ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA LUCRĂRILOR DE EXTINDERE, MODERNIZARE ȘI SUPRAETAJARE SEDIU CONSILIUL JUDEȚEAN CLUJ, AMENAJĂRI EXTERIOARE
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Calea Dorobantilor, nr. 106
350197
-
350197,350197-C1
865918
20.11.2024
, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, P.U.Z. Dezvoltare urbană, Calea Dorobanţilor nr. 104-106, aprobat prin HCL 122 din 24/03/2021
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice
Imobilul - teren în coproprietate municipiul Cluj-Napoca și Judetul Cluj , iar imobilul - construcție în proprietatea Judetului Cluj- Consiliul Judetean Cluj , domeniul public.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii:zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
Imobilul - teren în coproprietate municipiul Cluj-Napoca și Judetul Cluj , iar imobilul - construcție în proprietatea Judetului Cluj- Consiliul Judetean Cluj , domeniul public.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii:zonă arheologică protejată
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren categoria de folosinta curti-constructii , Corp C1- regim de inaltime S+P+6E - sediu Consiliu Judetean Cluj
Destinația: S_Is, SUBZONA DE INSTITUTII SI SERVICII PUBLICE SI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE IN CLADIRI DEDICATE SITUATE IN AFARA ZONEI CENTRALE, conform PUZ „Dezvoltare urbană, Calea Dorobanților, nr. 104-106” aprobat cu HCL nr. 122/24.03.2021,
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
UTR= S_Is*, conform PUZ „Dezvoltare urbană, Calea Dorobanțiolor, nr. 104-106” aprobat cu HCL nr.122/24.03.2021
III. ZONIFICARE FUNCŢIONALĂ
Zona care face obiectul Regulamentului Local de Urbanism este situată în intravilanul Municipiului Cluj-Napoca şi face parte din teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca, proprietar Judetul Cluj si Municipiul Cluj-Napoca. La nivelul terenului studiat în suprafaţă de 10,104mp, s-au pastrat următoarele zone funcţionale:- Zonă de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în ansambluri independente pentru
parcela cu CF nr. 290366 cu suprafata de 2783 mp și Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate situate în afara zonei centrale pentru parcelele cu CF 277398, CF 331698 si CF 323167 cu o suprafața totala de 7,321 mp. Aceste suprafețe corelându-se cu cele reglementate prin PUG Cluj-Napoca.
IV. PREVEDERI LA NIVELUL ZONEI FUNCTIONALE
4.1.- Generalitati
Functiunea dominanta a zonei funcționale:
Zonă a ansamblurilor independente, dedicate instituţiilor şi serviciilor publice şi de interes public. Prin instituţie se înţelege un organ sau organizaţie (publică sau privată) care desfăşoară activităţi cu caracter social, cultural, administrativ etc, cu caracter necomercial/nonprofit.
4.2.- Utilizari admise
Instituţii şi servicii publice sau de interes public – funcţiuni administrative, funcţiuni de cultură, funcţiuni de învăţămînt şi cercetare, funcţiuni de sănătate şi asistenţă socială, funcţiuni de cult.
Se conservă actualele utilizări, ce pot fi dezvoltate, reorganizate sau modernizate, în conformitate cu necesităţile actuale.
4.3.- Utilizari permise cu condiționări
Locuinţe de serviciu permanente sau temporare, în condiţiile stabilite de Legea 114/1996, cu condiţia ca acestea să fie destinate exclusiv angajaţilor, acordate în condiţiile contractului de muncă, potrivit prevederilor legale.
Clădiri de cazare - (semi)hoteliere, de apartamente, cămine, internate - ale instituţiilor de învăţământ /cercetare cu condiţia ca proprietatea şi administrarea să aparţină acestora.
Pot fi luate în considerare conversii funcţionale, cu condiţia ca noile folosinţe să facă parte de asemenea din categoria instituţiilor şi serviciilor publice sau de interes public şi să fie compatibile cu clădirile existente.
