judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Vlahuta Alexandru, nr. 7, bl. II B, et. 4, ap. 20
250731-C1-U29 (C.F. vechi: 105822)
10754/S/XX
111662
28.03.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara zonei de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice;
Imobil în proprietate ..
Imobil în proprietate ..
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ:
DESTINAŢIA ZONEI: subzona locuinţelor colective medii sau medii şi înalte cu P+3 - P+8,10 niveluri, formând ansambluri preponderent rezidenţiale situate în afara zonei protejate.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: locuinţe, amenajări aferente acestora, locuinţe sociale, conversia locuinţelor la parterul blocurilor, spaţii pentru administrarea apartamentului proprietate privată.
art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: locuinţele sociale nu vor depăşi 20%-30% din numărul total al locuinţelor dintr-o operaţiune urbanistică, nu vor fi dispuse în clădiri colective înalte şi nu vor distona în nicio privinţă în raport cu locuinţele în proprietate privată; - locuinţe în clădiri colective medii care pot fi de standard mediu sau ridicat, iar cele din locuinţe colective înalte pot fi numai de standard ridicat, dat fiind costurile mai ridicate de întreţinere; - se admit echipamente publice la parterul blocurilor de locuit cu următoarele condiţii: dispensare, creşe, grădiniţe, cu acces separat de cel al locatarilor; - creşele şi grădiniţele vor dispune de o suprafaţă minimă de 100 mp; - se admite conversia locuinţelor de la parter în spaţii comerciale exclusiv pentru pentru produse cerute de aprovizionarea zilnică, numai la intersecţii de străzi şi numai în limitele unei raze de 250 metri; - se admit spaţii pentru administrarea grupurilor de peste 50 - 70 apartamente proprietate privată, eventual cu locuinţa administratorului/portarului angajat permanent.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: utilizarea spaţiilor locuinţelor pentru funcţiuni de natură să incomodeze locuinţele; activităţi productive, depozitări de materiale refolosibile, platforme deşeuri, spaţii de întreţinere auto.
Încadrat în zona de impozitare '... ' conform H.C.L. 715/2000 şi H.C.L.
209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI: subzona locuinţelor colective medii sau medii şi înalte cu P+3 - P+8,10 niveluri, formând ansambluri preponderent rezidenţiale situate în afara zonei protejate.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: locuinţe, amenajări aferente acestora, locuinţe sociale, conversia locuinţelor la parterul blocurilor, spaţii pentru administrarea apartamentului proprietate privată.
art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: locuinţele sociale nu vor depăşi 20%-30% din numărul total al locuinţelor dintr-o operaţiune urbanistică, nu vor fi dispuse în clădiri colective înalte şi nu vor distona în nicio privinţă în raport cu locuinţele în proprietate privată; - locuinţe în clădiri colective medii care pot fi de standard mediu sau ridicat, iar cele din locuinţe colective înalte pot fi numai de standard ridicat, dat fiind costurile mai ridicate de întreţinere; - se admit echipamente publice la parterul blocurilor de locuit cu următoarele condiţii: dispensare, creşe, grădiniţe, cu acces separat de cel al locatarilor; - creşele şi grădiniţele vor dispune de o suprafaţă minimă de 100 mp; - se admite conversia locuinţelor de la parter în spaţii comerciale exclusiv pentru pentru produse cerute de aprovizionarea zilnică, numai la intersecţii de străzi şi numai în limitele unei raze de 250 metri; - se admit spaţii pentru administrarea grupurilor de peste 50 - 70 apartamente proprietate privată, eventual cu locuinţa administratorului/portarului angajat permanent.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: utilizarea spaţiilor locuinţelor pentru funcţiuni de natură să incomodeze locuinţele; activităţi productive, depozitări de materiale refolosibile, platforme deşeuri, spaţii de întreţinere auto.
Încadrat în zona de impozitare '... ' conform H.C.L. 715/2000 şi H.C.L.
209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = L5a S= mp.
