restaurare şi mansardare imobil existent şi extindere cu un imobil de birouri
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Cardinal Iuliu Hossu, nr. 41
294855
294855
curţi construcţii şi casă.
57336
17.02.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie al valorilor istorice şi arhitectural urbanistice. Imobil aflat în interiorul zonei “Centrul istoric al oraşului Cluj-Napoca”, cod L.M.I. CJ-II-a-A-07244, în conformitate cu M.O. nr. 172 (XVI) - nr. 646 bis (2010).
Imobil în coproprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: curţi construcţii şi casă (birouri şi dependinţe).

DESTINAŢIA ZONEI:
- subzona centrală protejată datorită valorilor arhitecturale şi urbanistice, adiacentă nucleului istoric, având configuraţia ţesutului urban tradiţional, formată din clădiri cu puţine niveluri (de la P la P+3E), dispuse pe aliniament şi alcătuind un front relativ continuu la stradă.

Art.1. UTILIZĂRI ADMISE:
- se admit conversii funcţionale compatibile cu caracterul zonei şi cu statutul de protecţie al clădirilor pentru funcţiuni publice de interes supramunicipal şi municipal administrative, culturale, de învăţământ, funcţiuni terţiare superioare, comerţ, servicii profesionale şi personale, loisir şi turism, cu condiţia menţinerii pe ansamblu a unei ponderi a locuinţelor de minim 30% din aria construită desfăşurată;
- se vor menţine activităţile productive manufacturiere, compatibile cu statutul zonei centrale actractive pentru turismul cultural; activităţile incompatibile vor face obiectul unor programe de conversie sau relocare pe baza unui P.U.Z.;
- în cazul conversiei şi extinderii funcţiunilor din clădirile actuale, ca şi în cazul introducerii unor noi funcţiuni şi al reconstrucţiei unor clădiri fără valoare, este necesară dispunerea la parterul clădirilor şi în curţi a acelor funcţiuni care permit accesul liber al locuitorilor şi turiştilor.

Art.2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI:
- se admite conversia locuinţelor în alte funcţiuni numai în cazul menţinerii unei ponderi a acestora de minim 30% din aria construită desfăşurată, atât pe ansamblul suzonei cât şi pe fiecare operaţiune urbanistică (de ex.- de reabilitare a unei insule);
- se admit extinderi sau reconstrucţii ale clădirilor existente lipsite de valoare, cu următoarele două condiţii privind noile funcţiuni:
(1) - funcţiunea să fie compatibilă cu caracterul şi prestigiul zonei centrale;
(2) - funcţiunea existentă sau nou propusă să nu stânjenească vecinătăţile sau, în caz contrar, proiectul să demonstreze soluţiile de eliminare a oricăror surse potenţiale de incomodare sau poluare.


Art.3. UTILIZĂRI INTERZISE
Se interzic următoarele utilizări:
- orice funcţiuni incompatibile cu statutul de zonă protejată;
- activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat;
- construcţii provizorii de orice natură;
- activitati care utilizeaza pentru depozitare si productie terenul vizibil din circulatiile publice sau din instituţiile publice
- depozitare en gros
- depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice
- depozitarea de materiale refolosibile;
- platforme de precolectare a deşeurilor urbane
- stationarea si gararea autovehicolelor in constructii multietajate supraterane
- lucrări de terasament de natura sa afecteze ameanjarile din spatiile publice si constructiile de pe parcelele adiacente
- orice lucrari de terasament care pot să provoace scurgerea apelor meteorice pe parcelel vecine sau care împiedică colectarea şi evacuarea acestora
Încadrat în zona de impozitare “ A “ conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = CP1b* conform P.U.Z.
POT max = 40 %, CUTmax = 1,5 ADC/mp teren, conform P.U.Z.
S = 1767 mp

Art.4. CARACTERISTICI ALE PARCELELOR (SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI):
- se interzice orice schimbare a configuratiei parcelarului existent prin comasari sau subimpartiri;
- in cazul utilizarii functionale a mai multor parcele pentru o noua constructie, se va mentine exprimarea in plan si in arhitectura fatadelor a amprentelor parcelarului anterior;
- se menţin neschimbate dimensiunile şi formele actuale ale parcelelor

Art.5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT:
- construcţiile se vor amplasa pe aliniament; formand fronturi continue (str Motilor); dacă înălţimea clădirii depăşeşte distanţa dintre aliniamente, clădirea se va retrage de la aliniament cu o distanţă egală cu diferenţa dintre înălţime şi distanţa dintre aliniamente, dar nu mai puţin de 4,0 metri, cu respectarea condiţiei să nu rămână vizibile calcanele de pe parcelele adiacente; fac excepţie de la această regulă, numai situaţiile de racordare a înălţimilor clădirilor de pe străzile principale cu cele de pe străzile laterale, conform Art.10.