Garaje / parcaje pentru personal şi vizitatori amplasate subteran sau suprateran, în părţi / corpuri de clădiri, cu următoarele condiţii:
(a) să nu ocupe frontul spre spaţiul public (să fie retrase spre interiorul parcelei cu minimum 8 m, sau să fie amplasate în interiorul parcelei, în spatele unui tract dedicat funcţiunii de bază);
(b) accesul autovehiculelor să se realizeze din străzi cu circulaţie redusă şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul.
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau în afara spaţiului public.
4.4.- Utilizari interzise
Conversia funcţională a ansamblurilor / imobilelor pentru orice altă utilizare, înafara celor din categoria instituţiilor publice sau de interes public.
Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spaţiul public.
Construcții provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţadele imobilelor.
Reparaţia capitală, restructurarea, amplificarea (mansardarea, etajarea, extinderea în plan) în orice scop a clădirilor provizorii sau parazitare.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente. calcane, acoperişuri, terase sau pe împrejmuiri.
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 4.2 şi punctul 4.3.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Destinația: S_Is, SUBZONA DE INSTITUTII SI SERVICII PUBLICE SI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE IN CLADIRI DEDICATE SITUATE IN AFARA ZONEI CENTRALE, conform PUZ „Dezvoltare urbană, Calea Dorobanților, nr. 104-106” aprobat cu HCL nr. 122/24.03.2021,
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
UTR= S_Is*, conform PUZ „Dezvoltare urbană, Calea Dorobanțiolor, nr. 104-106” aprobat cu HCL nr.122/24.03.2021
III. ZONIFICARE FUNCŢIONALĂ
Zona care face obiectul Regulamentului Local de Urbanism este situată în intravilanul Municipiului Cluj-Napoca şi face parte din teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca, proprietar Judetul Cluj si Municipiul Cluj-Napoca. La nivelul terenului studiat în suprafaţă de 10,104mp, s-au pastrat următoarele zone funcţionale:- Zonă de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în ansambluri independente pentru
parcela cu CF nr. 290366 cu suprafata de 2783 mp și Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate situate în afara zonei centrale pentru parcelele cu CF 277398, CF 331698 si CF 323167 cu o suprafața totala de 7,321 mp. Aceste suprafețe corelându-se cu cele reglementate prin PUG Cluj-Napoca.
IV. PREVEDERI LA NIVELUL ZONEI FUNCTIONALE
4.1.- Generalitati
Functiunea dominanta a zonei funcționale:
Zonă a ansamblurilor independente, dedicate instituţiilor şi serviciilor publice şi de interes public. Prin instituţie se înţelege un organ sau organizaţie (publică sau privată) care desfăşoară activităţi cu caracter social, cultural, administrativ etc, cu caracter necomercial/nonprofit.
4.2.- Utilizari admise
Instituţii şi servicii publice sau de interes public – funcţiuni administrative, funcţiuni de cultură, funcţiuni de învăţămînt şi cercetare, funcţiuni de sănătate şi asistenţă socială, funcţiuni de cult.
Se conservă actualele utilizări, ce pot fi dezvoltate, reorganizate sau modernizate, în conformitate cu necesităţile actuale.
4.3.- Utilizari permise cu condiționări
Locuinţe de serviciu permanente sau temporare, în condiţiile stabilite de Legea 114/1996, cu condiţia ca acestea să fie destinate exclusiv angajaţilor, acordate în condiţiile contractului de muncă, potrivit prevederilor legale.
Clădiri de cazare - (semi)hoteliere, de apartamente, cămine, internate - ale instituţiilor de învăţământ /cercetare cu condiţia ca proprietatea şi administrarea să aparţină acestora.
Pot fi luate în considerare conversii funcţionale, cu condiţia ca noile folosinţe să facă parte de asemenea din categoria instituţiilor şi serviciilor publice sau de interes public şi să fie compatibile cu clădirile existente.
Garaje / parcaje pentru personal şi vizitatori amplasate subteran sau suprateran, în părţi / corpuri de clădiri, cu următoarele condiţii:
(a) să nu ocupe frontul spre spaţiul public (să fie retrase spre interiorul parcelei cu minimum 8 m, sau să fie amplasate în interiorul parcelei, în spatele unui tract dedicat funcţiunii de bază);
(b) accesul autovehiculelor să se realizeze din străzi cu circulaţie redusă şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul.
