construire locuinţă unifamilială, imprejmuire teren, amenajări exterioare, racorduri și branșamente la utilități
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Borhanciului, Strada, nr. fn
320047, 320048
320047, 320048
plan de incadrare in zona si plan de situatie
177844
20.04.2016
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietate privată.

SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
- parcela Dvs. este grevată partial de o servitute de utilitate publică, profil tip III.B - 18,0 m
-zona cu risc mediu/mare de alunecari de teren (documentatie geotehnica conf. NP 074-2007 + studii de stabilitate generala)
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală - livada
Destinaţia zonei: Zonă a terenurilor agricole situate în intravilan - livezi

CARACTERUL ZONEI
Terenuri neurbanizate şi neurbanizabile cu destinaţie agricolă - livezi - introduse în intravilan prin documentaţii de urbanism anterioare.
Având în vedere principiile dezvoltării durabile, nevoia conservării calităţii mediului, a stabilizării terenului, este obligatorie conservarea şi protejarea livezilor aflate în imediata apropiere a teritoriilor destinate construirii.
Criterii economice şi ecologice impun păstrarea terenurilor de producţie pomicolă în proximitatea oraşului, capabile să aprovizioneze, din resurse locale şi pe trasee scurte pieţele locale de produse agricole.

CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Este interzisă urbanizarea acestei categorii de terenuri. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin PUZ.
Orice construcţii şi amenajări admisibile în zonă (construcţii şi amenajări agricole, construcţii anexe pentru exploataţii agricole) se vor amplasa şi realiza pe baza unor PUZ sau PUD, după caz.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.

Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Exploataţii pomicole - livezi
Reţele magistrale, căi de comunicaţie, amenajări pentru îmbunătăţiri funciare, reţele de telecomunicaţii, alte lucrări de infrastructură
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Pepiniere pomicole, cu condiţia ca ternurile pe care acestea se înfiinţează să nu fie ocupate cu livezi productive.
Construcţii anexe şi amenajări pentru exploataţii pomicole, cu următoarele condiţii:
(a)să adăpostească activităţi dedicate nemijlocit şi exclusiv exploataţiei pomicole
(b)suprafaţa minimă a exploataţiei va fi de 2 ha
(c)parcela va avea acces dintr-un drum public sau de exploatare (direct sau prin servitute)
(d)folosinţa agricolă va fi înscrisă în actele de proprietate - livadă, pomet
(e)terenul va fi înscris în registrul agricol
(f)exploataţia pomicolă va fi înregistrată juridic
(g)în cadrul exploataţiei va fi delimitată o zonă de anexe / gospodărire în care pot fi amplasate construcţiile şi amenajările, restul terenului conservându-şi destinaţia de livadă. Această zonă va reprezenta maximum 5% din suprafaţa totală a exploataţiei pomicole.
3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR=AL
S= 985 mp

REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Nu e cazul

Livezi, pepiniere:
POT max = 0%
Pentru construcţii anexe ale exploataţiilor pomicole
POT max = 10% - se raportează la suprafaţa zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafaţa totală a exploataţiei agricole)

Livezi, pepiniere:
CUT max = 0
Pentru construcţii anexe ale exploataţiilor pomicole
CUT max = 0,2 - se raportează la suprafaţa zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafaţa totală a exploataţiei agricole)

CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Pentru construirea de anexe şi amenajări, parcela delimitată în acest scop în interiorul exploataţiei pomicole va reprezenta maximum 5% din suprafaţa acesteia.

Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Construcţiile de orice tip se vor retrage faţă de aliniament cu minimum 6 m.

Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Construcţiile de orice tip se vor retrage faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei cu minimum 6 m.

Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele în cadrul aceleiaşi parcele se va face, funcţie de caracteristicile şi destinaţia acestora, cu respectarea distanţelor impuse de normele PSI şi sanitare.

Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Se vor utiliza de regulă drumurile publice şi de exploatare existente. Noi drumuri de exploatare pot fi realizate pe baza unor studii teritoriale de organizare funcţională materializate în PUZ.
Se va asigura accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.

Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor se va asigura numai în interiorul proprietăţilor / parcelelor.

Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru anexe ale exploataţiei pomicole regimul maxim de înălţime va fi (S/D)+P.

Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va exprima caracterul programului şi se va subordona nevoii de încadrare în peisaj.

Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Realizarea echipării edilitare necesare pentru asigurarea funcţionării în conformitate cu normele în vigoare privind igiena şi protecţia mediului a exploataţiilor pomicole este obligatorie.
Este interzisă deversarea apelor uzate şi pluviale în pâraie. Acestea vor fi gestionate în interiorul exploataţiilor pomicole.
Deşeurile de orice natură vor fi gestionate / evacuate în conformitate cu normele în vigoare.

Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se conservă, ca regulă generală, actuala structură a folosinţei terenurilor - livadă.
Eliminarea / tăierea pomilor fructiferi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care apare ca necesară înnoirea totală sau parţială a fondului pomicol. In acest caz tăierea pomilor fructiferi existenţi se va efectua numai în coordonare cu plantarea puieţilor.

