construire locuinta unifamiliala, imprejmuire teren, amenajari exterioare,
racorduri si bransamente la utilitati -vezi pct.4 Regim de actualizare si Nota
racorduri si bransamente la utilitati -vezi pct.4 Regim de actualizare si Nota
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, BORHANCIULUI,, nr. fn
320619,
320619,
plan de incadrare in zona si plan de amplasament si delimitare a imobilului cu viza OCPI nr. 75336/25.04.2016 intocmit de topograf Secara Cristian.
208545
12.05.2016
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice în UTR = AL.
Imobil în coproprietate privata.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Imobilul se afla amplasat in zona cu risc mediu de alunecari de teren .
Imobilul este grevat de servitutea de utilitate publica – str. Borhanciului - profil tip III.B – 18 m conf. PUG 2014 Anexa6.
Imobil în coproprietate privata.
SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Imobilul se afla amplasat in zona cu risc mediu de alunecari de teren .
Imobilul este grevat de servitutea de utilitate publica – str. Borhanciului - profil tip III.B – 18 m conf. PUG 2014 Anexa6.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală: livada
Destinaţia zonei: Zonă a terenurilor agricole situate în intravilan - livezi
CARACTERUL ZONEI
Terenuri neurbanizate şi neurbanizabile cu destinaţie agricolă - livezi - introduse în intravilan prin documentaţii de urbanism anterioare.
Având în vedere principiile dezvoltării durabile, nevoia conservării calităţii mediului, a stabilizării terenului, este obligatorie conservarea şi protejarea livezilor aflate în imediata apropiere a teritoriilor destinate construirii.
Criterii economice şi ecologice impun păstrarea terenurilor de producţie pomicolă în proximitatea oraşului, capabile să aprovizioneze, din resurse locale şi pe trasee scurte pieţele locale de produse agricole.
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Este interzisă urbanizarea acestei categorii de terenuri. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin PUZ.
Orice construcţii şi amenajări admisibile în zonă (construcţii şi amenajări agricole, construcţii anexe pentru exploataţii agricole) se vor amplasa şi realiza pe baza unor PUZ sau PUD, după caz.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Exploataţii pomicole - livezi
Reţele magistrale, căi de comunicaţie, amenajări pentru îmbunătăţiri funciare, reţele de telecomunicaţii, alte lucrări de infrastructură
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Pepiniere pomicole, cu condiţia ca ternurile pe care acestea se înfiinţează să nu fie ocupate cu livezi productive.
Construcţii anexe şi amenajări pentru exploataţii pomicole, cu următoarele condiţii:
(a)să adăpostească activităţi dedicate nemijlocit şi exclusiv exploataţiei pomicole
(b)suprafaţa minimă a exploataţiei va fi de 2 ha
(c)parcela va avea acces dintr-un drum public sau de exploatare (direct sau prin servitute)
(d)folosinţa agricolă va fi înscrisă în actele de proprietate - livadă, pomet
(e)terenul va fi înscris în registrul agricol
(f)exploataţia pomicolă va fi înregistrată juridic
(g)în cadrul exploataţiei va fi delimitată o zonă de anexe / gospodărire în care pot fi amplasate construcţiile şi amenajările, restul terenului conservându-şi destinaţia de livadă. Această zonă va reprezenta maximum 5% din suprafaţa totală a exploataţiei pomicole.
Încadrat în zona de impozitare “D” conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
Destinaţia zonei: Zonă a terenurilor agricole situate în intravilan - livezi
CARACTERUL ZONEI
Terenuri neurbanizate şi neurbanizabile cu destinaţie agricolă - livezi - introduse în intravilan prin documentaţii de urbanism anterioare.
Având în vedere principiile dezvoltării durabile, nevoia conservării calităţii mediului, a stabilizării terenului, este obligatorie conservarea şi protejarea livezilor aflate în imediata apropiere a teritoriilor destinate construirii.
Criterii economice şi ecologice impun păstrarea terenurilor de producţie pomicolă în proximitatea oraşului, capabile să aprovizioneze, din resurse locale şi pe trasee scurte pieţele locale de produse agricole.
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Este interzisă urbanizarea acestei categorii de terenuri. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin PUZ.
