PROBA SCRISĂ în 3 aprilie 2025 12:00
1
Sediul Direcției Generale Poliția Locală, str. Iuliu Maniu nr. 16, Cluj-Napoca.

Primăria municipiului Cluj-Napoca – sediul Calea Moţilor nr. 3, tel: 0264-596030 (int.1020, 1022), (www.primariaclujnapoca.ro) organizează concurs pentru ocuparea, pe durată nedeterminată, a unei funcţii contractuale de execuţie vacantă.

Denumirea postului şi a compartimentului de muncă: inspector de specialitate grad profesional IA 1 post vacant la Serviciul Evidență parcări, parkinguri, tehnic, Direcția Parcări publice.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Probele/etapele de concurs:

  • etapa selecţia dosarelor de înscriere;
  •  probă scrisă;
  • probă interviu.

Concursul se desfășoară în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Condiţii necesare ocupării posturilor contractuale vacante/temporar vacante:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene și domiciliul în România;

 b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

 c) are capacitate de muncă și capacitate deplină de exercițiu;

 d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

 e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

 f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

 g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

 h) nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019: trafic de persoane, trafic de minori, proxenetism, exploatare a cerşetoriei, de folosire a unui minor în scop de cerşetorie,de folosire a serviciilor unei persoane exploatate, de folosire a prostituţiei infantile, viol, agresiune sexuală, act sexual cu un minor, corupere sexuală a minorilor, racolare a minorilor în scopuri sexuale, hărţuire sexuală, folosire abuzivă a funcţiei în scop sexual, pornografie infantilă, ultraj contra bunelor moravuri sau incest;

    i) contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă.

Bibliografia și tematica de concurs:

  1. Constituţia României, republicată

Tematică: Titlul II, Capitolul II – Drepturile și libertățile fundamentale (de la art. 22 până la art.53 inclusiv);

2. Ordonanța de urgență nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare

Tematică:

– PARTEA III ,,Administrația publică locală”, TITLUL V ,,Autoritățile administrației publice locale”, de la art. 105 la art. 169;

– PARTEA VI ,,Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice”, TITLUL III ,,Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice” (de la art. 538 până la art. 562 inclusiv);

3. Legea nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protecția și promovarea persoanelor cu handicap, republicată cu modificările și completările ulterioare

Tematică: Capitolul IV ,,Accesibilitate”;

4. Ordinul nr. 189 din 12 februarie 2013 pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Normativ privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051 – 2012 – Revizuire NP 051/2000

Tematică: Capitolul IV ,,Spațiul urban accesibil” – Secțiunea 6 ,,Parcaje”;

5. Hotărârea Consiliului local nr. 412/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru închirierea locurilor de parcare, garaje și copertine, aflate în administrarea Serviciului public de interes local pentru administrarea parcărilor din municipiul Cluj-Napoca cu modificările și completările ulterioare;

Tematică: integral

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarari-de-consiliu/

6. Hotărârea Consiliului local nr. 32/2021, privind modificarea și completarea Hotărârea Consiliului local nr. 412/2020;

Tematică: integral

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarari-de-consiliu/

7. Hotărârea Consiliului local nr. 843/2023, privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului local nr. 412/2020;

Tematică: integral

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarari-de-consiliu/

8. Hotărârea Consiliului local nr. 778/2024, privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului local nr. 412/2020;

Tematică: integral

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarari-de-consiliu/

9. Hotărârea Consiliului local nr. 844/2023 privind aprobarea tarifului de reîncărcare la stațiile publice aflate în administrarea Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor din municipiul Cluj-Napoca;

Tematică: integral

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarari-de-consiliu/

10. Hotărârea Consiliului local nr. 736/2024 privind stabilirea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale pentru anul 2025 – Anexa VII – taxe administrate de către Direcția Parcări publice;

Tematică: integral

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarari-de-consiliu/

Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică (registratura@primariaclujnapoca.ro), în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.

Dosarul de concurs va conţine următoarele documente:

 a) formular de înscriere la concurs;

 b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

 c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

 d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;

 e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

 f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

 g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

 h) certificatul de integritate comportamentală;

    i) curriculum vitae, model comun european.

Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.primariaclujnapoca.ro , împreună cu anunțul de concurs.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.