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau în afara spaţiului public.
4.4.- Utilizari interzise
Conversia funcţională a ansamblurilor / imobilelor pentru orice altă utilizare, înafara celor din categoria instituţiilor publice sau de interes public.
Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor.
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spaţiul public.
Construcții provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţadele imobilelor.
Reparaţia capitală, restructurarea, amplificarea (mansardarea, etajarea, extinderea în plan) în orice scop a clădirilor provizorii sau parazitare.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente. calcane, acoperişuri, terase sau pe împrejmuiri.
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 4.2 şi punctul 4.3.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
3. REGIM TEHNIC
S=5526 mp , corp C1 - regim de inaltime S+P+6E , suprafata construita la sol = 713mp , Scd=3552mp
UTR= S_Is*, SUBZONA DE INSTITUȚII ȘI SERVICII PUBLICE ȘI DE INTERES PUBLIC, CONSTITUITE ÎN CLĂDIRI DEDICATE
SITUATE ÎN AFARA ZONEI CENTRALE conform PUZ „Dezvoltare urbană, Calea Dorobanțiolor, nr. 104-106” aprobat cu HCL nr. 122/24.03.2021
II. REGULI DE BAZĂ PRIVIND MODUL DE OCUPARE A TERENURILOR
2.2. REGULI CU PRIVIRE LA SIGURANTA CONSTRUCTIILOR SI LA APARAREA INTERESULUI PUBLIC
2.2.1- Siguranţa în construcţii
Autorizarea construcţiilor de orice fel se va putea face numai în condiţiile respectării prevederilor legale privind siguranţa în construcţii intre care se amintesc următoarele considerente ca prioritare, fără ca enumerarea să fie limitativă:
- Legea nr. 50/1991 cu modificările ulterioare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii inclusiv Normele metodologice pentru aplicare în vigoare la data eliberării Autorizaţiei de Construire;
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii;
- H.G.R. nr. 264/1994 privind aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii;
- H.G.R. nr. 925/1995 privind Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi construcţiilor, inclusive instrucţiunile de aplicare aprobate prin ord. M.L.P.A.T. nr. 77/N/1996.
- Proiectele care însoțesc cererea pentru autorizarea unor lucrări de construcţii vor cuprinde toate elementele necesare în care să fie specificate măsurile luate pentru asigurarea respectării legislației în vigoare.
2.2.2- Expunerea la riscuri naturale
Autorizarea executării construcțiilor sau a amenajarilor în zonele expuse la riscuri naturale, cu excepția acelora care au drept scop limitarea efectelor acestora, este interzisă.
2.2.3- Expunerea la riscuri tehnologice
Autorizarea executării construcţiilor în zonele de servitute şi de protecţie ale sistemelor de alimentare cu energie electrică, conductelor de gaze, apă, canalizare, căilor de comunicaţie şi a altor asemenea lucrări de infrastructură este interzisă.
2.2.4- Asigurarea echipării edilitare
Autorizarea execuţiei construcţiilor se va face doar în cazul existenţei posibilităţii de racordare la reţelele de apă,canalizare şi energie electrică, în sistem local, colectiv sau centralizat.
Terenul studiat este deservit de rețele apă, canalizare, gaz, telecomunicații şi energie electrică.
2.2.5- Asigurarea compatibilităţii funcţiunilor
Autorizarea executării construcţiilor se face cu condiţia asigurării compatibilităţii dintre destinaţia construcţiei şi funcţiunea dominantă a zonei.
2.3.1- Amplasarea clădirilor faţă de aliniament
Datorită contextului urban din zona și a soluției castigatoare a concursului “Noul Consiliu Județean Cluj” retragerea clădirii propuse fata de Calea Dorobanților va rămâne aceeași cu cea existentă conform planșei de Reglementări Urbanistice.
