2
Sediul Direcției Generale Poliția Locală, str. Iuliu Maniu, nr. 16, Cluj-Napoca;

Primăria municipiului Cluj-Napoca cu sediul în Cluj-Napoca – Calea Moţilor nr. 3, tel. 0264-596030, www.primariaclujnapoca.ro; e-mail: registratura@primariaclujnapoca.ro organizează concurs de promovare în data de 12.06.2025 pentru ocuparea, pe durată nedeterminată, a funcţiilor publice de conducere:

șef serviciu, grad: II (1 post, ID: 340175) vacantă la Serviciul Constatare, impunere şi control persoane juridice, Direcția Impozite și Taxe Locale;

șef serviciu, grad: II (1 post, ID: 340187) vacantă Serviciul Urmărire creanţe buget local, Direcția Impozite și Taxe Locale.

Verificarea eligibilității candidaților în cadrul căreia comisia de concurs verifică eligibilitatea candidaţilor la concursul pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, pe baza documentelor conţinute de dosarele de concurs. (rezultatul selecției dosarelor se afișează în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor);

– Proba scrisă – care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă;

Proba interviului – în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.

Data afișării anunțului: 05.05.2025;

  • Perioada de depunere a dosarelor: 05.05.2025 – 26.05.2025;

  • Data, ora şi locul desfășurării probei scrise: 12.06.2025, ora 11,00 la sediul Direcției Generale Poliția Locală, str. Iuliu Maniu nr.16, Cluj-Napoca;

  • Interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba scrisă pentru candidații care au obținut la proba scrisă minimum 70 de puncte.

  • Data și ora susținerii interviului se va afișa pe www.primariaclujnapoca.ro odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.

Condiţii de studii şi alte condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: domeniul fundamental: științe sociale, ramura de știință: științe economice

Studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023

– să fie numiți într-o funcție publică de clasa I;

– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii

Vechime în specialitatea studiilor: minim 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

Cunoştinţe de operare pe calculator: Procesare de text – MS Word, nivel bază, se dovedeşte în cadrul probei interviu

Bibliografie/Tematică:

1. Constituţia României, republicată,

Tematica: integral

2. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

Tematica: integral

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

Tematica: integral

5. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematica: Titlul IX integral

6. Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematica: Titlul III-Dispoziții procedurale generale, Capitolul IV Actele emise de organele fiscale, Titlul V Stabilirea creanțelor fiscale, Capitolul I Dispoziții generale, Capitolul II Dispoziții privind decizia de impunere, Capitolul VI Prescripția dreptului de a stabili creanțe fiscale, Capitolul VIII. Stingerea creanțelor fiscale prin executare silită.

7. Cărţi de specialitate, articole de specialitate sau orice altă sursă de informare pentru operare pe calculator – Procesare text – MS Word

Tematica: • Crearea unui document nou, deschiderea,salvarea şi redenumirea acestuia •Introducerea, modificarea unui text • Introducerea, modificarea unui tabel • Stabilirea dimensiunii paginii •Alegerea fontului, stilului şi mărimii pentru caractere • Alinierea textului şi modificarea spaţiului dintre rânduri • Introducerea antetelor şi notelor de subsol • Numerotarea paginilor

Dosarul de concurs verificat de secretarul comisiei se depune la registratura Primăriei municipiului Cluj – Napoca – Calea Moților nr. 7.

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

 a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 pct. I din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările şi completările;

 b) curriculum vitae, modelul comun european;

 c) copia cărţii de identitate;

 d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, după caz;

 e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;

 f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;

 g) cazierul administrativ;

 h) dovada obţinerii numărului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii, sau a urmării unei forme de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate. Prevederile art. 146 din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare se aplică în mod corespunzător.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. f) este prevăzut la art. 137 lit. e). Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor potrivit alin. (1), documentul prevăzut la alin. (1) lit. g) se solicită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare, potrivit prevederilor art. 496 alin. (2) şi (3) lit. c) din prezentul cod.

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: registratura@primariaclujnapoca.ro (documentele vor fi transmise într-un singur fisier, format .pdf.). Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail registratura@primariaclujnapoca.ro după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura Primăriei municipiului Cluj Napoca, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.

