INFORMARE (SE VA VEDEA PCT 4)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Zona Faget
286976
286976
286976
339611
04.06.2021
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil in proprietate privata.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii :– zonă cu risc mediu/ mare de alunecari de teren (documentatii geotehnice conf. NP 074-2007 + studii de stabilitate generală)
– zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii :– zonă cu risc mediu/ mare de alunecari de teren (documentatii geotehnice conf. NP 074-2007 + studii de stabilitate generală)
– zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: padure.
Destinația zonei : UTR VP, ZONA VERDE - PADURI IN INTRAVILAN,
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
2. REGIMUL ECONOMIC:
FOLOSINŢA ACTUALĂ:
DESTINAŢIA ZONEI: Zona verde – păduri în intravilan
CARACTERUL ZONEI :
Terenuri împădurite situate în intravilan, introduse prin documentaţii de urbanism (P.U.G, P.U.Z.) înainte de revizuirea Codului Silvic în anul 2008.
Subzone:
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement – Terenuri împădurite din intravilan incluse ca subzone în cadrul unor zone verzi de mari dimensiuni – parcuri cu funcţiuni complexe.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
CONDIŢIONĂRI PRIMARE :
Este interzisă schimbarea destinaţiei acestei categorii de spaţii. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin P.U.Z.
Prezentul Regulament se va aplica în corelare cu Codul Silvic.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Subzona în totalitatea sa va fi reglementată în cadrul UTR din care face parte, prin P.U.Z. de urbanizare aferent acesteia.
Pentru structurarea acestui tip de spaţii se vor elabora în continuare un plan director (masterplan) şi un P.U.D.
1. UTILIZĂRI ADMISE
Exploatare în regim silvic
Reţele magistrale, căi de comunicaţie, reţele de telecomunicaţii, alte lucrări de infrastructură
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
(a) promenadă, alergare
(b) odihnă
(c) călărie
(d) deplasări velo
Pentru aceste utilizări se poate organiza un sistem de alei, platforme şi piste pentru biciclete. Este admisă introducerea iluminatului public. Amenajările şi echiparea subzonei se vor face în concordanţă cu legislaţia silvică şi cu avizul Direcţiei Silvice şi a ITRS.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite – se conservă utilizarea actuală.
2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Acces auto numai pentru exploatare în regim silvic.
Realizarea inelului sudic al municipiului pe traseul marcat în planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităti Teritoriale de Referintă” - UTR Tr - cu condiţia ca proiectul să parcurgă şi să se conformeze în totalitate procedurilor legale privitoare la scoaterea din fondul forestier a suprafeţelor destinate obiectivelor de utilitate publică.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
(a) edicule – chioscuri, adăposturi etc, parte a amenajării peisagere, cu condiţia să aibă în componenţă numai spaţii deschise.
(b) acces auto pentru întreţinere, intervenţii, colectarea deşeurilor, transport de materiale pe sistemul de alei şi platforme pietonale şi velo, cu condiţia ca acesta să aibă caracter ocazional şi limitat.
(c) elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia să deservească exclusiv spaţiul respectiv, să fie amplasate în subteran sau astfel încât să aibă un impact vizual minim, să nu producă poluare fonică sau de altă natură.
Amenajările şi echiparea subzonei se vor face în concordanţă cu legislaţia silvică şi cu avizul Direcţiei Silvice şi al ITRS.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
Se recomandă / admite schimbarea destinaţiei păşunilor în fânaţe.
3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise orice fel de construcţii, permanente sau definitive, de orice natură şi cu orice destinaţie, în afara celor aferente S_Vpa, reglementate la pct. 2.
Este interzisă împrejmuirea pădurii sau a unor părţi ale acesteia, indiferent de structura de proprietate.
Este interzis accesul oricăror tipuri de autovehicule, (autoturisme, autoutilitare, autocamioane, motociclete, motorete, ATV etc), altele decât cele pentru exploatare în regim silvic şi întreţinere.
Sunt interzise lucrări de terasamente şi sistematizare verticală.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
Sunt interzise orice alte utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi 2.
Destinația zonei : UTR VP, ZONA VERDE - PADURI IN INTRAVILAN,
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
2. REGIMUL ECONOMIC:
FOLOSINŢA ACTUALĂ:
DESTINAŢIA ZONEI: Zona verde – păduri în intravilan
CARACTERUL ZONEI :
Terenuri împădurite situate în intravilan, introduse prin documentaţii de urbanism (P.U.G, P.U.Z.) înainte de revizuirea Codului Silvic în anul 2008.
Subzone:
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement – Terenuri împădurite din intravilan incluse ca subzone în cadrul unor zone verzi de mari dimensiuni – parcuri cu funcţiuni complexe.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
CONDIŢIONĂRI PRIMARE :
Este interzisă schimbarea destinaţiei acestei categorii de spaţii. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin P.U.Z.
