elaborare P.U.Z. în condiţiile Legii nr. 350/2001 actualizată (vezi Notă)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Carpenului f. nr.
161618, 146386
3559/1/2, 22710/2/5
plan de încadrare în zonă şi plan de situaţie, însoţit de tabelul cu inventarul de coordonate.
45477
03.02.2016
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietate privată.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA: - nu este cazul.
ZONE DE RISC: - zona cu risc mare/foarte mare de alunecări de teren; potrivit art. 8, alin. b), c) din partea introductiva a regulamentului local de urbanism aferent PUG, se va intocmi o expertiză geotehnică pe un teritoriu relevant determinat de expert, fiind obligatorie monitorizarea geotehnica in perioada premergatoare executiei lucrarilor (perioada intocmirii documentatiilor, a obtinerii avizelor, si autorizatiilor), in timpul executiei si pe perioada de existenta a cladirilor, aceste date urmand a fi gestionate de personal calificat si anexate Cartii constructiei.
ZONA DE SERVITUTE AERONAUTICA: - zona IV de servitute aeronautica – Hmax=12 m.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA: - nu este cazul.
ZONE DE RISC: - zona cu risc mare/foarte mare de alunecări de teren; potrivit art. 8, alin. b), c) din partea introductiva a regulamentului local de urbanism aferent PUG, se va intocmi o expertiză geotehnică pe un teritoriu relevant determinat de expert, fiind obligatorie monitorizarea geotehnica in perioada premergatoare executiei lucrarilor (perioada intocmirii documentatiilor, a obtinerii avizelor, si autorizatiilor), in timpul executiei si pe perioada de existenta a cladirilor, aceste date urmand a fi gestionate de personal calificat si anexate Cartii constructiei.
ZONA DE SERVITUTE AERONAUTICA: - zona IV de servitute aeronautica – Hmax=12 m.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală : fâneață.
Destinaţia zonei: zonă de urbanizare - locuinţe cu regim redus de înălţime, de mică densitate, pe teritorii fără infrastructură completă
CARACTERUL ZONEI
Caracterul actual Terenuri cu destinaţie agricolă - păşuni, fânaţe, arabil - sau libere situate în intravilanul municipiului
Caracterul propus Zona este caracterizată de funcţiunea rezidenţială de densitate mică, fără infrastructură completă (locuinţe unifamiliale de tip izolat), cu o structură urbană coerentă, rezultat al aplicării procedurii de urbanizare.
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
In toate cazurile se va aplica procedura de urbanizare reglementată încontinuare. Teritoriul minim ce poate fi reglementat printr-un PUZ este Unitatea Teritorială de Referinţă.
Etapele procedurii implică:
(1) obţinerea Avizului CTATU privind oportunitatea urbanizării, prin care se vor specifica detaliat programul urbanistic, servituţile de utilitate publică, alte condiţionări specifice teritoriului în cauză;
(2) obţinerea Avizului de Oportunitate (Avizul Arhitectului Şef) pe baza cererii formulate de către asociaţia de proprietari constituită în prealabil (sau de către toţi deţinătorii de terenuri din zonă);
(3) elaborarea de către proprietari / dezvoltatori a documentaţiilor de urbanism - ilustrare urbanistică (masterplan) şi PUZ - ce vor trata teme ca: integrarea în contextul urban, accesibilitatea, zonarea, organizarea spaţial-funcţională, traficul, infrastructura edilitară, sistemul de spaţii publice, servituţile de utilitate publică ce grevează teritoriul respectiv, reparcelarea terenurilor, parametrii tehnico-economici (pentru care se recomandă elaborarea unui studiu de fezabilitate) etc;
Reparcelarea terenurilor cuprinde următorii paşi:
constituirea asociaţiei temporare a proprietarilor terenurilor cu scopul iniţierii şi derulării acţiunii de reparcelare (opţional);
reactualizarea bazei topografice şi cadastrale;
unificarea (comasarea) virtuală a terenurilor;
remodelarea parcelarului în conformitate cu structura urbană propusă, în mod obligatoriu conformă prezentului RLU. Suprafeţele de teren aferente obiectivelor de utilitate publică se vor constitui prin diminuarea proporţională proprietăţilor iniţiale. In cadrul suprafeţelor destinate obiecivelor de utilitate publică se vor identifica două categorii de terenuri - cele aferente tramei stradale şi infrastructurii edilitare de interes local (în general ocupând 20 - 25% din suprafaţa totală) şi cele aferente celorlalte categorii de obiective de interes public (trama stradală majoră, învăţământ, sănătate, locuinţe sociale, spaţii verzi ce vor include terenuri de sport, locuri de joacă pentru copii etc), în cotă fixă de 10% din suprafaţa totală. Această din urmă categorie poate fi ulterior relocată (parţial) de către administraţia publică locală prin diferite proceduri (schimburi de teren etc), în scopul asigurării reţelelor coerente de spaţii şi servicii publice în zonă şi oraş, cu condiţia amplasării în noile locaţii doar a unor obiective de utilitate publică.
