ELABORARE PLAN URBANISTIC DE DETALIU SI DOCUMENTATIE TEHNICA PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE IMOBIL DE BIROURI SI FUNCTIUNI CVASI-INDUSTRIALE, IMPREJMUIRE, AMENAJARI EXTERIOARE SI INFORMARE
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Plevnei, nr. 54
339610
-
339610
410455
28.03.2022
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil in proprietate privata.

B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : nu este cazul
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren (curti-constructii) conf. CF 339610
Destinația: RrEm, PARCELAR RIVERAN ARTERELOR DE CIRCULAŢIE, DESTINAT RESTRUCTURĂRII ZONĂ DE MICĂ PRODUCŢIE, SERVICII DE TIP INDUSTRIAL ŞI CVASIINDUSTRIAL, COMERŢ ENGROS,

Încadrat în zona de impozitare ”C” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.

Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
Documentata Tehnica pentru Organizarea Executiei lucrarilor va cuprinde in mod obligatoriu, pe langa toate elementele prevazute de legislatia in vigoare si urmatoarele elemente referitoare la organizarea de santier dupa cum urmeaza:
-imprejmuirea corespunzatoare a organizarii de santier
-amenajarea rampei de spalare care trebuie sa fie compusa din platforma betonata cu racord la
canalizare sau fosa septica si pompa de apa sub presiune
-amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spalare la iesirea din santier -daca este cazul
-amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier -daca este cazul
-amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale care sa nu permita antrenarea pamantului
si materialelor in afara organizarii de santier
-asigurarea curateniei in incinta santierelor si in aproprierea acestora
-protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari
La receptia lucrarilor se va prezenta dovada efectuarii transportului de deseuri provenite din lucrarile de demolare/construire.
3. REGIM TEHNIC
S=958mp

4.1 În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.

NOTA:
S-a solicitat certificat de urbanism in scop "elaborare PUD si construire cladire cu spatii pentru birouri si servicii cvasi-industriale, imprejmuire teren, racorduri si bransamente la utilitati".

Parcela fost studiata in P.U.D. construire imobil de birouri (P+2E+R) si functiuni cvasi-industriale (P) str. Plevnei nr. 54 aprobat cu HCL nr. 238/12.05.2020 cu valabilitatea de doi ani de la aprobare, pana la data 12.05.2022.
Conform cererii nr. 20420/11.01.2022 s-a solicitat obtinerea unui nou Aviz Arhitect Sef, reluarea procedurii in vederea renuntarii la HCL nr. 238/12.05.2020 si emitere a unui nou HCL pentru un nou PUD.

Conform RLU Conditionari primare: "Pentru fiecare investiţie se va elabora în prealabil un P.U.D. prin care se va evidenţia modul de transpunere în situaţia concretă dată a prevederilor acestuia. Fiecare intervenţie va determina în mod obligatoriu restructurarea integrală a cel puţin unei parcele în înţeles urban."
În vederea elaborării P.U.D. se va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu HCL nr. 153/10.04.2012.
Conf. art. 32 alin (6) Legea 350/2001 modificata si republicata “Dupa aprobarea PUZ, sau dupa caz, a PUD se poate intocmi documentatia tehnica in vederea obtinerii autorizatiei de construire”.

4.2 Conf. Legii nr.50/1991 republ. cu completarile si modificarile ulterioare:
Art. 1 alin (1) 1^1 Pentru realizarea lucrărilor de construcții și/sau devier e care privesc exclusiv racordarea/branșarea la rețelele tehnico-edilitare existente în zonă, acordul/autorizația administratorului drumului se emite de autoritățile competente în numele operatorilor de rețele tehnico-edilitare, pe baza cererii formulate de beneficiarul obiectivului și în considerarea drepturilor legale de care beneficiază operatorul de rețea. Autorizațiile de construire pentru imobil șiacordul/autorizația administratorului drumului pentru instalațiile de racordare la utilități se emit concomitent. Imposibilitatea emiterii unui/unei acord/autorizații al/a administratorului drumului pentru realizarea instalației de racordare la una din utilități nu va bloca procesul de emitere a celorlalte autorizații de construire pentru imobil și alte utlități.
Art.7 alin (1) Autorizaţia de construire se emite pentru executarea lucrărilor de bază şi a celor aferente organizării executării lucrărilor, în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

-Imprejmuirea va respecta prevederile prezentului regulament de urbanism Art. 14.
-Organizarea de santier si imprejmuirea se va face strict pe terenul proprietate fara a afecta vecinatatiile.
Documentatia Tehnica pentru obtinerea Autorizatiei de Construire se va prezenta conform ANEXA 1 -Continutul- cadru din Legea nr.50/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Strada PLEVNEI pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism pentru lucrarea „racorduri si bransamente la utilitati”, la imobilul inscris in CF 339610, nr. cadastral 339610, se afla in domeniul public iar lucrarile propuse spre avizare se incadreaza, potrivit art.11 alin 7 lit e) din Legea 50/1991 republ. cu completarile ulterioare, ca lucrari care nu necesita emiterea autorizatiei de construire cu conditia obtinerii acordului/autorizatiei administratorului drumului.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
      x
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    Cererea pentru AC semnata de catre proprietar
    HCL pentru PUD cu aviz arhitect sef si plan reglementari vizat CTATU aferent HCL
    - Primarie - Directia tehnica - Serviciul Siguranta Circulatiei
    - Acord vecini, exprimat în formă autentică conf. Ord nr. 839/2009 art.27: lit a) pentru constructiile noi, amplasate adiacent constructiilor existente sau în imediata lor vecinătate - si numai dacă sunt necesare măsuri de interventie pentru protejarea acestora; si lit c) în cazul amplasării de constructii cu altă destinatie decât cea a clădirilor învecinate -daca este cazul
    - CFO integrator SRL
    - Acord BancaTransilvania SA

    Studii de specialitate:
    - studiu geotehnic
    - studiu privind performanta energetica a cladirii conf. Legii nr. 372/2005 modificata prin Legea nr. 101/2020 -conf cap IX art. 17 alin (4) -cu prezentarea tabelului privind indicatorii de performanta (definti la art.6 alin (1) din lege: a) clasa energetica; b) consumul total specific de energie primara; c) indicele de emisii echivalent CO_2; d) consum total specificde energie din surse regenerabile
    - Plan topografic vizat OCPI insotit de Procesul verbal de receptie OCPI pentru DTAC
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru organizare santier
- pentru foraje geo
- pentru timbrul arhitecturii]
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari, cu estimare cantitati
PENTRU ELABORARE P.U.D:
Studii necesare:
- P.U.D. - elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, Indicativ GM-009-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- Plan topografic vizat OCPI insotit de Procesul verbal de receptie OCPI pentru PUD
- Studiu geotehnic
Alte avize:
- Aviz amplasament S.C. ELECTRICA S.A.
- Aviz amplasament S.C. Compania de Apă Someș S.A.
- Aviz amplasament S.C. Del Gaz Grid S.A.
- Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul Siguranţa circulatiei
- Aviz sănătatea populației conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătății nr. 119/2014
- act de reglementare emis de autoritatea competentă pentru protecția mediului
- dovada achitării taxei R.U.R pentru P.U.D

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
24
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Dorin Bivolaru
Dorin Bivolaru
19.04.2022
19.04.2024
15,0 lei
6525282
11.01.2022