INFORMARE
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str -, nr. -
257049 (nr. C.F. vechi: 168171)
-
257049 (nr. cad. vechi: 8543/2/8), identificat prin plan de încadrare în zonă și plan de situație
786982
28.10.2024
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat in extravilanul municipiului Cluj-Napoca. Imobil în coproprietate privată.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii:– zonă cu risc mare / foarte mare de alunecări de teren (expertiza geotehnică pe un teritoriu determinat de expert)
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii:– zonă cu risc mare / foarte mare de alunecări de teren (expertiza geotehnică pe un teritoriu determinat de expert)
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren (livadă)
Destinația: TDA_L, Terenuri cu destinaţie agricolă - livezi - situate în extravilan
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– nu este cazul TDA_L
SECTIUNEA 1. CARACTERUL ZONEI
.
Terenuri cu destinatie agricola - livezi - situate pe teritoriul administrativ al municipiului, în
extravilan.
Având în vedere principiile dezvoltarii durabile, nevoia conservarii calitatii mediului, a stabilizarii terenului, este obligatorie conservarea si protejarea livezilor aflate în imediata apropiere a orasului.
Criterii economice si ecologice impun pastrarea terenurilor de productie pomicola în proximitatea orasului, capabile sa aprovizioneze, din resurse locale si pe trasee scurte pietele locale de produse agricole.
A. CONDITIONARI PRIMARE
Este interzisa introducerea în intravilan si urbanizarea acestei categorii de terenuri. Aceasta reglementare are caracter definitiv si nu poate fi schimbata prin P.U.Z.
Orice constructii si amenajari admisibile în zona (constructii si amenajari pomicole, constructii anexe pentru exploatatii pomicole) se vor amplasa si realiza pe baza unor P.U.Z. sau P.U.D., dupa caz.
C. REGLEMENTARI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Nu e cazul.
SECTIUNEA 2. UTILIZARE FUNCTIONALA
.
Se va aplica lista utilizarilor / activitatilor corespunzatoare fiecarei categorii de functiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
1. UTILIZARI ADMISE
Exploatatii pomicole – livezi.
Retele magistrale, cai de comunicatie, amenajari pentru îmbunatatiri funciare, retele de telecomunicatii, alte lucrari de infrastructura.
2. UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI
Pepiniere pomicole, cu conditia ca ternurile pe care acestea se înfiinteaza sa nu fie ocupate cu livezi productive
Constructii anexe si amenajari pentru exploatatii pomicole, cu urmatoarele conditii.
(a) sa adaposteasca activitati dedicate nemijlocit si exclusiv exploatatiei pomicole;
(b) suprafata minima a exploatatiei va fi de 2 ha;
(c) parcela va avea acces dintr-un drum public sau de exploatare (direct sau prin servitute);
(d) folosinta agricola va fi înscrisa în actele de proprietate - livada, pomet;
(e) terenul va fi înscris în registrul agricol;
(f) exploatatia pomicola va fi înregistrata juridic;
(g) în cadrul exploatatiei va fi delimitata o zona de anexe / gospodarire în care pot fi
amplasate constructiile si amenajarile, restul terenului conservându-si destinatia de livada. Aceasta
zona va reprezenta maximum 5% din suprafata totala a exploatatiei pomicole;
3. UTILIZARI INTERZISE
Orice utilizari, altele decât cele admise la punctul 1 si punctul 2.
Destinația: TDA_L, Terenuri cu destinaţie agricolă - livezi - situate în extravilan
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– nu este cazul TDA_L
SECTIUNEA 1. CARACTERUL ZONEI
.
Terenuri cu destinatie agricola - livezi - situate pe teritoriul administrativ al municipiului, în
extravilan.
Având în vedere principiile dezvoltarii durabile, nevoia conservarii calitatii mediului, a stabilizarii terenului, este obligatorie conservarea si protejarea livezilor aflate în imediata apropiere a orasului.
Criterii economice si ecologice impun pastrarea terenurilor de productie pomicola în proximitatea orasului, capabile sa aprovizioneze, din resurse locale si pe trasee scurte pietele locale de produse agricole.
A. CONDITIONARI PRIMARE
Este interzisa introducerea în intravilan si urbanizarea acestei categorii de terenuri. Aceasta reglementare are caracter definitiv si nu poate fi schimbata prin P.U.Z.
