ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE IMOBIL MIXT, ÎMPREJMUIRE, AMENAJĂRI EXTERIOARE ȘI ORGANIZARE DE ȘANTIER
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Corneliu Coposu, nr. 167
341707
-
341707, identificat prin plan de încadrare în zonă și plan de situație
847668
11.11.2024
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice
Imobil în proprietate privată.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restricții: nu este cazul
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
Imobil în proprietate privată.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restricții: nu este cazul
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren categoria de folosință curti-constructii, imobil regim de inaltime P+5, pavilion administrativ
Destinația: UTR=M_Fimaro Zona de activități urbane cu caracter mixt, conform HCL 549 DIN 03/08/2020, P.U.Z. - restructurarea incintei Fimaro, parcelare si dezvoltare ansamblu mixt
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_549_2020
CARACTERUL ZONEI UTR M_Fimaro
.
Zonă urbană pericentrală, cu profil funcțional și morfologic mixt, rezultat al restructurării unei platforme industriale.
Dat fiind caracterul detaliat al reglementărilor prezentului plan urbanistic zonal, odată cu aprobarea acestuia, se vor putea autoriza lucrări în zonă, cu respectarea reglementărilor sale și fără elaborarea în prealabil a unui PUD.
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Principalele spații libere ale ansamblului (alei, scuaruri, malul pîrîului Nadăș) vor avea acces public nelimitat.
Se definesc parcelele UTR M_Fimaro_parcela 5, UTR M_Fimaro_parcela 6, UTR M_Fimaro_parcela 7 rezervate căilor de acces după cum urmează:
parcela 5 – stradă de interes local propusă
parcela 6 – suprafață rezervată pentru lărgirea străzii Corneliu Coposu
parcela 7 – suprafață rezervată pentru lărgirea străzii Strungarilor
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
.
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la Regulamentul Local de Urbanism aferent PUG.
UTILIZĂRI ADMISE
Parcelele UTR M_Fimaro_parcelele 5-7:
Se admit căi de acces carosabile, pietonale, ciclistice, plantații de aliniament, locuri de parcare, iluminat public, mobilier urban, elemente ale rețelei edilitare urbane.
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Structură funcţională mixtă incluzând locuire colectivă, activităţi administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, terţiare, culturale, de învăţământ, de sănătate, de turism, alimentație publică etc.
Locuirea va ocupa, conform PUG, între 30 și 70% din suprafața desfășurată totală a ansamblului reglementat de PUZ; în cadrul UTR M Fimaro proporția suprafețelor de
locuințe pe oricare parcelă poate fi neuniformă în cadrul ansamblului. Pe oricare parcelă propusă se pot realiza, la limită, clădiri exclusiv de locuințe sau exclusiv cu funcțiuni terțiare sau cu alte funcțiuni permise de regulament. La faza de autorizare a fiecărei clădiri se va verifica și actualiza bilanțul ADC locuire / ADC maximă ansamblu cu respectarea RLU aferent PUZ. Suprafața desfășurată totală destinată locuirii trebuie să fie cuprinsă între 30 și 70% din suprafața desfășurată totală a ansamblului mixt la finalizarea dezvoltării ansablului.
Parterele spre strada Corneliu Coposu vor avea funcţiuni de interes pentru public.
Spații verzi:
Grădini;
Scuaruri;
Fîșii plantate;
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Se admit utilizări monofuncţionale pentru funcţiuni ample publice sau de interes public major – complex expoziţional, centru de congrese şi conferinţe, campus universitar / de cercetare, sală polivalentă, centru medical de mari dimensiuni, parc sportiv sau tematic etc.
Activităţile / serviciile de tip industrial sau cvasiindustrial care funcționeză în prezent pe terenul reglementat vor putea să-și desfășoare activitatea până la finalizarea celorlalte investiții din teritoriul reglementat. Vor fi admise în construcțiile care adăpostesc funcțiuni de acest tip lucrări care nu conduc la amplificarea volumului construcțiilor cum ar fi: lucrări de întreținere curentă, lucrări de consolidare, reparații, modificări interioare, recompartimentări, modificari ale fatadelor (accese, ferestre).
După finalizarea celorlalte investiții din teritoriul reglementat sunt admise în clădirile existente activități / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial nepoluante, fără risc tehnologic și care nu incomodează prin traficul generat cu condiția ca aceste clădiri să fie reabilitate integral.
Se admite conversia şi restructurarea clădirilor industriale sau de alt fel existente pentru tipurile de activităţi admise, cu condiţia integrării acestora în noua structură urbană.
