ELABORARE PROIECT PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE RECOMPARTIMENTĂRI INTERIOARE LA NIVELUL ETAJULUI 1 A CORPULUI C5 ȘI PARȚIAL LA NIVELUL ETAJULUI 1 A CORPULUI C6
judetul CLUJ, municipiul CLUJ, Str Gării, nr. 21
342082,
-
342082, 342082-C5, 342082-C6, identificat prin plan de încadrare în zonă și plan de situație
670712
02.09.2024
faza PUG, aprobată prin hotărârea consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, faza PUZ aprobată prin HCL 632 din 20/08/2020, faza PUZ aprobată prin HCL 514 din 25/07/2024

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice. Imobil teren în proprietatea privată.

B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII:
Servituți pentru obiective de utilitate publică: - nu este cazul.
Alte restrictii: - nu este cazul.
Imobilul nu este inclus în lista monumentelor istorice sau ale naturii.
2. REGIM ECONOMIC
Folosința actuală: curți construcții, C5 - corp E având regimul de înălțime P+3E și C6 - corp D având regimul de înălțime P+2E
Desținatia zonei: -UTR RiM_L–Restructurarea urbană a ansamblului industrial Libertatea, în vederea valorificării potențialului de dezvoltare urbană –teritoriu urban cu caracter mixt,conform H.C.L. 632/20.08.2020

Încadrare în zona de impozitare ”C” conform H.C.L.nr.1064/19.12.2018.
Alte prevederi rezultate din HCL cu privire la zona in care se afla imobilul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
PUZ_HCL_632_2020
UTR RiM_L – Restructurarea urbană a ansamblului industrial Libertatea, în vederea valorificării potențialului de dezvoltare urbană – teritoriu urban cu caracter mixt.
.
.
Sectiunea 1. UTILIZARE FUNCTIONALA
1. UTILIZARI ADMISE
Structură funcţională mixtă incluzând locuire colectivă, activităţi administrative,
de administrarea afacerilor, financiar-bancare, comerciale (terţiare), culturale, de
învăţământ, de sănătate cu caracter ambulatoriu, de turism, de sport etc. Locuirea
va ocupa între 25% şi 70% din suprafaţa construită desfăşurată totală a ansamblului,
pe parcela în înțeles urban. Locuirea poate exista în cladiri independente, fara alte
functiuni conexe.
Conversia funcţională şi restructurarea clădirilor cu valoare de patrimoniu
industrial, pentru tipurile de activităţi admise.

2. UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI
Activităţi complementare / de susţinere a profilului funcţional al zonei
administrative, comerciale, de cazare turistică, de loisir etc - cu condiţia amplasării
acestora în zone de servire special instituite în acest scop, prin PUZ.
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării
acestora în subteran sau în afara spaţiului public.
Publicitate comercială realizată prin amplasarea de materiale publicitare de
orice natură pe imobile - faţade, calcane, acoperişuri, terase - sau pe împrejmuiri.
Garaje in cladiri independente, amplasate in interiorul parcelelor.
Se admite conversia şi restructurarea clădirilor industriale sau de alt fel
existente pentru tipurile de activităţi admise, cu condiţia integrării acestora în noua
structură urbană.
3. UTILIZARI INTERZISE
Activităţi / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice
natură, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat.
Depozitare en gros.
Depozitare de materiale refolosibile.
Comerţ en gros.
Comerţ en detail în clădiri independente de tip supermarket, hypermarket (big
box), mall etc.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare
dispuse pe spaţiul public.
Locuire de tip individual.
Constructii provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a
imobilelorSunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să
afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
3. REGIM TEHNIC
S = 30511 mp
PUZ_HCL_632_2020
SECTIUNEA 2. CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CLADIRILOR
.
Condiţiile de amplasare, echipare şi configurare a clădirilor vor respecta
prevederile prezentului Regulament.

4. CARACTERISTICI ALE PARCELELOR (SUPRAFETE, FORME, DIMENSIUNI)
Divizarea parcelelor se poate face cu condiţia ca parcelele rezultate să
îndeplinească cumulativ următoarele criterii:
(a) să aibă acces la drum public;
(b) suprafaţa să fie mai mare sau egală cu 500 mp.
5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Se păstrează aliniamentul constituit de clădirile existente pe amplasament la
strada Gării, str. Oașului fundătură și strada nou creată. Pentru clădirile noi,
amplasate retras față de aliniament, acestea vor avea o retragere minimă de 3 m.

