338 de propuneri de proiecte depuse in cadrul primului proces online de Bugetare participativa din Romania

 

Duminica, 20 august, s-a incheiat etapa de inscriere online de proiecte in cadrul procesului Bugetare participativa Cluj-Napoca 2017. Procesul continua pana la finalul anului, conform Regulamentului publicat pe platforma dedicata.

Votul va incepe in data de 2 octombrie 2017, iar pentru a vota este necesar un cont pe www.bugetareparticipativa.ro.

Ce a fost pana acum si ce urmeaza in cadrul acestui proces participativ dedicat clujenilor, pe scurt:

Toti cei care locuiesc, muncesc sau studiaza in Cluj-Napoca au putut depune propuneri de proiecte pentru orasul nostru online, in perioada 17 iulie – 20 august 2017. Din totalul de 338 de propuneri de proiecte depuse, cele mai multe vizeaza traficul si mobilitatea in general, fiind inscrise in domeniul "Mobilitate, accesibilitate si siguranta circulatiei", urmat de categoria "Alei, trotuare si zone pietonale":

a. Alei, trotuare şi zone pietonale – 68 propuneri de proiecte
b. Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei – 83 propuneri de proiecte
c. Spatii verzi si locuri de joaca – 57 propuneri de proiecte
d. Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.) – 47 propuneri de proiecte
e. Infrastructura educationala si culturala – 44 propuneri de proiecte
f. Oraşul digital – 39 propuneri de proiecte

Cateva cifre legate de utilizarea platformei www.bugetareparticipativa.ro, de la lansarea procesului din 17 iulie si pana la incheierea primei etape, in 20 august:

– 9.577 utilizatori (numar de persoane care au accesat platforma in acest interval de timp);
– 271.910 accesari;
– 5 minute si 3 secunde – durata medie de stat pe platforma pentru un utilizator;
– rata de respingere (bounce rate) – 0.02%, adica aproape toti cei care au intrat pe platforma au fost interesati de continut;
– 18 – numarul mediu de pagini pe care un utilizator l-a vizitat cat a fost pe site;
– 530 persoane si-au facut cont pe platforma pana acum.

Vizitatorii platformei, dupa varsta:

53.50% – 25-34 ani
25.21% – 35-44 ani
8.80% – 18-24 ani
7.11% – 45-54 ani
3.69% – 55-64 ani
1.69% – 65+

Ce urmeaza:

incepand de luni, 21 august, am intrat in etapa de analiza a propunerilor de proiecte, conform Calendarului anuntat:

– 17 iulie – 20 august – depunere proiecte
– 21 august – 1 octombrie – analiza proiecte
– 2 octombrie – 22 octombrie – prima etapa de vot
– 23 octombrie – 29 octombrie – validare vot I
– 30 octombrie – 19 noiembrie – a doua etapa de vot
– 20 noiembrie – 26 noiembrie – validare vot II
– 27 noiembrie – afisare rezultate finale

Posibilitatea de a face cont (pentru cei care locuiesc, muncesc sau studiaza la Cluj-Napoca si au implinit 18 ani) ramane deschisa pe platforma bugetarii participative pe tot parcursul etapei de analiza. Contul pe www.bugetareparticipativa.ro este necesar in etapa de vot.

Ce prevede Regulamentul procesului pentru etapa de analiza, la Capitolul 8 – ANALIZA TEHNICa ŞI JURIDICa A PROPUNERILOR DE PROIECTE:

1. Analiza tehnica şi juridica a propunerilor este realizata de catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca, ale carei servicii verifica conformitatea acestora cu standardele prezentului regulament şi cu alte reglementari legale in vigoare, precum si fezabilitatea tehnica.

2. Propunerile care indeplinesc conditiile de eligibilitate pot suferi ajutari tehnice din partea Primariei Municipiului Cluj-Napoca, daca este necesar.

3. Similitudinea continutului sau proximitatea geografica poate duce la integrarea diferitelor propuneri intr-un singur proiect.

4. Proiectele care contravin prevederilor legale in vigoare nu vor fi incluse in procesul de bugetare participativa si nu vor fi publicate pe site-ul www.bugetareparticipativa.ro.

5. Echipa tehnica de evaluare a proiectelor este formata dintr-un reprezentant ale urmatoarelor departamente din cadrul Primariei municipiului Cluj-Napoca:
– Directia Tehnica
– Directia Ecologie Urbana si Spatii Verzi
– Directia Juridica
– Directia Generala de Urbanism
– Directia Patrimoniul Municipiului si Evidenta Proprietatii
– Directia Generala Comunicare, Dezvoltare Locala si Management Proiecte

Coordonare: Primarul municipiului Cluj-Napoca.

7. Toate propunerile si documentele care le-au fost atasate devin proprietatea Municipiului Cluj-Napoca.

Observatii:

– in cazurile in care au fost depuse proiecte cu acelasi obiect sau obiecte similare, conform Regulamentului procesului de BP, in etapa de analiza specialistii primariei vor comasa aceste tipuri de propuneri si le vor supune la vot ca proiect unic, cu instiintarea prealabila a deponentilor.

– Comisia tehnica va analiza fiecare propunere si va incerca sa gaseasca cea mai buna formula de imbunatatire a propunerii de proiect, astfel incat sa poata sa fie supus la vot.

– Foarte multe proiecte vizeaza aspecte legate de trafic si mobilitate: infiintare sensuri unice, construire de pasaje subterane si supraterane, restrictionarea accesului auto in zona centrala, pietonalizarea diferitelor strazi din zona centrala, ceea ce evidentiaza faptul ca principala problema a clujenilor ramane traficul. Multe dintre aceste propuneri depasesc bugetul de 150.000 euro (TVA inclus), dar vor ramane in analiza primariei.

La finalul perioadei de analiza vor fi publicate mai multe informatii, odata cu lista proiectelor supuse votului. Prima etapa de vot incepe luni, 2 octombrie 2017.


Pentru detalii suplimentare legate de procesul Bugetare participativa Cluj-Napoca 2017 puteti accesa www.bugetareparticipativa.ro, pagina https://facebook.com/BugetareParticipativa sau transmite un email la adresa bugetareparticipativa@primariaclujnapoca.ro.

Platforma www.bugetareparticipativa.ro a fost realizata de Primaria Cluj-Napoca in parteneriat cu compania Evozon, prin iTech Transilvania Cluster, sub egida Consiliului Consultativ pentru Antreprenoriat si Inovare in IT.