judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
300720
300720
plan de situatie
108161
26.03.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Teren situat partial în intravilan si partial in extravilanul municipiului Cluj-Napoca.
Teren în proprietate privată.
Teren în proprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: fanat
Extravilan
DESTINAŢIA ZONEI: se menţine
UTILIZĂRI ADMISE: conform Legii nr.18/1991 a fondului funciar, republicată.
UTILIZĂRI INTERZISE: conform Legii nr.18/1991, a fondului funciar, republicată.
UTR=L3c conf.HCL nr. 520/2007
DESTINAŢIA ZONEI : - subzona locuinţelor individuale in regim insiruit sau cuplat
locuinte cu caracter urban cu regim de inaltime D+P+E+M pentru case respectiv D+P+2E+M pentru imobile
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: locuinte individuale cu caracter urban cu garajele aferente cat si construirea de imobile de locuinte cu 8 apartamente
construire de locuinte pentru maxim doua familii
spatii verzi amenajate
accese carosabile si pietonale , spatii stationare auto , parcari
constructii si instalatii tehnico edilitare necesare zonei
Art. 2 UTILIZĂRI INTERZISE:
activitati industriale sau alte tipuri de activitati care genereaza noxe , vibratii , zgomot , fum, miros sau care sunt incomode prin traficul generat
activitati de depozitare , comert en gros, antrepozite
statii de intretinere auto
ferme agro- zootehnice , abatoare
panouri mari de publicitate in spatiile verzi de aliniament
depozite de deseuri
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
Extravilan
DESTINAŢIA ZONEI: se menţine
UTILIZĂRI ADMISE: conform Legii nr.18/1991 a fondului funciar, republicată.
UTILIZĂRI INTERZISE: conform Legii nr.18/1991, a fondului funciar, republicată.
UTR=L3c conf.HCL nr. 520/2007
DESTINAŢIA ZONEI : - subzona locuinţelor individuale in regim insiruit sau cuplat
locuinte cu caracter urban cu regim de inaltime D+P+E+M pentru case respectiv D+P+2E+M pentru imobile
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: locuinte individuale cu caracter urban cu garajele aferente cat si construirea de imobile de locuinte cu 8 apartamente
construire de locuinte pentru maxim doua familii
spatii verzi amenajate
accese carosabile si pietonale , spatii stationare auto , parcari
constructii si instalatii tehnico edilitare necesare zonei
Art. 2 UTILIZĂRI INTERZISE:
activitati industriale sau alte tipuri de activitati care genereaza noxe , vibratii , zgomot , fum, miros sau care sunt incomode prin traficul generat
activitati de depozitare , comert en gros, antrepozite
statii de intretinere auto
ferme agro- zootehnice , abatoare
panouri mari de publicitate in spatiile verzi de aliniament
depozite de deseuri
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
Extravilan
Zonă fără reţele tehnico-edilitare.
UTR = L.3.c. partial conf.PUZ aprobat cu HCL nr.520/2007
POT max= 35% CUTmax = 1,2ADC/mp locuinte in regim cuplat
POTmax=40% CUTmax=1,2ADC/mp locuinte in regim insiruit
POTmax=35% CUTmax=1,2ADC / mp locuinte colective
S= 2100 mp
Art. 4 - CARACTERISTICILE PARCELELOR:conform PUZ aprobat
dimensiunile parcelelor pe care vor putea fi amplasate locuinte si servicii vor fi urmatoarele :
front la strada de min.10m
- suprafata minima a parcelei de 250 mp pentru regim insiruit
suprafata minima a parecelei de 350 mp pentru regim cuplat
suprafata parcela pentru locuinte colective
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT:
-clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu o distanţă de minim 5 m
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ A PARCELELOR:
- clădirile vor fi retrase cu jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în puctul cel mai înal faţă de teren, dar nu mai puţin de 3 m faţă de limitele laterale şi cu jumătate din înălţimea la cornişă, dar nu mai puţin de 5 m, faţă de limita posterioară.
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ:
amplasarea unei constructii principale in spatele unei alte constructii se va face doar cu conditia ca prin inaltimea si volumetria ei sa nu aduca prejudicii aspectului arhitectural al cladirii existente
amplasarea cladirilor pe o parcela in raport cu alta constructie se va face cu respectarea Ordinului nr.536/1997 art.2,3,4,5.6,16,17
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: autorizarea executarii constructiilor va fi permisa numai in cayul asigurarii posibilitatiilor de acces la drumurile publice pentru accesul la parcelele din interior se va prevedea amenajarea de drumuri avand prospectul de min 10 m
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTO: vehicolele vor staţiona numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiior publice, iar pentru vizitatori se vor prevedea parcări suplimentare.
fiecare parcela va contine obligatoriu cate un garaj si un loc de parcare
in cazul garajelor cu pardoseala sub cota terenului panta de acces va incepe dupa limita proprietatii
Art. 10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR:
D+P+1E+M cu Hmax la streasina de 8,50 m si 10,50 m pentru D+P+2E+M
Art. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:
clădirile noi sau modificările de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje.