Orice constructii si amenajari admisibile în zona (constructii si amenajari pomicole, constructii anexe pentru exploatatii pomicole) se vor amplasa si realiza pe baza unor P.U.Z. sau P.U.D., dupa caz.
C. REGLEMENTARI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Nu e cazul.
SECTIUNEA 2. UTILIZARE FUNCTIONALA
.
Se va aplica lista utilizarilor / activitatilor corespunzatoare fiecarei categorii de functiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
1. UTILIZARI ADMISE
Exploatatii pomicole – livezi.
Retele magistrale, cai de comunicatie, amenajari pentru îmbunatatiri funciare, retele de telecomunicatii, alte lucrari de infrastructura.
2. UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI
Pepiniere pomicole, cu conditia ca ternurile pe care acestea se înfiinteaza sa nu fie ocupate cu livezi productive
Constructii anexe si amenajari pentru exploatatii pomicole, cu urmatoarele conditii.
(a) sa adaposteasca activitati dedicate nemijlocit si exclusiv exploatatiei pomicole;
(b) suprafata minima a exploatatiei va fi de 2 ha;
(c) parcela va avea acces dintr-un drum public sau de exploatare (direct sau prin servitute);
(d) folosinta agricola va fi înscrisa în actele de proprietate - livada, pomet;
(e) terenul va fi înscris în registrul agricol;
(f) exploatatia pomicola va fi înregistrata juridic;
(g) în cadrul exploatatiei va fi delimitata o zona de anexe / gospodarire în care pot fi
amplasate constructiile si amenajarile, restul terenului conservându-si destinatia de livada. Aceasta
zona va reprezenta maximum 5% din suprafata totala a exploatatiei pomicole;
3. UTILIZARI INTERZISE
Orice utilizari, altele decât cele admise la punctul 1 si punctul 2.
3. REGIM TEHNIC
S=900 mp TDA_L
SECTIUNEA 3. CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CLADIRILOR
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFETE, FORME, DIMENSIUNI
Pentru construirea de anexe si amenajari, parcela delimitata în acest scop în interiorul
exploatatiei pomicole va reprezenta maximum 5% din suprafata acesteia.
5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Constructiile de orice tip se vor retrage fata de aliniament cu minimum 6 m.
6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Constructiile de orice tip se vor retrage fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei cu
minimum 6 m.
7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
Amplasarea cladirilor unele fata de altele în cadrul aceleiasi parcele se va face, functie de caracteristicile si destinatia acestora, cu respectarea distantelor impuse de normele PSI si sanitare.
8. CIRCULATII SI ACCESEA
Se vor utiliza de regula drumurile publice si de exploatare existente. Noi drumuri de
exploatare pot fi realizate pe baza unor studii teritoriale de organizare functionala materializate în
P.U.Z.
Se va asigura accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului si autorizatiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
9. STATIONAREA AUTOVEHICULELOR
Stationarea autovehiculelor se va asigura numai în interiorul proprietatilor / parcelelor.
10. ÎNALTIMEA MAXIMA ADMISA A CLADIRILOR
Pentru anexe ale exploatatiei pomicole regimul maxim de înaltime va fi (S/D)+P.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca aspectul lor exterior nu contravine functiunii acestora, caracterului zonei asa cum a fost el descris în preambul si peisajului urban.
Autorizarea executarii constructiilor care, prin conformare, volumetrie si aspect exterior, intra în contradictie cu aspectul general al zonei si depreciaza valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisa.
Arhitectura cladirilor va exprima caracterul programului si se va subordona nevoii de incadrarea in peisaj.
12. CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA SI EVACUAREA DESEURILOR
Realizarea echiparii edilitare necesare pentru asigurarea functionarii în conformitate cu
normele în vigoare privind igiena si protectia mediului a exploatatiilor pomicole este obligatorie.
Este interzisa deversarea apelor uzate si pluviale în pâraie. Acestea vor fi gestionate în
interiorul exploatatiilor pomicole. Deseurile de orice natura vor fi gestionate / evacuate în
conformitate cu normele în vigoare.
13. SPATII LIBERE SI SPATII PLANTATE
Se conserva, ca regula generala, actuala structura a folosintei terenurilor - livada.