Precizări privind transmiterea în format electronic a documentelor necesare înscrierii:

– documentele care necesită a fi completate vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior vor fi scanate în format .pdf, împreună cu celelalte documente din dosarul de recrutare, într-un singur document și nu în mai multe documente distincte și transmise în format electronic, ca atașament pe adresa de e-mail registratura@primariaclujnapoca.ro (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect, integral și să fie lizibile);

– e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (exemplu: Ionescu Ion – Dosar de recrutare concurs ………..).

– în situațiile în care volumul documentului .pdf, care reunește toate documentele aferente dosarului de recrutare, depășește capacitatea maximă suportată de e-mail pentru transmitere în format electronic (10 MB), candidatul va putea transmite un al doilea e-mail doar cu restul documentelor pe care nu le-a putut trimite inițial, menționând, în clar, datele sale de identificare și specificând faptul că aduce o completare unui e-mail transmis anterior;

– candidații au obligația să verifice înaintea transmiterii conținutul fișierului .pdf scanat, faptul că acesta conține toate documentele, acestea sunt lizibile și că fiecare document este scanat integral, respectiv: diplomele solicitate în anunț trebuie scanate și depuse față/verso, iar acestea trebuie să fie însoțite de anexele aferente.

Atenție! Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare incomplete sau incorect întocmite.

Notă:

  - Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.

  - Actele cuprinse în dosar, se prezintă în original sau copii legalizate conform Legii nr. 9/2023*, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs la sediul Primăriei municipiului Cluj – Napoca, Calea Moților nr. 3, etajul 2, camera 99. (pentru candidații care se prezintă fizic la sediul Primăriei municipiului Cluj-Napoca)

  - Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Actele prevăzute mai sus se prezintă în original sau copii legalizate în condițiile prevăzute în Legea nr.9/2023*, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

* Conform Legii nr. 9/2023, art.2, alin.4, în cazul în care candidații prezintă copii legalizate acestea vor fi acceptate.

Relaţii suplimentare privind condiţiile de participare la concurs, actele necesare înscrierii, bibliografia, atribuțiile prevăzute în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Cluj-Napoca, unde acestea sunt afişate, pe pagina electronică a Primăriei municipiului Cluj- Napoca, precum şi la Serviciul Resurse Umane, Calea Moților nr. 3, etajul 2, camera 99, telefon: 0264 596030, int. 1020, 1022, 5030. Persoana de contact: Dragotă Floarea – consilier, e mail: floarea.dragota@primariaclujnapoca.ro.

Informaţiile se menţin la locul de publicare până la finalizarea concursului conform legii.

Dosarul de concurs verificat de secretarul comisiei se depune la registratura Primăriei municipiului Cluj – Napoca – Calea Moților nr. 7.

Următoarele formulare pot fi accesate pe pagina de internet a instituției www.primariaclujnapoca.ro – Administrație – Informații publice – Concursuri posturi vacante:

Formularul de înscriere la concurs, Formatul standard al Adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor dobândită după data de 01.01.2011, Formular declaraţii, Atribuțiile prevăzute în fișa postului.

Dosarul de concurs verificat de secretarul comisiei se depune la registratura Primăriei municipiului Cluj – Napoca – Calea Moților nr. 7.

Șef serviciu, grad: II (1 post, ID: 340175) Serviciul Constatare, impunere şi control persoane juridice

  1. Organizează,coordonează, îndru, analizează periodic și controlează activitatea serviciului din subordine, dispunând măsurile legale și/sau face propuneri conducătorului ierarhic superior în vederea îndeplinirii obiectivelor specifice, a indicatorilor de performanță și creșterii eficenței activității; Întocmește fișa postului pentru fiecare subordonat

  2. Coordonează, îndrumă, urmăreşte şi răspunde de activitatea de înregistrare fiscală, gestiunea şi monitorizarea declarațiilor fiscale de la contribuabilii persoane juridice;

  3. Coordonează, îndrumă, urmăreşte şi răspunde de activitatea de stabilire, constatare și colectare a impozitelor și taxelor locale de la contribuabiliipersoane juridice;

  4. Coordonează, îndrumă, urmăreşte şi răspunde de activitatea de asistență a contribuabililor persoane juridice;

  5. Coordonează, îndrumă, urmăreşte şi răspunde de modul de acordare/respectare a înlesnirilor/facilităților la plata impozitelor și taxelor locale potrivit legii;

  6. Repartizează personalului din subordine sarcinile primite, sprijină şi coordoneză/îndrumă personalul din subordine pentru elaborarea lucrărilor şi răspunde pentru soluţiile date şi de modul în care au fost respectate normele si procedurile de lucru;

