demolare constructii existente
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Ploiesti, Strada, nr. 11
299412
299412
plan de incadrare in zona si plan de situatie cu inventar de coordonate
92605
17.03.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în zona de protecţie a valorilor urbanistice şi arhitecturale
Imobil aflat in proprietate privata.
Imobil aflat in proprietate privata.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: imobil teren si constructii : spatiu comercial parter si locuinta parter.
DESTINAŢIA ZONEI: subzona mixtă continand institutii , servicii si institutii publice, servicii de interes general, activitati productive mici, nepoluante si locuinte colective, cu cladiri inalte.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: instituţii, servicii şi echipamente publice, lăcaşuri de cult, sedii ale unor companii şi firme, servicii , proiectare, cercetare şi alte servicii profesionale, comerţ cu amănuntul, depozitare mic-gros, hoteluri, pensiuni, restaurante, cofetării, parcaje la sol şi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit şi cu partiu special, loisir şi sport în spaţii acoperite.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI:
conform PUZ aprobat - realizarea investitiilor se va face in baza unor PUD-uri ce vor clarifica conditiile arhitectural urbanistice si juridice de amplasare a fiecarui obiectiv.
Pentru construirea de locuinte ocuparea terenului va fi raportata la reimul de inaltime cu POT max. 35 % pentru inaltime pana la P+4E si 20 % peste P+4E.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; staţii de întreţinere auto: curăţătorii auto; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice; activităţi care utilizează pentru depozitare şi producţie terenul vizibil din circulaţiile publice sau din instituţiile publice, lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente;ori ce lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcele vecine sau care impiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare “A” conform H.C.L. 715/2001 şi H.C.L. 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI: subzona mixtă continand institutii , servicii si institutii publice, servicii de interes general, activitati productive mici, nepoluante si locuinte colective, cu cladiri inalte.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: instituţii, servicii şi echipamente publice, lăcaşuri de cult, sedii ale unor companii şi firme, servicii , proiectare, cercetare şi alte servicii profesionale, comerţ cu amănuntul, depozitare mic-gros, hoteluri, pensiuni, restaurante, cofetării, parcaje la sol şi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit şi cu partiu special, loisir şi sport în spaţii acoperite.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI:
conform PUZ aprobat - realizarea investitiilor se va face in baza unor PUD-uri ce vor clarifica conditiile arhitectural urbanistice si juridice de amplasare a fiecarui obiectiv.
Pentru construirea de locuinte ocuparea terenului va fi raportata la reimul de inaltime cu POT max. 35 % pentru inaltime pana la P+4E si 20 % peste P+4E.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; staţii de întreţinere auto: curăţătorii auto; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice; activităţi care utilizează pentru depozitare şi producţie terenul vizibil din circulaţiile publice sau din instituţiile publice, lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente;ori ce lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcele vecine sau care impiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare “A” conform H.C.L. 715/2001 şi H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = UTR 2 conform PUZ aprobat
POT max = 80 %, CUT max = 9,0 mp. ADC/ mp. teren
Zonă cu dotare edilitară completă şi imobile racordate la aceasta.
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: pentru construcţiile amplasate pe principalele artere şi pentru zona de extindere, în cazul construcţiilor dispuse izolat terenul minim este de 1000 mp cu un front la stradă de minim 30,0 m; pentru celelelte categorii de funcţiuni, se recomandă lotizarea terenului în parcele având minim 500 mp şi un front la stradă de minim 12,0 m, în cazul construcţiilor înşiruite dintre două calcane laterale şi de minim 18,0 m în cazul construcţiilor cuplate la un calcan lateral sau independent; în funcţie de necesităţi vor fi concesionate sau cumpărate una sau mai multe parcele adiacente.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: clădirile publice vor fi retrase de la aliniament cu minim 6-10 m. sau vor fi dispuse pe aliniament în funcţie de profilul activităţii şi de normele existente; clădirile care nu au funcţia de instituţii, servicii sau echipamente publice se amplasează pe aliniament cu condiţia ca înălţimea maximă la cornişă să nu depăşească distanţa dintre aceasta şi aliniamentul de pe latura opusă a străzii; pentru clădirile care alcătuiesc fronturi continue se stabileşte un aliniament posterior situat la o distanţă de maxim 20 m faţă de aliniamentul la stradă, dacă înălţimea clădirii în planul aliniamentului depăşeşte distanţa dintre aliniamente, clădirea se va retrage de la aliniament cu o dictanţă minimă egală cu plusul de înălţime al clădirii faţă de distanţa dintre aliniamentele străzii, dar nu cu mai puţin de 4,0 metri; fac excepţie de la regulă numai situaţiile de marcare prin plus de înălţime a intersecţiilor şi întoarcerile şi racordările deînălţime a clădirilor pe străzile laterale conform articolului 10