PUZ se va conforma strict reglementărilor PUG şi RLU.
(4) aprobarea PUZ;
(5) elaborarea de către proprietari / dezvoltatori a proiectelor tehnice necesare pentru echiparea completă edilitar-urbanistică a teritoriului ce ce a fost definit ca o etapă în procesul de urbanizare prin PUZ:
reţele, rezervoare şi staţii de pompare pentru apa potabilă, reţele de canalizare
şi gestiunea apelor meteorice, reţele electrice şi puncte de transformare, iluminat public, comunicaţii, gaz metan şi a racordurilor acestora la infrastructura urbană majoră;
străzi şi alte tipuri de spaţii publice (spaţii verzi, locuri de joacă pentru copii etc), pentru primele aplicându-se profile transversale în conformitate cu reglementările PUG şi normele tehnice specifice.
(6) autorizarea lucrărilor de echipare completă edilitar-urbanistică;
(7) realizarea de către proprietari / dezvoltatori a lucrărilor de echipare completă edilitar-urbanistică şi recepţia acestora;
(8) întabularea noii structuri parcelare, inclusiv a suprafeţelor ce intră în proprietate publică.
Prin PUZ de urbanizare se vor organiza şi reglementa în mod obligatoriu subzonele: S_UVa - Subzona verde - scuar, grădină, parc cu acces public nelimitat prevăzute în PUG. Acolo unde acestea nu au fost localizate în PUG, se vor amplasa în cadrul PUZ, de regulă adiacent altor zone verzi, precum cele de tip Ve. S_UIs - Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate - în conformitate cu programul urbanistic stabilit prin Avizul de Oportunitate (Avizul Arhitectului Sef). Regulamentul de urbanism va fi cel aferent UTR UIs. In ambele cazuri, pentru terenurile necesare se va utiliza o parte din suprafeţele rezervate prin procesul de reparcelare unor categorii de obiective de utilitate publică. Prin PUZ de urbanizare se pot introduce şi zubzone de tipul: S_UEt - Subzona de activităţi economice cu caracter terţiar situate în zone cu caracter rezidenţial - Regulamentul de urbanism va fi cel aferent UTR UEt Prin PUZ de urbanizare se poate reglementa o etapizare a procesului de urbanizare, cu condiţia conservării coerenţei dezvoltării. Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai după finalizarea procedurii de urbanizare, descrise mai sus. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi modificată prin PUZ sau PUD.
ULid / PUZ Pentru aceste teritorii se vor aplica prevederile ARTICOLULUI 31 Reglementarea situaţiilor tranzitorii. Din momentul intrării în vigoare a prevederilor prezentului Regulament pentru aceste teritorii, emiterea autorizaţiilor de construire va fi condiţionată de aplicarea Procedurii de Urbanizare a Terenurilor. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi modificată prin PUZ sau PUD. Clădirile existente şi cele autorizate până la momentul intrării în vigoare a prezentului Regulament, cu parcelele aferente acestora, vor fi integrate în PUZ de urbanizare ca elemente existente.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Locuinţe individuale (unifamiliale) de tip izolat cu o unitate locativă pe parcelă.
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc) cu condiţia ca în funcţionare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor vecinilor. Servicii cu acces public, conform Anexei 1 la prezentul regulament, prestate în special de proprietari, cu următoarele condiţii:
(a) să se adreseze preponderent locuitorilor zonei
(b) suprafaţa utilă ocupată de acestea să nu depăşească 80 mp
(c) să implice maximum 5 persoane
(d) să nu producă poluare fonică, chimică sau vizuală
(e) activitatea (inclusiv depozitarea) să se desfăşoare numai în interiorul clădirii
In cazul locuinţelor colective acestea se vor amplasa exclusiv la parterul clădirilor, în partea dinspre stradă, cu acces separat faţă de locuinţe, direct din exterior. Servicii profesionale sau manufacturiere, conform Anexei 1 la prezentul regulament, prestate de proprietari/ocupanţi, cu următoarele condiţii:
(a) să se desfăşoare în paralel cu funcţiunea de locuire
(b) suprafaţa utilă ocupată de acestea să nu depăşească 80 mp
(c) să implice maximum 5 persoane
(d) să nu producă poluare fonică, chimică sau vizuală
(e) activitatea (inclusiv depozitarea) să se desfăşoare numai în interiorul clădirii
Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2. Această reglementare are caracter definitv şi nu poate fi modificată prin PUZ. Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
Destinaţia zonei: zonă de urbanizare - locuinţe cu regim redus de înălţime, de mică densitate, pe teritorii fără infrastructură completă
CARACTERUL ZONEI
Caracterul actual Terenuri cu destinaţie agricolă - păşuni, fânaţe, arabil - sau libere situate în intravilanul municipiului
Caracterul propus Zona este caracterizată de funcţiunea rezidenţială de densitate mică, fără infrastructură completă (locuinţe unifamiliale de tip izolat), cu o structură urbană coerentă, rezultat al aplicării procedurii de urbanizare.
