Primăria municipiului Cluj-Napoca – sediul Calea Moţilor nr. 3, tel: 0264-596030 (int. 1022), organizează concurs pentru ocuparea, pe durată nedeterminată, a unei funcţii contractuale de execuţie vacantă, inspector de specialitate, grad profesional IA- 1 post vacant la Serviciul Siguranţa circulaţiei, Direcţia Tehnică
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână
- selecţia dosarelor de înscriere
- probă scrisă
- probă interviu
Concursul se desfășoară în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene și domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă și capacitate deplină de exercițiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019: trafic de persoane, trafic de minori, proxenetism, exploatare a cerşetoriei, de folosire a unui minor în scop de cerşetorie,de folosire a serviciilor unei persoane exploatate, de folosire a prostituţiei infantile, viol, agresiune sexuală, act sexual cu un minor, corupere sexuală a minorilor, racolare a minorilor în scopuri sexuale, hărţuire sexuală, folosire abuzivă a funcţiei în scop sexual, pornografie infantilă, ultraj contra bunelor moravuri sau incest;
i) contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă
Nivelul studiilor: – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, într-una dintre următoarele:
Domeniul fundamental | Ramura de știință | Domeniul de licență | Specializarea |
Științe inginerești | Inginerie civilă | Inginerie civilă | Căi ferate, drumuri și poduri |
Inginerie civilă | |||
Inginerie urbană și dezvoltare regională | |||
Ingineria transporturilor | Ingineria transporturilor | ||
Științe umaniste și arte | Arhitectură și urbanism | Urbanism | Proiectare și planificare urbană |
Urbanism și amenajarea teritoriului |
Vechime în specialitatea studiilor: minimum 1 an;
Cunoştinţe de operare pe calculator:
– Cunoştinţe Operare, Procesare de text – MS Word, nivel mediu, se dovedeşte prin probă interviu
– Cunoştinţe Operare, Calcul tabelar – MS Excel, nivel mediu, se dovedeşte prin probă interviu
1. Constituția României, republicată;
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind codul administrativ cu modificările și completările ulterioare,
3. Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare
4. O.U.G. nr 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare
5. SR 7348/2001 Lucrări de drumuri. Echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacității de circulație.
7.2. Tematica de concurs:
1.Constituția României, republicată; Titlul II, Capitolul II -Drepturile și libertățile fundamentale
2.Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind codul administrativ cu modificările și completările ulterioare,
– Partea III Administrația Publică Locală, Titlul V Autoritățile administrației publice locale, CAP. III Consiliul local, SECŢIUNEA a 3-a Mandatul, rolul şi atribuţiile consiliului local, de la art. 128- la art. 132.
– Partea VI Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică locală și evidența personalului plătit din fonduri publice, Titlul III Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice, CAP. III Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia
3.Ordonanta Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare– cap. I-IV
4. O.U.G. nr 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile si completarile ulterioare: cap. I, IV și XI
5. SR 7348/2001 Lucrări de drumuri. Echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie: punctele 2.2 și 3.
Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane – camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală;
i) curriculum vitae, model comun european.
(2) Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.primariaclujnapoca.ro , împreună cu anunțul de concurs.
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.
În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.
(6) Certificatul de cazier judiciar, respectiv Certificatul de integritate comportamentală pot fi solicitate și obținute de către candidați online, accesând pagina www.caziere.ro .
(7) Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.
(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia.
Candidații au obligaţia de a se prezenta la Serviciul Resurse umane cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Documentele prevăzute la literele a), f)-i), se depun în original la dosarul de înscriere la concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de desfăşurare al concursului.
(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Candidații declarați respinși vor depune, prin registratura instituției, personal sau la adresa de email registratura@primariaclujnapoca.ro o cerere prin care vor solicita documentele depuse în original la dosarul de concurs. Pentru ridicarea acestora se vor prezenta la Serviciul Resurse umane, camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3.
