ELABORARE DOCUMENTATIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE DESFIINȚARE CONSTRUCTII EXISTENTE SI ELABORARE DOCUMENTATIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE CORP "A" BIROURI SI TURISM SI CORP "B" IMOBIL MIXT - REZIDENTIAL SI SERVICII, AMENAJARI EXTERIOARE, SISTEMATIZARE TEREN, AMPLASARE FIRME LUMINOASE, ORGANIZARE DE SANTIER CONF. HCL NR. 184/15.04.2024 SI INFORMARE
judetul CLUJ, municipiul CLUJ-NAPOCA, Str Dorobanților, nr. 114-118
357768, 357768-C10
-
357768, 357768-C1, 357768-C2, 357768-C3, 357768-C4, 357768-C5, 357768-C6, 357768-C7, 357768-C8, 357768-C9, 357768-C10, 357768-C11, 357768-C12 357768-C13, 357768-C14, Plan de incadrare in zona, Plan de situatie
792487
09.10.2025
, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, prelungit prin H.C.L. nr. 672/11.10.2024, P.U.Z. Restructurare, Calea Dorobanților, str. Episcop Nicolae Ivan, aprobat prin HCL 184 din 15/04/2024
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobile situate în intravilanul municipiului Cluj - Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobile in coproprietate privata.
Drept de servitute de trecere pe o latime de 4 m si pe intreaga lungime a imobilului de sub A1, in favoarea imobilului inscris in cartea funciara nr 337969 UAT Cluj-Napoca.
Drept de servitute de trecere peste imobil cu nr top 3816/2, 4584/2 din cf 138547 in favoarea imobilului de sub A+2.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : - zonă arheologică protejată
- ZONA DE PROTECTIE A MAGISTRALELOR DE APA
Imobilul nu este inclus în lista monumentelor istorice si/sau ale naturii dar este in zonă arheologică protejată.
Imobile in coproprietate privata.
Drept de servitute de trecere pe o latime de 4 m si pe intreaga lungime a imobilului de sub A1, in favoarea imobilului inscris in cartea funciara nr 337969 UAT Cluj-Napoca.
Drept de servitute de trecere peste imobil cu nr top 3816/2, 4584/2 din cf 138547 in favoarea imobilului de sub A+2.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : - zonă arheologică protejată
- ZONA DE PROTECTIE A MAGISTRALELOR DE APA
Imobilul nu este inclus în lista monumentelor istorice si/sau ale naturii dar este in zonă arheologică protejată.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren si constructii
Destinația zonei: U.T.R. M5 – zonă mixtă conf. HCL 184/15.04.2024
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018, modificata parțial prin H.C.L. 44/17.02.2025.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din construire.
PUZ_HCL_184_2024
UTR M5-Zona mixtă
CARACTERUL ZONEI
.
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC
Restructurarea acestor unităţi industriale are ca scop transformarea lor în teritorii urbane cu caracter mixt, relevând o structură funcţională complexă şi echilibrată.
Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.
UTILIZARE FUNCȚIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Structură funcţională mixtă incluzând locuire colectivă, activităţi administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, terţiare, învățământ, culturale, de sănătate, de turism, (alimentatie publica, etc.)
Parterele spre principalele spatii publice vor avea functiuni de interes pentru public.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIȚIONĂRI
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau înafara spaţiului public.
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc) cu condiţia ca în funcţionare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor vecinilor.
UTILIZĂRI INTERZISE
Activităţi / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natură, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat ;
Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor;
Locuire de tip individual, cu excepția celor existente;
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a imobilelor;
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente;
Destinația zonei: U.T.R. M5 – zonă mixtă conf. HCL 184/15.04.2024
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018, modificata parțial prin H.C.L. 44/17.02.2025.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din construire.
PUZ_HCL_184_2024
UTR M5-Zona mixtă
CARACTERUL ZONEI
.
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC
Restructurarea acestor unităţi industriale are ca scop transformarea lor în teritorii urbane cu caracter mixt, relevând o structură funcţională complexă şi echilibrată.
Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.
UTILIZARE FUNCȚIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Structură funcţională mixtă incluzând locuire colectivă, activităţi administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, terţiare, învățământ, culturale, de sănătate, de turism, (alimentatie publica, etc.)
Parterele spre principalele spatii publice vor avea functiuni de interes pentru public.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIȚIONĂRI
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau înafara spaţiului public.
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc) cu condiţia ca în funcţionare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor vecinilor.
