operaţiuni notariale
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Eugen Ionesco, nr. 47C
283498
283498
plan de situaţie
106352
25.03.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: faneata
DESTINAŢIA ZONEI : - subzona locuinţelor individuale şi colective mici cu maximum P+2E niveluri, situate în noile extinderi.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: locuinţe individuale şi colective mici cu max. P+2 niveluri, în regim de construire înşiruit, cuplat sau izolat.În funcţie de condiţiile geotehnice, se pot realiza construcţii terasate.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI : se admite mansardarea clădirilor existente, cu luarea în calculul C.U.T. a unei suprafeţe desfăşurate pentru nivelul mansardei de maxim 60 % din aria unui nivel curent. Se admit funcţiuni comerciale şi servicii profesionale cu condiţia ca suprafaţa acestora să nu depăşească 200 mp ADC şi să nu genereze transporturi grele. Aceste funcţiuni vor fi dispuse la intersecţii şi se va considera că au o arie de servire de 250 metri. Realizarea locuinţelor este condiţionată de existenţa unui P.U.Z. aprobat conform legii;- pentru terenurile situate pe pante mai mari de 5% se vor efectua studii geotehnice în vederea stabilirii riscurilor de alunecare, a măsurilor de stabilizare a terenului şi a condiţiilor de realizare a construcţiilor, inclusiv a celor terasate.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: se interzic următoarele utilizări : funcţiuni comerciale şi servicii profesionale care depăşesc suprafaţa de 200 mp ADC , care generează un trafic mare de persoane şi mărfuri, au program prelungit după orele 22,00 şi produc poluare, activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat ( peste 5 autovehicole mici pe zi sau orice fel de transport greu), prin utilizarea incintei pentru depozitare şi producţie, prin deşeurile produse ori prin programul de activitate ; anexe pentru creşterea animalelor pentru producţie şi subzistenţă; depozitatre en gros; depozitări de materiale refolosibile, platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice ; activităţi productive care utilizează pentru depozitatre şi produţie terenul vizibil din circulaţiile publice ; autobaze şi staţii de întreţinere auto; lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente; orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea rapidă a apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI : - subzona locuinţelor individuale şi colective mici cu maximum P+2E niveluri, situate în noile extinderi.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: locuinţe individuale şi colective mici cu max. P+2 niveluri, în regim de construire înşiruit, cuplat sau izolat.În funcţie de condiţiile geotehnice, se pot realiza construcţii terasate.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI : se admite mansardarea clădirilor existente, cu luarea în calculul C.U.T. a unei suprafeţe desfăşurate pentru nivelul mansardei de maxim 60 % din aria unui nivel curent. Se admit funcţiuni comerciale şi servicii profesionale cu condiţia ca suprafaţa acestora să nu depăşească 200 mp ADC şi să nu genereze transporturi grele. Aceste funcţiuni vor fi dispuse la intersecţii şi se va considera că au o arie de servire de 250 metri. Realizarea locuinţelor este condiţionată de existenţa unui P.U.Z. aprobat conform legii;- pentru terenurile situate pe pante mai mari de 5% se vor efectua studii geotehnice în vederea stabilirii riscurilor de alunecare, a măsurilor de stabilizare a terenului şi a condiţiilor de realizare a construcţiilor, inclusiv a celor terasate.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: se interzic următoarele utilizări : funcţiuni comerciale şi servicii profesionale care depăşesc suprafaţa de 200 mp ADC , care generează un trafic mare de persoane şi mărfuri, au program prelungit după orele 22,00 şi produc poluare, activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat ( peste 5 autovehicole mici pe zi sau orice fel de transport greu), prin utilizarea incintei pentru depozitare şi producţie, prin deşeurile produse ori prin programul de activitate ; anexe pentru creşterea animalelor pentru producţie şi subzistenţă; depozitatre en gros; depozitări de materiale refolosibile, platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice ; activităţi productive care utilizează pentru depozitatre şi produţie terenul vizibil din circulaţiile publice ; autobaze şi staţii de întreţinere auto; lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente; orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea rapidă a apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = L.3.c. .
POT max= 35% CUTmax = 0,6 pentru Hmax= P+E
S= 1127 mp CUTmax = 0,9 pentru Hmax= P+2E.
Art. 4 - CARACTERISTICILE PARCELELOR:Se consideră construibile parcelele care îndeplinesc următoarele condiţii cumulate (dimensiuni minime): front de 8m şi Smin= 150mp- pt. regim de construire înşiruit; front de 12m şi Smin=250mp- pentru regim de construire cuplat; front de 14m şi Smin= 350mp-pentru regim de construire izolat.
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT:
-clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu o distanţă de minim 5 m pentru a permite în viitor parcarea - în faţă - a celei de a doua maşini în afara circulaţiilor publice şi pentru a permite plantarea corectă a unor arbori în grădina de faţadă făfă riscul de deteriorare a gardurilor şi trotuarelor de protecţie; în cazul clădirilor înşiruite pe parcelele de colţ nu se admit decât clădiri cu faţade pe ambele străzi ( semi-cuplate sau izolate).
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ A PARCELELOR:
- clădirile vor fi retrase cu jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în puctul cel mai înal faţă de teren, dar nu mai puţin de 3 m faţă de limitele laterale şi cu jumătate din înălţimea la cornişă, dar nu mai puţin de 5 m, faţă de limita posterioară.