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
In toate cazurile se va aplica procedura de urbanizare reglementată încontinuare. Teritoriul minim ce poate fi reglementat printr-un PUZ este Unitatea Teritorială de Referinţă.
Etapele procedurii implică:
(1) obţinerea Avizului CTATU privind oportunitatea urbanizării, prin care se vor specifica detaliat programul urbanistic, servituţile de utilitate publică, alte condiţionări specifice teritoriului în cauză;
(2) obţinerea Avizului de Oportunitate (Avizul Arhitectului Şef) pe baza cererii formulate de către asociaţia de proprietari constituită în prealabil (sau de către toţi deţinătorii de terenuri din zonă);
(3) elaborarea de către proprietari / dezvoltatori a documentaţiilor de urbanism - ilustrare urbanistică (masterplan) şi PUZ - ce vor trata teme ca: integrarea în contextul urban, accesibilitatea, zonarea, organizarea spaţial-funcţională, traficul, infrastructura edilitară, sistemul de spaţii publice, servituţile de utilitate publică ce grevează teritoriul respectiv, reparcelarea terenurilor, parametrii tehnico-economici (pentru care se recomandă elaborarea unui studiu de fezabilitate) etc;
Reparcelarea terenurilor cuprinde următorii paşi:
constituirea asociaţiei temporare a proprietarilor terenurilor cu scopul iniţierii şi derulării acţiunii de reparcelare (opţional);
reactualizarea bazei topografice şi cadastrale;
unificarea (comasarea) virtuală a terenurilor;
remodelarea parcelarului în conformitate cu structura urbană propusă, în mod obligatoriu conformă prezentului RLU. Suprafeţele de teren aferente obiectivelor de utilitate publică se vor constitui prin diminuarea proporţională proprietăţilor iniţiale. In cadrul suprafeţelor destinate obiecivelor de utilitate publică se vor identifica două categorii de terenuri - cele aferente tramei stradale şi infrastructurii edilitare de interes local (în general ocupând 20 - 25% din suprafaţa totală) şi cele aferente celorlalte categorii de obiective de interes public (trama stradală majoră, învăţământ, sănătate, locuinţe sociale, spaţii verzi ce vor include terenuri de sport, locuri de joacă pentru copii etc), în cotă fixă de 10% din suprafaţa totală. Această din urmă categorie poate fi ulterior relocată (parţial) de către administraţia publică locală prin diferite proceduri (schimburi de teren etc), în scopul asigurării reţelelor coerente de spaţii şi servicii publice în zonă şi oraş, cu condiţia amplasării în noile locaţii doar a unor obiective de utilitate publică.
PUZ se va conforma strict reglementărilor PUG şi RLU.
(4) aprobarea PUZ;
(5) elaborarea de către proprietari / dezvoltatori a proiectelor tehnice necesare pentru echiparea completă edilitar-urbanistică a teritoriului ce ce a fost definit ca o etapă în procesul de urbanizare prin PUZ:
reţele, rezervoare şi staţii de pompare pentru apa potabilă, reţele de canalizare
şi gestiunea apelor meteorice, reţele electrice şi puncte de transformare, iluminat public, comunicaţii, gaz metan şi a racordurilor acestora la infrastructura urbană majoră;
străzi şi alte tipuri de spaţii publice (spaţii verzi, locuri de joacă pentru copii etc), pentru primele aplicându-se profile transversale în conformitate cu reglementările PUG şi normele tehnice specifice.
(6) autorizarea lucrărilor de echipare completă edilitar-urbanistică;
(7) realizarea de către proprietari / dezvoltatori a lucrărilor de echipare completă edilitar-urbanistică şi recepţia acestora;
(8) întabularea noii structuri parcelare, inclusiv a suprafeţelor ce intră în proprietate publică.
Prin PUZ de urbanizare se vor organiza şi reglementa în mod obligatoriu subzonele: S_UVa - Subzona verde - scuar, grădină, parc cu acces public nelimitat prevăzute în PUG. Acolo unde acestea nu au fost localizate în PUG, se vor amplasa în cadrul PUZ, de regulă adiacent altor zone verzi, precum cele de tip Ve. S_UIs - Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate - în conformitate cu programul urbanistic stabilit prin Avizul de Oportunitate (Avizul Arhitectului Sef). Regulamentul de urbanism va fi cel aferent UTR UIs. In ambele cazuri, pentru terenurile necesare se va utiliza o parte din suprafeţele rezervate prin procesul de reparcelare unor categorii de obiective de utilitate publică. Prin PUZ de urbanizare se pot introduce şi zubzone de tipul: S_UEt - Subzona de activităţi economice cu caracter terţiar situate în zone cu caracter rezidenţial - Regulamentul de urbanism va fi cel aferent UTR UEt Prin PUZ de urbanizare se poate reglementa o etapizare a procesului de urbanizare, cu condiţia conservării coerenţei dezvoltării. Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai după finalizarea procedurii de urbanizare, descrise mai sus. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi modificată prin PUZ sau PUD.
