elaborare PUZ in conditiile Legii 350 actualizata (vezi nota)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Zona Paraul Popii , Campului
291161 (CF vechi nr. 578 nedefinitiva), cad 6347/1, CF 290750 (CF vechi nr. 568 nedefinitiva) , cad 6347/2, CF 302350 (CF vechi nr. 146353), cad 22070/1
plan de incadrare in zona si plan de situatie
98409
19.03.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrelor de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil în proprietate privata.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: arabil.
DESTINAŢIA ZONEI: zona de activităţi agro-industriale cf. PUG.
Art.1 UTILIZĂRI ADMISE: activităţi productive agro-industriale, desfăşurate sau nu în construcţii agroindustriale mari, distribuţia şi depozitarea bunurilor şi materialelor, cercetarea agro-industrialăcare necesită suprafeţe mari de teren.Pentru toate UTR-urile sunt admise utilizări compatibile cu caracteristicile de funcţionare ale tipurilor de unităţi; în cazul schimbări destinaţiei, se cere P.U.Z. care va fi aprobat conform legii (reparcelare-conformare zonă).
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: conform P.U.Z., iar activităţile actuale vor fi admise cu diminuarea poluării cu min. 50 % a poluării actuale în termen de 5 ani. Extinderea sau conversia activităţilor actuale va fi permisă cu condiţia să nu agraveze situaţia poluării.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: conform P.U.Z.: se interzice amplasarea de unităţi de învăţământ, servicii de interes general, în interiorul limitelor în care poluarea depăşeşte CMA. Se interzice amplasarea locuinţelor; În cazuri speciale pot fi amplasate spitale, cabinete medicale şi spaţii incluzând servicii ale acestora.

Incadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000 modificată cu H.C.L.nr.209/2003.
3. REGIM TEHNIC
S= 10069,00 mp

UTR = A.1.
POT max= (conf. P.U.Z.) dar nu mai mare de 50 %
CUT max = se va respecta un coeficient volumetric de urtilizare a terenului nu mai mare de 10 mc/mp teren.
Se interzice amplasarea unităţilor de învăţământ şi alte servicii de interes general.

Art. 4 CARACTERISTICILE PERCELELOR: conform P.U.Z., dar cu următoarele condiţii:
Pentru a fi construibile, parcelele vor avea un front minim de stradă de 40,0 m şi o suprafaţă minimă de 3000 mp.
Parcelele cu dimensiuni şi suprafeţe mai mici ca cele anterior specificate nu sunt construibile pentru activităţi productive.
Dimensiunile se păstrează şi în cazul parcelelor nou apărute prin diviziunea unor parcele anterioare : prin schimb, înstrăinare etc. În cazul în care în momentul aprobării prezentului regulament parcelele au dimensiuni mai mici decât cele specificate anterior prezentului regulament parcelele au dimensiuni mai mici decât cele specificate anterior, este necesară relocarea unităţilor productive respective în termen de 2 ani de la data aprobării prezentului regulament.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: prin PUZ se vor preciza retragerile de la aliniamente spre străzile perimetrale şi interioare, ele vor fi însă obligatoriu mai mari de :
- 10,0 m pe străzile de categ. a II-a şi
- 6,0- 8,0 m pe străzile de categ. a III-a.
Art.6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR:
În cazul clădirilor amplasate pe parcele situate către alte UTR-uri decât'A', se interzice amplasarea clădirilor pe limita parcelei.
Se vor respecta distanţele minime egale cu : jumătate din înălţimea clădirii dar nu mai puţin de 6,0 m faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelelor. Nu se admite amplasarea pe faţadele spre alte UTR-uri a calcanelor sau a ferestrelor cu parapetul sub 1,90 m de la nivelul solului.
În toate celelalte cazuri, din considerente geotehnice, clădirile se dispun izolat de limitele laterale şi posterioare ale parcelei la o distanţă egală cu jumătate din înălţime, dar nu mai puţin de 6,0 m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ:
Distanţa între clădiri va fi egală sau mai mare decât media înălţimilor fronturilor opuse, dar nu mai puţin de 6,0m.
Distanţa de mai sus se poate reduce la jumătate dacă nu sunt accese în clădire şi (sau) dacă nu sunt ferestre care să lumineze încăperi în care se desfăşoară activităţi permanente.
În toate cazurile se va ţine seama de condiţiile de protecţie faţă de incendii şi alte norme tehnice specifice.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE:Conform PUZ - Pentru a fi construibile, toate parcelele trebuie să aibă acces dintr-o cale publică sau privată sau să beneficieze de servitute de trecere legal instituită, dintr-o proprietate adiacentă străzii - cu lăţime de minim 4,0 m pentru a permite accesul mijloacelor de stingere a incendiilor şi a mijloacelor de transport grele.
Se vor asigura trasee pentru transporturi agabaritice şi grele.
Accesele în parcele din străzile de categoria a I-a şi a II-a vor fi la minimum 40m distanţă, iar dacă aceasta nu este posibil, accesele se vor asigura dintr-o dublură a căilor pricipale de circulaţie.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: Conform PUZ
Atât în timpul lucrărilor de construcţii-reparaţii cât şi în timpul funcţionării clădirilor, staţionarea se va face în afara drumurilor publice, fiecare unitate având prevăzute în interiorul parcelei, spaţii de circulaţie, încărcare şi întoarcere.
În spaţiul de retragere faţă de aliniament, maxim 30% din teren poate fi rezervat parcărilor, cu condiţia înconjurării acestora cu gard viu.
Art. 10 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDĂRILOR : Conform PUZ -
Se vor respecta înălţimi maxime ale clădirilor de 20,0 m.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:
Volumele construite, vor fi simple şi se vor armoniza cu caracterul zonei şi cu vecinătăţile imediate.
Faţadele posterioare şi laterale vor fi tratate arhitectural la acelaş nivel cu faţada principală.
Tratarea acoperirii clădirilor, va ţine seama de faptul că acestea se percep de pe înălţimile înconjurătoare.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:
Toate clădirile vor fi racordate la reţelele publice de apă şi canalizare şi se va asigura preepurarea apelor uzate, inclusiv a apelor meteorice care provin din întreţinerea şi funcţionarea instalaţiilor, din parcaje, circulaţii şi platforme exterioare.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE:
Orice parte a terenului incintei vizibilă dintr-o circulaţie publică, inclusiv de pe calea ferată, vor fi astfel amenajate încât să nu altereze aspectul general al localităţii.
Suprafeţele libere din spaţiul de retragere faţă de aliniament vor fi plantate cu arbori,în proporţie de minim 40% formând de preferinţă o perdea vegetală pe tot frontul incintei.
Suprafeţele libere neocupate cu circulaţii, parcaje şi platforme funcţionale , vor fi plantate cu un arbora la fiecare 200 mp.
Art.14 ÎMPREJMUIRI:
Împrejmuirile spre stradă vor fi transparente, cu înălţimi de maxim 2,20m din care un soclu de 0,30m şi dublate de gard viu.În cazul necesităţii unei protecţii suplimentare, se recomandă dublarea spre interior la 4,0m distanţă cu un al doilea gard transparent de 2,20m înălţime, între cele două garduri fiind plantaţi dens arbori şi arbuşti.
Porţile de intrare vor fi retrase faţă de aliniament pentru a permite staţionarea vehicolelor tehnice înainte de admiterea lor în incintă, pentru a nu incomoda circulaţia pe drumurile publice.