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE: clădirile publice se vor amplasa în regim izolat, clădirile care adăpostesc restul funcţiunilor se recomandă să fie realizate predominant în regim continuu sau discontinuu; clădirile vor alcătui fronturi continue prin alipirea de calcanele clădirilor învecinate dacă acestea sunt dispuse pe limitele laterale ale parcelelor, până la o distanţă de maxim 20,0 m. de la aliniament; în cazul fronturilor discontinue, în care parcela se învecinează numai pe una dintre limitele laterale cu o clădire având calcan se va alipi de calcanul existent iar faţă de limita opusă se va retrage obligatoriu la o distanţă de minim 3,0 m., se interzice construirea pe limita parcelei dacă aceasta este şi linia de separaţie a subzonei mixte de o funcţiune publică izolată, de o biserică sau de subzona predominant rezidenţială în regim discontinuu; în aceste cazuri se admite numai realizarea cu o retragere faţă de limitele parcelei egală cu jumătate din înălţimea la cornişe dar nu mai puţin de 5,0 metri; distanţa dintre clădirea unei biserici ortodoxe şi limitele laterale şi posterioară ale parcelei este de minim 10,0 m, clădirile aparţinând altor culte confesiuni pot fi integrate în fronturi continue; clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară la o distanţă de cel puţin jumătate din înălţimea clădirii măsurată la cornise dar minim 5,0 m.; se recomandă ca parapetul ferestrelor clădirilor cu activităţi productive de pe faţadele orientate spre parcelele laterale care prezintă ferestrele unor locuinţe situate la mai puţin de 10,0 m. să aibă parapetul ferestrelor la minim 1,90 m de la pardoseala încăperilor; în cazul clădirilor comerciale şi de producţie se admite regimul compact de construire cu condiţia respectării celorlalte prevederi ale regulamentului.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEAŞI PARCELĂ: clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu media înălţimii fronturilor opuse; distanţa se poate reduce la jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 6,0 m numai în cazul în care faţadele prezintă calcane sau ferestre care nu asigură luminarea unor încăperi fie de locuit, fie pentru alte activităţii ce necesită lumina naturală.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de servitute de trecere legal obţinut prin una din proprietaţile învecinate;în cazul fronturilor continue la stradă se va asigura un acces carosabil în curtea posterioară printr-un pasaj dimensionat astfel încât să permită accesul autovehiculelor de stingere a incendiilo; distanţa dintre pasaje măsurată pe aliniament nu va depăşi 30,0 metri; se pot realiza pasaje şi curţi comune private accesibile publicului permanent sau numai în timpul programului de funcţionare precum şi pentru accese de serviciu; în toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor handicapate sau cu dificultăţi de deplasare.
Art. 9 SAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiei publice; în cazul în care nu se pot asigura în limitele parcelei locurile de parcare normate, se va demonstra, prin prezentarea formelor legale, realizarea unui parcaj în cooperare ori concesionarea locurilor necesare într-un parcaj colectiv; aceste parcaje vor fi situate în cadrul centrului de carttier sau în zona adiacentă la o distanţă de maxim 250 metri; se recomandă ca gruparea prin cooperare a parcajelor la sol să se facă în suprafeţe dimensionate şi dispuse astfel încât să permită ulterior, odată cu creşterea gradului de motorizare, construirea unor parcaje supraetajate;
Art. 10 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ: înălţimea clădirilor nu va depăşi distanţa dintre aliniamente; în cazul clădirilor de colţ situate la racordarea dintre străzi având regim diferit de înălţime, dacă diferenţa este de un singur nivel, se va prelungi regimul cel mai înalt spre strada secundară pe întraga parcelă; dacă regimul diferă cu două niveluri se va realiza o descreştere în trepte, primul tronson prelungind înălţimea clădirii de pe strada principală per o lungime minimă egală cu distanţa dintre aliniamente; în zona protejată se va respecta alinierea cornişelor existente
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: orice intervenţii vor necesita studii de inserţie avizate conform legii; se interzic modificarea aspectului clădirilor existente prin tratarea diferită a finisajului parterului de cel al nivelurilor superioare sau acoperirea cu firme a parapetului ferestrelor de la primul nivel.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARE: toate clădirile vor fi racordate la reţele tehnico-edilitare publice; dată fiind intensitatea circulaţiei pietonale , racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fire făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheţii; se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi captarea a apelor meteorilce din spaţiile rezervate pietonilor, din spaţiile mineralizate şi din spaţiile înierbate; se interzice dispunerea antenelor TV-SATELIT în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV.
