Construcţiile ilegale postate pe site-ul primăriei

Primăria municpiului Cluj-Napoca va posta pe site-ul oficial al instituţiei www.primariaclujnapoca.ro/Informatii publice/Urbanism/Certificate de atestare a constructiei situaţia cererilor de atestare a edificării unui imobil care au fost respinse, din motive de nerespectare a prevederilor autorizaţiei de construire.

„Niciunul dintre imobilele construite fără să respecte autorizaţia emisă de către Primărie nu va primi dovada de luare în folosinţă a imobilului, obligatorie pentru a putea întăbula construcţia” a explicat primarul Sorin Apostu.

Acesta a spus că, la verificările din teren cu privire la unele dintre imobilele pentru care se solicită acest document inspectorii primăriei au avut surpriza să descopere construcţii radical diferite faţă de ce se autorizase se fapt. „Ne aşteptam să găsim locuinţe colective, şi în loc de asta am găsit un bloc cu zeci de apartamente”, a precizat primarul.

Primăria va începe procese împotriva posesorilor acestor dosare respinse de la primirea dovezii de luare în folosinţă.

“Vreau să trag astfel un semnal de alarmă tuturor celor care, crezând că îşi iau autorizaţie de construire pentru casă şi ulterior cred că-şi pot construi apartamente, că la Cluj-Napoca nu vor mai putea face astfel de lucrări”, a afirmat primarul Sorin Apostu.

Certificat de informare la urbanism

Majoritatea cetăţenilor care solicită certificate de urbanism vor de fapt acest certificat doar pentru a se informa care sunt reglementările specifice unei anumite zone, astfel că, pe viitor, Primăria va elibera la cerere „Certificate de informare”.

Aceste certificate de informare vor fi eliberate în termen de 5 zile de la data depunerii cererii.

Certificatele de urbanism sunt strict reglementate prin lege şi presupun o procedură relativ greoaie, iar prin această măsură Primăria Cluj-Napoca doreşte să-i ajute pe cei care doresc, de fapt, doar să afle cât mai rapid anumite informaţii.

Aceste certificate de informare nu pot fi folosite pentru alte scopuri, cum ar fi operaţiuni notariale.

Sunt specific pentru informare! Spre exemplu, ce se poate construi într-o anumită zonă, se pot construi 4 etaje sau 10 etaje; care sunt utilizările permise, care sunt utilizările admise cu condiţionări şi care anume sunt condiţionările; care sunt utilizările interzise, spre exemplu: se poate face hală de vulcanizare în Andrei Mureşanu sau se poate construi o grădiniţă pe un anumit amplasament.

Ce avize trebuie obţinute, ce este voie şi ce nu potrivit reglementărilor legale în vigoare, potrivit PUG-ului şi respectiv potrivit documentaţiilor urbanistice aprobate.

Din acest moment, cetăţenii au două variante la dispoziţie, în funcţie de nevoile lor:

– certificatul de informare dacăse doreste doar ca informatie ce se poate face pe parcela care îl interesează şi în ce condiţii – termen 5 zile;

– certificatul de urbanism – termen 30 de zile.