Garaje publice sau private sub şi supraterane în clădiri dedicate cu următoarele condiţii:
(a) să nu ocupe frontul spre spaţiul public (să fie amplasate în interiorul parcelei, în spatele unui tract dedicat altor funcţiuni);
(b) accesul autovehiculelor să se realizeze acolo unde este posibil din străzi cu circulaţie
redusă / secundare şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul.
Publicitate comercială cu condiția respectării Regulamentului privind organizarea, autorizarea si amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca aprobat prin HCL 133 / 2018.
UTILIZĂRI INTERZISE
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7: orice alte utilizări decît cele admise la punctele 1. și 2.
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Activităţi / servicii poluante de orice natură de tip industrial sau cvasiindustrial , cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat.
Depozitare en gros.
Depozitare de materiale refolosibile.
Comerţ en gros.
Comerţ en detail în clădiri independente de tip supermarket, hypermarket (big box), mall etc.
Comerţ şi alimentaţie publică practicate prin vitrine / ferestre.
Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor, în alte condiții decât cele prevăzute la punctul 2.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spaţiul public.
Locuire de tip individual.
Constructii provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a imobilelor.
UTR M_Fimaro_parcela 3B:
La corpul P+2 în care este prevăzută grădinița, nu se admit la nivelurile superioare ale acestuia următoarele utilizări: alimentație publică, galerii comerciale, discoteci și cluburi și alte funcțiuni care ar putea împiedica funcționarea grădiniței de la parter.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Destinația: UTR=M_Fimaro Zona de activități urbane cu caracter mixt, conform HCL 549 DIN 03/08/2020, P.U.Z. - restructurarea incintei Fimaro, parcelare si dezvoltare ansamblu mixt
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_549_2020
CARACTERUL ZONEI UTR M_Fimaro
.
Zonă urbană pericentrală, cu profil funcțional și morfologic mixt, rezultat al restructurării unei platforme industriale.
Dat fiind caracterul detaliat al reglementărilor prezentului plan urbanistic zonal, odată cu aprobarea acestuia, se vor putea autoriza lucrări în zonă, cu respectarea reglementărilor sale și fără elaborarea în prealabil a unui PUD.
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Principalele spații libere ale ansamblului (alei, scuaruri, malul pîrîului Nadăș) vor avea acces public nelimitat.
Se definesc parcelele UTR M_Fimaro_parcela 5, UTR M_Fimaro_parcela 6, UTR M_Fimaro_parcela 7 rezervate căilor de acces după cum urmează:
parcela 5 – stradă de interes local propusă
parcela 6 – suprafață rezervată pentru lărgirea străzii Corneliu Coposu
parcela 7 – suprafață rezervată pentru lărgirea străzii Strungarilor
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
.
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la Regulamentul Local de Urbanism aferent PUG.
UTILIZĂRI ADMISE
Parcelele UTR M_Fimaro_parcelele 5-7:
Se admit căi de acces carosabile, pietonale, ciclistice, plantații de aliniament, locuri de parcare, iluminat public, mobilier urban, elemente ale rețelei edilitare urbane.
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Structură funcţională mixtă incluzând locuire colectivă, activităţi administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, terţiare, culturale, de învăţământ, de sănătate, de turism, alimentație publică etc.
Locuirea va ocupa, conform PUG, între 30 și 70% din suprafața desfășurată totală a ansamblului reglementat de PUZ; în cadrul UTR M Fimaro proporția suprafețelor de
locuințe pe oricare parcelă poate fi neuniformă în cadrul ansamblului. Pe oricare parcelă propusă se pot realiza, la limită, clădiri exclusiv de locuințe sau exclusiv cu funcțiuni terțiare sau cu alte funcțiuni permise de regulament. La faza de autorizare a fiecărei clădiri se va verifica și actualiza bilanțul ADC locuire / ADC maximă ansamblu cu respectarea RLU aferent PUZ. Suprafața desfășurată totală destinată locuirii trebuie să fie cuprinsă între 30 și 70% din suprafața desfășurată totală a ansamblului mixt la finalizarea dezvoltării ansablului.
Parterele spre strada Corneliu Coposu vor avea funcţiuni de interes pentru public.
Spații verzi:
Grădini;
Scuaruri;
Fîșii plantate;
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Se admit utilizări monofuncţionale pentru funcţiuni ample publice sau de interes public major – complex expoziţional, centru de congrese şi conferinţe, campus universitar / de cercetare, sală polivalentă, centru medical de mari dimensiuni, parc sportiv sau tematic etc.