ART. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: în grădinile de faţadă ale echipamentelor publice minim 40 % din suprafaţă va fi prevăzută cu plantaţii înalte; se recomandă ca minim 75% din terasele utilizabile ale construcţiilor să fie amenajate ca spaţii verzi pentru ameliorarea microclimatului şi a imaginii oferite către clădirile învecianate şi circulaţiile publice de pe dealurile înconjurătoare; parcajele la sol vor fi plantate cu un arore la fiecare 4 locuri de parcare şi înconjurate cu gard viu de 1,20 metri înălţime; în zonele de versanţi de recomandă ca platarea să se facă pe baza unor consultări de specialitate privind speciile care favorizează stabilitatea terenului.
Împrejmuiri: se recomandă recomandă separarea terenurilor echipamentelor publice şi bisericilor cu garduri transparente de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m înălţime, din care 0,30 m soclu opac, dublate de gard viu.pe un soclu opac.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.D. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.D. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 350/2001 actualizată.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
Zonă fără reţele tehnico-edilitare.
POT max = 80 %, CUT max = 9,0 mp. ADC/ mp. teren
Zonă cu dotare edilitară completă şi imobile racordate la aceasta.
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: pentru construcţiile amplasate pe principalele artere şi pentru zona de extindere, în cazul construcţiilor dispuse izolat terenul minim este de 1000 mp cu un front la stradă de minim 30,0 m; pentru celelelte categorii de funcţiuni, se recomandă lotizarea terenului în parcele având minim 500 mp şi un front la stradă de minim 12,0 m, în cazul construcţiilor înşiruite dintre două calcane laterale şi de minim 18,0 m în cazul construcţiilor cuplate la un calcan lateral sau independent; în funcţie de necesităţi vor fi concesionate sau cumpărate una sau mai multe parcele adiacente.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: clădirile publice vor fi retrase de la aliniament cu minim 6-10 m. sau vor fi dispuse pe aliniament în funcţie de profilul activităţii şi de normele existente; clădirile care nu au funcţia de instituţii, servicii sau echipamente publice se amplasează pe aliniament cu condiţia ca înălţimea maximă la cornişă să nu depăşească distanţa dintre aceasta şi aliniamentul de pe latura opusă a străzii; pentru clădirile care alcătuiesc fronturi continue se stabileşte un aliniament posterior situat la o distanţă de maxim 20 m faţă de aliniamentul la stradă, dacă înălţimea clădirii în planul aliniamentului depăşeşte distanţa dintre aliniamente, clădirea se va retrage de la aliniament cu o dictanţă minimă egală cu plusul de înălţime al clădirii faţă de distanţa dintre aliniamentele străzii, dar nu cu mai puţin de 4,0 metri; fac excepţie de la regulă numai situaţiile de marcare prin plus de înălţime a intersecţiilor şi întoarcerile şi racordările deînălţime a clădirilor pe străzile laterale conform articolului 10
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE: clădirile publice se vor amplasa în regim izolat, clădirile care adăpostesc restul funcţiunilor se recomandă să fie realizate predominant în regim continuu sau discontinuu; clădirile vor alcătui fronturi continue prin alipirea de calcanele clădirilor învecinate dacă acestea sunt dispuse pe limitele laterale ale parcelelor, până la o distanţă de maxim 20,0 m. de la aliniament; în cazul fronturilor discontinue, în care parcela se învecinează numai pe una dintre limitele laterale cu o clădire având calcan se va alipi de calcanul existent iar faţă de limita opusă se va retrage obligatoriu la o distanţă de minim 3,0 m., se interzice construirea pe limita parcelei dacă aceasta este şi linia de separaţie a subzonei mixte de o funcţiune publică izolată, de o biserică sau de subzona predominant rezidenţială în regim discontinuu; în aceste cazuri se admite numai realizarea cu o retragere faţă de limitele parcelei egală cu jumătate din înălţimea la cornişe dar nu mai puţin de 5,0 metri; distanţa dintre clădirea unei biserici ortodoxe şi limitele laterale şi posterioară ale parcelei este de minim 10,0 m, clădirile aparţinând altor culte confesiuni pot fi integrate în fronturi continue; clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară la o distanţă de cel puţin jumătate din înălţimea clădirii măsurată la cornise dar minim 5,0 m.; se recomandă ca parapetul ferestrelor clădirilor cu activităţi productive de pe faţadele orientate spre parcelele laterale care prezintă ferestrele unor locuinţe situate la mai puţin de 10,0 m. să aibă parapetul ferestrelor la minim 1,90 m de la pardoseala încăperilor; în cazul clădirilor comerciale şi de producţie se admite regimul compact de construire cu condiţia respectării celorlalte prevederi ale regulamentului.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEAŞI PARCELĂ: clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu media înălţimii fronturilor opuse; distanţa se poate reduce la jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 6,0 m numai în cazul în care faţadele prezintă calcane sau ferestre care nu asigură luminarea unor încăperi fie de locuit, fie pentru alte activităţii ce necesită lumina naturală.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de servitute de trecere legal obţinut prin una din proprietaţile învecinate;în cazul fronturilor continue la stradă se va asigura un acces carosabil în curtea posterioară printr-un pasaj dimensionat astfel încât să permită accesul autovehiculelor de stingere a incendiilo; distanţa dintre pasaje măsurată pe aliniament nu va depăşi 30,0 metri; se pot realiza pasaje şi curţi comune private accesibile publicului permanent sau numai în timpul programului de funcţionare precum şi pentru accese de serviciu; în toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor handicapate sau cu dificultăţi de deplasare.
