elaborare PUD, SF, DTAC, pentru cimitir, bransamente si racorduri (vezi Nota)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Mos Ion Roata f n
279772
279772
plan de situatie.
524066
15.12.2016
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietatea municipiului Cluj - Napoca în administrarea Consiliului local al municipiului Cluj - Napoca.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
SERVITUTI PENTRU UTILITATE PUBLICA: - parcela este grevată parțial de servitutea de utilitate publică cu profil transversal tip III B – ampriză 18 m.
ZONE DE RISC: - zona cu risc mare/foarte mare de alunecări de teren; se va intocmi o expertiză geotehnică pe un teritoriu relevant determinat de expert.
ZONE DE PROTECȚIE A INFRASTRUCTURII SI DOTĂRILOR: - zona de protectie sanitara a surselor de apa, cimitire, unitatilor cu risc tehnologic; zona de siguranta MAPN cu avizul Statului Major General.
ZONA DE PROTECȚIE A INFRASTRUCTURII ȘI DOTĂRILOR: - parcela este situată în zona de siguranță a magistralei de gaz metan.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
SERVITUTI PENTRU UTILITATE PUBLICA: - parcela este grevată parțial de servitutea de utilitate publică cu profil transversal tip III B – ampriză 18 m.
ZONE DE RISC: - zona cu risc mare/foarte mare de alunecări de teren; se va intocmi o expertiză geotehnică pe un teritoriu relevant determinat de expert.
ZONE DE PROTECȚIE A INFRASTRUCTURII SI DOTĂRILOR: - zona de protectie sanitara a surselor de apa, cimitire, unitatilor cu risc tehnologic; zona de siguranta MAPN cu avizul Statului Major General.
ZONA DE PROTECȚIE A INFRASTRUCTURII ȘI DOTĂRILOR: - parcela este situată în zona de siguranță a magistralei de gaz metan.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală - teren (pasune, arabil, neproductiv)
Conform PUG , parcela este incadrata in UTR UG_c, iar conform PUZ aprobat prin HCL nr 629/2016, parcela este incadrata in UTR Gc
Regulament PUZ
Destinaţia zonei: Zonă de gospodărire comunală – Cimitire
CARACTERUL ZONEI
Cimitir nou propus
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Funcţionarea cimitirelor e reglementată prin cadrul legal existent, ca şi prin regulamentele interne.
In plus, pentru buna funcţionare a acestora, se instituie următoarele reglementări:
se interzice densificarea cimitirelor prin ocuparea aleilor, distrugerea / eliminarea vegetaţiei, eliminarea spaţiilor verzi, ocuparea spaţiului dintre morminte.
pentru extinderea cimitirelor existente pe suprafeţe de teren învecinate se vor întocmi PUZ şi planuri generale de organizare şi parcelare, prin care se vor asigura în mod obligatoriu şi zonele de protecţie sanitară spre noile vecinătăţi, în conformitate cu normele în vigoare.
pentru autorizarea unor construcţii noi / extinderea celor existente se vor elabora în prealabil PUD.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
a) lucrări funerare sub şi supraterane, conform PUD si regulament aferent
b) spaţii pentru ceremonii funerare – capele, platforme în aer liber
c) spaţii tehnice aferente funcţiunii de bază
d) clădiri / pavilioane administrative şi de serviciu / întreţinere, anexe sanitare
e) circulaţii – alei carosabile, semicarosabile şi pietonale
Art.2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Nu e cazul
Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente. Se interzice crearea de cavouri in alte locuri decat cele specificate prin proiect.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
Conform PUG , parcela este incadrata in UTR UG_c, iar conform PUZ aprobat prin HCL nr 629/2016, parcela este incadrata in UTR Gc
Regulament PUZ
Destinaţia zonei: Zonă de gospodărire comunală – Cimitire
CARACTERUL ZONEI
Cimitir nou propus
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Funcţionarea cimitirelor e reglementată prin cadrul legal existent, ca şi prin regulamentele interne.