Activităţile / serviciile de tip industrial sau cvasiindustrial care funcționeză în prezent pe terenul reglementat vor putea să-și desfășoare activitatea până la finalizarea celorlalte investiții din teritoriul reglementat. Vor fi admise în construcțiile care adăpostesc funcțiuni de acest tip lucrări care nu conduc la amplificarea volumului construcțiilor cum ar fi: lucrări de întreținere curentă, lucrări de consolidare, reparații, modificări interioare, recompartimentări, modificari ale fatadelor (accese, ferestre).
După finalizarea celorlalte investiții din teritoriul reglementat sunt admise în clădirile existente activități / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial nepoluante, fără risc tehnologic și care nu incomodează prin traficul generat cu condiția ca aceste clădiri să fie reabilitate integral.
Se admite conversia şi restructurarea clădirilor industriale sau de alt fel existente pentru tipurile de activităţi admise, cu condiţia integrării acestora în noua structură urbană.
Garaje publice sau private sub şi supraterane în clădiri dedicate cu următoarele condiţii:
(a) să nu ocupe frontul spre spaţiul public (să fie amplasate în interiorul parcelei, în spatele unui tract dedicat altor funcţiuni);
(b) accesul autovehiculelor să se realizeze acolo unde este posibil din străzi cu circulaţie
redusă / secundare şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul.
Publicitate comercială cu condiția respectării Regulamentului privind organizarea, autorizarea si amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca aprobat prin HCL 133 / 2018.
UTILIZĂRI INTERZISE
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7: orice alte utilizări decît cele admise la punctele 1. și 2.
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Activităţi / servicii poluante de orice natură de tip industrial sau cvasiindustrial , cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat.
Depozitare en gros.
Depozitare de materiale refolosibile.
Comerţ en gros.
Comerţ en detail în clădiri independente de tip supermarket, hypermarket (big box), mall etc.
Comerţ şi alimentaţie publică practicate prin vitrine / ferestre.
Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor, în alte condiții decât cele prevăzute la punctul 2.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spaţiul public.
Locuire de tip individual.
Constructii provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a imobilelor.
UTR M_Fimaro_parcela 3B:
La corpul P+2 în care este prevăzută grădinița, nu se admit la nivelurile superioare ale acestuia următoarele utilizări: alimentație publică, galerii comerciale, discoteci și cluburi și alte funcțiuni care ar putea împiedica funcționarea grădiniței de la parter.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
3. REGIM TEHNIC
S teren = 7904mp
PUZ_HCL_549_2020
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC UTR M_Fimaro
.
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 a Regulamentului local de urbanism a municipiului Cluj-Napoca şi a reglementărilor de mai jos.
Restructurarea acestor unităţi industriale are ca scop transformarea lor în teritorii urbane cu caracter mixt, relevând o structură funcţională complexă şi echilibrată, o structură spaţială bazată de preferinţă pe principiul cvartalului şi spaţii publice - străzi, pieţe, spaţii verzi etc - net determinate.
Procesul de reabilitare şi modernizare a spaţiului public se va desfăşura numai pe bază de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane în concordanţă cu caracterul acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale şi a spaţiilor destinate acestora, a modalităţilor de deplasare velo, reglementarea circulaţiei autovehiculelor şi a parcării, organizarea mobilierului urban şi a vegetaţiei. Acestea vor fi avizate de CTATU.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Structura parcelarului se va realiza conform planșelor PUZ.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Față de strada Corneliu Coposu: amplasare la (noul) aliniament;
Față de strada Strungarilor: minim 3 m;
Față de strada interioară propusă: minim 3 m pentru clădirile cu locuințe la parter, cu excepția parcelei 4, pe care cladirile se vor retrage cu minim 10m față de aliniamentul sudic și minim 6m față de aliniamentul vestic;
Față de pîrîul Nadăș, care constituie aliniament.1: parcelele 3A și 3B - minim 13 m; parcela 1 – clădirile dinspre Nadăș se vor amplasa în aliniere cu retragerile de pe parcelele 3A și 3B, conform planșei 2.1. Reglementări urbanistice
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Retrageri față de limitele laterale:
Parcela 1 : amplasarea clădirilor supraterane față de limita vestică va fi mai mare sau egală cu jumătate din înălțimea clădirilor, măsurată la cornișa superioară sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puțin de 9m.