UTILIZĂRI INTERZISE
Activităţi / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natură, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat ;
Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor;
Locuire de tip individual, cu excepția celor existente;
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a imobilelor;
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente;
3. REGIM TEHNIC
S=5447 mp
UTR M5 conform PUZ aprobat cu HCL nr 184/15.04.2024
PUZ_HCL_184_2024
CONDIȚII DE AMPLASARE,ECHIPARE ȘI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR, SUPRAFEȚE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelele initiale vor fi alipite si vor genera o singura parcela, aferenta UTR M5 cu suprafata de 5 447,00 m2.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAȚĂ DE ALINIAMENT
Clădirile vor fi amplasate în retragere de minimum 3 m fata de aliniament.
Ca principiu, clădirile se vor dispune în regim de construire deschis in concordanță cu modul de construire in zonă.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAȚĂ DE LIMITELE LATERALE ȘI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
La strazile principale (Calea Dorobantilor) retragerile faţă de limitele laterale va fi min. 4,5 m.
La strazile secundare (str. Episcop Nicolae Ivan) retragerile faţă de limita laterală va fi min. 4,5 m pe latura vestica, respectiv min. 6m pe latura estica.
Este admisă retragerea în trepte, cu condiţia asigurării la fiecare cornişă sau atic intermediar a regulii de retragere menţionate mai sus.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAȚĂ DE ALTELE PE ACEEAȘI PARCELĂ
Distanta minima intre doua cladiri aflate pe aceeasi parcela va fi egala cu jumatate din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 10 m.
CIRCULAȚII SI ACCESE
Accesul pe amplasament se realizeaza din strada Dorobantilor, circulatie publica.
Se propune realizarea unei legaturi pietonale de la strada Episcop Nicolae Ivan la strada Dorobantilor.
Pentru amenajările curţilor cu rol pietonal şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile.
STAȚIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie minimă de 75% în spaţii specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor.
Se va asigura instalarea tubulaturii încastrate a cablurilor electrice necesare punctelor de reîncărcare vehicule electrice pentru un loc de parcare la fiecare 5 locuri.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare în vigoare, respectiv vor păstra o distanţă minimă de 5 m faţă de ferestrele camerelor de locuit.
ÎNĂLȚIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR
Pentru clădirile comune înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 37 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 40 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S)+P+7E+R pentru CORP A si (1-3S)+P+9E pentru CORP B.
Se admit nivele partiale (supante, mezanine) cu conditia incadrarii in inaltimea maxima reglementata.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului.
Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri,console etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului.
Nu se admite realizarea de balcoane spre limitele laterale de proprietate, doar logii.
Acoperirea clădirilor va fi plată, (acoperişuri terasă sau cu pante mai mici de 10%).
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcţiei.
CONDIȚII DE ECHIPARE EDILITARĂ SI EVACUAREA DEȘEURILOR
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor, la reţelele edilitare publice.
Se interzice montarea instalatiilor individuale de gaz pentru incalzire/apa calda menajera. Cladirile se vor racorda la sistemul centralizat de incalzire/apa calda sau la instalatii de incalzire/apa-calda de scara sau bloc.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Ansamblul va dispune de puncte gospodaresti de colectare selective a deseurilor pe patru fractii de tip ingropat (hidraulic) accesibile din spaţiul public, dimensionate corespunzator (min. 10 m2) a.i. acestea sa nu constituie riscuri pentru sanatatea populatiei sau sa creeze discomfort. Acestea vor fi prevazute cu rigole de scurgere.
SPAȚII LIBERE SI SPAȚII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 30% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
Se recomandă ca spaţiul neconstruit să fie utilizat pe principiul contractului de curte comună (spaţiul neconstruit să fie folosit în comun, mai ales în scop rezidenţial).
Se vor planta un numar de min. 20 arbori, din specia acer platanoides, acer campestre si betula, cu circumferinta de 35 cm masurat la 1m de la colet.
ÎMPREJMUIRI
Ca regulă generală, având în vedere structura spaţială reglementată, spre spaţiul public nu se vor realiza împrejmuiri.
POSIBILITĂȚI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Pentru ansamblul studiat:
POT max = 60%
Pentru nivelele cu destinaţie de locuire A.C. maximă = 40% x St (suprafaţa terenului)
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Pentru ansamblul studiat:
C.U.T. maxim = 2,8
UTR M5 conform PUZ aprobat cu HCL nr 184/15.04.2024
PUZ_HCL_184_2024
CONDIȚII DE AMPLASARE,ECHIPARE ȘI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR, SUPRAFEȚE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelele initiale vor fi alipite si vor genera o singura parcela, aferenta UTR M5 cu suprafata de 5 447,00 m2.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAȚĂ DE ALINIAMENT
Clădirile vor fi amplasate în retragere de minimum 3 m fata de aliniament.