14. ÎMPREJMUIRI
In cazul în care sunt necesare împrejmuiri, acestea vor fi de tip transparent şi adaptate rolului funcţional.

4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
1. Amplasamentul a fost studiat in PUZ - str. Borhanciului - pentru construire locuinte cu regim redus de inaltime, aprobat cu HCL nr. 198/15.04.2016, UTR=Liu-a = Locuinte cu regim de inaltime dispuse pe un parcelar de tip urban.
- Regim de construire: izolat, cuplat, insiruit
- Inaltimea maxima admisa: maxim doua niveluri supraterane
- POTmax =35% ADC/mp teren, CUTmax=0,9 ADC/mp teren.
- Retragerea cladirilor de la aliniament: minim 4m
- Distanta fata de limitele laterale: minim 3m
- Distanta fata de limita posterioara: minim 6m.
Toate investitiile propuse prin aceasta docementatie de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia.
Autorizatiile de construire pentru acestea vor fi emise numai dupa realizarea retelelor tehnico-edilitare si a retelei stradale la nivel de strat de uzura.
In vederea autorizarii investitiilor propuse, va fi regelementata dezmembrarea topografica si înscrierea cu titlu de ”drum” a suprafetei de teren necesare pentru asigurarea amprizei strazilor ”B”, ”C” si ”D” propuse la 9m.
Strada Borhanciului si str. ”A” propusa prin PUZ sunt prevazute in PUG ca servituti de utilitate publica, reglementate la profilul tip III.B-18m.
Suprafetele de teren necesare pentru asigurarea servitutilor de utilitate publica, respectiv str. Borhanciului si str. ”A”, reglementate la profil tip III.B-18m, vor fi dezmembrate, inscrise cu titlu de drum si transferate in proprietatea publica, conf. art. 25 al Regulamentului Local de Urabanism.

Conform art. 25 din HCL nr. 493/22.12.2014,
„(1)Autorizarea execuției altor construcții pe terenuri care au fost rezervate de planuri de amenajare a teritoriului sau de Planul Urbanistic General pentru realizarea de lucrări de utilitate publică este interzis
(3) Drumurile şi căile de acces care sunt prevăzute astfel în documentaţiile de urbanism vor fi deschise circulaţiei şi accesului publicului indiferent de regimul de proprietate asupra terenului, acestea fiind afectate de o servitute publică.
(4) Suprafeţele de teren grevate prin documentaţiile urbanistice aprobate de o servitute de utilitate publică
vor fi transferate de proprietate publică înainte de emiterea Autorizației de Construire.

2.Conform art. 3 din HCL nr. 493/22.12.2014 perioada de valabilitate a studiilor de urbanism aprobate anterior prezentei hotărâri va fi de 18 luni de la data aprobării documentaţiei “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj - Napoca si a Regulamentului local de Urbansim aferent, interval in care vor fi depuse documentaţiile complete, conform prevederilor legale, pentru eliberarea autorizaţiei de construire.
3. In cazul in care nu sunt respectate prevederile din PUZ aprobat, se vor elabora studii de urbanism aprobate conform legii

NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2 D.T.A.C. se va întocmi , semna , verifica şi aviza, conform legislaţiei în vigoare.
3 D.T.A.C. se va prezenta în 2 exemplare , cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original
4 Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie
5 Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al indicilor POT si CUT.
6 În conformitate cu H.CL.,nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor , faţă de terenul rămas pentru construire- în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat, procesul verbal va fi anexat la avizele şi acordurile în baza cărora se emite Autorizaţia de construire.
7 În cazul în care proiectul nu va respecta reglementările stabilite prin PUZ si PUD, se va elabora studii de specialitate în condiţiile legii.
8 Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006
9.Imprejmuirea se va realiza strict pe proprietate fara a afecta proprietatiile invecinate .
10. Anterior autorizatiei se va reglementa adresa postala.

4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - H.C.L. pentru P.U.Z. aprobat cu HCL nr.198/2016
    - Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare

    PENTRU RACORDURI SI BRANSAMENTE:
    - Avize de amplasament S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz, Romtelecom,
    - Primarie - Directia Tehnica - Serviciul siguranta circulatiei urbane si retele edilitare
    - Aviz tehnic EON GAZ si solutia de acces
    - Aviz de principiu Compania de Apa Somes SA
    -Acord proprietari conducta(daca este cazul)
    -copie AC şi planurile de situaţie aferente, vizate spre neschimbare

    Studii de specialitate:
    - documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
    - plan reglementari P.U.Z. cu viza secretariat C.T.A.T.U.
    - studiu geotehnic
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Bumbac Bianca/ 22.04.2016
Bumbac Bianca/ 22.04.2016
22.04.2016
25.04.2017
14,96 lei
11106971
20.04.2016