Ref: Primaria semneaza contractul pentru reabilitare a liniei de tramvai

Primaria municipiului Cluj-Napoca  va semna in data de 15 iunie 2011 contractul de executie a lucrarilor de reabilitare a liniei de tramvai, proiect realizat din fonduri europene accesate prin Programul Operationl Regional, axa 1.1 destinat polilor de crestere.

Semnarea este posibila avand in vedere deciziile Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor, care a respins constatiile depuse de catre companiile Martin Rose Romania SRL si Mari Vila Com SRL la reportul de atribuire al comisiei de licitatii din data de 23 aprilie 2011. 

Astfel, impotriva contractului de achizitie publica „Modernizarea liniei de tramvai Manastur – Pta Garii – Bdul Muncii”, la sediul C.N.S.C. au fost formulate urmãtoarele contestatii:
– nr. 12.695/28.04.2011 (dosar nr. 2.065), contestator: S.C. MARTIN ROSE ROMANIA S.R.L., lider al asocierii: S.C. MARTIN ROSE ROMANIA S.RL. – MARTIN ROSE GMBH&CO.KG – S.C. DIFERIT S.R.L. 
– nr. 13.388/03.05.2011 (dosar nr. 2.172), contestator: S.C. MARI VILA COM S.R.L.
Conform art. 273, al. 1, din O.U.G. nr. 34/2006, modificatã si completatã, dosarul 2.172 a fost conexat cu dosarul 2.065.
Precizam ca S.C. MARTIN ROSE ROMANIA S.R.L. a solicitat in cuprinsul contestatiei formulata la C.N.S.C., printre altele, si „suspendarea procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica”, insa aceasta solicitare a fost respinsa prin Decizia nr. 162 S/ 03.05.2011. 

In data de 07 iunie 2011, CNSC a emis Decizia nr. 2331, prin care a respins ca nefondate contestatiile formulate de SC MARTIN ROSE ROMANIA SRL (in calitate de lider al asocierii: SC MARTIN ROSE ROMANIA S.RL. – MARTIN ROSE GMBH&CO.KG – S.C. DIFERIT S.R.L.) si de S.C. MARI VILA COM S.R.L.

In data de 23 aprilie 2011 a avut loc atribuirea licitatiei pentru executia lucrarilor de modernizare a liniei de tramvai, catre  asocierea firmelor SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, in valoare de 104.022.863,41 lei. In plus, proiectul inseamna peste 200 de noi locuri de munca create in Cluj-Napoca pe durata executiei lucrarilor.

Proiectul este foarte important pentru strategia de modernizare a transportului in comun din municipiu, prin faptul ca va reduce la jumatate timpul de calatorie pe care il necesita infrastrctura actuala. Capacitatea de transport va creste considerabil, iar poluarea sonora va fi mult redusa pentru ca pe caile de rulare se vor monta amortizoare de cauciuc pentru sunet si vibratii, care vor elimina trepidatiile cladirilor de pe strazile parcurse de tramvai.
Un alt avanjat al tramvaiului se refera la economia consumului energetic, care va scadea cu circa 38-40%. Lucrarile de investitie se vor realiza pe tronsoane, pentru a reduce la maximum posibil disconfortul pentru cetateni.

Pe tronsonul Manastur-Piata Garii proiectul presupune:
– refacerea a 11,77 km linie de tramvai
– construirea a 7 noi refugii pentru persoane si refacerea celor 5 deja existente
– amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
– 3.200 mp spatiu verde amenajat
– timpul va fi redus de la 48 de minute in medie la 24 de minute
– numarul de calatori va creste de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an
 
Pe tronsonul Piata Garii – Bd. Muncii proiectul presupune:
– refacerea a 14,18 km linie de tramvai
– construirea unui nou refugiu pentru persoane si refacerea celor 2 deja existente
– amenajarea a 3 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
– 402 mp de spatiu verde amenajat
– timpul va fi redus de la 36 de minute in medie la 19,2 minute
– numarul de calatori va creste de la aproximativ 89.000 pe an, la peste 103.000 pe an
Garantia lucrarilor care a solicitat-o Primaria prin caietul de sarcini este de 5 ani pentru trama si de 10 ani pentru calea de rulare.