Orice construcţii şi amenajări admisibile în zonă (construcţii şi amenajări agricole, construcţii anexe pentru exploataţii agricole) se vor amplasa şi realiza pe baza unor PUZ sau PUD, după caz.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
Se va aplica lista utilizărilor / activităţilor corespunzătoare fiecărei categorii de funcţiuni, conform Anexei 1 la prezentul Regulament.
Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
Exploataţii pomicole - livezi
Reţele magistrale, căi de comunicaţie, amenajări pentru îmbunătăţiri funciare, reţele de telecomunicaţii, alte lucrări de infrastructură
Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Pepiniere pomicole, cu condiţia ca ternurile pe care acestea se înfiinţează să nu fie ocupate cu livezi productive.
Construcţii anexe şi amenajări pentru exploataţii pomicole, cu următoarele condiţii:
(a)să adăpostească activităţi dedicate nemijlocit şi exclusiv exploataţiei pomicole
(b)suprafaţa minimă a exploataţiei va fi de 2 ha
(c)parcela va avea acces dintr-un drum public sau de exploatare (direct sau prin servitute)
(d)folosinţa agricolă va fi înscrisă în actele de proprietate - livadă, pomet
(e)terenul va fi înscris în registrul agricol
(f)exploataţia pomicolă va fi înregistrată juridic
(g)în cadrul exploataţiei va fi delimitată o zonă de anexe / gospodărire în care pot fi amplasate construcţiile şi amenajările, restul terenului conservându-şi destinaţia de livadă. Această zonă va reprezenta maximum 5% din suprafaţa totală a exploataţiei pomicole.
Încadrat în zona de impozitare “D” conform H.C.L. 715/2000, modificată cu H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR= AL S = 1129 mp
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Nu e cazul
Livezi, pepiniere:
POT max = 0%
Pentru construcţii anexe ale exploataţiilor pomicole
POT max = 10% - se raportează la suprafaţa zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafaţa totală a exploataţiei agricole)
Livezi, pepiniere:
CUT max = 0
Pentru construcţii anexe ale exploataţiilor pomicole
CUT max = 0,2 - se raportează la suprafaţa zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafaţa totală a exploataţiei agricole)
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Pentru construirea de anexe şi amenajări, parcela delimitată în acest scop în interiorul exploataţiei pomicole va reprezenta maximum 5% din suprafaţa acesteia.
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Construcţiile de orice tip se vor retrage faţă de aliniament cu minimum 6 m.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Construcţiile de orice tip se vor retrage faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei cu minimum 6 m.
Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele în cadrul aceleiaşi parcele se va face, funcţie de caracteristicile şi destinaţia acestora, cu respectarea distanţelor impuse de normele PSI şi sanitare.
Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Se vor utiliza de regulă drumurile publice şi de exploatare existente. Noi drumuri de exploatare pot fi realizate pe baza unor studii teritoriale de organizare funcţională materializate în PUZ.
Se va asigura accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor se va asigura numai în interiorul proprietăţilor / parcelelor.
Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru anexe ale exploataţiei pomicole regimul maxim de înălţime va fi (S/D)+P.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va exprima caracterul programului şi se va subordona nevoii de încadrare în peisaj.
Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Realizarea echipării edilitare necesare pentru asigurarea funcţionării în conformitate cu normele în vigoare privind igiena şi protecţia mediului a exploataţiilor pomicole este obligatorie.
Este interzisă deversarea apelor uzate şi pluviale în pâraie. Acestea vor fi gestionate în interiorul exploataţiilor pomicole.
Deşeurile de orice natură vor fi gestionate / evacuate în conformitate cu normele în vigoare.
Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se conservă, ca regulă generală, actuala structură a folosinţei terenurilor - livadă.
Eliminarea / tăierea pomilor fructiferi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care apare ca necesară înnoirea totală sau parţială a fondului pomicol. In acest caz tăierea pomilor fructiferi existenţi se va efectua numai în coordonare cu plantarea puieţilor.
14. ÎMPREJMUIRI
In cazul în care sunt necesare împrejmuiri, acestea vor fi de tip transparent şi adaptate rolului funcţional.
