1931, ultimele lucrari fiind cele pentru iluminat public in ianuarie 1932".