modernizare terminal plecari - zona regrupare
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Traian Vuia, nr. 149-151
313734
313734
plan de situatie si plan propunere modernizare terminal plecari
129151
23.03.2016
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobilul identificat prin plan de incadrare în zonă şi plan de situaţie este situat in intravilanul municipiului Cluj-Napoca.
Imobilul este situat in afara perimetrului de protectie a valorilor istorice si arhitectural urbanistice.
Teren în proprietate Judetul Cluj in administrarea Consiliului Judetean Cluj prin Aeroportul Cluj - Napoca RA
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
In plus, pentru întreaga UTR se vor aplica servituţile aeronautice aşa cum sunt ele reglementate în cadrul prezentului Regulamament, Partea a II-a – Reguli de bază privind modul de ocupare a terenurilor - Cap. III – Condiţii generale privitoare la construcţii - Art. 29 – Amplasarea fată de aeroporturi.
Imobilul este situat in afara perimetrului de protectie a valorilor istorice si arhitectural urbanistice.
Teren în proprietate Judetul Cluj in administrarea Consiliului Judetean Cluj prin Aeroportul Cluj - Napoca RA
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
In plus, pentru întreaga UTR se vor aplica servituţile aeronautice aşa cum sunt ele reglementate în cadrul prezentului Regulamament, Partea a II-a – Reguli de bază privind modul de ocupare a terenurilor - Cap. III – Condiţii generale privitoare la construcţii - Art. 29 – Amplasarea fată de aeroporturi.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINTA ACTUALĂ: aeroport - sala modernizare
DESTINATIA ZONEI: Zona de circulatie aeriana si amenajări aferente
CARACTERUL ZONEI
Zona include actualul teritoriu aferent Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca (Ta), precum şi suprafeţele necesare dezvoltării şi modernizării acestuia, atât în ceea ce priveşte suprafeţele de mişcare – incluzând realizarea pistei de 3420 m – cât şi în ceea ce priveşte activităţile tehnice şi serviciile specifice (UTa).
Zona include:
instalatii, construcţii şi amenajări necesare functionarii serviciilor de transporturi aeriane de bunuri şi persoane
servicii publice şi de interes general compatibile cu functionarea serviciilor de transporturi aeriene
Subzone:
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Ta_Z.M. – Zona Militară
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Zona e reglementată detaliat din punct de vedere urbanistic în PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”. La emiterea Certificatelor de Urbanism şi autorizarea lucrărilor de construire pe acest teritoriu, se va lua în considerare şi RLU aferent acestuia. Avizul conform al AACR este obligatoriu.
Se recomandă ca pentru zborurile comerciale, decolarea aeronavelor să se realizeze exclusiv pe direcţia vest-est, iar aterizarea acestora, pe direcţia est-vest, fără survolarea teritoriului intravilan a municipiului Cluj-Napoca.
Este acceptabilă decolarea / aterizarea aeronavelor pe direcţiile contrare şi survolarea oraşului doar în situaţiile în care considerente de siguranţa navigaţiei aeriene o impun.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare - structuri rutiere aeroportuare, echipamente de protecţie a navigaţiei aeriene, zone de siguranţă înierbate, drumuri tehnologice, posturi de transformare pentru alimentarea balizajului şi echipamentelor PNA, împrejmuire de siguranţă şi echipamente de securitate
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport - turn control, terminale (pasageri şi cargo), hangare, remize utilaje aeroportuare şi PSI, construcţii pentru gospodărirea utilităţilor, depozit de carburanţi pentru aeronave şi mijloace auto, puncte de control trafic, construcţii pentru procesarea deşeurilor aeroportuare, drumuri şi platforme auto, împrejmuire de securitate
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport - drumuri de acces, parcaje la sol şi supraetajate, staţii pentru transportul în comun, construcţii pentru cazare şi alimentaţie publică, centru de afaceri, spaţii expoziţionale, construcţii pentru servicii publice (telecomunicaţii, bănci, reprezentanţe de companii aeriene)
Ta_Z.M. – Zona Militară - teren rezervat unităţii speciale de aviaţie a MAI, pentru activităţi specifice
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Sunt precizate pe baza restricţiilor tehnice şi de obstacolare prevăzute de normele de siguranţă şi securitate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca” (Memoriu de specialitate – Servituţi aeronautice)
Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Sunt precizate pe baza restricţiilor tehnice şi de obstacolare prevăzute de normele de siguranţă şi securitate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca” (Memoriu de specialitate – Servituţi aeronautice)
Publicitate comercială realizată prin amplasarea de materiale publicitare de orice natură pe imobile - faţade, calcane, acoperişuri, terase - sau pe împrejmuiri.