Prezentul Regulament se va aplica în corelare cu Codul Silvic.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Subzona în totalitatea sa va fi reglementată în cadrul UTR din care face parte, prin P.U.Z. de urbanizare aferent acesteia.
Pentru structurarea acestui tip de spaţii se vor elabora în continuare un plan director (masterplan) şi un P.U.D.
1. UTILIZĂRI ADMISE
Exploatare în regim silvic
Reţele magistrale, căi de comunicaţie, reţele de telecomunicaţii, alte lucrări de infrastructură
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
(a) promenadă, alergare
(b) odihnă
(c) călărie
(d) deplasări velo
Pentru aceste utilizări se poate organiza un sistem de alei, platforme şi piste pentru biciclete. Este admisă introducerea iluminatului public. Amenajările şi echiparea subzonei se vor face în concordanţă cu legislaţia silvică şi cu avizul Direcţiei Silvice şi a ITRS.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite – se conservă utilizarea actuală.
2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Acces auto numai pentru exploatare în regim silvic.
Realizarea inelului sudic al municipiului pe traseul marcat în planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităti Teritoriale de Referintă” - UTR Tr - cu condiţia ca proiectul să parcurgă şi să se conformeze în totalitate procedurilor legale privitoare la scoaterea din fondul forestier a suprafeţelor destinate obiectivelor de utilitate publică.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
(a) edicule – chioscuri, adăposturi etc, parte a amenajării peisagere, cu condiţia să aibă în componenţă numai spaţii deschise.
(b) acces auto pentru întreţinere, intervenţii, colectarea deşeurilor, transport de materiale pe sistemul de alei şi platforme pietonale şi velo, cu condiţia ca acesta să aibă caracter ocazional şi limitat.
(c) elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia să deservească exclusiv spaţiul respectiv, să fie amplasate în subteran sau astfel încât să aibă un impact vizual minim, să nu producă poluare fonică sau de altă natură.
Amenajările şi echiparea subzonei se vor face în concordanţă cu legislaţia silvică şi cu avizul Direcţiei Silvice şi al ITRS.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
Se recomandă / admite schimbarea destinaţiei păşunilor în fânaţe.
3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise orice fel de construcţii, permanente sau definitive, de orice natură şi cu orice destinaţie, în afara celor aferente S_Vpa, reglementate la pct. 2.
Este interzisă împrejmuirea pădurii sau a unor părţi ale acesteia, indiferent de structura de proprietate.
Este interzis accesul oricăror tipuri de autovehicule, (autoturisme, autoutilitare, autocamioane, motociclete, motorete, ATV etc), altele decât cele pentru exploatare în regim silvic şi întreţinere.
Sunt interzise lucrări de terasamente şi sistematizare verticală.
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
Sunt interzise orice alte utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi 2.
3. REGIM TEHNIC
3. REGIMUL TEHNIC:
UTR = Vp
S =
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC: Nu e cazul.
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul.
5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Nu e cazul.
6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Nu e cazul.
7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Nu e cazul.
8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Se vor prevedea spaţii de acces pentru public în afara subzonei (de regulă aferente zonei verzi în care aceasta e inclusă), care vor cuprinde spaţii de parcare, platforme dalate, etc., conform P.U.Z.
Se vor prevedea accese de seviciu, pentru colectarea deşeurilor şi pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
Pentru aleile pietonale şi velo se vor utiliza sisteme rutiere specifice – de regulă agregate compactate. Este admisibilă folosirea de îmbrăcăminţi asfaltice, cu tratamente superficiale din agregate de balastieră, asemănătoare ca imagine aleilor din agregate compactate.
9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Este interzisă parcarea automobilelor pe teritoriul zonelor verzi. Acestea se vor organiza / reglementa în vecinătatea zonelor de intrare, ca parte a sistemului de parcaje / garaje publice.
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul Regulament.
10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Nu e cazul.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Nu e cazul.
12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Nu e cazul.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Se va introduce un sistem de iluminat public, ce va face obiectul unor studii de specialitate.
Se vor prevedea puncte de alimentare cu apă din reţeaua publică.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
În zona de întreţinere se va organiza un spaţiu destinat colectării deşeurilor, accesibil din spaţiul public şi unul pentru resturi vegetale (compost).
Echiparea subzonei se va face în concordanţă cu legislaţia silvică şi cu avizul Direcţiei Silvice şi a ITRS.
13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se consevă ca atare pădurea. Exploatarea se va face în regim silvic.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Se conservă, ca regulă generală, actuala structură a vegetaţiei.
Intervenţii importante asupra acesteia se vor realiza numai pe bază de studii dendrologice şi peisagere, în contextul conservării caracterului general – pădure de agrement, pe baza unui P.U.D.
