judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Rasaritului, nr. f. nr.
plan de situatie
162512
11.04.2016
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Teren situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca situat partial in interiorul si partial în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Teren în proprietate publica.

SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII

- Strada Rasaritului este grevata de servitute de utilitate publica conform Anexa 6, din regulamentul de urbanism si este situata in interiorul zonei de siguranta a cailor ferate.
Se va obtine cu prioritate aviz Compania Nationala de Cai Ferate C.F.R.-S.A. si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală: artera de circulatie str. Rasaritului
Destinaţia zonei: domeniu public
3. REGIM TEHNIC
Zonă cu dotări tehnico : edilitare.
Lucrările de modernizare vor începe numai după obţinerea autorizaţiei de spargere.
După terminarea lucrărilor se va reface terenul la starea iniţială.
Proiect întocmit, verificat şi avizat conform legislaţiei în vigoare.
4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :

Conform Regulamentului Urbanism General, Partea I – Dispozitii Generale Art. 25 aliniatele;
1) Autorizarea executării altor construcţii pe terenuri care au fost rezervate în planuri de amenajare a teritoriului sau în Planul Urbanistic General pentru realizarea de lucrări de utilitate publică, este interzisă. Prin lucrări de utilitate publică se înţeleg acele lucrări care sunt definite astfel prin art. 6 din legea 33/1994. (3) Drumurile şi căile de acces care sunt prevăzute astfel în documentaţiile de urbanism vor fi deschise circulaţiei şi accesului publicului indiferent de regimul de proprietate asupra terenului, acestea fiind afectate de o servitute publică.
(4) Suprafeţele de teren grevate prin documentaţiile urbanistice aprobate de o servitute de utilitate publică vor fi transferate în proprietate publică înainte de emiterea Autorizaţiei de Construire.

NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 -republicată, pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, Legea nr.350/2001 modificata precum şi toate legile, normativele si hotararile Consiliului local, care reglementeaza amenajarea teritoriului si construirea in zona.
2.D.T.A.C. se va întocmi, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3.D.T.A.C. se va prezenta in 2 ex cu semnaturi , stampile si tabelul cu indicatori , in original
4. Avizele si acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta in original si in copie.
5. Executarea lucrarilor, vor incepe numai dupa obtinerea autorizatiei de spargere iar dupa terminarea lucrarilor, terenul se va aduce la starea initiala (refacere pavaje trotuare, zone verzi si sistem rutier strazi afectate).
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
      x
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    - Aviz Compania Nationala de Cai Ferate C.F.R.-S.A. si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

    Alte avize/acorduri:
    - Aviz CFO INTEGRATOR SRL
    - Aviz tehnic si solutie de acces emise de E.ON Gaz.
    - Cererea pentru AC semnata de catre proprietarul imobilelor
    - documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
    - Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane, retele edilitare si transport local; Serviciul Administrare cai publice;
    - Primarie - Directia Patrimoniul Municipiului si Evidenta Proprietatii afectate pentru terenurile afectate care apartin domeniului public
    - Reglementarea juridica si acordul notarial al proprietarilor terenurilor afectate - in cazul in care terenurile afectate apartin domeniului privat se vor prezenta extrase CF in original si actualizate pentru toate terenurile afectate de lucrari
    - Se va prezenta plan de situatie cu suprapunerea traseului pe plan de carte funciara cu identificarea tuturor numerelor topo afectate de lucrare

    Studii de specialitate:
    - expertiza tehnica si acordul proiectantului initial prentru refacerea drumului si proiecte tehnice verificate de verificatori autorizati M.L.P.T.L.
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Claudia Loloş
Claudia Loloş
20.04.2016
28.04.2017
8,00 lei
11106197
11.04.2016