ULid / PUZ Pentru aceste teritorii se vor aplica prevederile ARTICOLULUI 31 Reglementarea situaţiilor tranzitorii. Din momentul intrării în vigoare a prevederilor prezentului Regulament pentru aceste teritorii, emiterea autorizaţiilor de construire va fi condiţionată de aplicarea Procedurii de Urbanizare a Terenurilor. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi modificată prin PUZ sau PUD. Clădirile existente şi cele autorizate până la momentul intrării în vigoare a prezentului Regulament, cu parcelele aferente acestora, vor fi integrate în PUZ de urbanizare ca elemente existente.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Locuinţe individuale (unifamiliale) de tip izolat cu o unitate locativă pe parcelă.
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc) cu condiţia ca în funcţionare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor vecinilor. Servicii cu acces public, conform Anexei 1 la prezentul regulament, prestate în special de proprietari, cu următoarele condiţii:
(a) să se adreseze preponderent locuitorilor zonei
(b) suprafaţa utilă ocupată de acestea să nu depăşească 80 mp
(c) să implice maximum 5 persoane
(d) să nu producă poluare fonică, chimică sau vizuală
(e) activitatea (inclusiv depozitarea) să se desfăşoare numai în interiorul clădirii
In cazul locuinţelor colective acestea se vor amplasa exclusiv la parterul clădirilor, în partea dinspre stradă, cu acces separat faţă de locuinţe, direct din exterior. Servicii profesionale sau manufacturiere, conform Anexei 1 la prezentul regulament, prestate de proprietari/ocupanţi, cu următoarele condiţii:
(a) să se desfăşoare în paralel cu funcţiunea de locuire
(b) suprafaţa utilă ocupată de acestea să nu depăşească 80 mp
(c) să implice maximum 5 persoane
(d) să nu producă poluare fonică, chimică sau vizuală
(e) activitatea (inclusiv depozitarea) să se desfăşoare numai în interiorul clădirii
Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2. Această reglementare are caracter definitv şi nu poate fi modificată prin PUZ. Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR=ULid S = 900 mp
POT Maxim = 20%
CUT maxim = 0.6
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos. Sistemul de spaţii publice - trama stradală, aleile pietonale / semicarosabile, pieţele, spaţiile verzi, locurile de joacă pentru copii etc - va fi complet reglementat prin PUZ şi în continuare, se vor elabora proiectele tehnice detaliate, ca parte a procedurii de urbanizare. Acestea vor fi supuse avizării de către CTATU. Pentru trama stradală se vor aplica profile transversale unitare, specific rezidenţiale (conf. Anexei 6 a prezentului Regulament), ce vor determina caracterul spaţiului public şi al zonei. Profilele transversale vor cuprinde în mod obligatoriu plantaţii de arbori în aliniament, locuri de staţionare în lung, trotuare de minimum 1,50 m lăţime, trasee pentru biciclişti comune cu cele pentru vehicule cu excepţia străzilor colectoare pe care acestea vor fi separate. Pentru străzile de interes local se recomandă limitarea vitezei de deplasare a autovehiculelor la 30 km/h. Cablurile electrice şi de comunicaţii se vor introduce în subteran, ca şi toate celelalte reţele edilitare.In cadrul spaţiilor verzi/libere publice se vor organiza locuri de joacă pentru copii şi spaţii de odihnă. Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Prin operaţiunea de reparcelare toate parcelele cu destinaţie rezidenţială rezultate vor îndeplini cumulativ următoarele condiţii:
(a) vor avea front la stradă
(b) lungimea frontului la stradă va fi mai mare sau egală cu 18 m
(c) adâncimea va fi mai mare decât frontul la stradă
(d) suprafaţa va fi mai mare sau egală cu: 1000 mp
(e) vor avea formă regulată
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Alinierea clădirilor e obligatorie. Retragerea de la aliniament va fi de 4 - 6 m, PUZ urmând a stabili dimensiunea acesteia pentru fiecare situaţie în parte. Pentru parcelele de colţ, retragerea se va realiza faţă de ambele aliniamente, inclusiv în cazul clădirilor înşiruite sau covor. Garajele se vor retrage cu minimum 6 m de la aliniament, pentru a permite parcarea în faţă a unui autoturism. Toate construcţiile de pe parcelă se vor amplasa în interiorul fâşiei de teren adiacente aliniamentului cu adâncimea de 25 m, cu excepţia ediculelor cu caracter provizoriu ce contribuie la organizarea grădinii (filigorii / pavilioane, depozite pentru unelte de grădină etc), a căror suprafaţă însumată va fi de maximum 25 mp.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor retrage în mod obligatoriu de la limitele laterale de proprietate cu o distanţă minimă de 4,50 m. Clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minimă egală cu înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 12 m. Garajele, inclusiv cele incluse în corpul principal de clădire, se vor putea alipi limitelor laterale ale parcelei, cu condiţia ca înălţimea calcanului rezultat să nu depăşească 2,80 m. Garajele se vor retrage cu cel puţin 12 m faţă de limitele posterioare ale parcelei.