2.3.2- Amplasarea clădirilor faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelelor
Conformarea clădirilor pe parcelă este determinată de contextul generat de cadrul construit adiacent și a soluției castigatoare a concursului “Noul Consiliu Județean Cluj”. Extinderea Clădirii propuse se va realiza în conformitate cu limitele prevăzute în planşa - Reglementări Urbanistice
2.4. REGULI CU PRIVIRE LA ASIGURAREA ACCESELOR OBLIGATORII
Circulațiile și accesele: accesele auto se realizează din Calea Dorobanților, accese pietonale din Calea Dorobanților, din str. Episcop Nicolae Ivan și din incinta Bisericii Ortodoxe Sf. Toma.
2.4.1- Accese carosabile
Accesul carosabil pentru clădirea propusă se va păstra cel existent de pe parcela identificata cu CF nr. 277398.
Acesta este un acces carosabil în subteranul clădirii care va deservi parțial ca și parcaj subteran. De asemenea se va desființa accesul carosabil de pe parcela cu nr. 331698 și implicit accesul din exterior la subsolul Bibliotecii Județene Octavian Goga, acesta din urma reconectandu-se cu subteranul nou propus.
A se vedea plansele Reglementări Urbanistice și Plan Subsol propus.
2.4.2 - Accese pietonale
Accesul pietonal principal în clădirea propusă se va realiza de pe partea sud-vestica a acesteia, din piateta pietonala propusă între clădirea nouă propusă și clădirea Bibliotecii. A se vedea plansele Reglementări
Urbanistice. Pentru clădirea nouă se vor propune si accese pietonale secundare pentru mentenanta sau accese angajat, conform aceeași planse.
Singura intervenție pe parcela cu CF nr. 290366, cea în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, si care are amenajat deja un spațiu sportiv si o pista de biciclete, este crearea unui acces pietonal care face legatura dintre aceea zona de recreere (si accesul acesteia la cartierul rezidential din apropiere) si zona de piateta publica a noi amenajari exterioare a Clădirii Consiliului Județean, si a amenajarii de strictă necesitate a taluzului.
2.5 REGULI CU PRIVIRE LA ECHIPAREA EDILITARĂ
2.5.1 - Racordarea la reţele tehnico-edilitare existente
Zona e echipată edilitar complet.
Clădirile studiate sunt racorda la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Se va asigura captarea şi evacuarea apelor meteorice din spaţiile rezervate pietonilor, din spaţiile mineralizate şi din spaţiile
plantate cu gazon.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Imobilul nou propus va dispune de un spaţiu interior parcelei destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
2.6 REGULI CU PRIVIRE LA FORMA ŞI DIMENSIUNILE TERENURILOR PENTRU CONSTRUCŢII
2.6.1- Parcelarea
Pentru extinderea si supraetajarea Sediului Consiliului Judetean Cluj, în conformitate cu propunerea castigatoare a concursului de soluții, si de necesitățile Instituției beneficiare, se propune comasarea parcelelor cu CF 277398, CF 331698, si CF 323167, care va forma o parcelă de 7321 de mp. Aceasta comasare este necesara pentru realizarea parcajului subteran necesar noii investiții. De aceasta comasare beneficiază și clădirea Bibliotecii Județene Octavian Goga, aceasta putând fi reglementată din punct de vedere al indicilor urbanistici, aducîndu-i astfel într-ozonă acceptată de regulile urbanistice locale în vigoare.
Parcela cu CF nr. 290366, în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, va ramane neschimbata, (si ca și UTR) singurele intervenții pe aceasta fiind cele menționate la punctul 2.4.2.
2.6.2. - Înălțimea construcţiilor
Clădirea Bibliotecii Județene Octavian Goga are regim de înălțime de S+P+7 și o înălțime de aprox. 32,15 m.
Regimul de inaltime propus pentru Noul Sediu al Consiliului Judetean Cluj va avea un regim de inaltime de S+P+6 și o înaltime maxima de 31m.
În concluzie regimul de înălțime al construcțiilor va fi maxim S+P+7E și o înălțime 32.50 m.
