Calea Moților, nr. 3, Cluj-Napoca – sediul Primăriei municipiului Cluj-Napoca

Primăria municipiului Cluj-Napoca organizează examen de promovare în grade/trepte profesionale a personalului contractual din cadrul instituţiei, astfel:

I. În data de 24 septembrie 2024, ora 9,00

Probele stabilite pentru examen:

a) probă scrisă sau probă practică*, după caz;

*Proba practică se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.

Se pot prezenta la probă scrisă sau la proba practică, după caz, numai candidaţii ale căror dosare de examen au fost declarate admise.

Fiecare dintre cele două probe, respectiv proba scrisă sau proba practică, după caz, vor fi notate cu un punctaj maxim de până la 100 de puncte. Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.

a) probă scrisă sau probă practică*, după caz;

*Proba practică se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.

Se pot prezenta la probă scrisă sau la proba practică, după caz, numai candidaţii ale căror dosare de examen au fost declarate admise.

Fiecare dintre cele două probe, respectiv proba scrisă sau proba practică, după caz, vor fi notate cu un punctaj maxim de până la 100 de puncte. Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte

  • Pentru înscrierea la examen, candidaţii trebuie să fi obţinut calificativul „foarte bine” la evaluarea performanţelor profesionale individuale, cel puţin de 2 ori în ultimii 3 ani, în care aceştia s-au aflat în activitate.

  • Să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul/treapta din care promovează.

  • Promovarea personalului contractual în grade sau trepte profesionale se face, de regulă, pe un post vacant, iar, în situaţia în care nu există un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acesta este încadrat într-unul de nivel imediat superior.

Bibliografia propusă de către compartimentele de specialitate

pentru examenul de promovare în grad/treaptă profesională,

a personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului

municipiului Cluj-Napoca

I. A. Direcţia Generală Comunicare, dezvoltare locală şi management proiecte

Direcția Evenimente publice și informare cetățeni

Serviciul Centrul de informare pentru cetățeni

1. Constituția României, republicată;

2. Ordonanța de urgentă nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare.

Tematica de examen:

1. Constituția României, republicată;

2. Ordonanța de urgentă nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, actualizată, cu modificările și completările ulterioare; Partea III-Administraţia publică locală, TITLUL V-Autorităţile administraţiei publice locale, art. 105-169, Partea VI-Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL III-Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice, art. 538-562;

3. Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Ordonanța nr. 27/2002, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare.

B. Serviciul Strategii de marketing

1. Constituția României, republicată;

2. Ordonanța de urgentă nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare

Tematica de examen

1. Constituția României, republicată;

2. Ordonanța de urgență nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

◦ Partea III Administrația publică locală (art. 84-163)

◦ Partea IV Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice (art. 538-562), coroborat cu dispozițiile art. 376 alin (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458 și art. 506 alin. (1)-(9) se aplică în mod corespunzător și personalului contractual;

3. Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

C. Serviciul Evenimente publice

1. Constituția României, republicată;

2. Ordonanța de urgentă nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, actualizată, cu modificările și completările ulterioare, Partea III – Administraţia publică locală (art. 105-169), Partea VI – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice (art. 538-562), Partea VII – Răspunderea administrativă (art. 563-571);

3. Legea nr. 60/1991, privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Legea nr. 75/1994, privind arboraea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile locale, actualizată, cu modificările și completările ulterioare.

5. Legea nr. 98/2016, privind achizițiile publice, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

6. Hotărârea de Guvern nr. HG 395/2016, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;

Tematica de examen

1. Constituția României, republicată;

2. Ordonanța de urgentă nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, actualizată, cu modificările și completările ulterioare, Partea III – Administraţia publică locală (art. 105-169), Partea VI – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice (art. 538-562), Partea VII – Răspunderea administrativă (art. 563-571);

3. Legea nr. 60/1991, privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Legea nr. 75/1994, privind arboraea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile locale, actualizată, cu modificările și completările ulterioare.

5. Legea nr. 98/2016, privind achizițiile publice, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

6. Hotărârea de Guvern nr. HG 395/2016, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;

II. Serviciul Revendicări, fond funciar și registru agricol

1. Constituţia României, republicată,

2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

5. Legea nr. 17/2014, privind unele masuri de reglementare a vanzării-cumpărării terenurilor agricole sitaute in extravilan cu modificarile si completarile ulterioare;

6. Legea fondului funciar nr. 18 din 19 februarie 1991;

7. Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei preduselor din sectorul agricol, actualizata, cu modificările şi completările ulterioare;

8. Legea nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania; republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

9. Ordinul 289/2017 privind aprobarea normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, cu modificările şi completările ulterioare;

10. Ordonanța de Guvern nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare.

Tematica de examen

1. Constituţia României, republicată,

2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

5. Legea nr. 17/2014-privind unele masuri de reglementare a vanzării-cumpărării terenurilor agricole sitaute in extravilan cu modificarile si completarile ulterioare (Cap III și Cap V);

6. Legea fondului funciar nr. 18 din 19 februarie 1991 (Cap. II);

7. Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei preduselor din sectorul agricol, actualizata, cu modificările şi completările ulterioare (integral);

8. Legea nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania; republicată, cu modificările şi completările ulterioare (integral);

9. Ordinul 289/2017 privind aprobarea normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, cu modificările şi completările ulterioare (integral);

10. Ordonanța de Guvern nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu cu modificările şi completările ulterioare (integral).

III. Direcția de Administrare

Serviciul Administrare, securitate și sănătate în muncă – PSI

1. Ordonanța de urgentă nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, actualizată, cu modificările și completările ulterioare, Partea VI, Titlul III – Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice, Cap. III-V;

2. Legea nr. 22/1969, privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții şi răspunderea în legătura cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, actualizată, cu modificările și completările ulterioare.

IV. Direcţia Generală Poliţia Locală

Direcţia Ordine Publică şi Trafic Rutier

Serviciul Pază

1. Legea nr. 155/2010, a Poliţiei locale, republicată, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

2. Hotărârea de Guvern nr. 1332/2010, privind aprobarea Regulamentului cadru de organizare a Poliţiei locale, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 333/2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare.

Formularul de înscriere completat va fi depus la registratura instituţiei, Calea Moților nr. 7 – Centrul de informare pentru cetățeni în perioada 1117.09.2024, inclusiv. (Formularul de înscriere se descarcă de pe pagina de internet a instituției www.primariaclujnapoca.ro – Secțiunea – ADMINISTRAȚIE- Informații publice-Concursuri pentru ocupare posturi – Funcții contractuale, Promovare).

NOTĂ: Adeverinţa eliberată de către Serviciul Resurse umane va fi anexată ulterior Formularului de înscriere și va cuprinde următoarele elemente: atestarea vechimii în gradul/treptei profesionale din care se promovează, calificativele obținute de către salariat din ultimii 3 ani în care s-a aflat în activitate respectiv se va atașa Referatul de evaluare a salariatului în scopul participării la examenul de promovare în grad/treaptă profesională;