Art. 7. AMPLASAREA CLÃDIRILOR UNELE FAÞÃ DE ALTELE PE ACEEAªI PARCELÃ
Distanþa minimã dintre douã clãdiri aflate pe aceeaºi parcelã va fi egalã cu înãlþimea clãdirii mai înalte, mãsuratã la corniºã sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puþin decât 4,5 m. În cazul în care încãperi principale sunt orientate spre spaþiul dintre cele douã clãdiri, distanþa minimã va fi de 6 m.
Art. 8. CIRCULAÞII ªI ACCESE
Autorizarea executãrii construcþiilor este permisã numai dacã existã posibilitãþi de acces la drumurile publice, în mod direct. Pe o parcelã se pot prevedea un singur acces pietonal ºi un singur acces carosabil. Accesul carosabil va avea lãþimea de maximum 3 m. Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului ºi autorizaþiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora. Pentru cãile pietonale ºi carosabile din interiorul parcelelor se vor utiliza învelitori permeabile.
Art. 9. STAÞIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staþionarea autovehiculelor se va organiza în interiorul parcelei. Necesarul de parcaje:
Locuinþe individuale (unifamiliale) inclusiv în cazul în care ocupanþii desfãºoarã activitãþi liberale sau manufacturiere:
- douã locuri de parcare, dintre care cel puþin unul încorporat în volumul clãdirii principale sau într-un garaj.
Servicii aferente funcþiunii de locuire (servicii de proximitate): - douã locuri de parcare.
Alte activitãþi: - conform Anexei 2
Art. 10. ÎNÃLÞIMEA MAXIMÃ ADMISÃ A CLÃDIRILOR
Regimul de înãlþime maxim admis este de douã niveluri supraterane (parter ºi mansardã, parter ºi etaj sau demisol ºi parter). Totalizat, regimul de înãlþime nu poate depãºi una dintre urmãtoarele configuraþii: (S)+P+M, (S)+P+1, D+P (semnificaþiile prescurtãrilor: S - subsol, D - demisol, P - parter, M - mansardã). Înãlþimea maximã admisã a clãdirilor, mãsuratã la corniºa superioarã sau la aticul ultimului nivel, în punctul cel mai înalt, nu va depãºi 8 m. Înãlþimea maximã admisã a clãdirilor, mãsuratã la coama acoperiºului, în punctul cel mai înalt, nu va depãºi 12 m.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLÃDIRILOR
Autorizarea executãrii construcþiilor este permisã numai dacã aspectul lor exterior nu contravine funcþiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aºa cum a fost el descris în preambul ºi peisajului urban. Autorizarea executãrii construcþiilor care, prin conformare, volumetrie ºi aspect exterior, intrã în contradicþie cu aspectul general al zonei ºi depreciazã valorile general acceptate ale urbanismului ºi arhitecturii, este interzisã. (HG 525/1996, Art. 32). Arhitectura clãdirilor noi va fi de facturã modernã ºi va exprima caracterul programului (locuire). Se interzice realizarea de pastiºe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice. Volumetria va fi echilibratã, specificã programului de locuit. Acoperiºurile cu ºarpantã vor avea forme simple, în douã sau patru ape, cu pante egale ºi constante ce nu vor depãºi 60o, sau cu terasã. Corniºele vor fi de tip urban. Raportul plin-gol va fi apropiat de cel predominant în zonã. Materialele de finisaj vor fi cele specifice zonei - þiglã ceramicã sau tablã lisã fãlþuitã pentru acoperiºe înclinate, tencuieli pentru faþade, placaje din piatrã sau tencuieli pentru socluri ºi alte elemente arhitecturale. Pentru tâmplãrii (uºi ºi ferestre) se recomandã lemnul. Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale, specifice. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcþiei. La clãdirile existente se interzice eliminarea decoraþiilor specifice (ancadramente, corniºe, brâuri, colonete, pilaºtri, tâmplãrii împrejmuiri etc) cu ocazia renovãrii sau a reabilitãrii termice. In cazul restructurãrii/extinderii aceste elemente se vor îngloba, de regulã, în conceptul general. Serviciile profesionale ale ocupanþilor vor putea fi marcate prin plãci metalice gravate cu dimensiunea maximã de 30x50 cm. Acestea vor fi amplasate numai la limita sau în afara domeniului public.