  7. Stabileşte, dupa caz, prioritatea lucrărilor și termenele în care trebuiesc rezolvate pentru buna desfăşurare a activităţii serviciului ;

  8. Îndrumă, urmăreşte şi coordoneză activitatea de primire/soluţionare a declarațiilor/cererilor și dispune/propune măsuri pentru creșterea performanței și îndeplinirea indicatorilor de performanță;

  9. Verifică şi avizează lucrările efectuate în cadrul serviciului, iar dacă este cazul dispune refacerea lor, în condiţiile legii;

  10. Coordonează activitatea de stabilire a impozitelor și taxelor, emiterea decizilor de impunere și comunicarea acestora;

  11. Coordonează activitatea de identificare a contribuabilor care nu și-au îndeplinit obligațiile fiscale sau se sustrag sarcinilor fiscale specifice precum şi activitatea de stabilire din oficiu a obligaţiilor de plata;

  12. Îndrumă activitatea de verificare a coerenţei și corectitudinii datelor declarate de contribuabil cu datele existente în baza de date;

  13. Asigură luarea măsurilor necesare creşterii gradului de conformare voluntară a contribuabililor;
  14. Ia măsuri pentru valorificarea datelor primite de la alte compartimente funcționale ale institutiei;

  15. Asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu alte entităţi, în condiţiile legii;

  16. Analizează periodic realizarea veniturilor și coordonează activitatea de colectare a creantelor bugetare prin plata voluntară, stingerea prin alte modalitați prevazute de lege, respectiv compensare, restituire dare în plată, anulare, prescriptie, etc.;

  17. Coordonează întocmirea/transmiterea situaţiilor în vederea publicării pe portalul instituției,conform legii;

  18. Organizează şi supraveghează transpunerea la nivelul serviciului a măsurilor dispuse de către șefii ierarhici superiori, cu privire la standardele de management sau control intern şi cu privire la îmbunătăţirea comunicării interne;

  19. Asigură măsurile necesare în vederea păstrării secretului fiscal, a confidenţialităţii documentelor şi informaţiilor gestionate, în conditiile legii;
  20. Urmăreşte şi coordoneză organizarea procesului de inventariere și arhivare a lucrărilor prevăzute în nomenclatorul arhivistic;
  21. Veghează la respectarea normelor de conduită și deontologice de către personalul din subordine, conform regulamentului în vigoare;
  22. Sesizează, în conditiile legii, comisia de disciplină cu privire la abaterile disciplinare;
  23. Coordonează, îndrumă, urmăreşte şi răspunde de activitatea de inspecţie fiscală a contribuabililor persoane juridice;

  24. Propune spre aprobare conducătorului structurii de inspecţie fiscală programele lunare/anuale de inspecție fiscală;
  25. Centralizează datele statistice privind activitatea serviciului, pe baza cărora întocmește/transmite informări și raportări periodice, propune obiectivele specifice și indicatorii de performanță conform atribuţiilor şi cerinţelor, referate şi proiecte de HCL;
  26. Avizează transmiterea lunară către Serviciul de Contabilitate a Primăriei municipiului Cluj-Napoca a balanţei și a notei contabile aferente surselor de venit stabilite, constatate, controlate, urmărite de către Direcţia Impozite şi taxe Locale.

  27. Propune programarea anuală a concediilor de odihnă;

  28. Verifică în limitele angajamentului legal aprobat existența obligației de plată prin acordarea pe documentele justificative a semnăturii și mențiunii “certificat în privința realității, regularității și legalității”, conform prevederilor O.M.F.P nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de sistem PS-31 privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale.

  29. Gestionarea și asigurarea desfășurării în condiții optime, a procedurii de programare și comunicare online cu cetățeanul, prin intermediul Tichetului albastru (online, telefonic sau la sediul instituției), reglementată prin PS-12 Informarea și comunicarea. Respectarea cu strictețe a prevederilor PS-12 Informarea și comunicarea, precum și a specificațiilor cuprinse în instrucțiunile de lucru pentru Tichetul albastru, comunicate de la Serviciul Strategii de informatizare (Ghidul privind procedura de comunicare pentru Tichetul albastru).