2.6.3 - Aspectul exterior al construcţiilor
Aspectul clădirilor va fi subordonat cerinţelor specifice funcţiunii , si respectand soluția castigatoare a concursului “Noul Consiliu Judetean Cluj” Mobilierul urban, reclamele, signalistica se vor executa din materiale adecvate folosinţei propuse şi in concordanţă stilistică cu caracterul arhitectural al zonei in care se amplasează. poziţia şi dimensiunile lor nu vor stanjeni traficul auto sau pietonal.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la regulamentul local de urbanism in vigoare aferent PUG municipiul Cluj-Napoca
2.6.4 - Procentul de ocupare a terenului şi coeficientul de utilizare al terenului
P.O.T. maxim va fi cel reglementat prin RGU sau norme specifice pentru programul arhitectural respectiv, fără a depăşi pentru ansambluri sau pentru parcelele comune:
P.O.T. maxim = 60%
C.U.T. maxim va fi cel reglementat prin norme specifice pentru programul arhitectural respectiv, fără a depăşi pentru ansambluri sau parcelele comune:
C.U.T. maxim = 2.2
2.7 REGULI CU PRIVIRE LA AMPLASAREA DE PARCAJE, SPAŢII VERZI ŞI ÎMPREJMUIRI
2.7.1 - Parcaje
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la Regulamentul local de urbanism în vigoare aferent PUG municipiul Cluj-Napoca.
Parcajul propus va fi unul subteran prin extinderea subsolului existent al clădirii propusa pentru extindere, organizat conform plansei Plan Subsol Propus.
Intrările şi ieşirile la parcaje şi garaje vor fi astfel dispuse încât să asigure o circulaţie fluentă şi să nu prezinte pericol pentru traficul cu care se intersectează.
2.7.2 - Spaţii verzi
Pe ansamblul parcelei studiate, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 35% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de
orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere, pentru care se vor utiliza materiale tradiţionale (în general daleje de piatră de tip permeabil).
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor
2.7.3 - Împrejmuiri
Nu se dorește împrejmuirea terenului, pentru o buna prezenta în spațiul public. Se vor folosi ziduri de înălțimi mici pentru o delimitare vizuala intre Cladirea Consiliului Județean si cea a Bibliotecii Judetene. Soluția se va corela cu soluția și conceptul castigator al concursului “Noul Consiliu Judetean Cluj”
UTR= S_Is*, SUBZONA DE INSTITUȚII ȘI SERVICII PUBLICE ȘI DE INTERES PUBLIC, CONSTITUITE ÎN CLĂDIRI DEDICATE
SITUATE ÎN AFARA ZONEI CENTRALE conform PUZ „Dezvoltare urbană, Calea Dorobanțiolor, nr. 104-106” aprobat cu HCL nr. 122/24.03.2021
II. REGULI DE BAZĂ PRIVIND MODUL DE OCUPARE A TERENURILOR
2.2. REGULI CU PRIVIRE LA SIGURANTA CONSTRUCTIILOR SI LA APARAREA INTERESULUI PUBLIC
2.2.1- Siguranţa în construcţii
Autorizarea construcţiilor de orice fel se va putea face numai în condiţiile respectării prevederilor legale privind siguranţa în construcţii intre care se amintesc următoarele considerente ca prioritare, fără ca enumerarea să fie limitativă:
- Legea nr. 50/1991 cu modificările ulterioare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii inclusiv Normele metodologice pentru aplicare în vigoare la data eliberării Autorizaţiei de Construire;
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii;
- H.G.R. nr. 264/1994 privind aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii;
- H.G.R. nr. 925/1995 privind Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi construcţiilor, inclusive instrucţiunile de aplicare aprobate prin ord. M.L.P.A.T. nr. 77/N/1996.
- Proiectele care însoțesc cererea pentru autorizarea unor lucrări de construcţii vor cuprinde toate elementele necesare în care să fie specificate măsurile luate pentru asigurarea respectării legislației în vigoare.
2.2.2- Expunerea la riscuri naturale
Autorizarea executării construcțiilor sau a amenajarilor în zonele expuse la riscuri naturale, cu excepția acelora care au drept scop limitarea efectelor acestora, este interzisă.
2.2.3- Expunerea la riscuri tehnologice
Autorizarea executării construcţiilor în zonele de servitute şi de protecţie ale sistemelor de alimentare cu energie electrică, conductelor de gaze, apă, canalizare, căilor de comunicaţie şi a altor asemenea lucrări de infrastructură este interzisă.