Parcela 2 : amplasarea clădirilor supraterane față de limita sudică va fi de minim 4,5 m.
Parcela 3A: amplasarea clădirilor supraterane față de limitele de nord și est va fi de minim 4,5 m.
Parcela 3B: amplasarea clădirilor supraterane față de limitele de nord și vest va fi de minim 4,5m.
Parcela 4: în cazul în care va exista o deschidere în frontul de la strada Coposu între clădirile de pe parcela 4 și cele de pe parcela 2, pe fiecare din cele două parcele adiacente retragerea faţă de limita laterală comună va fi mai mare sau egală cu 4,5 m.
Parcelele nu au limite posterioare, fiind cuprinse între aliniamente aferente străzilor(Corneliu Coposu, Strungarilor, strada de interes local și pîrîul Nadăș).
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
In cazul curţilor interioare închise pe trei sau patru laturi, între faţadele interioare paralele se va asigura o distanţă minimă egală cu înălţimea acestora, dar nu mai puţin de 6 m (sunt admise configuraţii în retrageri transversale succesive, cu condiţia îndeplinirii la orice nivel a relaţiei menţionate).
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Organizarea acceselor carosabile se va face din străzile Corneliu Coposu și Strungarilor, respectiv prin intermediul străzii de interes local, propusă prin prezentul PUZ.
Pentru spațiile pietonale propuse, se asigură, după caz, accesul vehiculelor de intervenție.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 aferentă PUG. Atunci
când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat
prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie minimă de 75% în spaţii specializate,
dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare în vigoare, respectiv vor păstra o
distanţă minimă de 5 m faţă de ferestrele camerelor de locuit.
Alternativ, se poate asigura staţionarea autovehiculelor în clădiri dedicate, situate la o
distanţă de maximum 150 m de imobil, dacă pentru locurile necesare există un drept real de
folosinţă.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
pentru clădirile comune înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 24 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 28 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+5+1R. Ultimul nivel va avea o retragere faţă de planul faţadei de minimum 1,80 m
pentru clădiri de colţ se poate admite o înălţime maximă la cornişă ce nu va depăşi 28 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 28 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+5+1R, (1-3S)+P+6
pentru clădiri care constituie accente verticale în cadrul ansamblului se admite o înălţime maximă ce nu va depăşi 48 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+11 (a se vedea planșa 2.1 – Plan reglementări - zonificare)
Prin excepție, nivelurile tehnice pot depăși înălțimea maximă admisă (totală) cu maximum 3 m.
Nivelul tehnic va putea adăposti exclusiv: centrale termice, case de scări și lifturi, instalații de ventilare și climatizare, panouri solare, antene, alte instalații și elemente tehnice necesare funcționării clădirii.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă.
Clădiri noi
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construcţiei urbane cu cvartale. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă şi să ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului clădirii.
Acoperirea clădirilor va fi plată, (acoperişuri terasă sau cu pante mai mici de 10%).
Raportul plin-gol, ca şi materialele de finisaj admise vor fi în concordanţă cu caracterul arhitectural impus de profilul funcţional, de o manieră limitativă pentru a determina un imagine urbană unitară.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele construcţiei.
Clădiri industriale supuse conversiei funcţionale
Se vor conserva expresia arhitecturală, modenatura şi materialele de finisaj ale faţadelor clădirilor cu valoare de patrimoniu industrial. Reabilitarea termică nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementări, în unele cazuri aceasta putând implica tehnologii şi materiale speciale.
Se vor evidenţia / diferenţia în structura spaţială şi expresia arhitecturală propusă elementele existente conservate şi cele noi.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la Regulamentul local de urbanism al municipiului Cluj-Napoca și în Regulamentul privind organizarea, autorizarea si amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca aprobat prin HCL 133 / 2018.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine, cu excepția Pîrîului Nadăș, care poate prelua parțial apele meteorice din spațiile publice imediat adiacente.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcelă va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7: se vor planta arbori de aliniament
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi vor ocupa: minim 30% din suprafaţa totală, vor fi organizate pe sol natural şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
Spre stradă / spaţiul public, în zonele de retragere faţă de aliniamente (grădina de faţadă), minim 60% din suprafeţe vor fi organizate ca spaţii verzi, cu excepția situațiilor în care la parter sînt amplasate funcțiuni cu acces public direct.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor.
Se recomandă ca, în interiorul cvartalelor, mai ales în cazul în care locuirea e prezentă, spaţiul neconstruit să fie utilizat pe principiul contractului de curte comună (spaţiul neconstruit să fie folosit în comun, mai ales în scop rezidenţial).
