ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA LUCRĂRILOR DE AMPLASARE PANOU PUBLICITAR LUMINOS ÎN REGIM PROVIZORIU ȘI DEMONTABIL PE TEREN AFLAT ÎN PROPRIETATE PRIVATĂ
judetul CLUJ, municipiul CLUJ-NAPOCA, Str Calea Dorobanților, nr. 84
338766
-
338766, plan de încadrare în zonă și plan de situație
765880
17.10.2024
, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, P.U.Z. de restructurare urbana, Calea Dorobantilor-str. Ep. Nicolae Ivan, aprobat prin HCL 402 din 18/06/2020
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil in proprietate privata. Conform CF nr. 338766, întabulare, drept de SUPERFICIE și a unui drept de acces pentru folosirea construcției și instalațiilor, pe durata existenței construcțiilor și a instalațiilor, dar nu mai mult de 99 ani de la data constituirii lui, asupra cotei de 25/1020 parte din imobil, reprezentând o suprafață de 25 mp, situat în partea de nord-vest, dobandit prin Conventie, cota actuala 5/204 în favoarea S.F.D.E.E. ELECTRICA DISTRIBUȚIE TRANSILVANIA NORD S.A.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii :
– zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
Imobil in proprietate privata. Conform CF nr. 338766, întabulare, drept de SUPERFICIE și a unui drept de acces pentru folosirea construcției și instalațiilor, pe durata existenței construcțiilor și a instalațiilor, dar nu mai mult de 99 ani de la data constituirii lui, asupra cotei de 25/1020 parte din imobil, reprezentând o suprafață de 25 mp, situat în partea de nord-vest, dobandit prin Conventie, cota actuala 5/204 în favoarea S.F.D.E.E. ELECTRICA DISTRIBUȚIE TRANSILVANIA NORD S.A.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii :
– zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren (curti constructii)
Destinația: UTR M-Dacia restructurarea zonei cu caracter industrial - zonă mixtă, rezultat al aplicării procedurii de restructurare al zonelor cu caracter industrial conform P.U.Z. de restructurare – Calea Dorobanților-Str. Ep. Nicolae Ivan, aprobat prin HCL nr. 402 din 18/06/2020.
Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_402_2020
CARACTERUL ZONEI
Utilizări admise
(a) locuire colectiva;
(b)activitati administrative birouri, sedii de companii etc.;
(c) financiar -bancare
bancare; (d) comerciale (tertiare), alimentaţie publică; (e) i nvatamant;
(f)servicii cu acces public, servicii profesionale, culturale; (g) cazare turistică; (h) sanatate;
(i) parcari,garaje
Parterele spre principalele spaţii publice vor avea funcţiuni de interes pentru public.
Utilizări interzise orice a ltă funcţiune cu excepţia celor de la Art.1.
.
Destinația: UTR M-Dacia restructurarea zonei cu caracter industrial - zonă mixtă, rezultat al aplicării procedurii de restructurare al zonelor cu caracter industrial conform P.U.Z. de restructurare – Calea Dorobanților-Str. Ep. Nicolae Ivan, aprobat prin HCL nr. 402 din 18/06/2020.
Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_402_2020
CARACTERUL ZONEI
Utilizări admise
(a) locuire colectiva;
(b)activitati administrative birouri, sedii de companii etc.;
(c) financiar -bancare
bancare; (d) comerciale (tertiare), alimentaţie publică; (e) i nvatamant;
(f)servicii cu acces public, servicii profesionale, culturale; (g) cazare turistică; (h) sanatate;
(i) parcari,garaje
Parterele spre principalele spaţii publice vor avea funcţiuni de interes pentru public.
Utilizări interzise orice a ltă funcţiune cu excepţia celor de la Art.1.
.
3. REGIM TEHNIC
S teren= 9.222 mp
PUZ_HCL_402_2020
CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CLADIRILOR
Caracteristici ale parcelelor
se consideră contruibilă parcela care îndeplineşte,
cumulativ, următoarele condiţii: Smin = 500 mp; front min.=18 m spre spatiul public; acces
dintr un drum (strada) public direct sau prin servitute
Amplasarea clădirilor faţă de aliniament
cladirile vor fi retrase fata de alini a m e nt cu minim 4,50 metrii la nivelul
parterului pe strada Dorobantilor si vor pa stra limita de alinere fata de imobilele cu regim
mare de inaltime din partea de S V
pana in aliniament la nivelul subsolului fata d e strada Dorobantilor
-
cladirile vor fi retrase fata de aliniemant cu m in. 9.00 m pe strada Episcop
N icolae Ivan . Exceptie face Puncul Gospodaresc amplasat la strada Episcop Nicolae
Ivan.