In plus, pentru buna funcţionare a acestora, se instituie următoarele reglementări:
se interzice densificarea cimitirelor prin ocuparea aleilor, distrugerea / eliminarea vegetaţiei, eliminarea spaţiilor verzi, ocuparea spaţiului dintre morminte.
pentru extinderea cimitirelor existente pe suprafeţe de teren învecinate se vor întocmi PUZ şi planuri generale de organizare şi parcelare, prin care se vor asigura în mod obligatoriu şi zonele de protecţie sanitară spre noile vecinătăţi, în conformitate cu normele în vigoare.
pentru autorizarea unor construcţii noi / extinderea celor existente se vor elabora în prealabil PUD.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
a) lucrări funerare sub şi supraterane, conform PUD si regulament aferent
b) spaţii pentru ceremonii funerare – capele, platforme în aer liber
c) spaţii tehnice aferente funcţiunii de bază
d) clădiri / pavilioane administrative şi de serviciu / întreţinere, anexe sanitare
e) circulaţii – alei carosabile, semicarosabile şi pietonale
Art.2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Nu e cazul
Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente. Se interzice crearea de cavouri in alte locuri decat cele specificate prin proiect.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR=G_c conform PUZ
S=201000 mp
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Amenajarea spatiului public aferent accesului principal se va reglamenta si aviza pe baza unui proiect compelx, faza PUD, ce va avea in vedere cu prioritate deplasarile pietonilor si amenajarea spatiilor destinate acestora, reglamentarea circulatie auto si a parcarilor, organziarea mobilierului urban si a vegetatiei. Acestea vor fi supuse avizarii de CTATU. Drumul principal de incinta ce duce pana la capela este prevazut cu o latime de 7 m, cu acces auto limitat pentru masina mortuara sau aututilitare speciale. Drumurile secundare de incinta sunt semicarosabile, cu latiema de 4,5 m prevazute tot cu acces auto limitat. Aleile pietonale ce deservesc fiecare mormant, vor avea ampriza de 2,2 m.
POT maxim = 2%
CUT maxim = 0,04
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelarea internă se conserva; pentru zona de morminte se va asigura o densitate bruta de 7,5-10 mp/loc.
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Se va stabili dupa caz, prin PUD, dar se vor respecta o retragere de minim 3 m fata de aliniament.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor retrage de la limitele laterale / posterioară a parcelei cu o distanţă minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 6 m.
Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanţa minimă dintre două clădiri învecinate va fi egală cu jumătate din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 3 m.
În cazul în care încăperi principale sunt orientate spre spaţiul dintre cele două clădiri, distanţa minimă va fi de 6 m.
Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Se conservă accesele existente.
Noi accese se pot stabili, după caz, prin PUD. Orice nou acces la drumurile publice se va realiza pe baza unui proiect realizat conform avizului eliberat de administratorul acestora.
Căile de circulaţie utilitară, aleile principale şi platformele existente vor fi asfaltate sau dalate. Pentru aleile secundare se vor folosi de preferinţă structuri din agregate compactate.
Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Accesul şi staţionarea oricăror autovehicule în incinta cimitirelor e interzisă, cu excepţia celor de întreţinere şi exploatare. Parcarea autovehiculelor se va face în afara drumurilor publice în parcări special amenajate.
Necesarul de parcaje:
1 loc la 10 persoane participante la ceremonie - 2 x 20 locuri de parcare pentru un loc de ceremonie + 5 locuri de parcare pentru personal.
Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru clădiri noi înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 8 m şi respectiv (D)+P+1. Se admit nivele parţiale (supante, mezanine) cu condiţia încadrării în înălţimea la cornişă reglementată.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Clădiri / corpuri noi
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice.
In incintă se vor prevedea puncte de alimentare cu apă din reţeaua publică.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
In zona de întreţinere se va organiza un spaţiu destinat colectării deşeurilor, accesibil din spaţiul public şi unul pentru resturi vegetale (compost).
Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Teritoriul cimitirelor e structurat ca spaţiu verde.
Pe ansamblul teritoriului cimitirelor, spaţiul verde cu vegetaţia aferentă (joasă, medie şi înaltă) se va conserva ca pondere şi configuraţie. Se interzice densificarea cimitirelor prin diminuarea spaţiilor verzi.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor, caz în care aceştia se vor înlocui cu alţii, de regulă din acceaşi specie.
In zonele de extindere, perimetral se va organiza o fâşie verde plantată cu vegetaţie joasă, medie şi înaltă cu lăţimea minimă de 3 m, care nu poate fi utilizată pentur înmormântări.
Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Imprejmuirile orientate spre spaţiul public şi spre parcelele vecine vor fi de tip opac, cu înălţimea de 2,20 m.
Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi adecvat funcţiunii.
