ELABORARE DOCUMENTATIE TEHNICA PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE SPITAL, IMPREJMUIRE TEREN, AMENAJARI EXTERIOARE, ORGANIZARE DE SANTIER, OPERATIUNI NOTARIALE - DEZLIPIRE IN VEDEREA LARGIRII ACCESULUI DIN PARTEA ESTICA A PARCELEI
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Motilor, nr. 23
252258, 252258-C1
11007/2/C
252258
844224
08.11.2024
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj - Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil in proprietate privata.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii.
Imobil in proprietate privata.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren si constructie corp C1, Autorizatia de desfiintare nr. 48/10.05.2024 in scop "continuare de lucrari fara modificarea solutiei constructive autorizate cu AD nr. 10/17.02.2022 -Desfiintare constructii existente.
Destinația zonei : UTR SZCP_Is_H - Instituire subzonă de instituții și servicii de interes public (construire clinică medicală) conf. HCL 24 din 22/01/2024.
Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_24_2024
SZCP_Is_H – Instituire Subzonă de instituții și servicii de interes public în ansambluri independente, cu regim de construire deschis, adiacentă principalelor artere de trafic, destinată funcțiunilor medicale
CARACTERUL ZONEI
Strada Moților din zilele noastre, cunoscută în Evul Mediu drept strada Mănășturului, după numele satului de ce marginea în vest cetatea Clujului, formează una dintre arterele care fac legătura între centrul istoric și cartierul Mănăștur. Pe măsură ce orașul se extinde, acesta integrează localitățile din vecinătate, între care și loturile de pe calea Mănășturului ocupate de gospodării țărănești.
În prezent, zona este una de interes principal ale municipiului Cluj – Napoca, fiind definită ca o zonă cu funcțiuni mixte de tip sub-central dezvoltată în lungul uneia dintre arterele principale ale orașului – în vecinătatea nordică a ansamblului Clinicilor, pe aliniamentul frontului sudic de pe Calea Moților nr. 9 - nr. 23, în lungul principalelor artere de convergență spre incinta fortificată (în general trasee istorice), în secolul al XIX-lea şi dezvoltată fragmentar în spiritul urbanismului celei de a doua jumătăți a secolului al XIX-lea. Zona se remarcă printr-o structură funcțională eterogenă, în general de tip sub-central, caracterizată de mixajul între activitățile de interes general, cu acces public, ce tind să ocupe parterele şi locuirea de tip colectiv situată la nivelele superioare ale imobilelor multifuncționale. Alături de acestea sunt prezente, ocupând imobile mono funcționale, importante instituțiile publice şi de interes public, dar şi alte tipuri de activități- funcțiuni precum - locuire colectivă, funcțiuni administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, de învățământ, de sănătate și de turism.
Evoluția discontinuă a zonei a creat probleme de accesibilitate în zona serviciilor medicale de interes regional și național, iar existența parcelelor de mici dimensiuni, rămase din perioada anterioară sec. XIX, blochează dezvoltarea programelor de zonă centrală, indiferent de funcțiune.
Subzona reglementată reprezintă o situație unică atât din punct de vedere al încadrării urbanistice cât și a morfologiei. Urbanistic, acesta este încadrată în UTR ZCP_M1, deși fizic nu se leagă de restul UTR-ului, fiind bordată de UTR-uri destinate instituțiilor și serviciilor. Din punct de vedere morfologic, subzona reglementată reprezintă o situație unică în cadrul frontului str. Moților, marcând un punct de discontinuitate și întrerupere al acestuia. Spre vest este amplasată biserica Sf. Împărați Constantin și Elena, retrasă din aliniament și întrerupând astfel frontul continuu.
Spre est se află o cale de circulație spre complexul medical compus din Centrul de Diabet, Policlinica 1, Institutul Inimii, Chirurgie 2, Clinica ORL și Institutul de transplant Renal, parte din Domeniul Public și care generează un aliniament în adâncime.
Spre sud, opus aliniamentului cu str. Moților se regăsește o compoziție de clădiri cu volume ample și impunătoare, cu funcțiune medicală și care creează un al doilea front în adâncime la strada principală.