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
DESTINATIA ZONEI: Zona de circulatie aeriana si amenajări aferente
CARACTERUL ZONEI
Zona include actualul teritoriu aferent Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca (Ta), precum şi suprafeţele necesare dezvoltării şi modernizării acestuia, atât în ceea ce priveşte suprafeţele de mişcare – incluzând realizarea pistei de 3420 m – cât şi în ceea ce priveşte activităţile tehnice şi serviciile specifice (UTa).
Zona include:
instalatii, construcţii şi amenajări necesare functionarii serviciilor de transporturi aeriane de bunuri şi persoane
servicii publice şi de interes general compatibile cu functionarea serviciilor de transporturi aeriene
Subzone:
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Ta_Z.M. – Zona Militară
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Zona e reglementată detaliat din punct de vedere urbanistic în PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”. La emiterea Certificatelor de Urbanism şi autorizarea lucrărilor de construire pe acest teritoriu, se va lua în considerare şi RLU aferent acestuia. Avizul conform al AACR este obligatoriu.
Se recomandă ca pentru zborurile comerciale, decolarea aeronavelor să se realizeze exclusiv pe direcţia vest-est, iar aterizarea acestora, pe direcţia est-vest, fără survolarea teritoriului intravilan a municipiului Cluj-Napoca.
Este acceptabilă decolarea / aterizarea aeronavelor pe direcţiile contrare şi survolarea oraşului doar în situaţiile în care considerente de siguranţa navigaţiei aeriene o impun.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare - structuri rutiere aeroportuare, echipamente de protecţie a navigaţiei aeriene, zone de siguranţă înierbate, drumuri tehnologice, posturi de transformare pentru alimentarea balizajului şi echipamentelor PNA, împrejmuire de siguranţă şi echipamente de securitate
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport - turn control, terminale (pasageri şi cargo), hangare, remize utilaje aeroportuare şi PSI, construcţii pentru gospodărirea utilităţilor, depozit de carburanţi pentru aeronave şi mijloace auto, puncte de control trafic, construcţii pentru procesarea deşeurilor aeroportuare, drumuri şi platforme auto, împrejmuire de securitate
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport - drumuri de acces, parcaje la sol şi supraetajate, staţii pentru transportul în comun, construcţii pentru cazare şi alimentaţie publică, centru de afaceri, spaţii expoziţionale, construcţii pentru servicii publice (telecomunicaţii, bănci, reprezentanţe de companii aeriene)
Ta_Z.M. – Zona Militară - teren rezervat unităţii speciale de aviaţie a MAI, pentru activităţi specifice
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Sunt precizate pe baza restricţiilor tehnice şi de obstacolare prevăzute de normele de siguranţă şi securitate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca” (Memoriu de specialitate – Servituţi aeronautice)
Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Sunt precizate pe baza restricţiilor tehnice şi de obstacolare prevăzute de normele de siguranţă şi securitate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca” (Memoriu de specialitate – Servituţi aeronautice)
Publicitate comercială realizată prin amplasarea de materiale publicitare de orice natură pe imobile - faţade, calcane, acoperişuri, terase - sau pe împrejmuiri.
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR=Ta/UTa
S=6230 mp
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Pentru reţeaua de străzi, se vor aplica profile transversale unitare, (conform Anexei 6) ce vor determina caracterul spaţiului public şi al zonei. Acestea vor cuprinde în mod obligatoriu plantaţii de arbori în aliniament, trotuare de minimum 3,00 – 4,50 m lăţime, piste pentru biciclişti etc.
Accesul principal / public în incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca se va poziţiona şi organiza ca parte a nodului de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian), prevăzut prin prezentul PUG. Acesta va face obiectul unui proiect de specialitate.
Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întreaga zonă.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
POT maxim = 0.016%
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
POT maxim = 26%
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
POT maxim = 27.5%
Ta_Z.M. – Zona Militară
POT maxim = reglementat şi avizat prin studii speciale conform normelor MAI
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
CUT maxim = 0.016
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
CUT Maxim = 1,1
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
CUT Maxim = 0,8
Ta_Z.M. – Zona Militară
CUT maxim = reglementat şi avizat prin studii speciale conform normelor MAI
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Având în vedere importanţa obiectivului şi complexitatea condiţionărilor, amplasarea, configurarea şi echiparea clădirilor se vor stabili de preferinţă cadrul unui plan director (masterplan) şi reglementa prin PUD, cu respectarea prevederilor prezentului Regulament, ca şi a celor aferente “PUZ Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Clădirile se vor amplasa în retragere faţă de aliniament. Retragerea va fi de minimum 8 m. Regimul de construire va fi de tip deschis. Aliniamentul la str. Traian Vuia se va retrage faţă de situaţia existentă cu 10 m.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Conform reglementărilor “PUZ Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”
Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Conform reglementărilor “PUZ Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”
Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Accesele pe teritoriul Aeroportului Cluj-Napoca sunt reglementate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”, şi vor fi realizate în conformitate cu avizul eliberat de administratorul căilor de acces şi autorizaţia specială de construire.
Accesul principal, destinat mai ales publicului, se va proiecta şi realiza ca parte a nodului de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian) prevăzut prin prezentul PUG. Acesta va asigura traseele şi staţiile necesare pentru fiecare tip de mijloc de transport, ca şi legăturile pietonale necesare. Se va conexa la sistemul intern trasee pietonale şi vehiculare.
Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor de orice tip este permisă doar în afara spaţiului public aferent stăzilor.
Necesarul de parcaje pentru Aeropotrul internaţional Cluj-Napoca va fi determinat pe baza studiilor de specialitate.
Necesarul de parcaje pentru funcţiuni conexe va fi dimensionat separat, conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Parcajele se vor amenaja la sol, subteran sau în clădiri dedicate.
Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
H total maxim = 4 m – peste cota pistei în dreptul construcţiei
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
H total maxim = 25 m, indiferent de numărul de nivele, care nu e reglementat (înălţimea nivelelor poate varia funcţie de programul arhitectural). Inălţimea maximă poate fi redusă prin avizul AACR.
Este exceptat de la regulă TWR nou (turnul de control).
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
H total maxim = 25 m, indiferent de numărul de nivele, care nu e reglementat (înălţimea nivelelor poate varia funcţie de programul arhitectural). Inălţimea maximă poate fi redusă prin avizul AACR.
Ta_Z.M. – Zona Militară
H total maxim = conform normelor interne şi de obstacolare ale aeroportului
Art.11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului / programelor arhitecturale. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Se va urmări realizarea unui ansamblu unitar din punct de vedere urbanistic şi arhitectural.
Având în vedere importanţa ansamblului, ce reprezintă o carte de vizită a municipiului, se recomandă organizarea unui concurs de arhitectură / urbanism pentru dezvoltarea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la prezentul regulament.
Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcelă / clădire va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor, accesibil serviciului de salubritate.
Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Ta_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
Suprafeţele libere se vor înierba şi planta, în conformitate cu reglementările specifice.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Suprafeţele neconstruite din spaţiul de retragere faţă de aliniamentul aferent străzii Traian Vuia vor fi amenajate ca spaţii verzi şi plantate cu arbori, formând o perdea vegetală pe tot frontul incintei aeroportului, cu excepţia zonelor de acces.
Suprafeţele libere neocupate cu circulaţii, parcaje şi platforme funcţionale vor fi plantate cu un arbore la fiecare 200 mp.
Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile spre strada Traian Vuia vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă 80 cm şi o parte transparenta, realizată grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi patrunderea vegetatiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor fi dublate de garduri vii.
În cazul necesităţii realizării unei protecţii suplimentare - prin utilizarea sârmei ghimpate, a conductorilor sub tensiune sau a unor înălţimi mai mari - se recomandă acestora spre interior, la o distanţă convenabilă, cu un al doilea gard transparent echipat ca atare, între cele două fiind plantati (dens) arbori şi arbuşi.
Porţile de intrare vor fi retrase faţă aliniament pentru a permite staţionarea vehiculelor înainte de admiterea lor în incintă fara a incomoda circulaţia pe drumurile publice.
Celelalte împrejmuiri, spre parcelele / terenurile vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip transparent, cu excepţia situaţiilor în care acestea au rol de protecţie fonică, urmând a face obiectul unui proiect de specialitate. Măsura dublării împrejmuirilor poate fi luată şi în aceste cazuri.
Pentru împrejmuiri se vor lua în mod obligatoriu în considerare criteriile specifice de securitate, conform normelor în vigoare (a se vedea AACR - DA 3 / 20.12.2011 - 'Cerinţe privind amplasarea şi realizarea împrejmuirilor perimetrale ale aeroprturilor' ş.a.).