Suprafaţa spaţiilor verzi propriu-zise, organizate pe solul natural vor ocupa minim 90% din suprafaţa totală a subzonei şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
14. ÎMPREJMUIRI
Nu sunt admise împrejmuiri, indiferent de structura de proprietate.
SECŢIUNEA 4. POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
P.O.T. = 0 %
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
P.O.T. = 0 % (nu sunt luate în calcul ediculele aferente amenajării peisagere, cu condiţia să nu includă spaţii interioare)
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
P.O.T. = 0 %
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
C.U.T. = 0
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
C.U.T. = 0 (nu sunt luate în calcul ediculele aferente amenajării peisagere, cu condiţia să nu includă spaţii interioare)
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
C.U.T. = 0
4. REGIM DE ACTUALIZARE/MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.
S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism in scopul ''informare''.
Conform Planului Urbanistic General aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014, imobilul inscris in CF nr 286976, Cluj-Napoca, identificat cu nr cad 286976, este incadrat in UTR VP - zona verde - paduri in intravilan, unde sunt admise utilizarile prevazute la Art. 1 Utilizări admise si Art. 2 Utilizări admise cu conditionări.
Potrivit Sectiunii Conditionari primare, din prezentul regulament de urbanism, este interzisă schimbarea destinaţiei acestei categorii de spaţii. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin PUZ.
UTR = Vp
S =
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC: Nu e cazul.
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul.
5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Nu e cazul.
6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Nu e cazul.
7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Nu e cazul.
8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Se vor prevedea spaţii de acces pentru public în afara subzonei (de regulă aferente zonei verzi în care aceasta e inclusă), care vor cuprinde spaţii de parcare, platforme dalate, etc., conform P.U.Z.
Se vor prevedea accese de seviciu, pentru colectarea deşeurilor şi pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
Pentru aleile pietonale şi velo se vor utiliza sisteme rutiere specifice – de regulă agregate compactate. Este admisibilă folosirea de îmbrăcăminţi asfaltice, cu tratamente superficiale din agregate de balastieră, asemănătoare ca imagine aleilor din agregate compactate.
9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Este interzisă parcarea automobilelor pe teritoriul zonelor verzi. Acestea se vor organiza / reglementa în vecinătatea zonelor de intrare, ca parte a sistemului de parcaje / garaje publice.
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la prezentul Regulament.
10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Nu e cazul.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Nu e cazul.
12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Nu e cazul.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Se va introduce un sistem de iluminat public, ce va face obiectul unor studii de specialitate.
Se vor prevedea puncte de alimentare cu apă din reţeaua publică.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
În zona de întreţinere se va organiza un spaţiu destinat colectării deşeurilor, accesibil din spaţiul public şi unul pentru resturi vegetale (compost).
Echiparea subzonei se va face în concordanţă cu legislaţia silvică şi cu avizul Direcţiei Silvice şi a ITRS.
13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se consevă ca atare pădurea. Exploatarea se va face în regim silvic.
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
Se conservă, ca regulă generală, actuala structură a vegetaţiei.
Intervenţii importante asupra acesteia se vor realiza numai pe bază de studii dendrologice şi peisagere, în contextul conservării caracterului general – pădure de agrement, pe baza unui P.U.D.
Suprafaţa spaţiilor verzi propriu-zise, organizate pe solul natural vor ocupa minim 90% din suprafaţa totală a subzonei şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
14. ÎMPREJMUIRI
Nu sunt admise împrejmuiri, indiferent de structura de proprietate.
SECŢIUNEA 4. POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
P.O.T. = 0 %
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
P.O.T. = 0 % (nu sunt luate în calcul ediculele aferente amenajării peisagere, cu condiţia să nu includă spaţii interioare)
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
P.O.T. = 0 %
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
C.U.T. = 0
S_Vpa – Subzona pădurilor cu rol de agrement
C.U.T. = 0 (nu sunt luate în calcul ediculele aferente amenajării peisagere, cu condiţia să nu includă spaţii interioare)
S_VPf/ps – Subzonă de păşuni / fânaţe în interiorul zonelor împădurite
C.U.T. = 0
4. REGIM DE ACTUALIZARE/MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.
S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism in scopul ''informare''.
Conform Planului Urbanistic General aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014, imobilul inscris in CF nr 286976, Cluj-Napoca, identificat cu nr cad 286976, este incadrat in UTR VP - zona verde - paduri in intravilan, unde sunt admise utilizarile prevazute la Art. 1 Utilizări admise si Art. 2 Utilizări admise cu conditionări.
Potrivit Sectiunii Conditionari primare, din prezentul regulament de urbanism, este interzisă schimbarea destinaţiei acestei categorii de spaţii. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin PUZ.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Paula Giurgiu
Paula Giurgiu
24.06.2021
24.06.2022
41 lei
5573836
04/06/2021