Amplasarea faţă de limitele parcelei
fata de limita de S V min. 4,5 0 m E xceptie face Postul Trafo si Punctul
Gospodaresc, amplasate conform plansei A06.
fata de limita de N E min. 4,5 0 m la nivelurile s upraterane si m in. 2. 00 m la
n ivelurile subterane
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele pe aceeaşi parcelă
cf. Cod Civil
Circulaţii şi accese auto pietonale
este obligatoriu cel putin un acces pietonal şi un
acces carosabil din circulaţie publică, direct din strada Calea Dorobantilor sau prin servitute
de trecere
Staţionarea şi parcarea autovehiculelor
este admisă numai în interiorul parcelei,
conform Anexei nr.2 Necesar de parcaje RLU PUG Cluj Napoca aprobart prin HCL 579
din 6 iunie 2018.
Înălţimea maximă a clădirilor
H max= 45 m de la cota terenului amenajat .
Aspectul e xterior al construcţiilor
fatade cu materiale moderne de calitate superioara
(sticla, metal, materiale ceramice, etc)
Condiţii de echipare edilitară
constructiile vor fi racordate la toate tipurile de retelele
edilitare.
Spaţii verzi
min 20% din suprafaţa totala
Împrejmuiri
se recomandă păstrarea spațiului neimprejmuit în interiorul ansamblului
În cazul în care sunt necesare împrejmuiri spre limitele de proprietate acestea se vor realiza
din panouri tip plasa sudată (sau s imilare) transparente.
Firme, reclame, signalistică
sunt interzise reclamele de orice tip şi firmele cu lumina
intermitentă. Elementele de signalistică vor face parte din proiectul de autorizate al clădirilor
sau vor fi autorizate separat.
Indicatori urbanistici
POT
maxim =60%
CUT
maxim = 2.8
Alte reglementări
.
se vor aplica cumulativ şi concomitent toate regulile cuprinse în prezentul regulament local de urbanism precum şi în toate legile, normele şi normativele
în vigoare.
PUZ_HCL_402_2020
CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CLADIRILOR
Caracteristici ale parcelelor
se consideră contruibilă parcela care îndeplineşte,
cumulativ, următoarele condiţii: Smin = 500 mp; front min.=18 m spre spatiul public; acces
dintr un drum (strada) public direct sau prin servitute
Amplasarea clădirilor faţă de aliniament
cladirile vor fi retrase fata de alini a m e nt cu minim 4,50 metrii la nivelul
parterului pe strada Dorobantilor si vor pa stra limita de alinere fata de imobilele cu regim
mare de inaltime din partea de S V
pana in aliniament la nivelul subsolului fata d e strada Dorobantilor
-
cladirile vor fi retrase fata de aliniemant cu m in. 9.00 m pe strada Episcop
N icolae Ivan . Exceptie face Puncul Gospodaresc amplasat la strada Episcop Nicolae
Ivan.
Amplasarea faţă de limitele parcelei
fata de limita de S V min. 4,5 0 m E xceptie face Postul Trafo si Punctul
Gospodaresc, amplasate conform plansei A06.
fata de limita de N E min. 4,5 0 m la nivelurile s upraterane si m in. 2. 00 m la
n ivelurile subterane
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele pe aceeaşi parcelă
cf. Cod Civil
Circulaţii şi accese auto pietonale
este obligatoriu cel putin un acces pietonal şi un
acces carosabil din circulaţie publică, direct din strada Calea Dorobantilor sau prin servitute
de trecere
Staţionarea şi parcarea autovehiculelor
este admisă numai în interiorul parcelei,
conform Anexei nr.2 Necesar de parcaje RLU PUG Cluj Napoca aprobart prin HCL 579
din 6 iunie 2018.
Înălţimea maximă a clădirilor
H max= 45 m de la cota terenului amenajat .
Aspectul e xterior al construcţiilor
fatade cu materiale moderne de calitate superioara
(sticla, metal, materiale ceramice, etc)
Condiţii de echipare edilitară
constructiile vor fi racordate la toate tipurile de retelele
edilitare.
Spaţii verzi
min 20% din suprafaţa totala
Împrejmuiri
se recomandă păstrarea spațiului neimprejmuit în interiorul ansamblului
În cazul în care sunt necesare împrejmuiri spre limitele de proprietate acestea se vor realiza
din panouri tip plasa sudată (sau s imilare) transparente.
Firme, reclame, signalistică
sunt interzise reclamele de orice tip şi firmele cu lumina
intermitentă. Elementele de signalistică vor face parte din proiectul de autorizate al clădirilor
sau vor fi autorizate separat.
Indicatori urbanistici
POT
maxim =60%
CUT
maxim = 2.8
Alte reglementări
.
se vor aplica cumulativ şi concomitent toate regulile cuprinse în prezentul regulament local de urbanism precum şi în toate legile, normele şi normativele
în vigoare.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:- aviz Poliția Rutieră;-Ministerul Culturii. Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj;
Studii de specialitate:- studiu geotehnic verificat la exigenta Af;- Plan topografic vizat de O.C.P.I. Insotit de Procesul verbal de receptie O.C.P.I. in scopul solicitat D.T.A.C.; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru foraje geo;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Rațiu Raluca
Rațiu Raluca
04.11.2024
04.11.2025
7.00 lei
5391999
17.10.2024