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
1. Parcela a fost studiată în PUZ dezvoltare si modernizarea Aeroportului Cluj - Napoca si dezvoltare servicii in zone aferente aprobat cu HCL nr. 386/2011.
2.In conformitate cu prevederile HCL nr.493/22.12.2014 art.3 - perioada de valabilitate a studiilor de urbanism aprobate anterior prezentei hotarari va fi de 18 luni de la data aprobarii documentatie actualizare PUG al municipiului Cluj-Napoca.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 cu modificările şi completările ulterioare, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Prezentul regulament cu anexele şi planşele aferente se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro la secţiunea “Informaţii publice” - “Urbanism” - “Proiect PUG”
3. D.T.A.C., se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
4. D.T.A.C., se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
7. Conform memoriu, se propune extinderea constructiei Terminal Plecari, recompartimentari interioare, lucrari de finisaje, reconfigurarea zonei controlului, reconfigurarea instalatiilor.
8. In cazul in care lucrarea face parte din obiectivul "aeroportul international Cluj - Napoca - Pista de decoalre - aterizare 3500 m"si investitia ocupa doua unitati administrativ teritoriale, Autorizatia de construire se emite de către preşedintele consiliului judeţean , cu avizul primarului, conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii republicata
S=6230 mp
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Pentru reţeaua de străzi, se vor aplica profile transversale unitare, (conform Anexei 6) ce vor determina caracterul spaţiului public şi al zonei. Acestea vor cuprinde în mod obligatoriu plantaţii de arbori în aliniament, trotuare de minimum 3,00 – 4,50 m lăţime, piste pentru biciclişti etc.
Accesul principal / public în incinta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca se va poziţiona şi organiza ca parte a nodului de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian), prevăzut prin prezentul PUG. Acesta va face obiectul unui proiect de specialitate.
Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public nelimitat.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întreaga zonă.
Utilităţile se vor introduce în totalitate în subteran.
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
POT maxim = 0.016%
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
POT maxim = 26%
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
POT maxim = 27.5%
Ta_Z.M. – Zona Militară
POT maxim = reglementat şi avizat prin studii speciale conform normelor MAI
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
CUT maxim = 0.016
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
CUT Maxim = 1,1
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
CUT Maxim = 0,8
Ta_Z.M. – Zona Militară
CUT maxim = reglementat şi avizat prin studii speciale conform normelor MAI
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Având în vedere importanţa obiectivului şi complexitatea condiţionărilor, amplasarea, configurarea şi echiparea clădirilor se vor stabili de preferinţă cadrul unui plan director (masterplan) şi reglementa prin PUD, cu respectarea prevederilor prezentului Regulament, ca şi a celor aferente “PUZ Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Clădirile se vor amplasa în retragere faţă de aliniament. Retragerea va fi de minimum 8 m. Regimul de construire va fi de tip deschis. Aliniamentul la str. Traian Vuia se va retrage faţă de situaţia existentă cu 10 m.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Conform reglementărilor “PUZ Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”
Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Conform reglementărilor “PUZ Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”
Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Accesele pe teritoriul Aeroportului Cluj-Napoca sunt reglementate prin PUZ “Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”, şi vor fi realizate în conformitate cu avizul eliberat de administratorul căilor de acces şi autorizaţia specială de construire.
Accesul principal, destinat mai ales publicului, se va proiecta şi realiza ca parte a nodului de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian) prevăzut prin prezentul PUG. Acesta va asigura traseele şi staţiile necesare pentru fiecare tip de mijloc de transport, ca şi legăturile pietonale necesare. Se va conexa la sistemul intern trasee pietonale şi vehiculare.
Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor de orice tip este permisă doar în afara spaţiului public aferent stăzilor.
Necesarul de parcaje pentru Aeropotrul internaţional Cluj-Napoca va fi determinat pe baza studiilor de specialitate.
Necesarul de parcaje pentru funcţiuni conexe va fi dimensionat separat, conform Anexei 2 la prezentul regulament. Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Parcajele se vor amenaja la sol, subteran sau în clădiri dedicate.
Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Ta_Z.S.M. / UTa_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
H total maxim = 4 m – peste cota pistei în dreptul construcţiei
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
H total maxim = 25 m, indiferent de numărul de nivele, care nu e reglementat (înălţimea nivelelor poate varia funcţie de programul arhitectural). Inălţimea maximă poate fi redusă prin avizul AACR.
Este exceptat de la regulă TWR nou (turnul de control).