2.2.4- Asigurarea echipării edilitare
Autorizarea execuţiei construcţiilor se va face doar în cazul existenţei posibilităţii de racordare la reţelele de apă,canalizare şi energie electrică, în sistem local, colectiv sau centralizat.
Terenul studiat este deservit de rețele apă, canalizare, gaz, telecomunicații şi energie electrică.
2.2.5- Asigurarea compatibilităţii funcţiunilor
Autorizarea executării construcţiilor se face cu condiţia asigurării compatibilităţii dintre destinaţia construcţiei şi funcţiunea dominantă a zonei.
2.3.1- Amplasarea clădirilor faţă de aliniament
Datorită contextului urban din zona și a soluției castigatoare a concursului “Noul Consiliu Județean Cluj” retragerea clădirii propuse fata de Calea Dorobanților va rămâne aceeași cu cea existentă conform planșei de Reglementări Urbanistice.
2.3.2- Amplasarea clădirilor faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelelor
Conformarea clădirilor pe parcelă este determinată de contextul generat de cadrul construit adiacent și a soluției castigatoare a concursului “Noul Consiliu Județean Cluj”. Extinderea Clădirii propuse se va realiza în conformitate cu limitele prevăzute în planşa - Reglementări Urbanistice
2.4. REGULI CU PRIVIRE LA ASIGURAREA ACCESELOR OBLIGATORII
Circulațiile și accesele: accesele auto se realizează din Calea Dorobanților, accese pietonale din Calea Dorobanților, din str. Episcop Nicolae Ivan și din incinta Bisericii Ortodoxe Sf. Toma.
2.4.1- Accese carosabile
Accesul carosabil pentru clădirea propusă se va păstra cel existent de pe parcela identificata cu CF nr. 277398.
Acesta este un acces carosabil în subteranul clădirii care va deservi parțial ca și parcaj subteran. De asemenea se va desființa accesul carosabil de pe parcela cu nr. 331698 și implicit accesul din exterior la subsolul Bibliotecii Județene Octavian Goga, acesta din urma reconectandu-se cu subteranul nou propus.
A se vedea plansele Reglementări Urbanistice și Plan Subsol propus.
2.4.2 - Accese pietonale
Accesul pietonal principal în clădirea propusă se va realiza de pe partea sud-vestica a acesteia, din piateta pietonala propusă între clădirea nouă propusă și clădirea Bibliotecii. A se vedea plansele Reglementări
Urbanistice. Pentru clădirea nouă se vor propune si accese pietonale secundare pentru mentenanta sau accese angajat, conform aceeași planse.
Singura intervenție pe parcela cu CF nr. 290366, cea în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, si care are amenajat deja un spațiu sportiv si o pista de biciclete, este crearea unui acces pietonal care face legatura dintre aceea zona de recreere (si accesul acesteia la cartierul rezidential din apropiere) si zona de piateta publica a noi amenajari exterioare a Clădirii Consiliului Județean, si a amenajarii de strictă necesitate a taluzului.
2.5 REGULI CU PRIVIRE LA ECHIPAREA EDILITARĂ
2.5.1 - Racordarea la reţele tehnico-edilitare existente
Zona e echipată edilitar complet.
Clădirile studiate sunt racorda la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Se va asigura captarea şi evacuarea apelor meteorice din spaţiile rezervate pietonilor, din spaţiile mineralizate şi din spaţiile
plantate cu gazon.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Imobilul nou propus va dispune de un spaţiu interior parcelei destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
2.6 REGULI CU PRIVIRE LA FORMA ŞI DIMENSIUNILE TERENURILOR PENTRU CONSTRUCŢII
2.6.1- Parcelarea
Pentru extinderea si supraetajarea Sediului Consiliului Judetean Cluj, în conformitate cu propunerea castigatoare a concursului de soluții, si de necesitățile Instituției beneficiare, se propune comasarea parcelelor cu CF 277398, CF 331698, si CF 323167, care va forma o parcelă de 7321 de mp. Aceasta comasare este necesara pentru realizarea parcajului subteran necesar noii investiții. De aceasta comasare beneficiază și clădirea Bibliotecii Județene Octavian Goga, aceasta putând fi reglementată din punct de vedere al indicilor urbanistici, aducîndu-i astfel într-ozonă acceptată de regulile urbanistice locale în vigoare.
