ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE şi PLAN URBANISTIC ZONAL ÎN CONDIȚIILE LEGII 350/2001 PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTIȚII CULOAR DE MOBILITATE NORD POD OAŞULUI - RĂSĂRITULUI - STRĂZILE RĂSĂRITULUI - CÂMPUL PÂINII - POD IRA (Se va vedea punctul 4)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
-fara-
-fara-
-fara-
plan de încadrare în zonă, plan de situație.
630355
23.12.2020
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobile situate în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, parţial (preponderent) în afara, parţial (marginal) în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice. Imobile în proprietate publică şi privată.
SERVITUŢI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICŢII: Servituţi pentru obiective de utilitate publică - nu este cazul. Alte restricţii: - Zonă de protecţie a infrastructurii feroviare.
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la nordul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = RiM, parțial în zona de reconfigurare a spațiului public urban, parțial în UTR = ZCP_RiM - Clujana, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = S_Em, parțial în UTR = G_T, parțial în UTR = Ei, parțial în UTR = Et, parțial în UTR = RrM2; parțial în zona de protecţie a monumentului Martirii Revoluţionari Maghiari.
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la sudul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = ZCP_L_A, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = Lc_A, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Is_A, parțial în UTR = S_L, parțial în UTR = S_Et, parțial în UTR = TDS_MApN, parțial în UTR = G_P, parțial în UTR = M3/PUZ și parțial în UTR = S_Gt.
SERVITUŢI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICŢII: Servituţi pentru obiective de utilitate publică - nu este cazul. Alte restricţii: - Zonă de protecţie a infrastructurii feroviare.
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la nordul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = RiM, parțial în zona de reconfigurare a spațiului public urban, parțial în UTR = ZCP_RiM - Clujana, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = S_Em, parțial în UTR = G_T, parțial în UTR = Ei, parțial în UTR = Et, parțial în UTR = RrM2; parțial în zona de protecţie a monumentului Martirii Revoluţionari Maghiari.
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la sudul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = ZCP_L_A, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = Lc_A, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Is_A, parțial în UTR = S_L, parțial în UTR = S_Et, parțial în UTR = TDS_MApN, parțial în UTR = G_P, parțial în UTR = M3/PUZ și parțial în UTR = S_Gt.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală: domeniu public şi privat, terenuri curţi - construcţii.
Destinaţia zonei: Zonă cu dotări tehnico - edilitare.
Încadrare în zonele de impozitare ”B-C-D” conform H.C.L. nr. 1064 din 19.12.2018.
Alte prevederi rezultate din H.C.L. cu privire la zona în care se află imobilul: - nu este cazul.
Destinaţia zonei: Zonă cu dotări tehnico - edilitare.
Încadrare în zonele de impozitare ”B-C-D” conform H.C.L. nr. 1064 din 19.12.2018.
Alte prevederi rezultate din H.C.L. cu privire la zona în care se află imobilul: - nu este cazul.
3. REGIM TEHNIC
Zonă cu dotări tehnico edilitare şi imobile racordate la aceasta.
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
În baza H.C.L. nr. 579 din 06.07.2018 s-a modificat parțial și completat Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Planul Urbanistic General al Municipiului Cluj – Napoca”.
NOTĂ: S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism în scopul “ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ŞI PLAN URBANISTIC ZONAL PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTIŢII CULOAR DE MOBILITATE NORD – POD OAŞULUI-RĂSĂRITULUI – STRĂZILE RĂSĂRITULUI-CÂMPUL PÂINII-POD IRA”.
Conform documentaţiei anexate solicitării se doreşte eliberarea unui Certificat de Urbanism pentru iniţierea unor studii de fezabilitate şi de urbanism având ca scop studierea realizării unor coridoare de transport rutier în paralel cu magistrala de cale ferată existentă în zonă.
În conformitate cu R.L.U. aferent PUG aprobat cu H.C.L. nr. 493/2014:
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la nordul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = RiM, parțial în zona de reconfigurare a spațiului public urban, parțial în UTR = ZCP_RiM - Clujana, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = S_Em, parțial în UTR = G_T, parțial în UTR = Ei, parțial în UTR = Et, parțial în UTR = RrM2 şi parțial în zona de protecţie a monumentului Martirii Revoluţionari Maghiari.
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la sudul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = ZCP_L_A, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = Lc_A, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Is_A, parțial în UTR = S_L, parțial în UTR = S_Et, parțial în UTR = TDS_MApN, parțial în UTR = G_P, parțial în UTR = M3/PUZ și parțial în UTR = S_Gt. urmând ca încadrarea definitivă să fie stabilită după definitivarea traseelor propuse ale coridoarelor de transport.
Potrivit Legii nr. 350 din 06.06.2001 cu modificările si completările ulterioare, art. 32, alin. (1), în cazul în care prin cererea pentru emiterea certificatului de urbanism se solicită o modificare de la prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate pentru zona respectivă sau dacă condiţiile specifice ale amplasamentului ori natura obiectivelor de investiţii o impun, autoritatea publică locală are dreptul ca, după caz, prin certificatul de urbanism: litera (b) să condiţioneze autorizarea investiţiei de elaborarea şi aprobarea de către autoritatea publică competentă a unui plan urbanistic zonal;
În vederea elaborării PUZ se va urma procedura specifică de informare și consultare a publicului aprobată cu HCL nr. 153 din 10.04.2012.