  30. Răspunde de utilizarea eficientă și păstrarea în condiții optime a echipamentelor din dotare, cunoaște și respectă circuitul documentelor, răspunde de păstrarea confidențialității, conform legii, a informațiilor fiscale deținute;

  31. Să cunoască și să aplice în activitățile desfășurate sarcinile ce îi revin din prevederile declarațiilor managementului și din documentația sistemului de management al calității implementat în primărie;
  32. Să participe la menținerea și îmbunătățirea continua a sitemului de management al calității implementat în primarie;

  33. Să cunoască şi să aplice în activităţile desfăşurate sarcinile ce îi revin din prevederile declaraţiilor managementului şi din documentaţia sistemului de management al calităţii;

  34. Să participe la activităţile de instruire, calificare, perfecţionare, atât în domeniul profesional cât şi în domeniul managementului calităţii, organizate de instituţie;

  35. Să participe la menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a sistemului de mangement al calităţii implementat în primărie;

  36. Să sesizeze top-managementului şi/sau RMC orice problemă referitoare la funcţionarea necorespunzătoare a sistemului de management al calităţii;
  37. poate desfășura, în condițiile legii, munca la domiciliu cu respectarea strictă a prevederilor procedurii de sistem -Munca la domiciliu, cod PS-38.

să cunoască şi să respecte Regulamentului de Ordine Interioară, a Normelor de Protecţia Muncii, a Normelor de Prevenirea şi Stingerea Incendiilor, a Regulamentului de organizare şi funcţionare şi alte norme interne;

  1. atribuţiile şi sarcinile prevăzute nu au caracter limitativ, conducerea autorităţii executive, a direcţiei, sau a serviciului, putând stabili şi alte sarcini.

Șef serviciu, grad: II (1 post, ID: 340187) – Serviciul Urmărire creanţe buget local

  1. Organizează, coordonează, îndrumă, analizează periodic și controleaza activitatea serviciului din subordine, dispunand masurile legale care se impun în vederea creșterii eficenței activității pe care o coordonează; Întocmește fisa postului pentru fiecare subordonat;

  2. Repartizează personalului din subordine sarcinile primite, sprijina personalul din subordine pentru elaborarea lucrărilor și raspunde pentru soluțiile date și de modul în care au fost respectate normele și procedurile de lucru;

  3. Stabileste, dupa caz, prioritatea lucrarilor si termenele in care trebuiesc rezolvate;

  4. Verifica si semnează lucrarile efectuate in cadrul serviciului iar daca este cazul, dispune refacerea lor, în conditiile legii;

  5. Redistribuie sarcinile personalului lipsa, pentru buna desfasurare a activitatii serviciului;

  6. Planifică şi propune spre aprobare programul de efectuare a concediilor de odihnă de către personalul din subordine ;

  7. Propune măsuri pentru perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din subordine şi pentru cunoaşterea şi aplicarea întocmai a legislaţiei în domeniu;

  8. Participa la elaborarea rapoartelor de activitate ale subordonaţilor;

  9. Raspunde de organizarea procesului de inventariere si arhivare a lucrarilor prevazute in nomenclatorul arhivistic;

  10. Vegheaza la respectarea normelor de conduita si deontologice de catre personalul din subordine, conform regulamentului in vigoare

  11. Sesizeaza, in conditiile legii, comisia de disciplina cu privire la abaterile disciplinare ale subordonaţilor;

  12. Urmăreşte îndeplinirea condiţiilor legale de începere a executării silite a creanţelor transmise spre executare şi restituirea titlurile executorii care nu îndeplinesc aceste condiţii, precizând motivele restituirii;

  13. Urmăreşte aplicarea procedurii de executare silită pentru toate creanţele transmise spre executare silită, cu respectarea legii şi a procedurilor specifice;

  14. Analizează şi hotărăşte măsurile de executare silită astfel încât executarea creanţelor să se facă cu rezultate cât mai avantajoase ţinând seama de interesul imediat al bugetului local, precum şi de drepturile şi obligaţiile debitorilor urmăriţi;

  15. Verifică şi răspunde de respectarea condiţiilor de instituire a măsurilor asigurătorii, poprire, sechestru sau ipotecă asupra veniturilor, bunurilor mobile şi imobile, după caz, în scopul asigurării posibilităţilor de recuperare a debitelor,

  16. Verifică modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de urmărire şi recuperare a debitelor de către fiecare subordonat, verifică ca stingerea creanţelor bugetare să se facă în termenul de prescripţie şi propune, după caz, măsuri de recuperare a celor prescrise din culpa personalului;