Art.6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR:
- in cazul regimului de construire continuu, cladirile se vor alipi de calcanele cladirilor invecinate dispuse pe limitele laterale ale parcelelor pana la o distanta de maxim 15.0 metri de la aliniament;
- in cazul in care parcela se invecineaza numai pe una dintre limitele laterale cu o cladire avand calcan pe limita de proprietate iar pe cealalta latura se invecineaza cu o cladire retrasa de la limita laterala a parcelei si avand ferestre pe fatada laterala, noua cladire se va alipi de calcanul existent iar fata de limita opusa a parcelei se va retrage obligatoriu la o distanta egala cu jumatate din inaltime dar nu mai putin de 3.0 metri;
- cladirile se vor retrage fata de limita posterioara la o distanta de cel putin jumatate din inaltimea cladirii masurata la cornise dar nu mai putin de 5.0 metri;

Art.7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA:
- pentru parcelele cu fronturi continue se mentin prevederile regulamentelor anterioare, cu unele ameliorari, prin care se impune ca dimensionarea curtilor sa tina seama de urmatoarele:
(1) - curtile vor avea o suprafata de minim 18% pentru constructiile cu maxim P+1, dar nu mai putin de 30 mp. si o latime minima de 4.0 metri;
(2) - curtile vor avea o suprafata de minim 22% pentru constructiile cu P+2,3 niveluri dar nu mai putin de 30 mp. si cu o latime de minim 6.0 metri;
(3) - pavajul curtii va fi cu cel putin 0.10 metri deasupra cotei trotuarului;
(4) - se admite reducerea suprafetelor curtilor la 2/3 din suprafata reglementara in cazul percelelor de colt cu suprafata maxima de 600 metri avand un unghi de cel mult 100 grade precum si pentru parcelele cu adancimi sub 12 metri: in toate aceste cazuri se vor respacta dimensiunile minime specificate anterior;
- cladirile izolate de pe aceeasi parcela vor respecta intre ele distante egale cu jumatate din inaltimea la cornise a celei mai inalte dintre ele;
- distanta se poate reduce la 1/4 din inaltime numai in cazul in care fatadele prezinta calcane sau ferestre care nu asigura luminarea unor incaperi fie de locuit, fie pentru alte activitati ce necesita lumina naturala

Art.8. CIRCULATII SI ACCESE:
- parcela este construibila numai daca are asigurat un acces carosabil de minim 3.0 metri dintr-o circulatie publica in mod direct sau prin drept de trecere legal obtinut prin una din proprietatile invecinate;
- in toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului in spatiile publice a persoanelor cu dificultati de deplasare;
- in cazul constructiilor noi inscrise in fronturile continue la strada se va asigura un acces carosabil in curtea posterioara printr-un pasaj de minim 3.0 metri care sa permita accesul autovehicolelor de stingere a incendiilor;
- in cazul transformarii unei cladiri de locuit sau numai a parterului acesteia in alte functiuni, accesul publicului in cladire nu se va face prin intrari noi deschise pe fatada cu modificarea deci a arhitecturii acesteia, ci prin intermediul unor intrari dispuse in gangul de acces si cu mentinerea portilor caracteristice; in cazul in care curtea nu este accesibila publicului, se va prevedea un grilaj de separare la limita spre curte a gangului care va lasa vizibil aspectul curtii interioare;

Art.9. STATIONAREA AUTOVEHICOLELOR:
- staţionarea autovehicolelor se admite în cazul clădirilor care nu sunt monumente de arhitectură numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice;
- în cazul în care nu există spaţiu suficient pentru asigurarea locurilor de parcare normate, se va demonstra prin prezentarea formelor legale amenajarea unui parcaj propriu sau în cooperare ori concesionarea locurilor necesare; aceste parcaje se vor situa la distanţa de maxim 250 metri.

Art.10. INALTIMEA MAXIMA ADMISIBILA A CLADIRILOR: conform PUZ, P+3E;
- în cazul clădirilor situate la colţ, la racordarea între stăzi având regim diferit de înălţime, dacă diferenţa este de un singur nivel, se va prelungi regimul cel mai înalt spre strada secundară pe întreaga parcelă; dacă regimul diferă cu două niveluri, se va realiza o descreştere în trepte, primul tronson prelungind clădirea pe strada principală pe o lungime minimă egală cu distanţa dintre aliniamente;
- în toate cazurile justificarea înălţimii clădirilor se va face în raport cu monumentele situate în limita distanţei de 100 metri;
- în vecinătatea imediată a monumentelor de arhitectură este obligatorie alinierea cornişelor.
- în zona cu regim închis, cu excepţia monumentelor de arhitectură, înălţimea acoperişului deasupra cornişei principale sau a streşinei nu va depăşi gabaritul determinat de un cerc cu raza de 7,0 metri şi cu centrul situat în planul orizontal al cornişei principale.