6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Retragerea faţă de limitele laterale ale parcelelor va fi mai mare sau egală cu
jumătate din înălțimea clădirilor, măsurată la cornişa superioară sau atic în punctul
cel mai înalt, dar nu mai puțin de 4,50 m.
Retragerea față de limita posterioară ale parcelelor va fi mai mare sau egală cu
jumătate din înălţimea clădirilor, măsurată la cornişa superioară sau atic în punctul
cel mai înalt, dar nu mai puţin de 9 m.
7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanța între clădirile propuse, aflate pe aceeși parcelă, va fi de minim 1/2 din
înălțimea clădirii cele mai înalte.
8. CIRCULATII SI ACCESE
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi
de acces la drumurile publice, în mod direct. Este admis accesul auto prin
intermediul garajelor subterane. Accesul pietonal se poate realiza prin aleile de
incinta, cuprinse in propunerea de amenajare a zonei reglementate.Se vor prevedea accese pietonale şi carosabile de acces la garaje, conform
normelor.
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului şi autorizaţiei
speciale de construire, eliberate de administratorul acestora.
Pentru amenajările curţilor cu rol pietonal şi carosabile din interiorul
parcelelor, in functie de conditiile de amplasare, se recomandă utilizarea învelitorilor
permeabile.
Se vor asigura căi de circulație auto, cu lățime 3,5 m, care să permită accesul
pentru autospeciale în caz de urgență la fiecare corp de clădire de pe amplasament.
9. STATIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la regulamentul
aferent PUG Cluj-Napoca. Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul
aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de
parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie minimă de 75% în spaţii
specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor sau in cladiri
independente destinate garajelor.
Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare în vigoare, respectiv
vor păstra o distanţă minimă de 5 m faţă de ferestrele camerelor de locuit.
10. INALTIMEA MAXIMA ADMISIBILA A CLADIRILOR
Pentru functiunea de gradinita : ( 1-2S)+P+E Hmax=9 m
-pentru alte functiuni (1-3S)+P+5E+R .Se admite realizarea unui etaj tehnic cu conditia incadrarii in Hmax =28 m


11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor
exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32)
aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi
aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG
525/1996, Art. 32).
Clădiri noi
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul
programului (imobile cu funcţiune mixă). Se interzice realizarea de pastişe
arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice construcţiei urbane cu
cvartale. Faţadele spre spaţiile publice vor fi plane şi se vor situa în aliniament /
aliniere sau cu o retragere de minim 3 m. Se admite realizarea de balcoane, bowwindow-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului.
Acoperirea clădirilor va fi plată, (acoperişuri terasă sau cu pante mai mici de
10%).
Raportul plin-gol, ca şi materialele de finisaj admise vor fi reglementate în
concordanţă cu caracterul arhitectural impus de profilul funcţional, de o manieră
limitativă pentru a determina o imagine urbană unitară.
Culorile vor fi pastelate, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea
culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcţiei. Avand in vedere
existenta clădirilor industriale reconvertite, se recomanda utilizarea caramizii
aparente si a elementelor metalice de culoare gri inchis.
Clădiri industriale supuse conversiei funcţionale
Se vor conserva expresia arhitecturală, modenatura şi materialele de finisaj
ale faţadelor clădirilor cu valoare de patrimoniu industrial. Reabilitarea termică nu
poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementări, în unele cazuri
aceasta putând implica tehnologii şi materiale speciale.
Se vor evidenţia / diferenţia în structura spaţială şi expresia arhitecturală
propusă elementele existente conservate şi cele noi.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările
cuprinse în Anexa 3 la regulamentul de urbanism aferent PUG municipiul ClujNapoca.
12. CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona va fi echipată edilitar complet. Toate clădirile se vor racorda pentru
asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice existente.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele
vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice,
CATV etc).
Amplasamentul va dispune de spații destinate colectării deşeurilor menajere,
accesibile din spaţiul public.
13. SPATII LIBERE SI SPATII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate vor ocupa minim 30% din
suprafaţa totală şi vor cuprinde vegetaţie joasă si medie.
Pe fâşia de teren cuprinsă între stradă / spaţiu public şi clădirile retrase de la
alinimanent (grădina de faţadă), minim 30% din suprafeţe vor fi organizate ca spaţii
verzi.
Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau al grădinilor, vor avea acces public
nelimitat.

14. IMPREJMUIRI
Ca regulă generală, având în vedere structura spaţială reglementată, spre
spaţiul public nu se vor realiza împrejmuiri.
In cazuri particulare, când se impune realizarea de împrejmuiri spre spaţiul
public, acestea vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte
transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite
vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei.
Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi
dublate de garduri vii.
In cazul în care împrejmuirile sunt necesare (se separă funcţiuni ce necesită
delimitarea propriului teren), împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum
2,20 m înălţime şi vor fi de tip transparent sau opac.
Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide fără a afecta spaţiul
public.
Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clădirilor aflate
pe parcelă.
Sectiunea 3: POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Pentru clădirile comune:
P.O.T. maxim = 60%
Pentru nivelele cu destinație de locuire AC maximă = 40% x St
(suprafața terenului) pentru parcele comune și respectiv AC maximă = 50% x St
pentru parcele de colț.
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Pentru clădirile comune:
C.U.T. maxim= 2.8
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
      x
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Studii de specialitate:
    - avizul proiectantului iniţial sau, după caz, expertiză tehnică (art. 7, al. (20^5) din Legea nr 50/1991 act.);
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Bumbac Bianca
Bumbac Bianca
11.09.2024
11.09.2025
42.12 lei
8.503.260
02.09.2024