Art. 12. CONDIÞII DE ECHIPARE EDILITARÃ ªI EVACUAREA DEªEURILOR
Autorizarea executãrii construcþiilor este admisã numai dupã finalizarea procesului de echipare completã edilitar-urbanisticã a teritoriului ce ce a fost definit ca o etapã în procesul de urbanizare a terenurilor prin PUZ. In zonã nu existã reþele publice de canalizare. Apele uzate menajere se vor epura utilizând sisteme locale ºi ulterior vor fi infiltrate în sol, în interiorul parcelei. Apele pluviale vor fi gestionate individual sau colectiv prin sisteme de acumulare sau retenþie ºi ulterior evacuate în emisari locali. Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Firidele de branºament ºi contorizare vor fi integrate în împerjmuire. Se interzice dispunerea aerianã a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc). Fiecare parcelã va dispune de o platformã sau de un spaþiu interior parcelei (eventual integrat în împrejmuire) destinat colectãrii deºeurilor menajere, accesibil din domeniul public.
Art. 13. SPAÞII LIBERE ªI SPAÞII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaþiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 80% din suprafaþa totalã ºi vor cuprinde exclusiv vegetaþie (joasã, medie ºi înaltã). Suprafeþele având o îmbrãcãminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaþiilor libere. Pe fâºia de teren cuprinsã între stradã / spaþiu public ºi clãdirile retrase de la alinimanent (grãdina de faþadã), minim 60% din suprafeþe vor fi organizate ca spaþii verzi. Eliminarea arborilor maturi este interzisã, cu excepþia situaþiilor în care aceºtia reprezintã un pericol iminent pentru siguranþa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedicã realizarea construcþiilor.
Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Spre spaþiul public aliniamentul va fi închis pe toatã lungimea sa prin împrejmuire. PUZ poate stabili neînchiderea aliniamentelor cu împrejmuiri. In acest caz mãsura se va aplica în mod obligatoriu unitar. Imprejmuirile orientate spre spaþiul public vor avea un soclu opac cu înãlþimea maximã de 80 cm ºi o parte transparentã, realizatã din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcþii ºi pãtrunderea vegetaþiei. Înãlþimea maximã a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii. Imprejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înãlþime ºi vor fi de tip transparent sau opac. Porþile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei. Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clãdirilor aflate pe parcelã.
4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
- Conform prezentului regulament de urbanism aferent UTR=ULid, Punctul 2, Regimul economic, Condiţionări primare, autorizarea construirii este conditionata de aplicarea unei proceduri de urbanizare care se va realiza prin elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal, în baza unui aviz de oportunitate.
- În vederea elaborării PUZ va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu H.C.L. nr. 153/10.04.2012.
- Conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată, art. 32, alin. (5), după aprobarea planului urbanistic zonal, se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
NOTĂ:
1. Se solicită emiterea unui certificat de urbanism în scopul “construire două imobile de locuințe familiale cu câte două unități locative/câte un imobil pe lot”.
2. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
3. Prezentul regulament de urbanism, împreună cu anexele şi planşele aferente, se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro, la secţiunea “Informaţii publice” - “Urbanism” - “Proiect PUG”.
POT Maxim = 20%
CUT maxim = 0.6
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos. Sistemul de spaţii publice - trama stradală, aleile pietonale / semicarosabile, pieţele, spaţiile verzi, locurile de joacă pentru copii etc - va fi complet reglementat prin PUZ şi în continuare, se vor elabora proiectele tehnice detaliate, ca parte a procedurii de urbanizare. Acestea vor fi supuse avizării de către CTATU. Pentru trama stradală se vor aplica profile transversale unitare, specific rezidenţiale (conf. Anexei 6 a prezentului Regulament), ce vor determina caracterul spaţiului public şi al zonei. Profilele transversale vor cuprinde în mod obligatoriu plantaţii de arbori în aliniament, locuri de staţionare în lung, trotuare de minimum 1,50 m lăţime, trasee pentru biciclişti comune cu cele pentru vehicule cu excepţia străzilor colectoare pe care acestea vor fi separate. Pentru străzile de interes local se recomandă limitarea vitezei de deplasare a autovehiculelor la 30 km/h. Cablurile electrice şi de comunicaţii se vor introduce în subteran, ca şi toate celelalte reţele edilitare.In cadrul spaţiilor verzi/libere publice se vor organiza locuri de joacă pentru copii şi spaţii de odihnă. Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Prin operaţiunea de reparcelare toate parcelele cu destinaţie rezidenţială rezultate vor îndeplini cumulativ următoarele condiţii:
(a) vor avea front la stradă
(b) lungimea frontului la stradă va fi mai mare sau egală cu 18 m
(c) adâncimea va fi mai mare decât frontul la stradă
(d) suprafaţa va fi mai mare sau egală cu: 1000 mp
(e) vor avea formă regulată