Art.11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR:
- orice interventie asupra fatadelor existente, ca si modul de realizare al fatadelor unor completari sau extinderi, necesita un studiu de specialitate, avizat conform legii;
- se va avea in vedere caracterul arhitecturii datorat regulamentelor anterioare care prevedeau ca pe linia fatadei sa se permita elemente decorative care pot depasi inaltimea admisa cu inca 3.0 metri pe cel mult 1/3 din lungimea fatadei; aticele sunt permise pe toata lungimea fatadei cu o inaltime de maxim 1.20 metri;
- relieful fatadelor va tine seama la nivelul parterului de interdictia de dispunere a treptelor, bancilor sau altor elemente cu urmatoarele exceptii:
(1) fata de planul fatadei situat pe aliniament, in cazul trotuarelor de peste 3.0 metri, se admit rezalitari de maxim 0.30 metri (ancadramente, pilastri, socluri, burlane, jardiniere, etc);
(2) faţă de planul fatadei situat pe aliniament, in cazul trotuarelor de 1,5 -3,0 metri, se admit rezalitari de maxim 0.16 metri (ancadramente, socluri, burlane, pilastri etc);
(3) fata de planul fatadei situat pe aliniament se admit in cazul trotuarelor sub 1.5 metri nu se admit nici un fel de rezalitari;
- soclurile vor avea inaltimea de minim 0.30 metri;
- la nivelul etajelor relieful fatadelor nu va depasi 0.30 metri;
- balcoanele deschise sau inchise, realizate din fier forjat, zidarie, piatra sau beton armat vor putea depasi aliniamentul cu maxim 1,00 metri, vor fi retrase de la limita cladirilor adiacente cu minim 2.00 metri si vor avea partea inferioara a consolelor la o distanta de minim 3.0 metri peste cota trotuarului;
- in cazul locuintelor care se mentin la parterul cladirilor situate pe aliniament se interzice inlocuirea ferestrelor traditionale din doua canate de forma unui dreptunghi vertical cu ferestre in trei canate care nu asigura o suficienta intimitate si luminare a spatiului interior si degradeaza aspectul arhitectural al cladirilor; ferestrele incaperilor de la parter vor avea deschiderea in spre interiorul cladirii iar girlajele de protectie impotriva intruziunilor nu vor depasi linia de aliniament;
- in cazul convesiei parterului cladirilor in spatii comerciale, vitrinele de expunere se vor limita strict la conturul anterior al ferestrelor;
- se interzice finisarea diferita a parterului comercial al cladirilor cu doua sau mai multe niveluri;
- firmele si reclamele vor face obiectul unei avizari speciale privind localizarea, dimensiunile si forma acestora;
- se interzice orice dispunere a firmelor care inglobeaza parapetul etajului superior si desfigureaza astfel arhitectura cladirii; se admit firme dispuse perpendicular pe planul fatadelor numai in cazul strazilor inguste de 4.0 - 6.0 metri;
- acoperisurile vor fi realizate din tigla si vor fi prevazute cu opritori de zapada; lucarnele vor respecta configuratia traditionala;
- se interzic imitatii stilistice dupa arhitecturi straine zonei, pastise, imitatii de materiale sau utilizarea improprie a materialelor, utilizarea culorilor stridente sau stralucitoare;
- se interzice realizarea calcanele vizibile din circulatiile publice sau de pe inaltimile inconjuratoare;

Art.12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:
- toate constructiile vor fi racordate la retelele edilitare publice;
- la cladirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluviala va fi obligatoriu facuta pe sub trotuare pentru a se evita producerea ghetii in zonele intens circulate;
- se va asigura captarea si evacuarea rapida a apelor meteorice din curti in reteaua de canalizare;
- toate noile bransamente pentru electricitate si telefonie vor fi realizate ingropat;
- se interzice dispunerea antenelor TV-satelit in locuri vizibile din circulatiile publice si dispunerea vizibila a cablurilor catv.