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
H total maxim = 25 m, indiferent de numărul de nivele, care nu e reglementat (înălţimea nivelelor poate varia funcţie de programul arhitectural). Inălţimea maximă poate fi redusă prin avizul AACR.
Ta_Z.M. – Zona Militară
H total maxim = conform normelor interne şi de obstacolare ale aeroportului
Art.11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului / programelor arhitecturale. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Se va urmări realizarea unui ansamblu unitar din punct de vedere urbanistic şi arhitectural.
Având în vedere importanţa ansamblului, ce reprezintă o carte de vizită a municipiului, se recomandă organizarea unui concurs de arhitectură / urbanism pentru dezvoltarea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la prezentul regulament.
Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcelă / clădire va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor, accesibil serviciului de salubritate.
Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Ta_Z.S.M. – Zona Suprafeţei de Mişcare
Suprafeţele libere se vor înierba şi planta, în conformitate cu reglementările specifice.
Ta_Z.T.A. / UTa_Z.T.A. – Zona Tehnică Aeroport
Ta_Z.P.A. / UTa_Z.P.A. – Zona Publică Aeroport
Suprafeţele neconstruite din spaţiul de retragere faţă de aliniamentul aferent străzii Traian Vuia vor fi amenajate ca spaţii verzi şi plantate cu arbori, formând o perdea vegetală pe tot frontul incintei aeroportului, cu excepţia zonelor de acces.
Suprafeţele libere neocupate cu circulaţii, parcaje şi platforme funcţionale vor fi plantate cu un arbore la fiecare 200 mp.
Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile spre strada Traian Vuia vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă 80 cm şi o parte transparenta, realizată grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi patrunderea vegetatiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor fi dublate de garduri vii.
În cazul necesităţii realizării unei protecţii suplimentare - prin utilizarea sârmei ghimpate, a conductorilor sub tensiune sau a unor înălţimi mai mari - se recomandă acestora spre interior, la o distanţă convenabilă, cu un al doilea gard transparent echipat ca atare, între cele două fiind plantati (dens) arbori şi arbuşi.
Porţile de intrare vor fi retrase faţă aliniament pentru a permite staţionarea vehiculelor înainte de admiterea lor în incintă fara a incomoda circulaţia pe drumurile publice.
Celelalte împrejmuiri, spre parcelele / terenurile vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip transparent, cu excepţia situaţiilor în care acestea au rol de protecţie fonică, urmând a face obiectul unui proiect de specialitate. Măsura dublării împrejmuirilor poate fi luată şi în aceste cazuri.
Pentru împrejmuiri se vor lua în mod obligatoriu în considerare criteriile specifice de securitate, conform normelor în vigoare (a se vedea AACR - DA 3 / 20.12.2011 - 'Cerinţe privind amplasarea şi realizarea împrejmuirilor perimetrale ale aeroprturilor' ş.a.).
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
1. Parcela a fost studiată în PUZ dezvoltare si modernizarea Aeroportului Cluj - Napoca si dezvoltare servicii in zone aferente aprobat cu HCL nr. 386/2011.
2.In conformitate cu prevederile HCL nr.493/22.12.2014 art.3 - perioada de valabilitate a studiilor de urbanism aprobate anterior prezentei hotarari va fi de 18 luni de la data aprobarii documentatie actualizare PUG al municipiului Cluj-Napoca.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 cu modificările şi completările ulterioare, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Prezentul regulament cu anexele şi planşele aferente se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro la secţiunea “Informaţii publice” - “Urbanism” - “Proiect PUG”
3. D.T.A.C., se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
4. D.T.A.C., se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
7. Conform memoriu, se propune extinderea constructiei Terminal Plecari, recompartimentari interioare, lucrari de finisaje, reconfigurarea zonei controlului, reconfigurarea instalatiilor.
8. In cazul in care lucrarea face parte din obiectivul "aeroportul international Cluj - Napoca - Pista de decoalre - aterizare 3500 m"si investitia ocupa doua unitati administrativ teritoriale, Autorizatia de construire se emite de către preşedintele consiliului judeţean , cu avizul primarului, conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii republicata
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:x
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:- Directia Regionala in Constructii Nord-Vest
- acord proprietar imobil
Alte avize/acorduri:- H.C.L. nr. 386/2011 pentru P.U.Z.
Studii de specialitate:- documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
- expertiza tehnica
- plan reglementari P.U.Z. cu viza secretariat C.T.A.T.U. - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Kudor Maria / 07.04.2016
Kudor Maria / 07.04.2016
31.03.2016
26.04.2017