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: - distanţa minimă va fi egală cu jumătate din înălţimea la cornişe a clădirii celei mai înalte, dar nu mai puţin de 4,0 m.
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate.
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTO: vehicolele vor staţiona numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiior publice, iar pentru vizitatori se vor prevedea parcări suplimentare.
Art. 10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR: P+2E (10 m la cornişă).
Art. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:clădirile noi sau modificările de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje.
Toate clădirile vor fi prevăzute cu acoperiş din materiale durabile la care se interzice folosirea azbocimentului şi a tablei albe strălucitoare.
Garajele şi anexele vizibile din circulaţiile publice se vor armoniza ca arhitectură şi finisaje cu clădirea principală
Art. 12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:în mod obligatoriu toate construcţiile vor fi racordate la reţeaua publică de apă-canal-electrică.
- la clădirile dispuse pe aliniament ca racordarea burlanelor la canalizarea pluvială va fi făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheţii;
- se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi captarea apelor meteorice în reţeaua de canalizare;
- toate noile branşamente pentru electricitate şi telefonie vor fi realizate îngropat ;
- se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile şin circulaţiile publice şi se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV. .
Art. 13 - SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE:spaţiile libere vizibile din circulaţiile publice vor fi tratate ca grădini de faţadă. Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp. Se recomandă ca pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiei să se evite împermiabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese. În zonele de versanţi se recomandă plantarea speciilor de arbori a căror rădăcini contribuie la stabilizarea terenurilor.
Art. 14 - ÎMPREJMUIRILE: vor fi de max. 2,2 m şi min. 1,8 m din care un soclu opac şi o parte transparentă din fier, lemn sau plasă metalică, dublate cu gard viu; între proprietăţi împrejmuirile vor fi opace, de 2,2 m înălţime.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Certificatul de urbanism nu s-a emis in scopul "dezmembrare teren" deoarece, propunerea de dezmembrare nu respecta AC nr. 1445/2011 şi PUD aprobat cu HCL nr. 297/2011, cu privire la amplasarea parcărilor pe teren proprietate
POT max= 35% CUTmax = 0,6 pentru Hmax= P+E
S= 1127 mp CUTmax = 0,9 pentru Hmax= P+2E.
Art. 4 - CARACTERISTICILE PARCELELOR:Se consideră construibile parcelele care îndeplinesc următoarele condiţii cumulate (dimensiuni minime): front de 8m şi Smin= 150mp- pt. regim de construire înşiruit; front de 12m şi Smin=250mp- pentru regim de construire cuplat; front de 14m şi Smin= 350mp-pentru regim de construire izolat.
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT:
-clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu o distanţă de minim 5 m pentru a permite în viitor parcarea - în faţă - a celei de a doua maşini în afara circulaţiilor publice şi pentru a permite plantarea corectă a unor arbori în grădina de faţadă făfă riscul de deteriorare a gardurilor şi trotuarelor de protecţie; în cazul clădirilor înşiruite pe parcelele de colţ nu se admit decât clădiri cu faţade pe ambele străzi ( semi-cuplate sau izolate).
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ A PARCELELOR:
- clădirile vor fi retrase cu jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în puctul cel mai înal faţă de teren, dar nu mai puţin de 3 m faţă de limitele laterale şi cu jumătate din înălţimea la cornişă, dar nu mai puţin de 5 m, faţă de limita posterioară.
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: - distanţa minimă va fi egală cu jumătate din înălţimea la cornişe a clădirii celei mai înalte, dar nu mai puţin de 4,0 m.
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate.
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTO: vehicolele vor staţiona numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiior publice, iar pentru vizitatori se vor prevedea parcări suplimentare.
Art. 10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR: P+2E (10 m la cornişă).
Art. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:clădirile noi sau modificările de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje.
Toate clădirile vor fi prevăzute cu acoperiş din materiale durabile la care se interzice folosirea azbocimentului şi a tablei albe strălucitoare.
Garajele şi anexele vizibile din circulaţiile publice se vor armoniza ca arhitectură şi finisaje cu clădirea principală
Art. 12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:în mod obligatoriu toate construcţiile vor fi racordate la reţeaua publică de apă-canal-electrică.
- la clădirile dispuse pe aliniament ca racordarea burlanelor la canalizarea pluvială va fi făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheţii;
- se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi captarea apelor meteorice în reţeaua de canalizare;
- toate noile branşamente pentru electricitate şi telefonie vor fi realizate îngropat ;
- se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile şin circulaţiile publice şi se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV. .
Art. 13 - SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE:spaţiile libere vizibile din circulaţiile publice vor fi tratate ca grădini de faţadă. Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp. Se recomandă ca pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiei să se evite împermiabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese. În zonele de versanţi se recomandă plantarea speciilor de arbori a căror rădăcini contribuie la stabilizarea terenurilor.
Art. 14 - ÎMPREJMUIRILE: vor fi de max. 2,2 m şi min. 1,8 m din care un soclu opac şi o parte transparentă din fier, lemn sau plasă metalică, dublate cu gard viu; între proprietăţi împrejmuirile vor fi opace, de 2,2 m înălţime.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Certificatul de urbanism nu s-a emis in scopul "dezmembrare teren" deoarece, propunerea de dezmembrare nu respecta AC nr. 1445/2011 şi PUD aprobat cu HCL nr. 297/2011, cu privire la amplasarea parcărilor pe teren proprietate
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Kudor Maria/..
Kudor Maria/..
28.03.2014
15,27 lei
8.620.108
25.03.2014