Art.13. SPAŢIILE LIBERE ŞI PLANTATE:
- se va asigura amenajarea peisagistică adecvată a curţilor accesibile publicului sau numai locatarilor daca acestea vor fi vizibile din circulaţii publice in cazul ocuparii parterului cu alte functiuni; se va limita în curţi ponderea suprafeţei mineralizate prin plantatii, jardiniere sau/si inverzirea fatadelor si balcoanelor
- spatiile libere vizibile din circulatiile publice vor fi tratate ca gradini de fatada
- spatiile neconstruire si neocupate de accese si trotuare de garda vor fi inierbate si plantate cu un arbore la fiecare 100 mp

Art.14. ÎMPREJMUIRI:
- se va menţine caracterul existent al împrejmuirilor astfel:
- în cazul fronturilor continue se vor menţine şi reface toate porţile cu detalii tradiţionale; daca acestea vor fi deschise permanent sau numai in timpul zileidin cauza accesului din gang la diferite functiuni dar curtea va ramane aferenta numai locuintelor, se va dispune la partea dinspre curte a gangului un grilaj cat mai transparent prin care se va asigura lumina in gang, se va permite turiştilor şi trecătorilor perceperea spaţiului şi amenajării curţilor, dar, totodată, se va separa spaţiul privat de cel public;
- în cazurile clădirilor izolate sau cuplate retrase de la stradă, gardurile spre stradă vor fi trasparente, vor avea înălţimea de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m, din care un soclu opac de cca. 0,30 m, partea superioară fiind realizată din fier forjat sau plasă metalică şi dublate de un gard viu;
- împrejmuirile de pe limitele laterale şi posterioare ale parcelelor vor fi opace, din zidărie sau lemn, vor avea înălţimea de 2,20 m şi panta de scurgere va fi orientată spre parcela propietarului împrejmuirii.
Conform Regulamentului din 1933, propietar al împrejmuirii este considerat proprietarul parcelei pentru latura din dreapta intrării principale şi pentru jumătatea adiacentă din latura posterioară a respectivei parcele.
- se admite realizarea unor imprejmuiri din gard viu sau similare cu cele din restul zonei centrale.


NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Legea nr. 190/2013, Ordinul 839/2009, Ordinul 1867/2010, OUG nr. 34/2013, Ordinul 119/04.02.2014, OUG nr. 114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
6. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare în interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul C.T.A.T.U. nr. 6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006, după cum urmează:
Pentru construcţiile cuprinse în Anexa nr. 1 la regulamentul H.G. nr. 525/1996 republicată, pct. 1.1.11 - 1.1.13, vor fi prevăzute câte un loc de parcare pentru 10 salariaţi plus un spor de 20% pentru invitaţi, dar nu mai puţin de 1 loc parcare la 100 mp (sedii de partid; sedii de sindicate, culte, fundaţii, organizaţii neguvernamentale, asociaţii, agenţii, fonduri etc.; sedii de birouri).
7. Înaintea depunerii documentaţiei pentru obţinerea Autorizaţiei de construire se va reglementa adresa administrativă pentru imobilul studiat în prezentul certificat.
8. În cazul în care proiectul nu va respecta condiţiile impuse prin certificatul de urbanism, se vor elabora studii de specialitate conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
      x
    • protecţia civilă:
      x
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    • Direcţia Regională în Construcţii Nord-Vest
    • Ministerul Culturii. Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniul Cultural Cluj

    Alte avize/acorduri:
    • H.C.L. nr. 342/26.08.2008 pentru P.U.Z. şi avizul CTATU aferent
    • Primărie - Direcţia tehnică - Serviciul siguranţei circulaţiei urbane şi reţele edilitare
    • Acord vecini, exprimat în formă autentică, în condiţiile Legii nr. 50/1991 republicată şi a normelor metodologice de aplicare - Ordinul nr. 839/2008, art. 27, lit. a) : “pentru construcţille noi, amplasate adiacent construcţiilor existente sau în imediata lor vecinătate - şi numai dacă sunt necesare măsuri de intervenţie pentru protejarea acestora”
    • Acord vecini, exprimat în formă autentică, pentru construire imobil de birouri, conform Ordinului nr. 839/12.10.2009, art. 27, lit. c) “în cazul amplasării de construcţii cu altă destinaţie decât cea a clădirilor învecinate”
    • Acord coproprietari, exprimat în formă autentică, pentru restaurare imobil existent şi extindere cu imobil de birouri

    Studii de specialitate:
    • documentaţia topografică însoţită de procesul verbal de recepţie pentru scopul solicitat (D.T.A.C.) cu marcarea vecinilor, împrejmuirilor, drumului
    • plan reglementări P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 342/26.08.2008, cu viza secretariat C.T.A.T.U.
    • expertiza tehnica
    • studiu geotehnic
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
• pentru autorizaţia de construire
• pentru foraje geo
• pentru organizare şantier
• pentru timbrul arhitecturii
• pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr. 550/2007)

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Paula Giurgiu/28.02.2014
Paula Giurgiu/28.02.2014
28.02.2014
21,67 lei
8.404.510
17.02.2014