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
- Se solicita emiterea unui certificat de urbanism in scopul „elaborare PUD, SF, DTAC, pentru cimitir, bransamente si racorduri (vezi Nota)”
- Parcela este studiata in Planul Urbanistic Zonal – str. Moș Ion Roată pentru amenajare cimitir, beneficiar
Municipiul Cluj-Napoca, aprobat cu HCL nr. 629/2016, întocmit în scopul stabilirii de reglementări şi indici urbanistici după cum urmează:
- UTR G_c - zona de gospodarire comunala cimitire;
- funcțiune predominantă: cimitire, spații pentru ceremonii funerare, administrație;
- principiu de dezvoltare: pe baza planului general de organizare și parcelare, care asigură servitutea de
utilitate publică ce grevează teritoriul (str. Moș Ion Roată, profil III.B 18 m) și zonele de protecție sanitară
(50m în jurul zonei de morminte pe latura estică, vestică, nordică și 100m, latura sudică);
- inaltimea maxima admisa pentru construcții: (D)+P+1, Hmax=8m; - indici urbanistici : P.O.T max= 2% C.U.T max=0,04; - retragere min. fața de aliniament : 3 m; - retragere min. fața de limitele laterale și posterioare: H cornișa/2, dar nu mai puțin de 6 m; - circulații și accese: accesul la cimitir se realizeaza din str. Moș Ion Roata.
Prin P.U.Z se organizeaza circulația interna din cadrul cimitirului - traseu major de circulație pietonala și ocazional auto (l=7 m), alei pietonale de distribuție (l=4,50m), alei pietonale colectoare ce delimiteaza locurile de veci (l=2,20m) . Parcelarea interna se conformeaza din punct de vedere dimensional și ca organizare generala a normelor specifice, in vigoare.
- staționarea autovehiculelor: parcarea autovehiculelor se realizeaza afara cimitirului, in locuri special amenajate. Accesul și staționarea oricaror autovehicule in incinta cimitirului e interzisa cu excepția celor de intreținere și exploatare.
- echipare tehnico-edilitara zona echipata edilitar complet.
- Conform Planşei 3.2 Reglementări Urbanistice - Unităţi Teritoriale de Referinţă, prelungirea str. Moș
Ion Roată este reglementată la profil tip III.B - 18 m și grevează terenul studiat. Suprafaţa de teren necesară pentru asigurarea profilului străzii Moș Ion Roată va fi dezmembrată, inscrisă in CF cu titlu de drum și transferată in proprietate publică, conform art. 25 alin. 4 din partea a II-a a Regulamentului Local de Urbanism.
- Valabilitatea PUZ ului este de 5 ani de la aprobare, conform HCL nr. 629/2016, art. 3.
- În vederea elaborării P.U.D. se va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu H.C.L. nr. 153/10.04.2012.
- Conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată, art. 32, alin. (5), după aprobarea planului urbanistic de detaliu, se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Ordinul 839/2009 actualizat, OUG nr. 114/2007, Codul civil şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Prezentul regulament de urbanism, împreună cu anexele şi planşele aferente, se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro, la secţiunea “Informaţii publice” – “Urbanism” – “Proiect PUG”.
3. D.T.A.C., se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
4. D.T.A.C., se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
7. Documentatiile tehnice pentru Organizarea Executiei lucrarilor vor cuprinde, in mod obligatoriu, pe langa toate elementele prevazute de legislatia in vigoare, si urmatoarele elemente referioare la organizarea de santier, dupa cum urmeaza:
- imprejmuirea corespunzatoare a organizarilor de santier,
- amenajarea rampei de spalare care trebuie sa fie compusa din platforma betonata cu racord la canalizare sau fosa septica si pompa de apa sub presiune,
- amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spalare la iesirea din santier,
- amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier,
- amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale care sa nu permita antrenarea pamantului si materialelor in afara organizarii de santier,
- asigurarea curateniei in incinta santierelor si in apropierea acestora, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
S=201000 mp
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Amenajarea spatiului public aferent accesului principal se va reglamenta si aviza pe baza unui proiect compelx, faza PUD, ce va avea in vedere cu prioritate deplasarile pietonilor si amenajarea spatiilor destinate acestora, reglamentarea circulatie auto si a parcarilor, organziarea mobilierului urban si a vegetatiei. Acestea vor fi supuse avizarii de CTATU. Drumul principal de incinta ce duce pana la capela este prevazut cu o latime de 7 m, cu acces auto limitat pentru masina mortuara sau aututilitare speciale. Drumurile secundare de incinta sunt semicarosabile, cu latiema de 4,5 m prevazute tot cu acces auto limitat. Aleile pietonale ce deservesc fiecare mormant, vor avea ampriza de 2,2 m.