1. analizeaza, prelucreaza si pregateste analize de trafic si studii de circulatie;
2. analizeaza şi propune reglementari de circulatie, reorganizari de trafic in vederea descongestionarii traficului;
3. propune, actualizeaza si introduce in GIS informatiile/ activitatile/ documentele/ lucrarile serviciului;
4. analizeaza si prelucreaza datele de la sistemul de monitorizare a traficului prin camere video in vederea elaborarii de propuneri pentru imbunatatirea conditiilor de circulatie;
5. participa, propune, implementeaza si urmareste aplicarea prevederilor PMUD raportat la competentele ce revin serviciului;
6. mentine o legatura permanenta cu Politia Rutiera pentru reglementarea circulatiei pe raza municipiului;
7. initiaza, implementeaza si perfectioneaza sistemul de gestionare a traficului de pe raza municipiului;
8. studiaza si propune strazi si alei destinate exclusiv circulatiei pietonale sau cu bicicleta;
9. pregateste si transmite comunicate de presa privind aparitia unor noi reglementari de circulatie;
10. analizeaza solicitarile persoanelor fizice si juridice privind siguranta circulatiei, redacteaza raspunsurile si propune masurile ce se impun;
11. participă la întocmirea materialului pentru Comisia de circulaţie;
12. verifica si semneaza situatiile de lucrari in domeniul semnalizarii rutiere;
13. participa la predarea amplasamentelor si la receptia lucrarilor din domeniul semnalizarii rutiere;
14. intocmeste planuri de semnalizare rutiera orizontala si verticala;
15. urmăreşte derularea contractelor cantitativ si calitativ, emite si urmareste comenzi in domeniul de activitate;
16. indeplineste si alte misiuni incredintate de seful serviciului;
17. raspunde de actele repartizate, de rezolvarea lor in termenul legal, de circuitul lor pe programul de urmarire;
18. Pe sectorul de care raspunde:
a. propune strazi pe care sa se realizeze piste/benzi biciclete;
b. propune strazi pe care sa se realizeze benzi dedicate pentru transportul in comun;
19. analizeaza studii de circulatie si utilizeaza programe pentru realizarea de studii de circulatie;
20. ia măsuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei, conform standardelor în vigoare;
21. propune si/ sau avizeaza proiecte privind sistematizarea strazilor;
22. utilizeaza aplicatii si programe gis pentru eficientizarea activitatii si prin care va tine evidenta mijloacelor de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei;
23. Gestioneaza și asigura desfășurărea în condiții optime, a procedurii de programare și comunicare online cu cetățeanul, prin intermediul Tichetului albastru (online, telefonic sau la sediul instituției), reglementată prin PS-12 Informarea și comunicarea. Respectarea cu strictețe a prevederilor PS-12 Informarea și comunicarea, precum și a specificațiilor cuprinse în instrucțiunile de lucru pentru Tichetul albastru, comunicate de la Serviciul Strategii de informatizare (Ghidul privind procedura de comunicare pentru Tichetul albastru). Etapele principale :
a. Urmărirea și gestionarea programărilor de comunicare online cu cetățeanul prin accesarea zilnică a link-ului din Infocet „Vezi programare <platforma de comunicare online>”;
b. Inițierea zilnică a întâlnirii sau a întâlnirilor programate, după caz, utilizând <platforma de comunicare online>, prin accesarea paginii web aferentă acesteia, precum și programarea ședințelor pe care le are în acea zi sau în zilele următoare, prin trimiterea link-ul cetățeanului, ca invitație pentru conectarea pe platforma, pe adresa de email comunicată de către acesta; Actualizarea permanentă a datelor în aplicația de comunicare online, cu privire la zilele în care va lipsi de la muncă (concediu, alte zile libere etc.), pentru a nu se face programari în acele zile;
c. Conectarea la <platforma de comunicare online> la data și ora programată și asigurarea bunei desfășurări a întâlnirii online cu cetățeanul;
d. Asigurarea respectării timpulului maxim alocat pentru o întrevedere, în urma programării online;
e. La conectarea online cu solicitantul: crearea în Infocet a unui document (Tichetul albastru), conex cu cererea inițială și completarea datelor aferente în câmpurile predefinite.
f. La încheierea discuției: finalizarea înregistrării Tichetului albastru, care conține minuta ședinței și concluziile aferente, apoi după generarea automată în Infocet a răspunsului, descarcarea documentului aferent și trimiterea prin email cetățeanului, pe adresa comunicată de către acesta, până cel târziu la terminarea programului de lucru din ziua în curs;
g. Înregistrarea convorbirii prin intermediul <platformei de comunicare online> și la încheierea acesteia, salvarea înregistrării în baza de date aferentă compartimentului, în conformitate cu procedurile documentate/ instrucțiunile/ regulamentele în vigoare;
h. Respectarea cu strictețe a programărilor solicitate și a termenelor stabilite sau a oricăror altor prevederi în vigoare, cu privire la Tichetul albastru, aferente postului.