Toate clădirile vor fi prevăzute cu acoperiş din materiale durabile fiind interzise imitatile de materiale
Se interzice utilizarea tablei sau a azbocimentului la invelitori
Constructile vor avea invelitori tip sarpanta cu pante mai mici sau egale cu 45 %
iluminarea spatilor de la nivelul mansardelor se va face cu lucarne sau ferestre tip Velux
invelitorile extinderilor constructiilor sau ale garajelor se va face din acelasi materiale ca si la constructia principala
Art. 12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:conf.PUZ
autorizarea este conditionata de existenta posibilitatii de racord la reteaua de apă-canal-electrică.
- extinderile de retele publice sau maririle de capacitate a retelelor edilitare publice se realizeaza de catre investitor sau beneficiar partial sau in totalitate , dupa caz
lucrarile de racordare sau si de bransare la reteua edilitara publica se suporta de investitor sau de beneficiar
- toate noile branşamente pentru electricitate ,apa,gaz telefonie vor fi realizate îngropat ;
- se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile şin circulaţiile publice şi se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV. .
Art. 13 - SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE:se pastreaza spatile verzi existente sau se creaza noi spatii verzi in functie de capacitatea constructiei
se planteaza cel putin un arbore de talie inalta pentru fiecare 150 mp de lot
Art. 14 - ÎMPREJMUIRILE:spre frontul strazii si la limitele de vecinatate pana la frontul casei in interior se vor realiza imprejmuiri transparente din grilaje de lemn , metalice cu stalpi metalici sau plase de sarma cu o inaltime de max. 1,8 m cu sau fara soclu plin si vor putea fi dublate de gard viu
de la casa si pana in spatele lotului se pot realiza imprejmuiri opace cu o inaltime de max.2 m
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
1. Certificatul de urbanism nu poate fi utilizat in scopul solicitat realizare casa unifamiliale intrucat nu sunt respectate retragerile fata de limitele laterale conform PUZ aprobat cu HCL nr.520/2007.In vederea modificarii reglementarilor actuale se poate elabora PUD aprobat conform legii.
In conformitate cu prevederile art.48, alin 1 din Legea 350/2001 republicata Planul Urbanistic de detaliu are exclusiv caracter de reglementare specifica pentru o parcela in relatia cu parcelele invecinate .Planul de urbanism detaliaza modul specific de construire in raport cu functiunea zonei si cu identitatea arhitecturala a acesteia .
In conformitate cu prevederile aceleiasi legi prin planul urbanistic de detaliu se stabilesc reglementari cu privire la accesurile auto si pietonale , retragerile fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei , conformarea arhitectural volumetrica , modul de ocupare a terenului, designul spatilor publice, dupa caz , reglementari cuprinse in ilustrarea urbanistica.
2. Conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată atr. 32 aliniat (5) După aprobare Planului urbanistic zonal/detaliu se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
3. .In vederea elaborarii PUD va urma procedura specifica de informare si consultare a publicului
aprobata cu HCL nr.153/10.04.2012.
4.Propunerea de construire se va face strict in UTR=L3c.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
Zonă fără reţele tehnico-edilitare.
UTR = L.3.c. partial conf.PUZ aprobat cu HCL nr.520/2007
POT max= 35% CUTmax = 1,2ADC/mp locuinte in regim cuplat
POTmax=40% CUTmax=1,2ADC/mp locuinte in regim insiruit
POTmax=35% CUTmax=1,2ADC / mp locuinte colective
S= 2100 mp
Art. 4 - CARACTERISTICILE PARCELELOR:conform PUZ aprobat
dimensiunile parcelelor pe care vor putea fi amplasate locuinte si servicii vor fi urmatoarele :
front la strada de min.10m
- suprafata minima a parcelei de 250 mp pentru regim insiruit
suprafata minima a parecelei de 350 mp pentru regim cuplat
suprafata parcela pentru locuinte colective
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT:
-clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu o distanţă de minim 5 m
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ A PARCELELOR:
- clădirile vor fi retrase cu jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în puctul cel mai înal faţă de teren, dar nu mai puţin de 3 m faţă de limitele laterale şi cu jumătate din înălţimea la cornişă, dar nu mai puţin de 5 m, faţă de limita posterioară.