Parcela cu CF nr. 290366, în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, va ramane neschimbata, (si ca și UTR) singurele intervenții pe aceasta fiind cele menționate la punctul 2.4.2.
2.6.2. - Înălțimea construcţiilor
Clădirea Bibliotecii Județene Octavian Goga are regim de înălțime de S+P+7 și o înălțime de aprox. 32,15 m.
Regimul de inaltime propus pentru Noul Sediu al Consiliului Judetean Cluj va avea un regim de inaltime de S+P+6 și o înaltime maxima de 31m.
În concluzie regimul de înălțime al construcțiilor va fi maxim S+P+7E și o înălțime 32.50 m.
2.6.3 - Aspectul exterior al construcţiilor
Aspectul clădirilor va fi subordonat cerinţelor specifice funcţiunii , si respectand soluția castigatoare a concursului “Noul Consiliu Judetean Cluj” Mobilierul urban, reclamele, signalistica se vor executa din materiale adecvate folosinţei propuse şi in concordanţă stilistică cu caracterul arhitectural al zonei in care se amplasează. poziţia şi dimensiunile lor nu vor stanjeni traficul auto sau pietonal.
Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la regulamentul local de urbanism in vigoare aferent PUG municipiul Cluj-Napoca
2.6.4 - Procentul de ocupare a terenului şi coeficientul de utilizare al terenului
P.O.T. maxim va fi cel reglementat prin RGU sau norme specifice pentru programul arhitectural respectiv, fără a depăşi pentru ansambluri sau pentru parcelele comune:
P.O.T. maxim = 60%
C.U.T. maxim va fi cel reglementat prin norme specifice pentru programul arhitectural respectiv, fără a depăşi pentru ansambluri sau parcelele comune:
C.U.T. maxim = 2.2
2.7 REGULI CU PRIVIRE LA AMPLASAREA DE PARCAJE, SPAŢII VERZI ŞI ÎMPREJMUIRI
2.7.1 - Parcaje
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 la Regulamentul local de urbanism în vigoare aferent PUG municipiul Cluj-Napoca.
Parcajul propus va fi unul subteran prin extinderea subsolului existent al clădirii propusa pentru extindere, organizat conform plansei Plan Subsol Propus.
Intrările şi ieşirile la parcaje şi garaje vor fi astfel dispuse încât să asigure o circulaţie fluentă şi să nu prezinte pericol pentru traficul cu care se intersectează.
2.7.2 - Spaţii verzi
Pe ansamblul parcelei studiate, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 35% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de
orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere, pentru care se vor utiliza materiale tradiţionale (în general daleje de piatră de tip permeabil).
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor
2.7.3 - Împrejmuiri
Nu se dorește împrejmuirea terenului, pentru o buna prezenta în spațiul public. Se vor folosi ziduri de înălțimi mici pentru o delimitare vizuala intre Cladirea Consiliului Județean si cea a Bibliotecii Judetene. Soluția se va corela cu soluția și conceptul castigator al concursului “Noul Consiliu Judetean Cluj”
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate:- plan reglementari P.U.Z. cu viza secretariat C.T.A.T.U.;- expertiză tehnică;-plan topografic vizat de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara in scopul solicitat si proces verbal de receptie;- studiu geotehnic verificat la cerința Af;- raport NZEB conform Metodologiei de calcul al performantei energetice a cladirilor, indicativ Mc 001-2022 aprobata cu Ordinul 16/2023; - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire;- pentru organizare santier;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru foraje geo;- pentru transport moloz - se va prezenta contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari si cantitatile reale deseuri rezultate intocmit de catre proiectant;
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Moldovan Roxana
Moldovan Roxana
29.11.2024
29.05.2026
0 lei
__________
__.__.____
30.11.2025
29.05.2026
După această dată, o nouă prelungire a valabilităţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
12.11.2025