Primăria municipiului Cluj-Napoca – sediul Calea Moţilor nr. 3, tel: 0264-596030 (int. 1022), organizează concurs pentru ocuparea, pe durată nedeterminată, a unei funcţii contractuale de execuţie vacantă, inspector de specialitate, grad profesional I- 1 post vacant la Serviciul Revendicări, fond funciar şi registru agricol, din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Cluj-Napoca
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
- selecţia dosarelor de înscriere
- probă scrisă
- probă interviu
Concursul se desfășoară în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene și domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă și capacitate deplină de exercițiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019: trafic de persoane, trafic de minori, proxenetism, exploatare a cerşetoriei, de folosire a unui minor în scop de cerşetorie,de folosire a serviciilor unei persoane exploatate, de folosire a prostituţiei infantile, viol, agresiune sexuală, act sexual cu un minor, corupere sexuală a minorilor, racolare a minorilor în scopuri sexuale, hărţuire sexuală, folosire abuzivă a funcţiei în scop sexual, pornografie infantilă, ultraj contra bunelor moravuri sau incest;
i) contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă.
Condiţiile generale şi specifice prevăzute în fişa postului:
Nivelul studiilor: – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Vechime în specialitatea studiilor: minimum 1 an;
Cunoştinţe de operare pe calculator: – nivel mediu, atestat cu document emis în condiţiile legii
1. Constituţia României, republicată
2. Ordonanța nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
4. Legea nr. 7/1996 cadastrului și a publicității imobiliare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Ordinul 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară emis de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Legea 18/1991 a fondului funciar cu modificările și completările ulterioare
7. Legea 247/19.07.2005, privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare
8. Hotararea de Guvern nr. 890/04.08.2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atributiile si functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum si punerea in posesie a proprietarilor, cu modificările și completările ulterioare
9. Legea nr. 165 din 16 mai 2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, cu modificările și completările ulterioare
7.2. Tematica de concurs:
1. Constituţia României, republicată
Tematica: Titlul I Principii generale, Titlul II Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – Cap. I (Dispoziţii comune), Cap. II (Drepturile şi libertăţile fundamentale )
2. Ordonanța nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Tematica: integral
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Tematica:
partea III Administrația Publică Locală, Titlul V Autoritățile administrației publice locale, art.105-169
partea V Reguli specifice privind proprietatea publică şi privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, TITLUL I Exercitarea dreptului de proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, CAP. I Dispoziţii generale, art. 284-301, art. 349-353, art. 354-364
Partea VI Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică locală și evidența personalului plătit din fonduri publice, Titlul III Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice, CAP. III Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia, art. 549-553, CAP. IV Încadrarea şi promovarea personalului contractual, art. 554-556
4. Legea nr. 7/1996 cadastrului și a publicității imobiliare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
Titlul I Regimul general al cadastrului şi publicităţii imobiliare- Cap. III (Organizarea lucrărilor sistematice de cadastru în vederea înscrierii în cartea funciară)
Titlul II Publicitatea imobiliară
5. Ordinul 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară emis de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica: art. 75, art.76, art. 230
6. Legea 18/1991 a fondului funciar cu modificările și completările ulterioare
Tematica: art. 27, art.33, art.34, art.35, art.36, art.44, art.50
7. Legea 247/19.07.2005, privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: Titlul IV Modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991
8. Hotararea de Guvern nr. 890/04.08.2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atributiile si functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum si punerea in posesie a proprietarilor, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: Regulament- Cap. II Atribuţiile comisiilor, Cap. V Punerea în posesie a proprietarilor şi emiterea titlurilor de proprietate, Cap. VI Dispoziţii generale pentru aplicarea Legii nr. 1/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Cap. VII Retrocedarea terenurilor agricole
9. Legea nr. 165 din 16 mai 2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: Cap. II Restituirea în natură a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist, Cap. IV Măsuri privind urgentarea soluţionării cererilor de retrocedare (art. 27, 28), Cap.V Sancţiuni
Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3)
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului, respectiv copie document care să ateste nivelul cunoştinţelor medii de operare pe calculator (Atestat ECDL / foaia matricolă de la facultate /alte documente, atestate valabile);
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală;
i) curriculum vitae, model comun european.
(2) Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.primariaclujnapoca.ro , împreună cu anunțul de concurs.
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.
În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.
(6) Certificatul de cazier judiciar, respectiv Certificatul de integritate comportamentală pot fi solicitate și obținute de către candidați online, accesând pagina www.caziere.ro .
(7) Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.
(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia.
Candidații au obligaţia de a se prezenta la Serviciul Resurse umane cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Documentele prevăzute la literele a), f)-i), se depun în original la dosarul de înscriere la concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de desfăşurare al concursului.
(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Candidații declarați respinși vor depune, prin registratura instituției, personal sau la adresa de email registratura@primariaclujnapoca.ro o cerere prin care vor solicita documentele depuse în original la dosarul de concurs. Pentru ridicarea acestora se vor prezenta la Serviciul Resurse umane, camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3.
Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.
