Primăria municipiului Cluj-Napoca – sediul Calea Moţilor nr. 3, tel: 0264-596030 (int. 1020, 1022), (www.primariaclujnapoca.ro ) organizează concurs pentru ocuparea, pe durată determinată, a unor funcţii contractuale de execuţie temporar vacante.
Denumirea postului şi a compartimentului de muncă: Inspector de specialitate, grad profesional IA – 2 posturi (poziția nr. 3* și poziția nr. 4** din statul de funcții) – temporar vacante la Serviciul Strategii de marketing, Direcţia Evenimente publice şi informare cetăţeni, Direcţia Generală Comunicare, dezvoltare locală şi management proiecte
* pe durată determinată de până la 36 de luni
** pe durată determinată până la 19.01.2026 dar nu mai târziu de data reluării activității titularului postului
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Probele/etapele de concurs:
- selecţia dosarelor de înscriere;
- probă scrisă;
- probă interviu.
Concursul se desfășoară în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Condiţiile generale şi specifice prevăzute în fişa postului:
Nivelul studiilor: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Vechime în specialitatea studiilor: minimum 3 ani
Cunoştinţe de operare pe calculator: MS Word – procesare text, Powerpoint – prezentări multimedia; cunoștințele vor fi testate în cadrul probei de interviu
Condiţii necesare ocupării posturilor contractuale vacante/temporar vacante:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene și domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă și capacitate deplină de exercițiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019: trafic de persoane, trafic de minori, proxenetism, exploatare a cerşetoriei, de folosire a unui minor în scop de cerşetorie,de folosire a serviciilor unei persoane exploatate, de folosire a prostituţiei infantile, viol, agresiune sexuală, act sexual cu un minor, corupere sexuală a minorilor, racolare a minorilor în scopuri sexuale, hărţuire sexuală, folosire abuzivă a funcţiei în scop sexual, pornografie infantilă, ultraj contra bunelor moravuri sau incest;
i) contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă.
Bibliografia și tematica de concurs
1. Ordonanţa de Urgenţă nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
Tematică:
○ Partea III Administraţia publică locală (art. 84-163);
○ Partea VI Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice (art. 538-562), coroborat cu dispoziţiile art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458 şi art. 506 alin. (1)-(9) se aplică în mod corespunzător şi personalului contractual;
○ Partea VII Răspunderea administrativă;
2. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare
Tematică: integral
3. Constituția României, republicată,
Tematică: integral
4. Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) 2021-2030
Tematică; Secțiuni: ○ Capitolul 5 – Principalele provocări cu care se confruntă în prezent municipiul și zona metropolitană; ○ Capitolul 9 – Viziunea și țintele de dezvoltare pentru anul 2050; ○ Capitolul 10 – Obiective și priorități de dezvoltare ale ZMC pentru perioada 2021-2030
Disponibilă online pe website-ul Primăriei Cluj-Napoca
(https://files.primariaclujnapoca.ro/2022/10/04/SIDU-Cluj_RO_Sep28.pdf )
5. Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
Tematică: integral
Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.
Dosarul de concurs va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală;
i) curriculum vitae, model comun european.
Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.primariaclujnapoca.ro , împreună cu anunțul de concurs.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.
În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.
Certificatul de cazier judiciar, respectiv Certificatul de integritate comportamentală pot fi solicitate și obținute de către candidați online, accesând pagina www.caziere.ro .
Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia.
Candidații au obligaţia de a se prezenta la Serviciul Resurse umane cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Documentele prevăzute la literele a), f)-i), se depun în original la dosarul de înscriere la concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de desfăşurare al concursului.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă (registratura@primariaclujnapoca.ro ).
Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Dosarele de concurs se verifică la Serviciul Resurse umane (camera 99, etajul 2, Calea Moților nr. 3) și se depun la registratura instituției sau pot fi transmise de candidaţi prin serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs.