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Alinierea clădirilor e obligatorie. Retragerea de la aliniament va fi de 4 - 6 m, PUZ urmând a stabili dimensiunea acesteia pentru fiecare situaţie în parte. Pentru parcelele de colţ, retragerea se va realiza faţă de ambele aliniamente, inclusiv în cazul clădirilor înşiruite sau covor. Garajele se vor retrage cu minimum 6 m de la aliniament, pentru a permite parcarea în faţă a unui autoturism. Toate construcţiile de pe parcelă se vor amplasa în interiorul fâşiei de teren adiacente aliniamentului cu adâncimea de 25 m, cu excepţia ediculelor cu caracter provizoriu ce contribuie la organizarea grădinii (filigorii / pavilioane, depozite pentru unelte de grădină etc), a căror suprafaţă însumată va fi de maximum 25 mp.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor retrage în mod obligatoriu de la limitele laterale de proprietate cu o distanţă minimă de 4,50 m. Clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minimă egală cu înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 12 m. Garajele, inclusiv cele incluse în corpul principal de clădire, se vor putea alipi limitelor laterale ale parcelei, cu condiţia ca înălţimea calcanului rezultat să nu depăşească 2,80 m. Garajele se vor retrage cu cel puţin 12 m faţă de limitele posterioare ale parcelei.
Art. 7. AMPLASAREA CLÃDIRILOR UNELE FAÞÃ DE ALTELE PE ACEEAªI PARCELÃ
Distanþa minimã dintre douã clãdiri aflate pe aceeaºi parcelã va fi egalã cu înãlþimea clãdirii mai înalte, mãsuratã la corniºã sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puþin decât 4,5 m. În cazul în care încãperi principale sunt orientate spre spaþiul dintre cele douã clãdiri, distanþa minimã va fi de 6 m.
Art. 8. CIRCULAÞII ªI ACCESE
Autorizarea executãrii construcþiilor este permisã numai dacã existã posibilitãþi de acces la drumurile publice, în mod direct. Pe o parcelã se pot prevedea un singur acces pietonal ºi un singur acces carosabil. Accesul carosabil va avea lãþimea de maximum 3 m. Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului ºi autorizaþiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora. Pentru cãile pietonale ºi carosabile din interiorul parcelelor se vor utiliza învelitori permeabile.
Art. 9. STAÞIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staþionarea autovehiculelor se va organiza în interiorul parcelei. Necesarul de parcaje:
Locuinþe individuale (unifamiliale) inclusiv în cazul în care ocupanþii desfãºoarã activitãþi liberale sau manufacturiere:
- douã locuri de parcare, dintre care cel puþin unul încorporat în volumul clãdirii principale sau într-un garaj.
Servicii aferente funcþiunii de locuire (servicii de proximitate): - douã locuri de parcare.
Alte activitãþi: - conform Anexei 2
Art. 10. ÎNÃLÞIMEA MAXIMÃ ADMISÃ A CLÃDIRILOR
Regimul de înãlþime maxim admis este de douã niveluri supraterane (parter ºi mansardã, parter ºi etaj sau demisol ºi parter). Totalizat, regimul de înãlþime nu poate depãºi una dintre urmãtoarele configuraþii: (S)+P+M, (S)+P+1, D+P (semnificaþiile prescurtãrilor: S - subsol, D - demisol, P - parter, M - mansardã). Înãlþimea maximã admisã a clãdirilor, mãsuratã la corniºa superioarã sau la aticul ultimului nivel, în punctul cel mai înalt, nu va depãºi 8 m. Înãlþimea maximã admisã a clãdirilor, mãsuratã la coama acoperiºului, în punctul cel mai înalt, nu va depãºi 12 m.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLÃDIRILOR
Autorizarea executãrii construcþiilor este permisã numai dacã aspectul lor exterior nu contravine funcþiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aºa cum a fost el descris în preambul ºi peisajului urban. Autorizarea executãrii construcþiilor care, prin conformare, volumetrie ºi aspect exterior, intrã în contradicþie cu aspectul general al zonei ºi depreciazã valorile general acceptate ale urbanismului ºi arhitecturii, este interzisã. (HG 525/1996, Art. 32). Arhitectura clãdirilor noi va fi de facturã modernã ºi va exprima caracterul programului (locuire). Se interzice realizarea de pastiºe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice. Volumetria va fi echilibratã, specificã programului de locuit. Acoperiºurile cu ºarpantã vor avea forme simple, în douã sau patru ape, cu pante egale ºi constante ce nu vor depãºi 60o, sau cu terasã. Corniºele vor fi de tip urban. Raportul plin-gol va fi apropiat de cel predominant în zonã. Materialele de finisaj vor fi cele specifice zonei - þiglã ceramicã sau tablã lisã fãlþuitã pentru acoperiºe înclinate, tencuieli pentru faþade, placaje din piatrã sau tencuieli pentru socluri ºi alte elemente arhitecturale. Pentru tâmplãrii (uºi ºi ferestre) se recomandã lemnul. Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale, specifice. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcþiei. La clãdirile existente se interzice eliminarea decoraþiilor specifice (ancadramente, corniºe, brâuri, colonete, pilaºtri, tâmplãrii împrejmuiri etc) cu ocazia renovãrii sau a reabilitãrii termice. In cazul restructurãrii/extinderii aceste elemente se vor îngloba, de regulã, în conceptul general. Serviciile profesionale ale ocupanþilor vor putea fi marcate prin plãci metalice gravate cu dimensiunea maximã de 30x50 cm. Acestea vor fi amplasate numai la limita sau în afara domeniului public.