1. Indeplineşte toate sarcinile transmise de preşedintele şi secretarul comisiei de aplicare a legilor funciare: Legea nr. 18/1991, republicata, Legea nr. 1/2000, Legea nr. 169/1997, Legea nr. 193/2007, Legea nr. 247/2005 si Legea nr. 165/2013;
2. Indeplineşte toate sarcinile transmise de primar, viceprimari şi secretar in condiţiile legii;
3. Verifică datele şi informaţiile primite in vederea realizării lucrărilor aferente serviciului, verifică incadrarea acestora in conformitate cu legislaţia in vigoare, răspunde de circulaţia, păstrarea şi arhivarea documentelor;
4. Planifică şi organizează activitatea pentru realizarea lucrărilor repartizate la termenele şi in condiţiile prevazute de legislaţia in vigoare;
5. Participă la punerea in posesia terenurilor a persoanelor indreptaţite conform prevederilor Legii nr. 18/1991, ale Legii nr. 1/2000, ale Legii nr. 169/1997 şi ale Legii nr. 247/2005;
6. Primeste corespondenta repartizata de catre seful de serviciu urmand sa raspunda in termenul prevazut de lege sau solicitat de catre instanta;
7. Intocmeşte procesele-verbale de punere in posesie a persoanelor indreptăţite şi ţine evidenţa titlurilor de proprietate eliberate de Instituţia Prefectului Judeţului Cluj;
8. Acorda informaţii publicului ce intră in competenţa de rezolvare a serviciului, ia măsuri
de soluţionare a problemelor ridicate de cetateni;
9. Verifica planurile si schitele, existente in dosarele depuse de petenti, daca sunt in conformitate cu legislatia in vigoare;
10. Realizeaza masuratori in vederea punerii in posesie;
11. Identifică pe hărţi topografice imobilele din patrimoniul statului, revendicate in baza legilor fondului funciar;
12. Pune la dispoziţia compartimentelor din instituţie, a altor instituţii ale statului şi cetăţenilor informaţii, documente, relaţii despre situaţia imobilelor revendicate in baza legilor fondului funciar;
13. Realizeaza balanta de suprafete pentru zona pe care o are in lucru;
14. Ţine evidenţa imobilelor revendicate in baza legilor fondului funciar;
15. Are obligatia autoinstruirii, in domeniul legislatiei care reglementeaza activitatea serviciului (legi, HG-uri, HCL-uri, ROF) si orice acte cu caracter normativ emise in cadrul institutiei;
16. În vederea întocmirii referatelor pentru imobilele revendicate, pune la dispoziția colegilor informații referitoare la identificarea terenurilor din punct de vedere cadastral și topografic;
17. Corespondeaza cu petenţii:
18. Intocmeşte informari, referate, rapoarte, răspunsuri la audienţele conducerii, la sesizări şi alte cereri ale cetaţenilor sau persoanelor juridice pentru imobilele revendicate in baza legilor fondului funciar;
19. Are obligatia de a mentiona zilnic in registrul de deplasari in teren ora, locul deplasarii (detaliat pentru a putea fi contactat sau verificat) ora revenirii, modul de realizare a activitatii respective;
20. Alte sarcini transmise de catre şefii ierarhici superiori in conditiile legii.
21. Raspunde disciplinar, material, civil si penal, cand este cazul, pentru documentele si situatiile intocmite, atat in fata sefilor directi cat si a oricarui organ abilitat;
22. Asigură comunicarea, în termenul stabilit de către instanţele de judecată sau de către Serviciul Juridic-Contencios, a răspunsului la solicitările acestora, sens în care ia măsuri în vederea întocmirii adreselor de înaintare şi a anexării actelor solicitate;
23. Răspunde de actele întocmite, precum şi de nerespectarea termenului legal de răspuns sau a termenelor acordate de instanţă;
Alte prevederi:
Securitatea şi sănătatea în muncă:
– salariatul îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul programului de muncă.
– salariatul a luat cunoştinţă şi se obligă să respecte obligaţiile ce-i revin pe linie de securitate şi sănătate în muncă, aşa cum sunt stabilite prin lege
Titularul postului răspunde de îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor ce revin postului, cu respectarea strictă a prevederilor legii valabile la data realizării acestora.
Sarcinile şi atribuţiile ce revin postului pot fi modificate sau completate în funcţie de modificarea cadrului legislativ în domeniu şi ori de câte ori au loc reorganizări ale activităţii instituţiei.
Îndeplinirea atribuţiilor
Salariatul răspunde, potrivit legii, de îndeplinirea atribuţiilor ce le revin potrivit funcţiei pe care o deţin, precum şi a atribuţiilor ce îi sunt delegate.
Salariatul are îndatorirea să îndeplinească dispoziţiile primite de la superiorii ierarhici.
Salariatul are dreptul să refuze, în scris şi motivat, îndeplinirea dispoziţiilor primite de la superiorul ierarhic, dacă le consideră ilegale. Salariatul are îndatorirea să aducă la cunoştinţă superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispoziţia astfel de situaţii.
În cazul în care se constată, în condiţiile legii, legalitatea dispoziţiei primite de la superiorii ierarhici, salariatul răspunde în condiţiile legii.
Titularul postului a luat la cunoştinţă despre conţinutul Regulamentul intern, Regulamentului de Organizare și Funcționare, conţinutul raportului de muncă, răspunzând de respectarea prevederilor acestor acte, atât în calitate de salariat, cât şi pentru aplicarea lor în calitate de titular al postului pentru care s-a întocmit prezenta fişă.
Registrul de riscuri – asigură identificarea şi gestionarea riscurilor la nivelul locului de muncă cu actualizare periodică.
Semnează pentru întocmit şi/sau redactat documentele pe care le întocmeşte şi/sau redactează după care le predă superiorului ierarhic.
Predă responsabilului cu arhiva din cadrul serviciului/biroului/compartimentului documentele întocmite/redactate spre a fi arhivate, conform legii.