Reglementările propuse în continuare urmăresc să articuleze această întrerupere a frontului și existența celui de-al doilea front situat în adâncime.
Condiționări primare
În subzona reglementată se află amplasat un imobil cu adresa str. Moților nr. 23, încadrat prin planul urbanistic general în categoria ”2 – clădiri cu valoarea ambientală. În urma studiului istoric întocmit pentru acest imobil de către Ist. Dr. Corneliu Gaiu s-a stabilit că imobilul ”nu are valențe monumentale deosebite” și prin urmare acesta va fi trecut în categoria ”3 – clădiri neutre pentru care e acceptabilă restructurare totală sau parțială”.
Servituți de utilitate publică
Prin prezenta documentație se instituie următoarele servituți:
1. la limita estică – o servitute de utilitate publică de aprox. 90 mp, cu scopul lărgirii drumului de acces spre ansamblul clinicilor la un profil de 7,2 m. Această suprafață va fi cedată cu titlu gratuit către
Domeniul Public anterior emiterii Certificatului de Atestare a edificării. Cedarea se va face cu terenul amenajat complet.
UTILIZARE FUNCȚIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Funcțiuni medicale – structuri spitalicești cu paturi
Cabinete medicale, laboratoare de analize medicale, investigație imagistică, tratament ambulatoriu
Cercetare și microproducție asociată domeniului medical
Învățământ
Funcțiuni administrative și de birouri
Asistență socială
Heliport
Spații, infrastructuri și instalații legate de funcțiunea de heliport și de operarea zborurilor
Infrastructuri edilitare legate de funcțiunile de bază
Comerț în legătură cu funcțiunea de bază, cu titlu exemplificativ dar fără a se limita la: produse farmaceutice, produse și dispozitive medicale, alimente specializate pentru diverse regimuri, echipamente medicale, etc
Comerț de interes general și / sau alimentar și alimentație publică cu scopul deservirii pacienților și personalului medical
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Garaje colective (semi)publice sub şi supraterane în clădiri dedicate cu următoarele condiții:
(a) să nu ocupe frontul spre spațiul public (să fie amplasate în interiorul parcelei, în spatele unui tract dedicat altor funcțiuni)
(b) accesul autovehiculelor să se realizeze acolo unde este posibil din străzi cu circulaţie redusă / secundare şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul auto şi pietonal.
Alimentație publică cu condiția amplasării acesteia la parterul imobilelor și având minim un acces din exterior
UTILIZĂRI INTERZISE
Locuire
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Destinația zonei : UTR SZCP_Is_H - Instituire subzonă de instituții și servicii de interes public (construire clinică medicală) conf. HCL 24 din 22/01/2024.
Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_24_2024
SZCP_Is_H – Instituire Subzonă de instituții și servicii de interes public în ansambluri independente, cu regim de construire deschis, adiacentă principalelor artere de trafic, destinată funcțiunilor medicale
CARACTERUL ZONEI
Strada Moților din zilele noastre, cunoscută în Evul Mediu drept strada Mănășturului, după numele satului de ce marginea în vest cetatea Clujului, formează una dintre arterele care fac legătura între centrul istoric și cartierul Mănăștur. Pe măsură ce orașul se extinde, acesta integrează localitățile din vecinătate, între care și loturile de pe calea Mănășturului ocupate de gospodării țărănești.
În prezent, zona este una de interes principal ale municipiului Cluj – Napoca, fiind definită ca o zonă cu funcțiuni mixte de tip sub-central dezvoltată în lungul uneia dintre arterele principale ale orașului – în vecinătatea nordică a ansamblului Clinicilor, pe aliniamentul frontului sudic de pe Calea Moților nr. 9 - nr. 23, în lungul principalelor artere de convergență spre incinta fortificată (în general trasee istorice), în secolul al XIX-lea şi dezvoltată fragmentar în spiritul urbanismului celei de a doua jumătăți a secolului al XIX-lea. Zona se remarcă printr-o structură funcțională eterogenă, în general de tip sub-central, caracterizată de mixajul între activitățile de interes general, cu acces public, ce tind să ocupe parterele şi locuirea de tip colectiv situată la nivelele superioare ale imobilelor multifuncționale. Alături de acestea sunt prezente, ocupând imobile mono funcționale, importante instituțiile publice şi de interes public, dar şi alte tipuri de activități- funcțiuni precum - locuire colectivă, funcțiuni administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, de învățământ, de sănătate și de turism.