POT maxim = 2%
CUT maxim = 0,04
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelarea internă se conserva; pentru zona de morminte se va asigura o densitate bruta de 7,5-10 mp/loc.
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Se va stabili dupa caz, prin PUD, dar se vor respecta o retragere de minim 3 m fata de aliniament.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor retrage de la limitele laterale / posterioară a parcelei cu o distanţă minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 6 m.
Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanţa minimă dintre două clădiri învecinate va fi egală cu jumătate din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 3 m.
În cazul în care încăperi principale sunt orientate spre spaţiul dintre cele două clădiri, distanţa minimă va fi de 6 m.
Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Se conservă accesele existente.
Noi accese se pot stabili, după caz, prin PUD. Orice nou acces la drumurile publice se va realiza pe baza unui proiect realizat conform avizului eliberat de administratorul acestora.
Căile de circulaţie utilitară, aleile principale şi platformele existente vor fi asfaltate sau dalate. Pentru aleile secundare se vor folosi de preferinţă structuri din agregate compactate.
Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Accesul şi staţionarea oricăror autovehicule în incinta cimitirelor e interzisă, cu excepţia celor de întreţinere şi exploatare. Parcarea autovehiculelor se va face în afara drumurilor publice în parcări special amenajate.
Necesarul de parcaje:
1 loc la 10 persoane participante la ceremonie - 2 x 20 locuri de parcare pentru un loc de ceremonie + 5 locuri de parcare pentru personal.
Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru clădiri noi înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 8 m şi respectiv (D)+P+1. Se admit nivele parţiale (supante, mezanine) cu condiţia încadrării în înălţimea la cornişă reglementată.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Clădiri / corpuri noi
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice.
In incintă se vor prevedea puncte de alimentare cu apă din reţeaua publică.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
In zona de întreţinere se va organiza un spaţiu destinat colectării deşeurilor, accesibil din spaţiul public şi unul pentru resturi vegetale (compost).
Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Teritoriul cimitirelor e structurat ca spaţiu verde.
Pe ansamblul teritoriului cimitirelor, spaţiul verde cu vegetaţia aferentă (joasă, medie şi înaltă) se va conserva ca pondere şi configuraţie. Se interzice densificarea cimitirelor prin diminuarea spaţiilor verzi.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor, caz în care aceştia se vor înlocui cu alţii, de regulă din acceaşi specie.
In zonele de extindere, perimetral se va organiza o fâşie verde plantată cu vegetaţie joasă, medie şi înaltă cu lăţimea minimă de 3 m, care nu poate fi utilizată pentur înmormântări.
Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Imprejmuirile orientate spre spaţiul public şi spre parcelele vecine vor fi de tip opac, cu înălţimea de 2,20 m.
Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi adecvat funcţiunii.
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
- Se solicita emiterea unui certificat de urbanism in scopul „elaborare PUD, SF, DTAC, pentru cimitir, bransamente si racorduri (vezi Nota)”
- Parcela este studiata in Planul Urbanistic Zonal – str. Moș Ion Roată pentru amenajare cimitir, beneficiar
Municipiul Cluj-Napoca, aprobat cu HCL nr. 629/2016, întocmit în scopul stabilirii de reglementări şi indici urbanistici după cum urmează:
- UTR G_c - zona de gospodarire comunala cimitire;
- funcțiune predominantă: cimitire, spații pentru ceremonii funerare, administrație;
- principiu de dezvoltare: pe baza planului general de organizare și parcelare, care asigură servitutea de
utilitate publică ce grevează teritoriul (str. Moș Ion Roată, profil III.B 18 m) și zonele de protecție sanitară
(50m în jurul zonei de morminte pe latura estică, vestică, nordică și 100m, latura sudică);
- inaltimea maxima admisa pentru construcții: (D)+P+1, Hmax=8m; - indici urbanistici : P.O.T max= 2% C.U.T max=0,04; - retragere min. fața de aliniament : 3 m; - retragere min. fața de limitele laterale și posterioare: H cornișa/2, dar nu mai puțin de 6 m; - circulații și accese: accesul la cimitir se realizeaza din str. Moș Ion Roata.
Prin P.U.Z se organizeaza circulația interna din cadrul cimitirului - traseu major de circulație pietonala și ocazional auto (l=7 m), alei pietonale de distribuție (l=4,50m), alei pietonale colectoare ce delimiteaza locurile de veci (l=2,20m) . Parcelarea interna se conformeaza din punct de vedere dimensional și ca organizare generala a normelor specifice, in vigoare.
