judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Sobarilor, nr. 38A
287470 Cluj-Napoca
287470
plan de situaţie
80992
06.03.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara zonelor de protecţie a valorilor urbanistice şi arhitecturale
Imobil aflat in proprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
1. UTILIZARI ADMISE
Structura functională este mixtă si cuprinde urmatoarele functiuni:
-locuire colectivă;
-functiuni publice si de interes general;
-sedii de companii si firme in cladiri specializate pentru birouri;
-servicii financiar-bancare si de asigurari;
-activitati comerciale (tertiare) cu caracter intraurban;
-activitati culturale, de invatamant, edituri, centre media;
-centre medicale de mici dimensiuni;
-centre de recreere, turism, loisir si sport in spatii acoperite si descoperite;
-depozitare de suprafata <200 mp;
-amenajari aferente noilor functiuni propuse: cai de acces carosabile si pietonale private, parcaje, garaje, spatii plantate, locuri de joaca pentru copii, imprejmuiri;
-constructii aferente echiparii tehnico-edilitare;

2. UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI

-utilizări monofunctionale pentru functiuni ample de interes public major:
complex expozitional, centru de congrese si conferinte, campus universitar, sală polivalentă, centre medicale de mari dimensiuni, parc sportiv sau tematic etc.
-conversia si restructurarea clădirilor industriale sau de alt fel existente pentru tipurile de activitati admise, cu conditia integrării acestora în noua structură urbană.
3. UTILIZARI INTERZISE
-ansambluri monofunctionale rezidentiale;
-locuire de tip individual;
-activitati productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat;
-sunt interzise lucrări de terasament si sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
-activitati care utilizeaza pentru depozitare si productie terenul vizibil din circulatiile publice sau din institutiile publice;
-lucrari de terasament de natura sa afecteze amenajarile din spatiile publice si constructiile de pe parcelele adiacente;
-orice lucrari de terasament care pot sa provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care impiedica evacuarea si colectarea apelor meteorice.

3. REGIM TEHNIC
UTR=RiM, conf. PUZ
POT maxim = 50%
CUT maxim = 1.5
4. CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: SUPRAFETE, FORME, DIMENSIUNI
Tesutul urban se va organiza după principiul cvartalului, cu spatii publice – străzi si piete specifice acestui mod de constructie urbană.
In cazul parcelării cvartalelor, parcelele vor avea în mod obligatoriu următoarele caracteristici:
-front la stradă;
-lungimea frontului la stradă mai mare sau egală cu 18 m;
-adâncimea mai mare decât frontul la stradă;
-suprafaţa va fi mai mare sau egală cu 500 mp;
-formă regulată.
Cladirile de locuit pot fi dispuse fiecare pe un lot propriu avand acces direct dintr-o circulatie publica sau pot fi grupate pe un teren utilizat in comun cu accesele asigurate din circulatia publica prin intermediul unor circulatii private;
5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Clădirile vor fi amplasate în aliniament. Acestea se vor retrage de la aliniament cu minim 5.00 m pe strazile de categoria I si II si cu minim 3.00 m pe strazi de categoria III, dar nu cu mai putin decat diferenta dintre inaltimea constructiilor si distanta dintre aliniamente;
Ca principiu, clădirile se vor dispune în regim de construire închis.
De la aceasta regula pot face exceptie balcoanele sau logiile, cu conditia ca latimea acestora sa nu depaseasca 1.50 m.
6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor dispune în interiorul unei fâsii de teren adiacente aliniamentului (sau alinierii), cu adâncimea de maximum 18 m.
Cladirile publice se vor amplasa in regim izolat, cladirile care adapostesc restul functiunilor se recomanda sa fie realizate predominant in regim continuu sau discontinuu;
- cladirile izolate vor avea fatade laterale si se vor retrage de la limitele parcelei la o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornisa a cladirii masurata in punctul cel mai inalt fata de teren, dar nu mai putin de 3.00 m;
De la aceasta regula pot face exceptie balcoanele sau logiile, cu conditia ca latimea acestora sa nu depaseasca 1.50 m.
- cladirile se pot cupla pe una dintre limitele laterale ale parcelei pe o adancime de maxim 18.00 metri de la aliniament, fiind retrase fata de cealalta limita laterala cu o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornise a cladirii masurata in punctul cel mai inalt fata de teren;
- cladirile care se inscriu in regim de construire continuu se alipesc pe o adancime de maxim 18.00 metri de calcanele situate pe limitele laterale ale parcelelor cu exceptia parcelelor de colt unde se va intoarce fatada in conditiile de aliniere ale strazii laterale;
-in acelasi timp, retragerea faţă de limitele posterioare ale parcelelor va fi mai mare sau egală cu înălţimea clădirilor, măsurată la cornişa superioară sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin de 5.00 m.
De la aceasta regula pot face exceptie balcoanele sau logiile, cu conditia ca latimea acestora sa nu depaseasca 1.50 m.
7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
Intre fatadele cladirilor spre care sunt orientate camere de locuit distanta va fi egala cu inaltimea cladirii celei mai inalte; distanta se poate reduce la jumatate in cazul in care pe fatadele opuse sunt numai ferestre ale dependintelor si ale casei scarii.
In interiorul acestei distante se admite amplasarea de balcoane sau logii.
8. CIRCULATII SI ACCESE
Cladirile vor avea asigurat in mod obligatoriu accesul dintr-o circulatie publica fie direct fie, in cazul utilizarii terenului in comun de catre mai multe cladiri, prin intermediul unei strazi private;
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute, cu latimea de minim 4.00 m;
Se vor prevedea accese pietonale si carosabile de acces la garaje, conform normelor.
In cazul fronturilor continue la strada se va asigura un acces carosabil in curtea posterioara printr-un pasaj dimensionat astfel incat sa permita accesul autovehicolelor de stingere a incendiilor;
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului şi autorizaţiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora.
Pentru amenajările curtilor cu rol pietonal şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile.
9. STATIONAREA AUTOVEHICULELOR
-Stationarea autovehicolelor va fi asigurata in afara spatiilor publice;
-In cazul in care nu se pot asigura in limitele parcelei locurile de parcare normate, se va demonstra, prin prezentarea formelor legale, realizarea unui parcaj in cooperare ori concesionarea locurilor necesare intr-un parcaj colectiv; aceste parcaje vor fi situate in cadrul centrului de cartier sau in zona adiacenta la o distanta de maxim 250 metri;
10. INALTIMEA MAXIMA ADMISA A CLADIRILOR
Inaltimea cladirilor nu va depasi distanta dintre aliniamente;
-pentru clădirile comune înăltimea maximă la cornisă nu va depăsi 18.0 m, iar înăltimea totală (maximă) nu va depăsi 22.0 m, respectiv un regim de înăltime de (1-3S) + P+5+1R. Ultimul nivel va avea o retragere fată de planul fatadei de minimum 1,80 m.
-pentru clădirile de colt se poate admite local, pe un front de maximum 12 m, o înăltime maximă la cornisă ce nu va depăsi 21.0 m, iar înăltimea totală (maximă) nu va depăsi 25.0 m, respectiv un regim de înăltime de (1-3S) + P+6+1R.
-pentru clădirile cu functiuni deosebite si aflate în pozitii urbane privilegiate (dominante), prin P.U.Z. se pot stabili regimuri de înăltime mai mari, fără a depăsi 28.0 m în punctul cel mai înalt.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32).
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Clădiri noi
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului (imobile cu functiune mixă, implicând locuirea la nivelele superioare). Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice constructiei urbane cu cvartale. Fatadele spre spatiile publice se vor situa în aliniament.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele constructiei.
12. CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA SI EVACUAREA DESEURILOR
Zona va fi echipată edilitar complet, toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice.
Firidele de branşament si contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonie, CATV etc).
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Fiecare parcelă va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spatiul public.
13. SPATII LIBERE SI SPATII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 25% din suprafaţa totala si vor cuprinde exclusiv vegetatie (joasă, medie şi înaltă).
Terenul liber ramas in afara circulatiilor, parcajelor si circulatiilor va fi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp.
Terenul amenajat ca spatii de joc, de odihna si gradini de fatada decorative va reprezenta cel putin 50% din suprafata totala a terenului liber;
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care acestia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedica realizarea constructiilor.
14. IMPREJMUIRI
Ca regulă generală, având în vedere structura spatială reglementată, spre spatiul public nu se vor realiza împrejmuiri.
In cazuri particulare, când se impune realizarea de împrejmuiri spre spatiul public, acestea vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
In interiorul cvartalelor, mai ales în cazul în care locuirea e prezentă, spatiul neconstruit se va utiliza în sistemul de curte comună (spatiul neconstruit va fi folosit în comun, numai în scop rezidential).
In cazul în care împrejmuirile sunt necesare (se separă functiuni ce necesită delimitarea propriului teren), împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înăltime si vor fi de tip transparent sau opac.
Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide fără a afecta spatiul public.

NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată ., OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2 D.T.A.C. se va întocmi , semna , verifica şi aviza, conform legislaţiei în vigoare.
3 D.T.A.C. se va prezenta în 2 exemplare , cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original
4 Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie
5 Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al indicilor POT si CUT, în conformitate cu prevederile în Legea 350/2001 modificată .
6 În conformitate cu H.CL.,nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor , faţă de terenul rămas pentru construire- în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat, procesul verbal va fi anexat la avizele şi acordurile în baza cărora se emite Autorizaţia de construire.
7 În cazul în care proiectul nu va respecta reglementările stabilite prin PUZ, se va elabora studii de specialitate în condiţiile prevăzute în Legea 350/2001 modificată .
8 Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006
9.Traseele de circulatii si retele se vor realiza de catre beneficiarii investitori cu propritate in baza unor proiecte de specialitate .In vederea autorizarii se va prezenta inscrierea in CF cu titlu de drum a suprafetelor destinate circulatiilor publice.( aviz 178648/2011 )
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - H.C.L. pentru P.U.Z. nr. 30/31.01.2012
    - Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare
    Acord coproprietari , exprimat in forma autentica si acordul detinatorilor de sarcina
    PENTRU RACORDURI SI BRANSAMENTE:
    Avize: S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz, Romtelecom,
    Primarie - Directia Tehnica - Serviciul siguranta circulatiei urbane si retele edilitare si Serviciul administrare cai publice
    Aviz tehnic EON GAZ si solutia de acces
    Aviiz de principiu Compania de Apa Somes
    Acord coproprietari conducta - dc este cazul
    Aviz de racordare de la SC Electrica SA
    Reglementarea juridica a terenului afectat de lucrari


    Studii de specialitate:
    - documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
    - plan reglementari P.U.Z. cu viza secretariat C.T.A.T.U.
    - studiu geotehnic
    - expertiza tehnica sau acordul proiectantului initial
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
Emil Boc
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Cristina Bartha
Cristina Bartha
13.03.2014
121,34 lei