Evoluția discontinuă a zonei a creat probleme de accesibilitate în zona serviciilor medicale de interes regional și național, iar existența parcelelor de mici dimensiuni, rămase din perioada anterioară sec. XIX, blochează dezvoltarea programelor de zonă centrală, indiferent de funcțiune.
Subzona reglementată reprezintă o situație unică atât din punct de vedere al încadrării urbanistice cât și a morfologiei. Urbanistic, acesta este încadrată în UTR ZCP_M1, deși fizic nu se leagă de restul UTR-ului, fiind bordată de UTR-uri destinate instituțiilor și serviciilor. Din punct de vedere morfologic, subzona reglementată reprezintă o situație unică în cadrul frontului str. Moților, marcând un punct de discontinuitate și întrerupere al acestuia. Spre vest este amplasată biserica Sf. Împărați Constantin și Elena, retrasă din aliniament și întrerupând astfel frontul continuu.
Spre est se află o cale de circulație spre complexul medical compus din Centrul de Diabet, Policlinica 1, Institutul Inimii, Chirurgie 2, Clinica ORL și Institutul de transplant Renal, parte din Domeniul Public și care generează un aliniament în adâncime.
Spre sud, opus aliniamentului cu str. Moților se regăsește o compoziție de clădiri cu volume ample și impunătoare, cu funcțiune medicală și care creează un al doilea front în adâncime la strada principală.
Reglementările propuse în continuare urmăresc să articuleze această întrerupere a frontului și existența celui de-al doilea front situat în adâncime.
Condiționări primare
În subzona reglementată se află amplasat un imobil cu adresa str. Moților nr. 23, încadrat prin planul urbanistic general în categoria ”2 – clădiri cu valoarea ambientală. În urma studiului istoric întocmit pentru acest imobil de către Ist. Dr. Corneliu Gaiu s-a stabilit că imobilul ”nu are valențe monumentale deosebite” și prin urmare acesta va fi trecut în categoria ”3 – clădiri neutre pentru care e acceptabilă restructurare totală sau parțială”.
Servituți de utilitate publică
Prin prezenta documentație se instituie următoarele servituți:
1. la limita estică – o servitute de utilitate publică de aprox. 90 mp, cu scopul lărgirii drumului de acces spre ansamblul clinicilor la un profil de 7,2 m. Această suprafață va fi cedată cu titlu gratuit către
Domeniul Public anterior emiterii Certificatului de Atestare a edificării. Cedarea se va face cu terenul amenajat complet.
UTILIZARE FUNCȚIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Funcțiuni medicale – structuri spitalicești cu paturi
Cabinete medicale, laboratoare de analize medicale, investigație imagistică, tratament ambulatoriu
Cercetare și microproducție asociată domeniului medical
Învățământ
Funcțiuni administrative și de birouri
Asistență socială
Heliport
Spații, infrastructuri și instalații legate de funcțiunea de heliport și de operarea zborurilor
Infrastructuri edilitare legate de funcțiunile de bază
Comerț în legătură cu funcțiunea de bază, cu titlu exemplificativ dar fără a se limita la: produse farmaceutice, produse și dispozitive medicale, alimente specializate pentru diverse regimuri, echipamente medicale, etc
Comerț de interes general și / sau alimentar și alimentație publică cu scopul deservirii pacienților și personalului medical
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Garaje colective (semi)publice sub şi supraterane în clădiri dedicate cu următoarele condiții:
(a) să nu ocupe frontul spre spațiul public (să fie amplasate în interiorul parcelei, în spatele unui tract dedicat altor funcțiuni)
(b) accesul autovehiculelor să se realizeze acolo unde este posibil din străzi cu circulaţie redusă / secundare şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul auto şi pietonal.