Atribuţiile postului – pe durată determinată până la 19.01.2026 dar nu mai târziu de data reluării activității titularului postului |
1. Respectă legalitatea în îndeplinirea sarcinilor de serviciu 2. Răspunde de ducerea la îndeplinire a dispozițiilor date de primar, viceprimar, director general, director, director adjunct și șef serviciu 3. Furnizează corect informațiile conform mandatului încredințat pe cale ierarhică 4. Contribuie la promovarea Municipiului Cluj-Napoca la nivel local, regional, național și internațional 5. Contribuie la realizarea de materiale pentru tipar și pentru mediul virtual în scopul promovării activității Primăriei municipiului Cluj-Napoca, respectiv a promovării proiectelor, acțiunilor, evenimentelor susținute sau derulate de municipalitate 6. Participă la diverse manifestări culturale, activități ale structurilor sportive, fundațiilor, asociațiilor, la evenimente și dezbateri relevante pentru misiunea și scopul compartimentului de muncă 7. Propune și contribuie la dezvoltarea de proiecte care vizează îmbunătățirea prezenței online a Primăriei municipiului Cluj-Napoca și a serviciilor web sau mobile oferite de municipalitate pentru cetățeni și turiști 8. Documentează și redactează răspunsuri la solicitările, respectiv cererile transmise de cetățeni, în limita competențelor și atribuțiilor Serviciul Strategii de marketing 9. Verifică și răspunde corespondenței destinate Serviciul Strategii de marketing 10. Întocmește notele interne, referatele și alte tipuri de documentație și colaborează cu Serviciul Administrativ, Serviciul Strategii de informatizare și alte compartimente de muncă în vederea asigurării bunei desfășurări a activității Serviciul Strategii de marketing 11. Contribuie la urmărirea implementării proiectelor pe digitalizare, contribuind totodată la dezvoltarea și promovarea acestora 12. Contribuie la urmărirea aplicării hotărârilor de Consiliu local cu privire la proiectele culturale, sportive și educaționale derulate de Primăria municipiului Cluj-Napoca în parteneriat cu Sala Polivalentă, contribuind totodată la promovarea acestor evenimente 13. Redactează documentele solicitate de Comisia de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern și managerial (SCIM). 14. Colaborează, pentru desfășurarea de proiecte comune, cu Serviciul Relații Comunitare și Turism, indiferent de compartimentul de muncă ce le-a inițiat, în vederea dezvoltării și promovării imaginii turistice a municipiului Cluj-Napoca, la nivel național și internațional 15. Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine și conștiinciozitate a îndatoririlor de serviciu, abținându-se de la orice fapte care ar aduce prejudicii instituției 16. Răspunde de realizarea la timp și întocmai a atribuțiilor ce îi revin conform legii, regulamentului, programelor aprobate sau dispuse de directorul general, director, director adjunct, șef serviciu și de raportarea asupra modului de realizare a acestora 17. Răspunde, potrivit dispozițiilor legale, de corectitudinea și exactitatea datelor, informațiilor, măsurilor și sancțiunilor propuse în documentele întocmite 18. Dezvoltă și implementează campanii de promovare pentru evenimentele organizate de municipalitate și de co-organizatori 19. Identifică soluțiile optime de promovare a proiectelor de digitalizare și transformare digitală 20. Realizează documentări, analizează informațiile și le transmite superiorului ierarhic pentru analiză21. Realizează obiectivele și rapoartele lunare cu privire la activitățile Serviciului 22. Realizează conținut pentru materialele de promovare (texte, video-uri, bannere online, website-uri, newslettere etc.) care contribuie la notorietatea municipalității. 23. În anumite condiţii, activitatea salariatului se poate desfăşura la domiciliu, cu aprobarea conducătorului instituţiei, conform procedurii de sistem PS 38- Munca la domiciliu. 24. – Duce la îndeplinire atribuțiile prevăzute în Dispoziția nr. 4703/30.09.2019, modificată și completată prin alte dispoziții ulterioare, precum și atribuțiile ce îi revin, prevăzute în PS-08 Managementul riscurilor sau în alte proceduri documentate incidente, în vigoare, – Este responsabil pentru înțelegerea și conformarea cu cerințele SMAM aferente postului; participă la instruirile cu privire la SMAM, etică și integritate, conform prevederilor procedurilor documentate și a legislației incidente în vigoare. – Completează și semnează Declarația de Conformare la Politica Anti-Mită la angajare/la reluarea activității și ori de câte ori se modifică Politica Anti-Mită a Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, în conformitate cu PS-09 Managementul funcțiilor sensibile. 