4. REGIM DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTAŢIILOR DE URBANISM ŞI A REGLEMENTĂRILOR LOCALE AFERENTE :
4.1 Amplasamentul a fost cuprins in PUZ str. Borhanciului -pentru construire locuinte cu regim redus de inaltime aprobat prin HCL nr. 198/15.04.2015 cu valabilitatea de 18 luni de la data intrarii in vigoare a noului PUG conf. art. 3 din HCL nr. 198/15.04.2015.
4.2 Intrucat imobilul este grevat de servitutea de utilitate publica -str. Borhanciului -profil tip III.B – 18m conf. PUG 2014 Anexa2, Conf. HCL nr. 198/15.04.2016 art. 2, alin (5) Suprafetele de teren necesare pentru asigurarea servitutilor de utilitate publica respectiv str. Borhanciului si str. “A”, reglementate la profil tip III.B-18m, vor fi dezmembrate, inscrise in CF cu titlu de “drum” si transferate in proprietate publica, conf. art. 25 al Regulamentului Local de Urbanism”.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 cu modificările şi completările ulterioare, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Prezentul regulament cu anexele şi planşele aferente se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro la secţiunea “Informaţii publice” - “Urbanism” - “Proiect PUG”.
3. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
4. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. În conformitate cu H.C.L. nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor, faţă de terenul rămas pentru construire - în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat.
7. Dupa realizarea lucrărilor de racorduri și branșamente, terenul se va aduce la starea iniţială (refacere pavaje trotuare, refacere îmbrăcăminte rutieră).
8. Fundaţia porţilor şi a împrejmuirii se va executa excentric, numai pe terenul proprietate, fără afectarea domeniului public sau privat. Imprejmuirea va respecta profilul str. Borhanciului -profil tip III.B – 18m conf. PUG 2014 Anexa2.
9. Premergator autorizarii va fi reglementata adresa postala – adeverinta eliberata de Serviciul Urbanism.
10. Conf. HCL nr. 198/15.04.2016 art. 2, alin (1) Toate investitiile propuse prin documentatia de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia iar conf. alin (2) Autorizatiile de construire pentru acestea vor fi emise numai dupa realizarea retelelor tehnico-edilitare si a retelei stradale la nivel de strat de uzura.”
REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC
Nu e cazul
Livezi, pepiniere:
POT max = 0%
Pentru construcţii anexe ale exploataţiilor pomicole
POT max = 10% - se raportează la suprafaţa zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafaţa totală a exploataţiei agricole)
Livezi, pepiniere:
CUT max = 0
Pentru construcţii anexe ale exploataţiilor pomicole
CUT max = 0,2 - se raportează la suprafaţa zonei dedicate anexelor (max 5% din suprafaţa totală a exploataţiei agricole)
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Pentru construirea de anexe şi amenajări, parcela delimitată în acest scop în interiorul exploataţiei pomicole va reprezenta maximum 5% din suprafaţa acesteia.
Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Construcţiile de orice tip se vor retrage faţă de aliniament cu minimum 6 m.
Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Construcţiile de orice tip se vor retrage faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei cu minimum 6 m.
Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Amplasarea clădirilor unele faţă de altele în cadrul aceleiaşi parcele se va face, funcţie de caracteristicile şi destinaţia acestora, cu respectarea distanţelor impuse de normele PSI şi sanitare.
Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Se vor utiliza de regulă drumurile publice şi de exploatare existente. Noi drumuri de exploatare pot fi realizate pe baza unor studii teritoriale de organizare funcţională materializate în PUZ.
Se va asigura accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor se va asigura numai în interiorul proprietăţilor / parcelelor.
Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru anexe ale exploataţiei pomicole regimul maxim de înălţime va fi (S/D)+P.
Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei (HG 525/1996, Art. 32) aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va exprima caracterul programului şi se va subordona nevoii de încadrare în peisaj.
Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Realizarea echipării edilitare necesare pentru asigurarea funcţionării în conformitate cu normele în vigoare privind igiena şi protecţia mediului a exploataţiilor pomicole este obligatorie.
Este interzisă deversarea apelor uzate şi pluviale în pâraie. Acestea vor fi gestionate în interiorul exploataţiilor pomicole.