  17. Urmăreşte aplicarea procedurii operaționale privind executarea silită prin poprire;

  18. Urmăreşte aplicarea procedurii operaționale privind executarea silită a bunurilor mobile;

  19. Urmăreşte înscrierea ipotecilor mobiliare la Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare, în baza proceselor verbale de sechestru asupra bunurilor mobile;

  20. Urmăreşte aplicarea procedurii operaționale privind executarea silită a bunurilor imobile;

  21. Urmăreşte înscrierea ipotecilor imobiliare la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară, în baza proceselor verbale de sechestru asupra bunurilor imobile;

  22. Verifică și semnează deciziile de ridicare a măsurilor de executare silită precum şi adresele de înştiinţare a debitorilor privind ridicarea măsurii popririi, în condiţiile legii;

  23. Verifică și semnează deciziile de ridicare a sechestrului precum şi adresele de radiere a ipotecilor în cazul încetării executării silite, în condiţiile legii;

  24. Identifică și stabilește cele mai avantajoase modalități de valorificare a bunurilor sechestrate tinînd cont de interesul creditorului dar și de drepturile și obligațiile creditorului urmărit;

  25. Urmăreşte aplicarea procedurii operaționale privind valorificarea bunurilor sechestrate prin întocmirea documentelor procedurale privind buna desfășurare a licitațiilor publice precum și distribuirea și eliberarea sumelor obținute, conform prevederilor legale;

  26. Verifică, analizează și semnează propunerile de soluționare a cererilor de suspendare totală sau parțială a executării silite prin poprire sau sechestru;

  27. Analizează, anual, măsurile de executare silită aplicate și dispune măsurile de executare posibile, în scopul evitării pericolului ca debitorii să se sustragă recuperării creanțelor fiscale;

  28. Urmăreşte aplicarea procedurii operaționale privind insolvabilitatea pentru debitorii aflați în această situație și asigură evidența separată a sumelor aflate în stare de insolvabilitate,

  29. Urmăreşte verificarea anuală, până la împlinirea termenului de prescripţie, a menţinerii stării de insolvabilitate, conform prevederilor legale;

  30. Verifică şisemnează, după caz, referate pentru deschiderea procedurii insolvenţei şi transmite serviciului de specialitate întraga documentaţie necesară promovării în instanţă a acţiunilor specifice;

  31. Aprobă, urmăreşte şi verifică, după caz, deplasarea în teren a subordonaţilor pentru efectuarea verificărilor privind domiciliul, bunurile şi veniturile debitorilor precum şi pentru comunicarea actelor de procedură şi aplicarea măsurii sechestrului;

  32. În situația în care, pentru anumite perioade determinate de timp, activitatea de executare silită este interzisă sau suspendată în baza legii, îndeplinește și sarcini de urmarire a creanțelor , în sensul efectuării verificarilor privind : înregistrarea corectă a patrimoniului, a domiciliului/sediului fiscal, a veniturilor, a locurilor de muncă și a conturilor contribuabililor. Deasemenea coordonează activitatea privind identificarea contribuabililor decedați/radiați, a succesiunilor efectuate și a certificatelor de moștenitor emise iar actele doveditoare se transmit, prin notă internă, serviciilor de stabilire, constatare și control;

  33. Gestionează și asigură desfășurarea în condiții optime, a procedurii de programare și comunicare online cu cetățeanul, prin intermediul Tichetului albastru (online, telefonic sau la sediul instituției), reglementată prin PS-12 Informarea și comunicarea. Respectarea cu strictețe a prevederilor PS-12 Informarea și comunicarea, precum și a specificațiilor cuprinse în instrucțiunile de lucru pentru Tichetul albastru, comunicate de la Serviciul Strategii de informatizare (Ghidul privind procedura de comunicare pentru Tichetul albastru).

  • Etapele principale :

  1. a. Urmărirea și gestionarea programărilor de comunicare online cu cetățeanul prin accesarea zilnică a link-ului din Infocet „Vezi programare <platforma de comunicare online>”;

  1. b. Inițierea zilnică a întâlnirii sau a întâlnirilor programate, după caz, utilizând <platforma de comunicare online>, prin accesarea paginii web aferentă acesteia, precum și programarea ședințelor pe care le are în acea zi sau în zilele următoare, prin trimiterea link-ul cetățeanului, ca invitație pentru conectarea pe platforma, pe adresa de email comunicată de către acesta; Actualizarea permanentă a datelor în aplicația de comunicare online, cu privire la zilele în care va lipsi de la muncă (concediu, alte zile libere etc.), pentru a nu se face programari în acele zile;

    c. Conectarea la <platforma de comunicare online> la data și ora programată și asigurarea bunei desfășurări a întâlnirii online cu cetățeanul;

    d. Asigurarea respectării timpulului maxim alocat pentru o întrevedere, în urma programării online;

    e. La conectarea online cu solicitantul: crearea în Infocet a unui document (Tichetul albastru), conex cu cererea inițială și completarea datelor aferente în câmpurile predefinite.

