Zona include actualul teritoriu aferent Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca (Ta), precum şi suprafeţele necesare dezvoltării şi modernizării acestuia, atât în ceea ce priveşte suprafeţele de mişcare – incluzând realizarea pistei de 3420 m – cât şi în ceea ce priveşte activităţile tehnice şi serviciile specifice (UTa).
Zona include:
(a)instalatii, construcţii şi amenajări necesare functionarii serviciilor de transporturi aeriane de bunuri şi persoane;
(b)servicii publice şi de interes general compatibile cu functionarea serviciilor de transporturi aeriene.
Subzone:
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Ta_Z.M. – Zona Militară

A. CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Zona e reglementată detaliat din punct de vedere urbanistic în P.U.Z. “Aeroportul Internaţional ClujNapoca”. La emiterea Certificatelor de Urbanism şi autorizarea lucrărilor de construire pe acest teritoriu, se va lua în considerare şi RLU aferent acestuia. Avizul conform al Autorității Aeronautice Civile Romane este obligatoriu.
Se recomandă ca pentru zborurile comerciale, decolarea aeronavelor să se realizeze exclusiv pe direcţia vest-est, iar aterizarea acestora, pe direcţia est-vest, fără survolarea teritoriului intravilan a municipiului ClujNapoca.
Este acceptabilă decolarea / aterizarea aeronavelor pe direcţiile contrare şi survolarea oraşului doar în situaţiile în care considerente de siguranţa navigaţiei aeriene o impun.
Amplasamentele si categoriile de mijloace de publicitate permise vor fi cele stabilite prin Regulamentul local de publicitate aprobat de Consiliul Local.

B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Se vor aplica în mod obligatoriu servituţile generate de obiectivele de utilitate publică precum şi celelalte restricţii, aşa cum sunt ele evidenţiate în PUG – planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităţi Teritoriale de Referinţă” şi în RLU – Cap. 2 – Terenuri şi Zone cu Regim Special şi Cap. 3 – Condiţii Generale Privitoare la Construcţii.

Servituţi de utilitate publică:
Pentru trama stradală până la nivel de colectoare se vor aplica servituţile aşa cum sunt ele marcate în PUG (a se vedea planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităţi Teritoriale de Referinţă”).
În cazul elaborării PUZ, în cadrul acestuia se vor stabili locaţii concrete şi servituţile de utilitate publică aferente pentru trama stradală de interes local, infrastructura edilitară, spaţiile verzi etc, conform programului urbanistic stabilit prin Avizul de Oportunitate (Avizul Arhitectului Şef). Emiterea Autorizației de construire pentru alte lucrări decât cele de utilitate publică pe terenurile afectate de o servitute de utilitate publică, este interzisă.
Prin excepție, pentru imobilele existente grevate de o servitute publică, până la aplicarea acesteia, pot fi autorizate lucrări care nu conduc la amplificarea volumului construcțiilor cum ar fi: lucrări de întreținere curentă, modificări interioare sau schimbări de destinație, lucrări cu caracter provizoriu: panouri de afisaj, firme și reclame,lucrări de consolidare.
Suprafețele de teren grevate de servituți de utilitate publică vor fi dezmembrate din parcelele inițiale și înscrise în C.F. cu destinația de teren rezervat pentru servitute de utilitate publică.

C. REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Pentru reţeaua de străzi se vor aplica profile transversale unitare, (conform Anexei 6) ce vor determina caracterul spaţiului public şi al zonei. Acestea vor cuprinde în mod obligatoriu plantaţii de arbori în aliniament, trotuare de minimum 3,00 – 4,50 m lăţime, piste pentru biciclişti etc. Accesul principal / public în incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca se va poziţiona şi organiza ca parte a nodului de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian), prevăzut prin prezentul P.U.G. Acesta va face obiectul unui proiect de specialitate.
Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întreaga zonă.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.

1. UTILIZĂRI ADMISE
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare – structuri rutiere aeroportuare, echipamente de protecţie a navigaţiei aeriene, zone de siguranţă înierbate, drumuri tehnologice, posturi de transformare pentru alimentarea balizajului şi echipamentelor PNA, împrejmuire de siguranţă şi echipamente de securitate;
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport – turn control, terminale (pasageri şi cargo), hangare, remize utilaje aeroportuare şi PSI, construcţii pentru gospodărirea utilităţilor, depozit de carburanţi pentru aeronave şi mijloace auto, puncte de control trafic, construcţii pentru procesarea deşeurilor aeroportuare, drumuri şi platforme auto, împrejmuire de securitate; Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport – drumuri de acces, parcaje la sol şi supraetajate, staţii pentru transportul în comun, construcţii pentru cazare şi alimentaţie publică, centru de afaceri, spaţii expoziţionale, construcţii pentru servicii publice (telecomunicaţii, bănci, reprezentanţe de companii aeriene);
Ta_Z.M. – Zona Militară – teren rezervat unităţii speciale de aviaţie a MAI, pentru activităţi specifice și de interes public.

2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Sunt precizate pe baza restricţiilor tehnice şi de obstacolare prevăzute de normele de siguranţă şi securitate prin P.U.Z. “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca” (Memoriu de specialitate – Servituţi aeronautice).

3. UTILIZĂRI INTERZISE
Sunt precizate pe baza restricţiilor tehnice şi de obstacolare prevăzute de normele de siguranţă şi securitate prin P.U.Z. “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca” (Memoriu de specialitate – Servituţi aeronautice).
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.