Art. 9 SAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiei publice; în cazul în care nu se pot asigura în limitele parcelei locurile de parcare normate, se va demonstra, prin prezentarea formelor legale, realizarea unui parcaj în cooperare ori concesionarea locurilor necesare într-un parcaj colectiv; aceste parcaje vor fi situate în cadrul centrului de carttier sau în zona adiacentă la o distanţă de maxim 250 metri; se recomandă ca gruparea prin cooperare a parcajelor la sol să se facă în suprafeţe dimensionate şi dispuse astfel încât să permită ulterior, odată cu creşterea gradului de motorizare, construirea unor parcaje supraetajate;
Art. 10 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ: înălţimea clădirilor nu va depăşi distanţa dintre aliniamente; în cazul clădirilor de colţ situate la racordarea dintre străzi având regim diferit de înălţime, dacă diferenţa este de un singur nivel, se va prelungi regimul cel mai înalt spre strada secundară pe întraga parcelă; dacă regimul diferă cu două niveluri se va realiza o descreştere în trepte, primul tronson prelungind înălţimea clădirii de pe strada principală per o lungime minimă egală cu distanţa dintre aliniamente; în zona protejată se va respecta alinierea cornişelor existente
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: orice intervenţii vor necesita studii de inserţie avizate conform legii; se interzic modificarea aspectului clădirilor existente prin tratarea diferită a finisajului parterului de cel al nivelurilor superioare sau acoperirea cu firme a parapetului ferestrelor de la primul nivel.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARE: toate clădirile vor fi racordate la reţele tehnico-edilitare publice; dată fiind intensitatea circulaţiei pietonale , racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fire făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheţii; se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi captarea a apelor meteorilce din spaţiile rezervate pietonilor, din spaţiile mineralizate şi din spaţiile înierbate; se interzice dispunerea antenelor TV-SATELIT în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV.
ART. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: în grădinile de faţadă ale echipamentelor publice minim 40 % din suprafaţă va fi prevăzută cu plantaţii înalte; se recomandă ca minim 75% din terasele utilizabile ale construcţiilor să fie amenajate ca spaţii verzi pentru ameliorarea microclimatului şi a imaginii oferite către clădirile învecianate şi circulaţiile publice de pe dealurile înconjurătoare; parcajele la sol vor fi plantate cu un arore la fiecare 4 locuri de parcare şi înconjurate cu gard viu de 1,20 metri înălţime; în zonele de versanţi de recomandă ca platarea să se facă pe baza unor consultări de specialitate privind speciile care favorizează stabilitatea terenului.
Împrejmuiri: se recomandă recomandă separarea terenurilor echipamentelor publice şi bisericilor cu garduri transparente de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m înălţime, din care 0,30 m soclu opac, dublate de gard viu.pe un soclu opac.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.D. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.D. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 350/2001 actualizată.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
Zonă fără reţele tehnico-edilitare.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:acord ipotecari
Studii de specialitate:• documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
4.1. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZATIEI DE DESFIINTARE VA FI INSOTITA DE URMATOARELE DOCUMENTE:
• aviz E.ON Gaz
• aviz S.C. Electrica S.A.
• cerere pentru A.D. semnata de proprietarii imobilului
• fotografii imobil care se desfiinteaza (perspectiva si fatade)
• expertiza tehnica pentru stabilirea masurilor de interventie necesare pentru protejarea cladirii din apropiere
• plan organizare santier - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
• pentru autorizatia de desfiintare
• pentru organizare santier
• pentru timbrul arhitecturii
• pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
• pentru organizare santier
• pentru timbrul arhitecturii
• pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Ramona Florea
Ramona Florea
10.04.2014
9,00 lei
8405755
17.03.2014