Alimentație publică cu condiția amplasării acesteia la parterul imobilelor și având minim un acces din exterior
UTILIZĂRI INTERZISE
Locuire
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
3. REGIM TEHNIC
S=606mp
UTR SZCP_Is_H - Instituire subzonă de instituții și servicii de interes public (construire clinică medicală) conf. HCL 24 din 22/01/2024
PUZ_HCL_24_2024
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI.
Se consideră construibile parcelele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă front la stradă;
b) lungimea frontului la stradă să fie de mai mare sau egală cu 15 m;
c) adâncimea să fie mai mare decât frontul la stradă;
d) suprafaţa să fie mai mare sau egală cu 500 mp.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Construcțiile se vor amplasa pe aliniament, la str. Moților și la drumul de acces, aflat în Domeniul Public spre limitele estice și sudice
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Construcțiile se vor amplasa la 2 metri față de limita vestică de proprietate, spre parohia ortodoxă și alipite pe calcan în zona în care există calcan, până la cota acestuia, conform planșei de reglementări urbanistice.
Parcela reglementată nu are limită posterioară, spre sud având aliniament.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Nu este cazul.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Accesul pietonal se va face direct din domeniul public.
Accesul auto se va face direct din domeniul public, de pe latura estică.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR ȘI A ALTOR MIJLOACE DE TRANSPORT INDIVIDUAL
Staționarea autovehiculelor se va realiza numai în garaje colective subterane.
Se va prevedea la sol un spațiu pentru parcarea ambulanțelor pentru transferul pacienților.
Se va asigura un loc de parcare la 80 mp de arie utilă pentru zonele funcțiunii de bază, excluzând holuri, accese verticale, spații tehnice specifice, sterilizări, autoclave, etc. Se recomandă asigurarea unui număr de locuri de parcare dublu față de necesarul calculat, dat fiind lipsa locurilor de parcare din zonă. Locurile de parcare suplimentare față de necesar vor putea fi folosite de către publicul larg în sistem cu plată.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Clădirile se vor alinia la o cornişă situată la înălţimea de 20,5 m de la nivelul trotuarului. S-a luat ca reper corpul principal al clădirii Primăriei.
Peste acest nivel se admite realizarea unui nivel suplimentar tehnic care va găzdui exclusiv spații fără personal permanent și instalații exterioare ale echipamentelor medicale. Nivelul tehnic va fi realizat astfel încât să nu fie vizibil din spațiul public.
Numărul de niveluri reglementat maxim este (3-1S)+P+4+Eth.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construcţiei urbane cu cvartale.
Faţadele spre spaţiile publice vor fi plane şi se vor situa în aliniament / aliniere.
Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă şi să ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului clădirii.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ȘI EVACUAREA DEȘEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Echiparea edilitară va cădea în sarcina proprietarilor parcelelor din zona studiată, conform avizelor furnizorilor de utilități.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se recomandă ca pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural să ocupe minim 5%.
Speciile vegetale alese vor fi alese în așa fel încât să nu producă alergeni inhalatori (ex: tei, mesteacăn, salcâm), fructe care pot prezenta pericol pentru trecători și a căror îndepărtare presupune manopere costisitoare (ex: castan, dud) și a căror schimbare de foliaj se face într-un inteval de timp concentrat – ușurând astfel operațiunile de curățenie.
ÎMPREJMUIRI
Pe segmentele fără front închis sau cu clădiri dispuse în retragere faţă de aliniament se vor realiza în mod obligatoriu împrejmuiri spre spaţiul public. Acestea for fi realizate în stilul și în concordanță cu arhitectura clădirilor.
Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip opac. Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide fără a afecta spaţiul public, spre interiorul parcelei.
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
.
P.O.T. maxim = 75%
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
C.U.T. maxim = 3,55
UTR SZCP_Is_H - Instituire subzonă de instituții și servicii de interes public (construire clinică medicală) conf. HCL 24 din 22/01/2024
PUZ_HCL_24_2024
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI.