Având în vedere importanţa obiectivului şi complexitatea condiţionărilor, amplasarea, configurarea şi echiparea clădirilor se vor stabili de preferinţă cadrul unui plan director (masterplan) şi reglementa prin P.U.D, cu respectarea prevederilor prezentului Regulament, ca şi a celor aferente “P.U.Z. Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”.
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul.

5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Clădirile se vor amplasa în retragere faţă de aliniament. Retragerea va fi de minimum 8 m. Regimul de construire va fi de tip deschis. Aliniamentul la str. Traian Vuia se va retrage faţă de situaţia existentă cu 10 m.

6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Conform reglementărilor “P.U.Z. Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”.

7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Conform reglementărilor “P.U.Z. Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”.

8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Accesele pe teritoriul Aeroportului Cluj-Napoca sunt reglementate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”, şi vor fi realizate în conformitate cu avizul eliberat de administratorul căilor de acces şi autorizaţia specială de construire.
Accesul principal, destinat mai ales publicului, se va proiecta şi realiza ca parte a nodului de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian) prevăzut prin prezentul PUG. Acesta va asigura traseele şi staţiile necesare pentru fiecare tip de mijloc de transport, ca şi legăturile pietonale necesare. Se va conexa la sistemul intern trasee pietonale şi vehiculare.

9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor de orice tip este permisă doar în afara spaţiului public aferent stăzilor.
Necesarul de parcaje pentru Aeropotrul internaţional Cluj-Napoca va fi determinat pe baza studiilor de specialitate.
Necesarul de parcaje pentru funcţiuni conexe va fi dimensionat separat, conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Parcajele se vor amenaja la sol, subteran sau în clădiri dedicate.

10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
H total maxim = 4 m – peste cota pistei în dreptul construcţiei
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
H total maxim = 25 m, indiferent de numărul de nivele, care nu e reglementat (înălţimea nivelelor poate varia funcţie de programul arhitectural). Inălţimea maximă poate fi redusă prin avizul AACR. Este exceptat de la regulă TWR nou (turnul de control).
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
H total maxim = 25 m, indiferent de numărul de nivele, care nu e reglementat (înălţimea nivelelor poate varia funcţie de programul arhitectural). Inălţimea maximă poate fi redusă prin avizul AACR.
Ta_Z.M. – Zona Militară
H total maxim = conform normelor interne şi de obstacolare ale aeroportului.

11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă.
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului / programelor arhitecturale. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Se va urmări realizarea unui ansamblu unitar din punct de vedere urbanistic şi arhitectural.

12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc). Fiecare parcelă / clădire va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor, accesibil serviciului de salubritate.

13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Ta_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
Suprafeţele libere se vor înierba şi planta, în conformitate cu reglementările specifice. Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Suprafeţele neconstruite din spaţiul de retragere faţă de aliniamentul aferent străzii Traian Vuia vor fi amenajate ca spaţii verzi şi plantate cu arbori, formând o perdea vegetală pe tot frontul incintei aeroportului, cu excepţia zonelor de acces.
Suprafeţele libere neocupate cu circulaţii, parcaje şi platforme funcţionale vor fi plantate cu un arbore la fiecare 200 mp.

14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile spre strada Traian Vuia vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor fi dublate de garduri vii.
În cazul necesităţii realizării unei protecţii suplimentare – prin utilizarea sârmei ghimpate, a conductorilor sub tensiune sau a unor înălţimi mai mari – se recomandă dublarea acestora spre interior, la o distanţă convenabilă, cu un al doilea gard transparent echipat ca atare, între cele două garduri fiind plantaţi (dens) arbori şi arbuşti.
Porţile de intrare vor fi retrase faţă de aliniament pentru a permite staţionarea vehiculelor înainte de admiterea lor în incintă fără a incomoda circulaţia pe drumurile publice.
Celelalte împrejmuiri, spre parcelele / terenurile vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip transparent, cu excepţia situaţiilor în care acestea au rol de protecţie fonică, urmând a face obiectul unui proiect de specialitate. Măsura dublării împrejmuirilor poate fi luată şi în aceste cazuri.
Pentru împrejmuiri se vor lua în mod obligatoriu în considerare criteriile specifice de securitate, conform normelor în vigoare (a se vedea AACR – DA 3 / 20.12.2011 – „Cerinţe privind amplasarea şi realizarea împrejmuirilor perimetrale ale aeroprturilor” ş.a.).

15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
P.O.T. maxim = 0.016%
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
P.O.T. maxim = 26%
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
P.O.T. maxim = 27.5%
Ta_Z.M. – Zona Militară
P.O.T. maxim = reglementat şi avizat prin studii speciale conform normelor MAI.

16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
CUT maxim = 0.016
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
CUT Maxim = 1,1
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
CUT Maxim = 0,8
Ta_Z.M. – Zona Militară
CUT maxim = reglementat şi avizat prin studii speciale conform normelor MAI

Subzone

Ta_Z.S.M

ZONĂ SUPRAFEŢEI DE MIŞCARE

2018-08-23T10:22:31+03:00
Compartiment responsabil:

Biroul Strategii urbane


0264 596 030 / 4310; 4312
str. Moților nr. 3 cam. 63, Sala Mică
Acest site utilizează module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. OK