Art. 12. CONDIÞII DE ECHIPARE EDILITARÃ ªI EVACUAREA DEªEURILOR
Autorizarea executãrii construcþiilor este admisã numai dupã finalizarea procesului de echipare completã edilitar-urbanisticã a teritoriului ce ce a fost definit ca o etapã în procesul de urbanizare a terenurilor prin PUZ. In zonã nu existã reþele publice de canalizare. Apele uzate menajere se vor epura utilizând sisteme locale ºi ulterior vor fi infiltrate în sol, în interiorul parcelei. Apele pluviale vor fi gestionate individual sau colectiv prin sisteme de acumulare sau retenþie ºi ulterior evacuate în emisari locali. Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Firidele de branºament ºi contorizare vor fi integrate în împerjmuire. Se interzice dispunerea aerianã a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc). Fiecare parcelã va dispune de o platformã sau de un spaþiu interior parcelei (eventual integrat în împrejmuire) destinat colectãrii deºeurilor menajere, accesibil din domeniul public.
Art. 13. SPAÞII LIBERE ªI SPAÞII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaþiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 80% din suprafaþa totalã ºi vor cuprinde exclusiv vegetaþie (joasã, medie ºi înaltã). Suprafeþele având o îmbrãcãminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaþiilor libere. Pe fâºia de teren cuprinsã între stradã / spaþiu public ºi clãdirile retrase de la alinimanent (grãdina de faþadã), minim 60% din suprafeþe vor fi organizate ca spaþii verzi. Eliminarea arborilor maturi este interzisã, cu excepþia situaþiilor în care aceºtia reprezintã un pericol iminent pentru siguranþa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedicã realizarea construcþiilor.
Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Spre spaþiul public aliniamentul va fi închis pe toatã lungimea sa prin împrejmuire. PUZ poate stabili neînchiderea aliniamentelor cu împrejmuiri. In acest caz mãsura se va aplica în mod obligatoriu unitar. Imprejmuirile orientate spre spaþiul public vor avea un soclu opac cu înãlþimea maximã de 80 cm ºi o parte transparentã, realizatã din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcþii ºi pãtrunderea vegetaþiei. Înãlþimea maximã a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii. Imprejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înãlþime ºi vor fi de tip transparent sau opac. Porþile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei. Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clãdirilor aflate pe parcelã.
4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
- Conform prezentului regulament de urbanism aferent UTR=ULid, Punctul 2, Regimul economic, Condiţionări primare, autorizarea construirii este conditionata de aplicarea unei proceduri de urbanizare care se va realiza prin elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal, în baza unui aviz de oportunitate.
- În vederea elaborării PUZ va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu H.C.L. nr. 153/10.04.2012.
- Conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată, art. 32, alin. (5), după aprobarea planului urbanistic zonal, se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
NOTĂ:
1. Se solicită emiterea unui certificat de urbanism în scopul “construire două imobile de locuințe familiale cu câte două unități locative/câte un imobil pe lot”.
2. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
3. Prezentul regulament de urbanism, împreună cu anexele şi planşele aferente, se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro, la secţiunea “Informaţii publice” - “Urbanism” - “Proiect PUG”.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:- H.C.L. pentru P.U.Z.
- S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apă Someş S.A., E.ON Gaz, Telefonie, Aviz Sanitar, Aviz Mediu
- Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare şi transport local
Studii de specialitate:- P.U.Z.- elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, Indicativ GM-010-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- documentaţia topografică însoţită de procesul verbal de recepţie pentru scopul solicitat (P.U.Z.)
- plan reglementari P.U.Z., cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- expertiză geotehnică pe un teritoriu relevant determinat de expert (potrivit art. 8, alin. b), c) din partea introductiva a regulamentului local de urbanism aferent PUG) - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Paula Giurgiu
Paula Giurgiu
22.03.2016
22.03.2017
12 lei
11.163.612
03.02.2016