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ:
amplasarea unei constructii principale in spatele unei alte constructii se va face doar cu conditia ca prin inaltimea si volumetria ei sa nu aduca prejudicii aspectului arhitectural al cladirii existente
amplasarea cladirilor pe o parcela in raport cu alta constructie se va face cu respectarea Ordinului nr.536/1997 art.2,3,4,5.6,16,17
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: autorizarea executarii constructiilor va fi permisa numai in cayul asigurarii posibilitatiilor de acces la drumurile publice pentru accesul la parcelele din interior se va prevedea amenajarea de drumuri avand prospectul de min 10 m
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTO: vehicolele vor staţiona numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiior publice, iar pentru vizitatori se vor prevedea parcări suplimentare.
fiecare parcela va contine obligatoriu cate un garaj si un loc de parcare
in cazul garajelor cu pardoseala sub cota terenului panta de acces va incepe dupa limita proprietatii
Art. 10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR:
D+P+1E+M cu Hmax la streasina de 8,50 m si 10,50 m pentru D+P+2E+M
Art. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:
clădirile noi sau modificările de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje.
Toate clădirile vor fi prevăzute cu acoperiş din materiale durabile fiind interzise imitatile de materiale
Se interzice utilizarea tablei sau a azbocimentului la invelitori
Constructile vor avea invelitori tip sarpanta cu pante mai mici sau egale cu 45 %
iluminarea spatilor de la nivelul mansardelor se va face cu lucarne sau ferestre tip Velux
invelitorile extinderilor constructiilor sau ale garajelor se va face din acelasi materiale ca si la constructia principala
Art. 12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:conf.PUZ
autorizarea este conditionata de existenta posibilitatii de racord la reteaua de apă-canal-electrică.
- extinderile de retele publice sau maririle de capacitate a retelelor edilitare publice se realizeaza de catre investitor sau beneficiar partial sau in totalitate , dupa caz
lucrarile de racordare sau si de bransare la reteua edilitara publica se suporta de investitor sau de beneficiar
- toate noile branşamente pentru electricitate ,apa,gaz telefonie vor fi realizate îngropat ;
- se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile şin circulaţiile publice şi se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV. .
Art. 13 - SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE:se pastreaza spatile verzi existente sau se creaza noi spatii verzi in functie de capacitatea constructiei
se planteaza cel putin un arbore de talie inalta pentru fiecare 150 mp de lot
Art. 14 - ÎMPREJMUIRILE:spre frontul strazii si la limitele de vecinatate pana la frontul casei in interior se vor realiza imprejmuiri transparente din grilaje de lemn , metalice cu stalpi metalici sau plase de sarma cu o inaltime de max. 1,8 m cu sau fara soclu plin si vor putea fi dublate de gard viu
de la casa si pana in spatele lotului se pot realiza imprejmuiri opace cu o inaltime de max.2 m
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
1. Certificatul de urbanism nu poate fi utilizat in scopul solicitat realizare casa unifamiliale intrucat nu sunt respectate retragerile fata de limitele laterale conform PUZ aprobat cu HCL nr.520/2007.In vederea modificarii reglementarilor actuale se poate elabora PUD aprobat conform legii.
In conformitate cu prevederile art.48, alin 1 din Legea 350/2001 republicata Planul Urbanistic de detaliu are exclusiv caracter de reglementare specifica pentru o parcela in relatia cu parcelele invecinate .Planul de urbanism detaliaza modul specific de construire in raport cu functiunea zonei si cu identitatea arhitecturala a acesteia .
In conformitate cu prevederile aceleiasi legi prin planul urbanistic de detaliu se stabilesc reglementari cu privire la accesurile auto si pietonale , retragerile fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei , conformarea arhitectural volumetrica , modul de ocupare a terenului, designul spatilor publice, dupa caz , reglementari cuprinse in ilustrarea urbanistica.
2. Conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată atr. 32 aliniat (5) După aprobare Planului urbanistic zonal/detaliu se poate întocmi documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, exclusiv cu respectarea reglementărilor urbanistice aprobate.
3. .In vederea elaborarii PUD va urma procedura specifica de informare si consultare a publicului
aprobata cu HCL nr.153/10.04.2012.
4.Propunerea de construire se va face strict in UTR=L3c.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Cristina Bartha
Cristina Bartha
01.04.2014
25 lei
7846984
26.03.2014