Calendarul activitatilor se intinde pe 2 ani:
Termene intermediare pentru tronson 1 (Manastur – P-ta Garii):
– str. Bucium-Calvaria – 3 luni de la ordinul de incepere a lucrarilor (luna 1-3)
– Calvaria – Pod Horea – 6 luni de la etapa precedenta (luna 4-9)
– Pod Horea – Gara – 3 luni de la etapa precedenta (luna 10-12)
Termene intermediare pentru tronson 2 (P-ta Garii – Bdul Muncii)
– Caii Ferate – str. Garii – 2 luni (luna 13-14)
– Str. Garii – Maramuresului – 2 luni (luna 15-16)
– Maramuresului – Bdul Muncii – 2 luni (luna 17-18)
– Bdul Muncii – Cpt. Grigore Ignat – 6 luni (luna 19-24)

In cazul in care executantul nu reuseste sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin contract, va plati penalitati de 0,5%/zi intarziere din valoarea lucrarilor neexecutate, pana la indeplinirea efectiva a obligatiilor.

Municipalitatea a inceput organizarea pentru gestionarea acestui proiect atat de important, dar care va modifica pe termen scurt obiceiurile clujenilor care se deplasau cu ajutorul tramvaiului.

Pe anumite perioade se vor introduce autobuze in locul tramvaielor si se va circula cu restrictionari. In prima faza, cat se va lucra pe segmentul Bucium – Calvaria, tramvaiul va putea circula in continuare si cu cateva lucrari minore va putea intoarce la podul Calvaria. Dar pe alte tronsoane circulatia va trebui asigurata cu autobuze. RATUC are pregatite autovehicule pentru a le pune la dispozitia calatorilor.

Fiecare etapa de lucrari va fi anuntata din timp, iar primaria va incerca sa anticipeze problemele de trafic si disconfortul pentru cei direct afectati de santier, in vederea reducerii la maximum a acestor probleme.

Dirigentia de santier a obiectivului de investitii «modernizarea liniei de tramvai». Titularul este asocierea SC Irimat Cons SRL/Acciona Ing. SA, cu valoarea de 0,6528% din valoarea situatiilor de lucrari executate si acceptate la plata de inspectorul de santier (la licitatie a mai participat asocierea SC Galliano/Iovidia/Metroul  S.A.- cu oferta de 0,75% din valoarea situatiilor de lucrari executate si acceptate la plata de inspectorul de santier).

Istoric licitatie:
Pentru aceasta licitatie s-au depus 7 oferte de catre:
1. ALPINE S.A.
2. BALZOLA CONSTRUCTII S.R.L.
3. ISAF- SOCIETATE DE SEMNALIZARI SI AUTOMATIZARI FEROVIARE S.A.
4. MARI-VILA COM S.R.L.
5. MARTIN ROSE ROMANIA
6. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII IN TRANSPORTURI BUCURESTI S.A.
7. SWIETELSKY Baugesellschaft mbH -Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup

Dintre aceste oferte s-au  calificat numai doua, respectiv cea a ISAF Societate de semnalizari si Automatizari Feroviare SA, in valoare de 111.188.845 lei si cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, in valoare de 104.022.863,41 lei.

Motivele care au stat la baza respingerii ofertelor:
1. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII IN TRANSPORTURI BUCURESTI SA. – oferta intarziata  – lipsa garantiei de participare
2. ALPINE S.A. – propunerea tehnica nu a corespuns caietului de sarcini/proiectului tehnic – nu s-a prezentat disponibilitatea, metodoligia, conditionarile si eventualele sarcini impuse pentru terti la realizarea liniilor provizorii de tramvaie, conform planurilor de situatie date
3. MARTIN ROSE ROMANIA – propunerea tehnica nu a corespuns caietului de sarcini/proiectului tehnic
4. BALZOLA CONSTRUCTII SRL – nu a indeplinit cerinta minima de calificare privind contracte similare si nici pe cea privind personalul
5. SC MARI-VILA COM SRL – oferta inacceptabila din cauza ca nu indeplineste cerintele minime de calificare solicitate (respectiv experienta similara de 100.000.000 de lei rezultata din cumularea sumelor a cel mult 3 contracte realizate in ultimii 5 ani) si neconforma deoarece contine in cadrul propunerii financiare preturi care nu sunt rezultatul liberei concurente si nu pot fi justificate (conform HG nr. 925/2006)