POT max. pt. P+4,8E=20% CUT max. pt. P+4,8E=1,0 mp ADC/mp teren
POT max. pt.P+3,4E=30% CUT max. pt. P+3,4E=0,8 mp ADC/mp teren
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR( suprafeţe, forme, dimensiuni):
conform PUZ - clădirile de locuit pot fi dispuse fiecare pe un lot propriu având acces direct dintr-o circulaţie publică sau pot fi grupate pe teren utilizat în comun cu acces dintr-o circulaţie publică , prin intermediul unor circulaţii private.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ, cu următoarele recomandări: - clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu minim 4,0 metri pe străzi de categ. aIII-a şi 6,0 m pe străzi de categ. a II-a şi a I-a, dar nu cu mai puţin decât distanţa dintre aliniamente.
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARA ALE PARCELELOR:- conform PUZ cu următoarele recomandări: - clădirile izolate vor avea faţade laterale şi se vor retrage dela limitale parcelei la o distanţă egală cu jumătatea înălţimii la cornişă; - clădirile se pot cupla pe una dintre laturile laterale ale parcelei pe o adâncime de maxim 15,0m şi retrase faţă de cealaltă limită laterală cu jumătate din înălţimea la cornişă; - clădirile înscrise în regim de construire continuu se alipesc pe o adâncime de 15,0m de calcanele situate pe limitele laterale ale parcelelor; - retragerea faţă de limita posterioară a parcelei va fi egală cu jumătate din înălţime, dar nu mai puţin de 5,0m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform PUZ cu următoarele condiţionări:
- între faţadele spre care sunt orientate camere de locuit distanţa va fi egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte şi distanţă redusă la jumătate în cazul în care sunt numai ferestre ale dependinţelor şi ale casei scării.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: -clădirile vor avea asigurat accesul dintr-o circulaţie publică sau în cazul utilizării terenului în comun, prin intermediul unei străzi private.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTO: conform PUZ şi normelor în vigoare: - va fi asigurată în afara spaţiilor publice.
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: - conform PUZ cu următoarele condiţionări: - înălţimea maximă admisibilă este egală cu distanţa dintre aliniamente; în cazul în care înălţimea depăşeşte distanţa dintre aliniamente, clădirea se va retrage de la aliniament la o distanţă egală cu diferenţa dintre acestea, dat nu mai puţin de 4,0 metri.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: conform PUZ, cu condiţia integrării în particularităţile zonei şi armonizării cu vecinătăţile imediate.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: conform PUZ cu următoarele condiţionări: - toate clădirile vor fi racordate la reţelele edilitare publice, de asemenea se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: conform PUZ, cu următoarele condiţionări:- terenul liber rămas în afara parcajelor şi a circulaţiilor va fi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp; - se vor amenaja de asemenea spaţii de joacă pentru copii, spaţii pentru odihnă, grădini de faţadă decorative cu o suprafaţă de cel puţin 50% din suprafaţa totală a terenului liber; -în orice operaţiune efectuată pe un teren mai mare de 5000 mp, se va prevedea ca din aceste spaţii minim 10% să fie destinate folosinţei în comun.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: în cazul clădirilor izolatr sau cuplate, retrase se la stradă, gardurile spre stradă vor fi transparente, vor avea înălţimea de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m, din care un soclu opac de cca. 0,30m, partea superioară fiind realizată din fier sau plasă metalică şi dublate de un gard viu; - împrejmuirile pe limitele laterale şi posterioare ale parcelelor vor fi opace, din zidărie sau lemn, cu înălţimea de 2,20m, iar panta de scurgere va fi orientată spre parcela proprietarului împrejmuirii.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 242/2009.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006 .
6. Dacă se depăşesc valorile maxime admise pentru indicii urbanistici POT şi CUT se va obţine un aviz prealabil de oportunitate pentru elaborare P.U.Z., în conformitate cu prevederile Legii nr. 242/2009.