Eliminarea / taierea pomilor fructiferi este interzisa, cu exceptia situatiilor în care apare ca
necesara înnoirea totala sau partiala a fondului pomicol. In acest caz taierea pomilor fructiferi
existenti se va efectua numai în coordonare cu plantarea puietilor.
14. ÎMPREJMUIRI
În cazul în care sunt necesare împrejmuiri, acestea vor fi de tip transparent si adaptate rolului functional.
SECTIUNEA 4. POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Livezi, pepiniere:
POT max = 0% Pentru constructii anexe ale exploatatiilor pomicole:
POT max = 10% - se raporteaza la suprafata zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafata totala a exploatatiei agricole)
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Livezi, pepiniere:
CUT max = 0
Pentru constructii anexe ale exploatatiilor pomicole:
CUT max = 0,2 - se raporteaza la suprafata zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafata totala a exploatatiei agricole)
SECTIUNEA 3. CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CLADIRILOR
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFETE, FORME, DIMENSIUNI
Pentru construirea de anexe si amenajari, parcela delimitata în acest scop în interiorul
exploatatiei pomicole va reprezenta maximum 5% din suprafata acesteia.
5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Constructiile de orice tip se vor retrage fata de aliniament cu minimum 6 m.
6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Constructiile de orice tip se vor retrage fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei cu
minimum 6 m.
7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
Amplasarea cladirilor unele fata de altele în cadrul aceleiasi parcele se va face, functie de caracteristicile si destinatia acestora, cu respectarea distantelor impuse de normele PSI si sanitare.
8. CIRCULATII SI ACCESEA
Se vor utiliza de regula drumurile publice si de exploatare existente. Noi drumuri de
exploatare pot fi realizate pe baza unor studii teritoriale de organizare functionala materializate în
P.U.Z.
Se va asigura accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului si autorizatiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
9. STATIONAREA AUTOVEHICULELOR
Stationarea autovehiculelor se va asigura numai în interiorul proprietatilor / parcelelor.
10. ÎNALTIMEA MAXIMA ADMISA A CLADIRILOR
Pentru anexe ale exploatatiei pomicole regimul maxim de înaltime va fi (S/D)+P.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca aspectul lor exterior nu contravine functiunii acestora, caracterului zonei asa cum a fost el descris în preambul si peisajului urban.
Autorizarea executarii constructiilor care, prin conformare, volumetrie si aspect exterior, intra în contradictie cu aspectul general al zonei si depreciaza valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisa.
Arhitectura cladirilor va exprima caracterul programului si se va subordona nevoii de incadrarea in peisaj.
12. CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA SI EVACUAREA DESEURILOR
Realizarea echiparii edilitare necesare pentru asigurarea functionarii în conformitate cu
normele în vigoare privind igiena si protectia mediului a exploatatiilor pomicole este obligatorie.
Este interzisa deversarea apelor uzate si pluviale în pâraie. Acestea vor fi gestionate în
interiorul exploatatiilor pomicole. Deseurile de orice natura vor fi gestionate / evacuate în
conformitate cu normele în vigoare.
13. SPATII LIBERE SI SPATII PLANTATE
Se conserva, ca regula generala, actuala structura a folosintei terenurilor - livada.
Eliminarea / taierea pomilor fructiferi este interzisa, cu exceptia situatiilor în care apare ca
necesara înnoirea totala sau partiala a fondului pomicol. In acest caz taierea pomilor fructiferi
existenti se va efectua numai în coordonare cu plantarea puietilor.
14. ÎMPREJMUIRI
În cazul în care sunt necesare împrejmuiri, acestea vor fi de tip transparent si adaptate rolului functional.
SECTIUNEA 4. POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
Livezi, pepiniere:
POT max = 0% Pentru constructii anexe ale exploatatiilor pomicole:
POT max = 10% - se raporteaza la suprafata zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafata totala a exploatatiei agricole)
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
Livezi, pepiniere:
CUT max = 0
Pentru constructii anexe ale exploatatiilor pomicole:
CUT max = 0,2 - se raporteaza la suprafata zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafata totala a exploatatiei agricole)
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Varga Maria
Varga Maria
04.11.2024
17.00 lei
8504866
28.10.2024