Deşeurile de orice natură vor fi gestionate / evacuate în conformitate cu normele în vigoare.
Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se conservă, ca regulă generală, actuala structură a folosinţei terenurilor - livadă.
Eliminarea / tăierea pomilor fructiferi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care apare ca necesară înnoirea totală sau parţială a fondului pomicol. In acest caz tăierea pomilor fructiferi existenţi se va efectua numai în coordonare cu plantarea puieţilor.
14. ÎMPREJMUIRI
In cazul în care sunt necesare împrejmuiri, acestea vor fi de tip transparent şi adaptate rolului funcţional.
4. REGIM DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTAŢIILOR DE URBANISM ŞI A REGLEMENTĂRILOR LOCALE AFERENTE :
4.1 Amplasamentul a fost cuprins in PUZ str. Borhanciului -pentru construire locuinte cu regim redus de inaltime aprobat prin HCL nr. 198/15.04.2015 cu valabilitatea de 18 luni de la data intrarii in vigoare a noului PUG conf. art. 3 din HCL nr. 198/15.04.2015.
4.2 Intrucat imobilul este grevat de servitutea de utilitate publica -str. Borhanciului -profil tip III.B – 18m conf. PUG 2014 Anexa2, Conf. HCL nr. 198/15.04.2016 art. 2, alin (5) Suprafetele de teren necesare pentru asigurarea servitutilor de utilitate publica respectiv str. Borhanciului si str. “A”, reglementate la profil tip III.B-18m, vor fi dezmembrate, inscrise in CF cu titlu de “drum” si transferate in proprietate publica, conf. art. 25 al Regulamentului Local de Urbanism”.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 cu modificările şi completările ulterioare, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Prezentul regulament cu anexele şi planşele aferente se pot vizualiza pe site-ul www.primăriaclujnapoca.ro la secţiunea “Informaţii publice” - “Urbanism” - “Proiect PUG”.
3. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
4. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. În conformitate cu H.C.L. nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor, faţă de terenul rămas pentru construire - în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat.
7. Dupa realizarea lucrărilor de racorduri și branșamente, terenul se va aduce la starea iniţială (refacere pavaje trotuare, refacere îmbrăcăminte rutieră).
8. Fundaţia porţilor şi a împrejmuirii se va executa excentric, numai pe terenul proprietate, fără afectarea domeniului public sau privat. Imprejmuirea va respecta profilul str. Borhanciului -profil tip III.B – 18m conf. PUG 2014 Anexa2.
9. Premergator autorizarii va fi reglementata adresa postala – adeverinta eliberata de Serviciul Urbanism.
10. Conf. HCL nr. 198/15.04.2016 art. 2, alin (1) Toate investitiile propuse prin documentatia de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia iar conf. alin (2) Autorizatiile de construire pentru acestea vor fi emise numai dupa realizarea retelelor tehnico-edilitare si a retelei stradale la nivel de strat de uzura.”
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:x
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:H.C.L. nr. 198/15.04.2016 acord CTATU si plan reglementari cu viza secretariat CTATU aferente
Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul Siguranţa Circulaţiei Urbane, Reţele Edilitare și Transport Local
Cererea pentru AC semnata de catre proprietari
PENTRU RACORDURI SI BRANSAMENTE:
Avize: S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz, Romtelecom,
Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul Siguranţa Circulaţiei Urbane, Reţele Edilitare și Transport Local
Aviz tehnic EON GAZ şi soluţia de acces
Aviz de principiu SC Compania de Apă Someş SA
Acord coproprietari conductă - dacă este cazul
Fisa de solutie emisa de SC Electrica SA
Copii dupa AC şi planuri de situaţie vizate spre neschimbare anexe la A.C.
Studii de specialitate:Documentaţie topografică cu viza O.C.P.I. însoţită de procesul verbal pentru scopul solicitat
Documentatie geotehnica conf. NP 074-2007 + studiu de stabilitate generala - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizaţia de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare şantier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
- pentru foraje geo
- pentru organizare şantier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Dorin Bivolaru
Dorin Bivolaru
31.05.2016
31.05.2017