ELABORARE DOCUMENTAŢIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE REABILITAREA ANSAMBLULUI CAVOU DSIDA - CIMITIRUL CENTRAL (Se va vedea punctul 4)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Avram Iancu, nr. 26-28
-fara-
-fara-
-fara-
planul de încadrare în zonă, plan de situație.
15456
07.01.2021
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca. Conform adeverinţei nr. 396/442/11.03.2019, parcela I C, nr. 490, cu suprafaţa de 27 mp este concesionată Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca.
Imobil monument istoric cod CJ-IV-s-B-07839, la nr. crt. 1355 – str. Avram Iancu nr. 26 – 28, Cimitirul Central, în conformitate cu M.O. nr. 113 bis/15.II.2016 - PARTEA I.

SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICŢII:
Amplasamentul se afla sub incidenţa zonei de protecţie sanitară a cimitirului; autorizarea executării construcţiilor se va face cu aplicarea restricţiilor specifice, conform cadrului normativ în vigoare. Construcţia este înscrisă pe lista monumentelor istorice sub codul CJ-IV-m-B-07839.024.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală - criptă, monument funerar
Destinaţia zonei: UTR = ZCP_G_c - Zonă construită protejată - Zonă de gospodărire comunală – cimitire

CARACTERUL ZONEI
Cimitire istorice, active, protejate datorită valorilor artistice, urbanistice, ambientale şi arhitecturale pe care le înglobează. Sunt remarcabile organizarea şi imaginea de ansamblu, monumentele funerare şi cavourile istorice, clădirile specifice - capela şi administraţia, structura vegetaţiei.

CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Funcţionarea cimitirelor e reglementată prin cadrul legal existent, ca şi prin regulamentele interne. În plus, pentru protejarea valorilor de patrimoniu, se instituie următoarele reglementări:
(c) trama aleilor este protejată. Modificarea pavimentului acestora se poate face numai pe baza unei Autorizaţii de Construire, emise cu avizul CNMI;
(d) se interzice densificarea cimitirelor prin ocuparea aleilor, distrugerea / eliminarea vegetaţiei, ocuparea spaţiului dintre morminte;
(e) constructiile care au încăperi (cripte, cavouri etc) şi mormintele cuprinse în Lista anexă la Obligaţia de Folosinţă emisă de către DJCCPCN Cluj, cu toate componentele acestora - împrejmuiri, lespezi, pietre funerare etc, sunt protejate. Intervenţiile asupra acestora (incluzând desfiinţarea) se fac numai pe baza unei Autorizaţii de Construire / Desfiinţare, emise cu avizul CNMI;
(f) elementele disparate (piatră, feronerie etc) dislocate de la morminte astăzi necunoscute sunt protejate şi administraţia are obligaţia conservării lor, cu statut de componente artistice (pot fi utilizate în scopuri muzeale);
(g) componentele tipizate pentru morminte noi sau pentru reamenajarea celor existente se vor supune avizării CNMI în termen de 6 luni de la emiterea de către DJCCPCN Cluj a Obligaţei de Folosinţă;
(h) construcţii funerare noi care au încaperi (cripte, cavouri etc), spaţii pentru ceremonii funerare - capele, platforme în aer liber, spaţii tehnice aferente funcţiunii de bază, clădiri / pavilioane administrative şi de serviciu / întreţinere, anexe sanitare, circulatii - alei carosabile, semicarosabile şi pietonale vor putea fi realizate numai pe baza unui PUZCP aprobat anterior pentru întregul cimitir, prin care se vor stabili locaţii, condiţii de amplasare şi configurare etc.
(i) construcţiile funerare noi care au încaperi (cripte, cavouri etc), ca şi mormintele noi cu componente netipizate se vor realiza numai pe baza unei Autorizaţii de Construire, emise cu avizul CNMI;
(j) orice intervenţie asupra construcţiilor existente (capelă, clădiri administrative şi tehnice, de întreţinere, dispozitiv de intrare, platforme etc), ca şi desfiinţarea parţială sau totală a unei clădiri / corp de clădire pentru care acest fapt e admisibil, se face numai pe baza unei Autorizaţii de Construire, emise cu avizul CNMI;
(k) pentru autorizarea unor construcţii noi / extinderea celor existente se va elabora în prealabil un P.U.D.

UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.

Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
(c) lucrări funerare sub şi supraterane;
(d) spaţii pentru ceremonii funerare - capele, platforme în aer liber;
(e) spaţii tehnice aferente funcţiunii de bază;
(f) clădiri / pavilioane administrative şi de serviciu / întreţinere, anexe sanitare;
(g) circulatii - alei carosabile, semicarosabile şi pietonale;
Se conservă de regulă actuala configuraţie şi actualele utilizări, ce pot fi dezvoltate, reorganizate sau modernizate, în conformitate cu necesităţile actuale, în condiţiile asigurării compatibilităţii cu structurile istorice care le găzduiesc.

Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Nu e cazul

Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.

Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064 din din 19.12.2018.
Alte prevederi rezultate din HCL cu privire la zona in care se afla imobilul: - La recepţia lucrărilor se va prezenta dovada transportării deşeurilor rezultate din construcţii.
3. REGIM TEHNIC
UTR = ZCP_G_c, S = 27 mp

REGLEMENTĂRI PENTRU SPAŢIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos. Procesul de reabilitare şi modernizare a spaţiului public aferent acceselor principale (piaţete) se va desfăşura numai pe bază de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane în concordanţă cu caracterul istoric al acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale şi a spaţiilor destinate acestora, reglementarea circulaţiei autovehiculelor şi a parcării, organizarea mobilierului urban şi a vegetaţiei. Acestea vor obţine Avizul Arhitectului şef şi al Comisiei Regionale a Monumentelor Istorice. Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu protejat.

CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR

Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul

Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Se va stabili, după caz, prin PUD sau PUZCP.

Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor retrage de la limitele laterale / posterioară a parcelei cu o distanţă minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 4,5 m.

Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanţa minimă dintre două clădiri învecinate va fi egală cu jumătate din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 4,5 m. În cazul în care încăperi principale sunt orientate spre spaţiul dintre cele două clădiri, distanţa minimă va fi de 6 m.

Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Se conservă accesele existente. Noi accese se pot stabili, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z.C.P. Orice nou acces la drumurile publice se va realiza conform avizului eliberat de administratorul acestora.
Tipurile îmbrăcăminţilor căilor de circulaţie utilitară, ale aleilor principale şi platformelor existente pot fi schimbate numai pe baza unei Autorizaţii de Construire, emise cu avizul CNMI. Pentru aleile secundare se vor folosi numai structuri din agregate compactate.

Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Accesul şi staţionarea oricăror autovehicule în incinta cimitirelor e interzisă, cu excepţia celor de întreţinere şi exploatare. Acestea se vor organiza / reglementa în vecinătatea zonelor de intrare, ca parte a sistemului de parcaje / garaje publice. Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul regulament.

Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru clădiri noi înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 8 m şi respectiv (D)+P+1.

Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban. Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă.
Clădiri / corpuri noi: Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Clădiri existente: Intervenţiile asupra clădirilor monument istoric sau cu valoare ambientală se vor realiza în regim specific, numai pe bază de proiecte detaliate fundamentate pe studii istorice şi investigaţii complexe asupra construcţiilor, avizate şi autorizate conform legii. Se vor folosi materiale şi tehnici adecvate, de regulă cele tradiţionale.
În cazul intervenţiilor vizând reparaţia, reabilitarea, restaurarea corpurilor existente: Se va conserva expresia arhitecturală şi modenatura faţadelor acestora cu excepţia cazurilor în care se revine la o situaţie iniţială sau anterioară considerată favorabilă. Se interzice eliminarea decoraţiilor specifice (ancadramente, cornişe, brâuri, colonete, pilaştri, etc). Reabilitarea termică nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementări, în unele cazuri aceasta putând implica tehnologii şi materiale speciale. Tâmplăriile istorice se vor conseva prin restaurare. In mod excepţional, când acest lucru nu mai este posibil, se vor înlocui cu copii cu aspect identic cu originalele, reproducându-se toate detaliile şi decoraţiile. Învelitorile acoperişelor vor fi din ţiglă ceramică de culoare naturală. In situaţiile în care învelitoarea e din tablă fălţuită şi structura şarpantei nu are capacitatea portantă pentru a susţine ţigla, se admite refacerea acesteia cu tablă lisă fălţuită de culoare gri. Jgheaburile şi burlanele se vor reface din tablă zincată, de zinc sau de cupru în manieră tradiţională.
În cazul intervenţiilor vizând restructurarea / extinderea corpurilor existente: Se vor aplica reglementările anterioare; Se vor evidenţia / diferenţia în structura spaţială şi expresia arhitecturală propusă elementele existente conservate şi cele noi.

Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.Toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice. Se va da o atenţie deosebită iluminatului public, ce va face obiectul unor studii de specialitate. În incintă se vor prevedea puncte de alimentare cu apă din reţeaua publică. Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri. Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc). În zona de întreţinere se va organiza un spaţiu destinat colectării deşeurilor, accesibil din spaţiul public şi unul pentru resturi vegetale (compost).

Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Teritoriul cimitirelor istorice e structurat ca spaţiu verde. Pe ansamblul teritoriului cimitirelor, spaţiul verde cu vegetaţia aferentă (joasă, medie şi înaltă) se va conserva ca pondere şi configuraţie. Se interzice densificarea cimitirelor prin diminuarea spaţiilor verzi. Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor, caz în care aceştia se vor înlocui cu alţii din acceaşi specie.

Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile istorice orientate spre spaţiul public se vor conserva şi restaura. Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea 2,20 m înălţime şi vor fi de tip opac.Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi adecvat funcţiunii.

POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI

PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT) P.O.T. maxim = 2%
Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii clădirilor existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întregul teritoriu al cimitirului.

COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT) C.U.T. maxim = 0,04
Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii clădirilor existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întregul teritoriu al cimitirului.

4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
În baza H.C.L. 579 din 06.07. 2018 s-a modificat parțial și completat Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Planul Urbanistic General al Municipiului Cluj – Napoca”.
NOTĂ: S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism în scopul "REABILITAREA ANSAMBLULUI CAVOU DSIDA”.
Conform RLU aferent PUG, amplasamentul dvs. se află încadrat în UTR = ZCP_G_c cu destinaţia zonă construită protejată - zonă de gospodărire comunală - cimitire.
Potrivit memoriului tehnic ataşat documentaţiei se propune înlăturarea vegetaţiei parazitare, se hidroizolează fundaţiile, pereţii laterali şi bolta cavoului. Se propune realizarea unui sistem de drenaj lângă pereţii laterali, se propune un sistem de rigole pentru preluarea apelor pluviale, se conservă si se restaurează elementele de piatră sculptată; în interior se înlocuieşte zidăria şi tencuiala degradată, după care se zugrăvesc pereţii, se reabilitează uşa de acces şi se propune refacerea trotuarului din piatră cubică din faţa cavoului.
Documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire se va prezenta conform cadrului conţinut din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; de asemenea organizarea de şantier se va face strict pe terenul proprietate fără a afecta vecinătăţile.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Studii de specialitate:
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Dorin Paul Bucur
Dorin Paul Bucur
26.01.2021
26.01.2022
6,00 lei
5490285
07.01.2021