- staționarea autovehiculelor: parcarea autovehiculelor se realizeaza afara cimitirului, in locuri special amenajate. Accesul și staționarea oricaror autovehicule in incinta cimitirului e interzisa cu excepția celor de intreținere și exploatare.
- echipare tehnico-edilitara zona echipata edilitar complet.
- Conform Planşei 3.2 Reglementări Urbanistice - Unităţi Teritoriale de Referinţă, prelungirea str. Moș
Ion Roată este reglementată la profil tip III.B - 18 m și grevează terenul studiat. Suprafaţa de teren necesară pentru asigurarea profilului străzii Moș Ion Roată va fi dezmembrată, inscrisă in CF cu titlu de drum și transferată in proprietate publică, conform art. 25 alin. 4 din partea a II-a a Regulamentului Local de Urbanism.
- Valabilitatea PUZ ului este de 5 ani de la aprobare, conform HCL nr. 629/2016, art. 3.
- În vederea elaborării P.U.D. se va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu H.C.L. nr. 153/10.04.2012.
- Conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată, art. 32, alin. (5), după aprobarea planului urbanistic de detaliu, se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Ordinul 839/2009 actualizat, OUG nr. 114/2007, Codul civil şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Prezentul regulament de urbanism, împreună cu anexele şi planşele aferente, se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro, la secţiunea “Informaţii publice” – “Urbanism” – “Proiect PUG”.
3. D.T.A.C., se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
4. D.T.A.C., se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
7. Documentatiile tehnice pentru Organizarea Executiei lucrarilor vor cuprinde, in mod obligatoriu, pe langa toate elementele prevazute de legislatia in vigoare, si urmatoarele elemente referioare la organizarea de santier, dupa cum urmeaza:
- imprejmuirea corespunzatoare a organizarilor de santier,
- amenajarea rampei de spalare care trebuie sa fie compusa din platforma betonata cu racord la canalizare sau fosa septica si pompa de apa sub presiune,
- amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spalare la iesirea din santier,
- amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier,
- amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale care sa nu permita antrenarea pamantului si materialelor in afara organizarii de santier,
- asigurarea curateniei in incinta santierelor si in apropierea acestora, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:x
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:- H.C.L. pentru P.U.D.
- H.C.L. nr 629/2016 pentru PUZ
- Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare
- Primarie –Serviciul Revendicări, Fond Funciar şi registrul Agricol (Legea nr. 10/2001 si nr. 247/2005)
PENTRU RACORDURI ŞI BRANŞAMENTE:
- Avize de amplasament : S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apă Someş S.A., E.ON Gaz,
- Aviz Tehnic E.ON Gaz şi soluţie de acces
- Aviz de principiu S.C. Compania de Apă Someş S.A.
- Fisa tehnica cu solutia de acces, aprobata de S.C. Electrica S.A.
- Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul siguranţa circulaţiei urbane şi reţele edilitare şi transport local si Serviciul administrare căi publice
- Acordul proprietarilor de conductă (branşament gaz) - dacă este cazul
- Reglementarea juridică a terenurilor afectate şi acordul notarial al proprietarior terenurilor afectate - dacă este cazul
- copie AC daca lucrarile de racorduri si bransamente se solicita ulterior obtinerii autorizatiei de construire a imobilului
Studii de specialitate:- M. Ap. N. - avizul Statului Major General - Inspectoratul de Stat in Constructii (in conformitate cu H.G. nr. 1072/2003, modificata cu H.G. nr. 723/2007) – dacă e cazul
- Aviz Societatea Nationalã de Transport Gaze Naturale TransGaz Medias - aviz Administratia Nationala Apele Romane - Administratia Bazinala de Apa Somes Tisa - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- documentatie topografica insotita de procesul verbal
- P.U.D. - elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, Indicativ GM-009-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- plan reglementări P.U.D., cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- plan reglementări P.U.Z. aprobat cu HCL nr 629/2016, cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- expertiză geotehnică
- P.U.D. - elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, Indicativ GM-009-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- plan reglementări P.U.D., cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- plan reglementări P.U.Z. aprobat cu HCL nr 629/2016, cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- expertiză geotehnică
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
24
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Paula Giurgiu
Paula Giurgiu
19.12.2016
19.12.2018
0 lei
scutit de taxa