În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.

Certificatul de cazier judiciar, respectiv Certificatul de integritate comportamentală pot fi solicitate și obținute de către candidați online, accesând pagina www.caziere.ro .

Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică (registratura@primariaclujnapoca.ro ), în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.

În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia.

Candidații au obligaţia de a se prezenta la Serviciul Resurse umane cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

Documentele prevăzute la literele a), f)-i), se depun în original la dosarul de înscriere la concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de desfăşurare al concursului.

Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Candidații declarați respinși vor depune, prin registratura instituției, personal sau la adresa de email registratura@primariaclujnapoca.ro o cerere prin care vor solicita documentele depuse în original la dosarul de concurs. Pentru ridicarea acestora se vor prezenta la Serviciul Resurse umane, camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3.

Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică (registratura@primariaclujnapoca.ro), în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.

Atribuţiile postului:

1. Respectarea normelor legale privind secretul și confidențialitatea datelor și informațiilor;

2. Administrarea locurilor de parcare într-unul din cartierele municipiului cluj Napoca, cu aplicarea și respectarea prevederilor HCL în vigoare.

3. Punerea în aplicare și respectarea legilor, a regulamentului intern, a regulamentului de organizare și funcționare, a procedurilor operaționale, a dispozițiilor precum și a altor reglementări;

4. Își desfășoară activitatea în mod responsabil conform reglementărilor profesionale și cerințelor postului ;

5. Utilizează resursele existente exclusiv în interesul direcției ;

6. Analizează pe teren posibilitatea luării în evidență și întocmește propuneri de noi locuri de parcare și le înaintează către serviciile abilitate;

7. Efectuează măsurători în teren, asigură comunicarea în teren cu cetățenii;

8. Întocmește următoarele tipuri de documente: informări, referate, adrese, somații, răspunsuri pentru cererile/sesizările cetățenilor, raportări specifice, note interne, inventarul locurilor de parcare, garajelor și copertinelor, contracte/abonamente, planuri de situație, puncte de vedere la audiențe și alte documente specifice activității;

9. Întocmește referate de alocare/reziliere/restituire în baza documentelor/informațiilor de care dispune cu respectarea prevederilor HCL și a actelor incidente emise/procesate de către alte servicii/direcții din cadrul instituției precum și din afara acesteia pe care le înaintează spre avizare superiorilor;

10. Răspunde de corectitudinea procesării datelor și documentelor, a informațiilor și raportărilor furnizate precum și de conformitatea cu prevederile legale;

11. Întocmește situații, rapoarte la cerere cu privire la locurile de parcare existente sau propuse în cartierul de responsabilitate;

12.Verifică în teren toate sesizările legate de obiectul de activitate al serviciului și comunică în scris răspunsuri pertinente;

13.Transmite ghișeului referate în forma aprobată de primar;

14. Furnizează informații cetățenilor în timpul programului cu publicul;

15. Întocmește lista de priorități, comandă pentru efectuarea de marcaje specifice și pentru semnalizarea locurilor de parcare, aferente zonei-cartierului de responsabilitate;

16. Verifică în teren efectuarea lucrărilor de marcare și semnalizare și confirmă prin semnarea devizului de lucrări/procesului verbal de receptie, pentru parcajele aferente zonei/cartierului de responsabilitate;

17. Prin decizie a directorului poate fi desemnat membru/presedinte in cadrul comisiilor (achizitii publice, receptie etc);

18. Are atribuții de casier în primele 3 luni ale anului;

19. Anual, în primul trimestru asigură relația cu publicul la ghiseul serviciului la sediul primăriei din zona centrală sau în unul din cartierele municipiului, prelungește valabilitatea abonamentelor și contractelor de parcare cu respectarea prevederilor legale în vigoare, asigură încasarea taxei de parcare ;

20. Respectă ordinea și disciplina la locul de muncă, folosește integral și cu maximă eficiență timpul de muncă;

21. Participă la desființarea și inventarierea garajelor pe cale administrativă conform dispozițiilor primarului;

22. Realizează anual inventarierea terenului cu destinația de parcare, garaj, copertina pe cartierul de responsabilitate;

23. Îndeplinește și alte sarcini specifice activității serviciului la cererea directorului sau a șefului de serviciu în limitele legii.