ÎMPREJMUIRI
Ca regulă generală, având în vedere structura spaţială reglementată, spre spaţiul public nu se vor realiza împrejmuiri.
În cazuri particulare, când se impune realizarea de împrejmuiri spre spaţiul public, acestea
vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj
metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea
vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de
garduri vii.
În cazul în care împrejmuirile sunt necesare (se separă funcţiuni ce necesită delimitarea
propriului teren), împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi
de tip transparent sau opac.
Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide fără a afecta spaţiul public.
Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clădirilor aflate pe parcelă.
rcelă.
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
POT maxim = 60%
Pentru nivelele cu destinaţie de locuire A.C. maximă = 40% x St (suprafaţa terenului) pentru parcelele comune şi respectiv A.C. maximă = 50% x St pentru parcelele de colţ.
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7:
POT maxim = 0%
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
CUT maxim = 2,8
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7:
CUT maxim = 0
PUZ_HCL_549_2020
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC UTR M_Fimaro
.
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 a Regulamentului local de urbanism a municipiului Cluj-Napoca şi a reglementărilor de mai jos.
Restructurarea acestor unităţi industriale are ca scop transformarea lor în teritorii urbane cu caracter mixt, relevând o structură funcţională complexă şi echilibrată, o structură spaţială bazată de preferinţă pe principiul cvartalului şi spaţii publice - străzi, pieţe, spaţii verzi etc - net determinate.
Procesul de reabilitare şi modernizare a spaţiului public se va desfăşura numai pe bază de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane în concordanţă cu caracterul acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale şi a spaţiilor destinate acestora, a modalităţilor de deplasare velo, reglementarea circulaţiei autovehiculelor şi a parcării, organizarea mobilierului urban şi a vegetaţiei. Acestea vor fi avizate de CTATU.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Structura parcelarului se va realiza conform planșelor PUZ.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Față de strada Corneliu Coposu: amplasare la (noul) aliniament;
Față de strada Strungarilor: minim 3 m;
Față de strada interioară propusă: minim 3 m pentru clădirile cu locuințe la parter, cu excepția parcelei 4, pe care cladirile se vor retrage cu minim 10m față de aliniamentul sudic și minim 6m față de aliniamentul vestic;
Față de pîrîul Nadăș, care constituie aliniament.1: parcelele 3A și 3B - minim 13 m; parcela 1 – clădirile dinspre Nadăș se vor amplasa în aliniere cu retragerile de pe parcelele 3A și 3B, conform planșei 2.1. Reglementări urbanistice
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Retrageri față de limitele laterale:
Parcela 1 : amplasarea clădirilor supraterane față de limita vestică va fi mai mare sau egală cu jumătate din înălțimea clădirilor, măsurată la cornișa superioară sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puțin de 9m.
Parcela 2 : amplasarea clădirilor supraterane față de limita sudică va fi de minim 4,5 m.
Parcela 3A: amplasarea clădirilor supraterane față de limitele de nord și est va fi de minim 4,5 m.
Parcela 3B: amplasarea clădirilor supraterane față de limitele de nord și vest va fi de minim 4,5m.
Parcela 4: în cazul în care va exista o deschidere în frontul de la strada Coposu între clădirile de pe parcela 4 și cele de pe parcela 2, pe fiecare din cele două parcele adiacente retragerea faţă de limita laterală comună va fi mai mare sau egală cu 4,5 m.
Parcelele nu au limite posterioare, fiind cuprinse între aliniamente aferente străzilor(Corneliu Coposu, Strungarilor, strada de interes local și pîrîul Nadăș).
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
In cazul curţilor interioare închise pe trei sau patru laturi, între faţadele interioare paralele se va asigura o distanţă minimă egală cu înălţimea acestora, dar nu mai puţin de 6 m (sunt admise configuraţii în retrageri transversale succesive, cu condiţia îndeplinirii la orice nivel a relaţiei menţionate).
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Organizarea acceselor carosabile se va face din străzile Corneliu Coposu și Strungarilor, respectiv prin intermediul străzii de interes local, propusă prin prezentul PUZ.
Pentru spațiile pietonale propuse, se asigură, după caz, accesul vehiculelor de intervenție.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 aferentă PUG. Atunci
când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat
prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie minimă de 75% în spaţii specializate,
dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare în vigoare, respectiv vor păstra o
distanţă minimă de 5 m faţă de ferestrele camerelor de locuit.