Se consideră construibile parcelele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă front la stradă;
b) lungimea frontului la stradă să fie de mai mare sau egală cu 15 m;
c) adâncimea să fie mai mare decât frontul la stradă;
d) suprafaţa să fie mai mare sau egală cu 500 mp.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Construcțiile se vor amplasa pe aliniament, la str. Moților și la drumul de acces, aflat în Domeniul Public spre limitele estice și sudice
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Construcțiile se vor amplasa la 2 metri față de limita vestică de proprietate, spre parohia ortodoxă și alipite pe calcan în zona în care există calcan, până la cota acestuia, conform planșei de reglementări urbanistice.
Parcela reglementată nu are limită posterioară, spre sud având aliniament.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Nu este cazul.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Accesul pietonal se va face direct din domeniul public.
Accesul auto se va face direct din domeniul public, de pe latura estică.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR ȘI A ALTOR MIJLOACE DE TRANSPORT INDIVIDUAL
Staționarea autovehiculelor se va realiza numai în garaje colective subterane.
Se va prevedea la sol un spațiu pentru parcarea ambulanțelor pentru transferul pacienților.
Se va asigura un loc de parcare la 80 mp de arie utilă pentru zonele funcțiunii de bază, excluzând holuri, accese verticale, spații tehnice specifice, sterilizări, autoclave, etc. Se recomandă asigurarea unui număr de locuri de parcare dublu față de necesarul calculat, dat fiind lipsa locurilor de parcare din zonă. Locurile de parcare suplimentare față de necesar vor putea fi folosite de către publicul larg în sistem cu plată.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Clădirile se vor alinia la o cornişă situată la înălţimea de 20,5 m de la nivelul trotuarului. S-a luat ca reper corpul principal al clădirii Primăriei.
Peste acest nivel se admite realizarea unui nivel suplimentar tehnic care va găzdui exclusiv spații fără personal permanent și instalații exterioare ale echipamentelor medicale. Nivelul tehnic va fi realizat astfel încât să nu fie vizibil din spațiul public.
Numărul de niveluri reglementat maxim este (3-1S)+P+4+Eth.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construcţiei urbane cu cvartale.
Faţadele spre spaţiile publice vor fi plane şi se vor situa în aliniament / aliniere.
Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă şi să ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului clădirii.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ȘI EVACUAREA DEȘEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Echiparea edilitară va cădea în sarcina proprietarilor parcelelor din zona studiată, conform avizelor furnizorilor de utilități.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se recomandă ca pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural să ocupe minim 5%.
Speciile vegetale alese vor fi alese în așa fel încât să nu producă alergeni inhalatori (ex: tei, mesteacăn, salcâm), fructe care pot prezenta pericol pentru trecători și a căror îndepărtare presupune manopere costisitoare (ex: castan, dud) și a căror schimbare de foliaj se face într-un inteval de timp concentrat – ușurând astfel operațiunile de curățenie.
ÎMPREJMUIRI
Pe segmentele fără front închis sau cu clădiri dispuse în retragere faţă de aliniament se vor realiza în mod obligatoriu împrejmuiri spre spaţiul public. Acestea for fi realizate în stilul și în concordanță cu arhitectura clădirilor.
Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip opac. Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide fără a afecta spaţiul public, spre interiorul parcelei.
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
.
P.O.T. maxim = 75%
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
C.U.T. maxim = 3,55
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:x
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:- Ministerul Culturii. Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj;- Aviz Politia rutiera;
Studii de specialitate:- studiu geotehnic verificat Af;- plan topografic vizat de O.C.P.I. însoțit de proces verbal de recepție O.C.P.I. în scopul solicitat (D.T.A.C.);- raport NZEB conform Metodologiei de calcul al performantei energetice a cladirilor, indicativ Mc 001-2022 aprobata cu Ordinul 16/2023; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru organizare santier;- pentru foraje geo;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Moldovan Roxana
Moldovan Roxana
26.11.2024
14.00 lei
8647497
08.11.2024