Ca principiu, clădirile se vor dispune în regim de construire deschis in concordanță cu modul de construire in zonă.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAȚĂ DE LIMITELE LATERALE ȘI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
La strazile principale (Calea Dorobantilor) retragerile faţă de limitele laterale va fi min. 4,5 m.
La strazile secundare (str. Episcop Nicolae Ivan) retragerile faţă de limita laterală va fi min. 4,5 m pe latura vestica, respectiv min. 6m pe latura estica.
Este admisă retragerea în trepte, cu condiţia asigurării la fiecare cornişă sau atic intermediar a regulii de retragere menţionate mai sus.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAȚĂ DE ALTELE PE ACEEAȘI PARCELĂ
Distanta minima intre doua cladiri aflate pe aceeasi parcela va fi egala cu jumatate din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 10 m.
CIRCULAȚII SI ACCESE
Accesul pe amplasament se realizeaza din strada Dorobantilor, circulatie publica.
Se propune realizarea unei legaturi pietonale de la strada Episcop Nicolae Ivan la strada Dorobantilor.
Pentru amenajările curţilor cu rol pietonal şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile.
STAȚIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie minimă de 75% în spaţii specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor.
Se va asigura instalarea tubulaturii încastrate a cablurilor electrice necesare punctelor de reîncărcare vehicule electrice pentru un loc de parcare la fiecare 5 locuri.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare în vigoare, respectiv vor păstra o distanţă minimă de 5 m faţă de ferestrele camerelor de locuit.
ÎNĂLȚIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR
Pentru clădirile comune înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 37 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 40 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S)+P+7E+R pentru CORP A si (1-3S)+P+9E pentru CORP B.
Se admit nivele partiale (supante, mezanine) cu conditia incadrarii in inaltimea maxima reglementata.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului.
Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri,console etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului.
Nu se admite realizarea de balcoane spre limitele laterale de proprietate, doar logii.
Acoperirea clădirilor va fi plată, (acoperişuri terasă sau cu pante mai mici de 10%).
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcţiei.
CONDIȚII DE ECHIPARE EDILITARĂ SI EVACUAREA DEȘEURILOR
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor, la reţelele edilitare publice.
Se interzice montarea instalatiilor individuale de gaz pentru incalzire/apa calda menajera. Cladirile se vor racorda la sistemul centralizat de incalzire/apa calda sau la instalatii de incalzire/apa-calda de scara sau bloc.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Ansamblul va dispune de puncte gospodaresti de colectare selective a deseurilor pe patru fractii de tip ingropat (hidraulic) accesibile din spaţiul public, dimensionate corespunzator (min. 10 m2) a.i. acestea sa nu constituie riscuri pentru sanatatea populatiei sau sa creeze discomfort. Acestea vor fi prevazute cu rigole de scurgere.
SPAȚII LIBERE SI SPAȚII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 30% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
Se recomandă ca spaţiul neconstruit să fie utilizat pe principiul contractului de curte comună (spaţiul neconstruit să fie folosit în comun, mai ales în scop rezidenţial).
Se vor planta un numar de min. 20 arbori, din specia acer platanoides, acer campestre si betula, cu circumferinta de 35 cm masurat la 1m de la colet.
ÎMPREJMUIRI
Ca regulă generală, având în vedere structura spaţială reglementată, spre spaţiul public nu se vor realiza împrejmuiri.
POSIBILITĂȚI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Pentru ansamblul studiat:
POT max = 60%
Pentru nivelele cu destinaţie de locuire A.C. maximă = 40% x St (suprafaţa terenului)
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Pentru ansamblul studiat:
C.U.T. maxim = 2,8
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:x
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:Aviz Politia rutiera;- Ministerul Culturii. Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj - zona arheologic protejata;- Autoritatea Aeronautica Civila Romana;
Studii de specialitate:- studiu geotehnic;- plan topografic/cadastral vizat de O.C.P.I. și proces verbal de recepție pentru DTAC;- raport NZEB conform Metodologiei de calcul al performantei energetice a cladirilor, indicativ Mc 001-2022 aprobata cu Ordinul 16/2023; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru foraje geo;- pentru organizare santier;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Bivolaru Dorin
Bivolaru Dorin
22.10.2025
22.10.2026
62.47 lei
5359805
13.06.2025