PENTRU ELABORARE P.U.Z.:
Studii necesare:
- P.U.Z. - elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, indicativ GM-009-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- Studiu geotehnic
- Plan topografic vizat OCPI însoțit de Proces verbal de recepție OCPI în scopul solicitat P.U.Z.
Alte avize:
- Primărie - Direcţia tehnică - Serviciul siguranţa circulaţiei, Serviciul reţele edilitare şi transport
- Aviz amplasament S.C. ELECTRICA S.A.
- Aviz amplasament S.C. Compania de Apă Somes S.A.
- Aviz amplasament S.C. Del Gaz Grid S.A.
- Aviz Ministerul Culturii, Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniu Cultural Cluj
- Aviz sănătatea populatiei conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătătii nr. 119/2014
- Act de reglementare emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului
- Aviz Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R. S.A. - Ministerul Transportului şi Infrastructurii
- Aviz M. Ap. N. - Statul Major General
- Dovada achitării taxei R.U.R. pentru P.U.Z.
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
În baza H.C.L. nr. 579 din 06.07.2018 s-a modificat parțial și completat Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Planul Urbanistic General al Municipiului Cluj – Napoca”.
NOTĂ: S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism în scopul “ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ŞI PLAN URBANISTIC ZONAL PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTIŢII CULOAR DE MOBILITATE NORD – POD OAŞULUI-RĂSĂRITULUI – STRĂZILE RĂSĂRITULUI-CÂMPUL PÂINII-POD IRA”.
Conform documentaţiei anexate solicitării se doreşte eliberarea unui Certificat de Urbanism pentru iniţierea unor studii de fezabilitate şi de urbanism având ca scop studierea realizării unor coridoare de transport rutier în paralel cu magistrala de cale ferată existentă în zonă.
În conformitate cu R.L.U. aferent PUG aprobat cu H.C.L. nr. 493/2014:
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la nordul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = RiM, parțial în zona de reconfigurare a spațiului public urban, parțial în UTR = ZCP_RiM - Clujana, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = S_Em, parțial în UTR = G_T, parțial în UTR = Ei, parțial în UTR = Et, parțial în UTR = RrM2 şi parțial în zona de protecţie a monumentului Martirii Revoluţionari Maghiari.
- Teritoriul cuprins în coridorul de transport de la sudul căii ferate este situat parțial în UTR = Ve, parțial în UTR = ZCP_L_A, parțial în UTR = Lip, parțial în UTR = Lc_A, parțial în UTR = RrM1, parțial în UTR = Is_A, parțial în UTR = S_L, parțial în UTR = S_Et, parțial în UTR = TDS_MApN, parțial în UTR = G_P, parțial în UTR = M3/PUZ și parțial în UTR = S_Gt. urmând ca încadrarea definitivă să fie stabilită după definitivarea traseelor propuse ale coridoarelor de transport.
Potrivit Legii nr. 350 din 06.06.2001 cu modificările si completările ulterioare, art. 32, alin. (1), în cazul în care prin cererea pentru emiterea certificatului de urbanism se solicită o modificare de la prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate pentru zona respectivă sau dacă condiţiile specifice ale amplasamentului ori natura obiectivelor de investiţii o impun, autoritatea publică locală are dreptul ca, după caz, prin certificatul de urbanism: litera (b) să condiţioneze autorizarea investiţiei de elaborarea şi aprobarea de către autoritatea publică competentă a unui plan urbanistic zonal;
În vederea elaborării PUZ se va urma procedura specifică de informare și consultare a publicului aprobată cu HCL nr. 153 din 10.04.2012.
PENTRU ELABORARE P.U.Z.:
Studii necesare:
- P.U.Z. - elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, indicativ GM-009-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- Studiu geotehnic
- Plan topografic vizat OCPI însoțit de Proces verbal de recepție OCPI în scopul solicitat P.U.Z.
Alte avize:
- Primărie - Direcţia tehnică - Serviciul siguranţa circulaţiei, Serviciul reţele edilitare şi transport
- Aviz amplasament S.C. ELECTRICA S.A.
- Aviz amplasament S.C. Compania de Apă Somes S.A.
- Aviz amplasament S.C. Del Gaz Grid S.A.
- Aviz Ministerul Culturii, Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniu Cultural Cluj
- Aviz sănătatea populatiei conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătătii nr. 119/2014
- Act de reglementare emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului
- Aviz Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R. S.A. - Ministerul Transportului şi Infrastructurii
- Aviz M. Ap. N. - Statul Major General
- Dovada achitării taxei R.U.R. pentru P.U.Z.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
24
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Dorin Paul Bucur
Dorin Paul Bucur
31.12.2020
31.12.2022
0 lei
scutit