25. – Colaborează cu Responsabilul de conformare anti-mită, cu privire la furnizorii care necesită evaluare și aplică reglementările PS-48 Calificarea furnizorilor de produse, lucrări și servicii exceptate de la prevederile Legii nr. 98/2016, – Este responsabil pentru înțelegerea și conformarea cu cerințele SMAM aferente postului; participă la instruirile cu privire la SMAM, etică și integritate, conform prevederilor procedurilor documentate și a legislației incidente în vigoare. – Completează și semnează Declarația de Conformare la Politica Anti-Mită la angajare/la reluarea activității și ori de câte ori se modifică Politica Anti-Mită a Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, în conformitate cu PS-09 Managementul funcțiilor sensibile.” |
Atribuţiile postului pe durată determinată de până la 36 de luni |
1. Respectă legalitatea în îndeplinirea sarcinilor de serviciu 2. Răspunde de ducerea la îndeplinire a dispozițiilor date de primar, viceprimar, director general, director, director adjunct și șef serviciu 3. Furnizează corect informațiile conform mandatului încredințat pe cale ierarhică 4. Contribuie la promovarea Municipiului Cluj-Napoca la nivel local, regional, național și internațional 5. Contribuie la realizarea de materiale pentru tipar și pentru mediul virtual în scopul promovării activității Primăriei municipiului Cluj-Napoca, respectiv a promovării proiectelor, acțiunilor, evenimentelor susținute sau derulate de municipalitate 6. Participă la diverse manifestări culturale, activități ale structurilor sportive, fundațiilor, asociațiilor, la evenimente și dezbateri relevante pentru misiunea și scopul compartimentului de muncă 7. Propune și contribuie la dezvoltarea de proiecte care vizează îmbunătățirea prezenței online a Primăriei municipiului Cluj-Napoca și a serviciilor web sau mobile oferite de municipalitate pentru cetățeni și turiști 8. Documentează și redactează răspunsuri la solicitările, respectiv cererile transmise de cetățeni, în limita competențelor și atribuțiilor Serviciul Strategii de marketing 9. Verifică și răspunde corespondenței destinate Serviciul Strategii de marketing 10. Întocmește notele interne, referatele și alte tipuri de documentație și colaborează cu Serviciul Administrativ, Serviciul Strategii de informatizare și alte compartimente de muncă în vederea asigurării bunei desfășurări a activității Serviciul Strategii de marketing 11. Contribuie la urmărirea implementării proiectelor pe digitalizare, contribuind totodată la dezvoltarea și promovarea acestora 12. Contribuie la urmărirea aplicării hotărârilor de Consiliu local cu privire la proiectele culturale, sportive și educaționale derulate de Primăria municipiului Cluj-Napoca în parteneriat cu Sala Polivalentă, contribuind totodată la promovarea acestor evenimente 13. Colaborează, pentru desfășurarea de proiecte comune, cu Serviciul Relații Comunitare și Turism, indiferent de compartimentul de muncă ce le-a inițiat, în vederea dezvoltării și promovării imaginii turistice a municipiului Cluj-Napoca, la nivel național și internațional 14. Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine și conștiinciozitate a îndatoririlor de serviciu, abținându-se de la orice fapte care ar aduce prejudicii instituției 15. Răspunde de realizarea la timp și întocmai a atribuțiilor ce îi revin conform legii, regulamentului, programelor aprobate sau dispuse de directorul general, director, director adjunct, șef serviciu și de raportarea asupra modului de realizare a acestora 16. Răspunde, potrivit dispozițiilor legale, de corectitudinea și exactitatea datelor, informațiilor, măsurilor și sancțiunilor propuse în documentele întocmite 17. Dezvoltă și implementează campanii de promovare pentru evenimentele organizate de municipalitate și de co-organizatori 18. Identifică soluțiile optime de promovare a proiectelor de digitalizare și transformare digitală 19. Realizează documentări, analizează informațiile și le transmite superiorului ierarhic pentru analiză 20. Realizează obiectivele și rapoartele lunare cu privire la activitățile Serviciului 21. Realizează conținut pentru materialele de promovare (texte, video-uri, bannere online, website-uri, newslettere etc.) care contribuie la notorietatea municipalității. 22. În anumite condiţii, activitatea salariatului se poate desfăşura la domiciliu, cu aprobarea conducătorului instituţiei, conform procedurii de sistem PS 38- Munca la domiciliu. |