4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
Conform Art. 32. - pct. c) din Legea nr. 190/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul :
"In cazul în care se solicita o modificare a prevederilor documentaţiilor de urbanism aprobate pentru zona respectiva sau daca condiţiile specifice ale amplasamentului o impun, autoritatea publica locala are dreptul ca dupa caz, prin certificatul de urbanism sa conditioneze autorizarea investitiei de aprobarea de catre autoritatea publica competenta a unui plan urbanistic zonal, elaborat si finantat prin grija persoanelor fizice/juridice interesate , numai in baza unui aviz prealabil de oportunitate intocmit de structura specializata".
Amplasamentul dvs. se afla intr-o zona neurbanizata : nu exista o circulatie reglementata in zona , iar parcelarul este nedefinit.

NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr. 114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Conform Art. 32 alin. (5) lit. a) prin Planul Urbanistic zonal se stabilesc reglementari noi cu privire la : regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea maxima admisa, indicii urbanistici POT si CUT maximi admisi, retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei.
3. În vederea elaborării PUZ va urma procedura specifică de informare şi consultare a publicului aprobată cu H.C.L. nr. 153/10.04.2012.
4. Certificatul de urbanism nu s-a putut elibera in scopul "construire pod de acces peste paraul Popii", deoarece conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată, art. 32, alin. (5), după aprobarea planului urbanistic zonal, se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al indicilor POT si CUT conform legii 350/2001 actualizata.
6. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr. 6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    • H.C.L. pentru P.U.Z.
    • Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare
    In vederea elaborarii PUZ se vor obtine urmatoarele Avize:
    • S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz, Romtelecom
    • Primarie - Directia Tehnica - Serviciul siguranta circulatiei urbane si retele edilitare

    Studii de specialitate:
    • documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
    • P.U.Z. - elaborat conform Metodologiei de elaborare si continutul-cadru, Indicativ GM-010-2000, emisa de M.L.P.A.T.
    • plan reglementari P.U.Z. cu viza secretariat C.T.A.T.U.
    • studiu geotehnic
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Ramona Florea
Ramona Florea
08.04.2014
104,69 lei
8475662
19.03.2014