POT max. pt. P+4,8E=20% CUT max. pt. P+4,8E=1,0 mp ADC/mp teren
POT max. pt.P+3,4E=30% CUT max. pt. P+3,4E=0,8 mp ADC/mp teren
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR( suprafeţe, forme, dimensiuni):
conform PUZ - clădirile de locuit pot fi dispuse fiecare pe un lot propriu având acces direct dintr-o circulaţie publică sau pot fi grupate pe teren utilizat în comun cu acces dintr-o circulaţie publică , prin intermediul unor circulaţii private.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ, cu următoarele recomandări: - clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu minim 4,0 metri pe străzi de categ. aIII-a şi 6,0 m pe străzi de categ. a II-a şi a I-a, dar nu cu mai puţin decât distanţa dintre aliniamente.
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARA ALE PARCELELOR:- conform PUZ cu următoarele recomandări: - clădirile izolate vor avea faţade laterale şi se vor retrage dela limitale parcelei la o distanţă egală cu jumătatea înălţimii la cornişă; - clădirile se pot cupla pe una dintre laturile laterale ale parcelei pe o adâncime de maxim 15,0m şi retrase faţă de cealaltă limită laterală cu jumătate din înălţimea la cornişă; - clădirile înscrise în regim de construire continuu se alipesc pe o adâncime de 15,0m de calcanele situate pe limitele laterale ale parcelelor; - retragerea faţă de limita posterioară a parcelei va fi egală cu jumătate din înălţime, dar nu mai puţin de 5,0m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform PUZ cu următoarele condiţionări:
- între faţadele spre care sunt orientate camere de locuit distanţa va fi egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte şi distanţă redusă la jumătate în cazul în care sunt numai ferestre ale dependinţelor şi ale casei scării.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: -clădirile vor avea asigurat accesul dintr-o circulaţie publică sau în cazul utilizării terenului în comun, prin intermediul unei străzi private.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTO: conform PUZ şi normelor în vigoare: - va fi asigurată în afara spaţiilor publice.
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: - conform PUZ cu următoarele condiţionări: - înălţimea maximă admisibilă este egală cu distanţa dintre aliniamente; în cazul în care înălţimea depăşeşte distanţa dintre aliniamente, clădirea se va retrage de la aliniament la o distanţă egală cu diferenţa dintre acestea, dat nu mai puţin de 4,0 metri.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: conform PUZ, cu condiţia integrării în particularităţile zonei şi armonizării cu vecinătăţile imediate.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: conform PUZ cu următoarele condiţionări: - toate clădirile vor fi racordate la reţelele edilitare publice, de asemenea se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: conform PUZ, cu următoarele condiţionări:- terenul liber rămas în afara parcajelor şi a circulaţiilor va fi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp; - se vor amenaja de asemenea spaţii de joacă pentru copii, spaţii pentru odihnă, grădini de faţadă decorative cu o suprafaţă de cel puţin 50% din suprafaţa totală a terenului liber; -în orice operaţiune efectuată pe un teren mai mare de 5000 mp, se va prevedea ca din aceste spaţii minim 10% să fie destinate folosinţei în comun.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: în cazul clădirilor izolatr sau cuplate, retrase se la stradă, gardurile spre stradă vor fi transparente, vor avea înălţimea de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m, din care un soclu opac de cca. 0,30m, partea superioară fiind realizată din fier sau plasă metalică şi dublate de un gard viu; - împrejmuirile pe limitele laterale şi posterioare ale parcelelor vor fi opace, din zidărie sau lemn, cu înălţimea de 2,20m, iar panta de scurgere va fi orientată spre parcela proprietarului împrejmuirii.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 242/2009.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006 .
6. Dacă se depăşesc valorile maxime admise pentru indicii urbanistici POT şi CUT se va obţine un aviz prealabil de oportunitate pentru elaborare P.U.Z., în conformitate cu prevederile Legii nr. 242/2009.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Stanciu M.
Stanciu M.
01.04.2014