Alternativ, se poate asigura staţionarea autovehiculelor în clădiri dedicate, situate la o
distanţă de maximum 150 m de imobil, dacă pentru locurile necesare există un drept real de
folosinţă.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
pentru clădirile comune înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 24 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 28 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+5+1R. Ultimul nivel va avea o retragere faţă de planul faţadei de minimum 1,80 m
pentru clădiri de colţ se poate admite o înălţime maximă la cornişă ce nu va depăşi 28 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 28 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+5+1R, (1-3S)+P+6
pentru clădiri care constituie accente verticale în cadrul ansamblului se admite o înălţime maximă ce nu va depăşi 48 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+11 (a se vedea planșa 2.1 – Plan reglementări - zonificare)
Prin excepție, nivelurile tehnice pot depăși înălțimea maximă admisă (totală) cu maximum 3 m.
Nivelul tehnic va putea adăposti exclusiv: centrale termice, case de scări și lifturi, instalații de ventilare și climatizare, panouri solare, antene, alte instalații și elemente tehnice necesare funcționării clădirii.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă.
Clădiri noi
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construcţiei urbane cu cvartale. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă şi să ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului clădirii.
Acoperirea clădirilor va fi plată, (acoperişuri terasă sau cu pante mai mici de 10%).
Raportul plin-gol, ca şi materialele de finisaj admise vor fi în concordanţă cu caracterul arhitectural impus de profilul funcţional, de o manieră limitativă pentru a determina un imagine urbană unitară.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele construcţiei.
Clădiri industriale supuse conversiei funcţionale
Se vor conserva expresia arhitecturală, modenatura şi materialele de finisaj ale faţadelor clădirilor cu valoare de patrimoniu industrial. Reabilitarea termică nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementări, în unele cazuri aceasta putând implica tehnologii şi materiale speciale.
Se vor evidenţia / diferenţia în structura spaţială şi expresia arhitecturală propusă elementele existente conservate şi cele noi.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la Regulamentul local de urbanism al municipiului Cluj-Napoca și în Regulamentul privind organizarea, autorizarea si amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca aprobat prin HCL 133 / 2018.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine, cu excepția Pîrîului Nadăș, care poate prelua parțial apele meteorice din spațiile publice imediat adiacente.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcelă va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7: se vor planta arbori de aliniament
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi vor ocupa: minim 30% din suprafaţa totală, vor fi organizate pe sol natural şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
Spre stradă / spaţiul public, în zonele de retragere faţă de aliniamente (grădina de faţadă), minim 60% din suprafeţe vor fi organizate ca spaţii verzi, cu excepția situațiilor în care la parter sînt amplasate funcțiuni cu acces public direct.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor.
Se recomandă ca, în interiorul cvartalelor, mai ales în cazul în care locuirea e prezentă, spaţiul neconstruit să fie utilizat pe principiul contractului de curte comună (spaţiul neconstruit să fie folosit în comun, mai ales în scop rezidenţial).
ÎMPREJMUIRI
Ca regulă generală, având în vedere structura spaţială reglementată, spre spaţiul public nu se vor realiza împrejmuiri.
În cazuri particulare, când se impune realizarea de împrejmuiri spre spaţiul public, acestea
vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj
metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea
vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de
garduri vii.
În cazul în care împrejmuirile sunt necesare (se separă funcţiuni ce necesită delimitarea
propriului teren), împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi
de tip transparent sau opac.
Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide fără a afecta spaţiul public.
Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clădirilor aflate pe parcelă.
rcelă.
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
POT maxim = 60%
Pentru nivelele cu destinaţie de locuire A.C. maximă = 40% x St (suprafaţa terenului) pentru parcelele comune şi respectiv A.C. maximă = 50% x St pentru parcelele de colţ.
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7:
POT maxim = 0%
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
UTR M_Fimaro_parcelele 1- 4:
CUT maxim = 2,8
UTR M_Fimaro_parcelele 5-7:
CUT maxim = 0
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:x
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate:- plan topografic vizat OCPI insotit de procesul verbal de receptie in scopul solicitat faza DTAC;- studiu geotehnic cu verificare la Af;- raport NZEB conform Metodologiei de calcul al performantei energetice a cladirilor, indicativ Mc 001-2022 aprobata cu Ordinul 16/2023; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru foraje geo;- pentru organizare santier;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
6
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Varga Maria
Varga Maria
25.11.2024
87.04 lei
5391238
15.10.2024