    f. La încheierea discuției: finalizarea înregistrării Tichetului albastru, care conține minuta ședinței și concluziile aferente, apoi după generarea automată în Infocet a răspunsului, descarcarea documentului aferent și trimiterea prin email cetățeanului, pe adresa comunicată de către acesta, până cel târziu la terminarea programului de lucru din ziua în curs;

    g. Înregistrarea convorbirii prin intermediul <platformei de comunicare online> și la încheierea acesteia, salvarea înregistrării în baza de date aferentă compartimentului, în conformitate cu procedurile documentate/ instrucțiunile/ regulamentele în vigoare;

    h. Respectarea cu strictețe a programărilor solicitate și a termenelor stabilite sau a oricăror altor prevederi în vigoare, cu privire la Tichetul albastru, aferente postului.

  2. Poate desfășura, în condițiile legii, munca la domiciliu cu respectarea strictă a prevederilor procedurii de sistem -Munca la domiciliu, cod PS-38.

  3. Urmăreşte constituirea şi păstrarea dosarelor de executare, cu toate documentele aferente, iar după suluţionarea acestora, asigură predarea, după caz, sub semnătura, la arhiva constituită în acest scop;

  4. Desfăşoară, în limitele competenţelor acordate, relaţii de colaborare cu salariaţii din serviciile direcţiei sau ale altor compartimente ale instituţiei, în vederea furnizării şi obţinerii informaţiilor necesare desfăşurării eficiente şi eficace a activităţii specifice;

  5. Analizează şi repartizează, întreaga corespondenţă a compartimentului, către salariaţii din subordine şi verifică rezolvarea acesteia în condiţiile şi termenele prevăzute de lege;

  6. Întocmeşte, în mod obiectiv, evaluarea profesională a subalternilor şi face propunerile ce se impun în funcţie de evoluţia competenţei lor profesionale, gradului de implicare în activitate şi perspectivele de dezvoltare a aptitudinilor şi deprinderilor în specialitatea în care lucrează;

  7. Elaborează periodic, din iniţiativă proprie şi când se dispune, referate, informări, situaţii şi analize privind recuperarea creanţelor la bugetul local, stadiul şi modul de soluţionare a unor situaţii deosebite intervenite în executarea creanţelor bugetare;

  8. Urmăreşte ca activitatea de evidenţă, redactare, circulaţie şi păstrare a documentelor să se desfăşoare în conformitate cu prevederile legale;

  9. Organizează şi supraveghează transpunerea la nivelul serviciului a măsurilor dispuse de către sefii ierarhici superiori, cu privire la standardele de management sau control intern şi cu privire la îmbunătăţirea comunicării interne;

  10. Urmăreşte aplicarea în activităţile desfăşurate a sarcinilor ce îi revin din prevederile declaraţiilor managementului şi din documentaţia sistemului de management al calităţii;

  11. Participă la menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a sistemului de mangement al calităţii implementat în primărie;

  12. Participă la activităţile de instruire, calificare, perfecţionare, atât în domeniul profesional cât şi în domeniul managementului calităţii, organizate de instituţie;

  13. Sesizează top-managementului şi/sau RMC orice problemă referitoare la funcţionarea necorespunzătoare a sistemului de management al calităţii;

  14. Asigură secretul şi păstrează confidenţialitatea în legătură cu informaţiile, faptele sau documentele de care ia cunoştiintă în desfăşurarea activităţii;

  15. Urmăreşte respectarea în compartiment a normelor de conduită şi deontologie în raport cu contribuabilii şi în relaţiile cu salariaţii instituţiei;
  16. Verifică şi avizează prezenţa la program a salariaţilor şi supraveghează modul de lucru al acestora în relaţia cu contribuabilii;

  17. Răspunde, conform legii, de neîndeplinirea atribuţiilor de serviciu;

  18. Verificarea existentei obligatiei de plata prin acordarea pe documentele justificative a semnaturii si mentiunii “ certificat in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii” conform prevederilor in vigoare.