construire imobile de locuinte colective in conditiile respectarii PUZ aprobat cu HCL nr. 259/2014 , amenajari exterioare, racorduri si bransamente utilitati (vezi nota)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Dimitrie Paciurea
CF nr. 277023 (CF vechi nr. 160255) , numar cadastral 10097 , CF nr. 277000 (CF vechi nr. 160256) , numar cadastral 10098, CF nr. 277032 (CF vechi nr. 160257) , numar cadastral 10099, CF nr. 276968 (CF vechi nr. 160258) , numar cadastral 10100
plan de incadrare in zona si plan de situatie cu inventar de coordonate vizat OCPI cu nr. 20717/14.07.2006
222265
23.06.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara zonei de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil în proprietate privata.
Imobil în proprietate privata.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ:
Utilități admise
- locuinţe colective medii;
- se admit echipamente publice la parterul blocurilor de locuit cu următoarele condiții:
- dispensarele de la parterul blocurilor vor avea un acces separat de cel al locatarilor;
- creșele și grădinițele vor avea un acces separat de cel al locatarilor și vor dispune în utilizare exclusivă de o suprafață minimă de teren de 100 mp.;
- se admite conversia locuințelor de la parter în spații comerciale exclusiv pentru produse cerute de aprovizionarea zilnică, numai la intersecții de străzi și numai în limitele unei raze de servire de 250 metri.
- se admit spații pentru administrarea grupurilor de peste 50 - 70 apartamente proprietate privată, eventual cu locuința administratorului/portarului angajat permanent.
- căi de acces carosabile şi pietonale private sau publice;
Utilități interzise
- parcaje, garaje, spaţii plantate, locuri de joacă pentru copii, amenajări sportive, împrejmuiri private;
- activităţi productive;
- construcţii provizorii;
- depozite en gros sau mic gros;
- depozite materiale refolosibile;
- depozitarea de substanţe inflamabile sau toxice; autobaze;
- staţii întreţinere auto;
- orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea necontrolată a apelor meteorice sau care împiedică evacuarea şi colectarea acestora.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000 şi H.C.L. 209/2003.
Utilități admise
- locuinţe colective medii;
- se admit echipamente publice la parterul blocurilor de locuit cu următoarele condiții:
- dispensarele de la parterul blocurilor vor avea un acces separat de cel al locatarilor;
- creșele și grădinițele vor avea un acces separat de cel al locatarilor și vor dispune în utilizare exclusivă de o suprafață minimă de teren de 100 mp.;
- se admite conversia locuințelor de la parter în spații comerciale exclusiv pentru produse cerute de aprovizionarea zilnică, numai la intersecții de străzi și numai în limitele unei raze de servire de 250 metri.
- se admit spații pentru administrarea grupurilor de peste 50 - 70 apartamente proprietate privată, eventual cu locuința administratorului/portarului angajat permanent.
- căi de acces carosabile şi pietonale private sau publice;
Utilități interzise
- parcaje, garaje, spaţii plantate, locuri de joacă pentru copii, amenajări sportive, împrejmuiri private;
- activităţi productive;
- construcţii provizorii;
- depozite en gros sau mic gros;
- depozite materiale refolosibile;
- depozitarea de substanţe inflamabile sau toxice; autobaze;
- staţii întreţinere auto;
- orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea necontrolată a apelor meteorice sau care împiedică evacuarea şi colectarea acestora.
Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. 715/2000 şi H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
S= 2450,00 mp
UTR = 4 conform PUZ
POT max = 30 % CUT max =1,2 mp ADC/mp teren
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR( suprafeţe, forme, dimensiuni):
Parcelele sunt cele stabilite prin prezentul PUZ-PUD.
Gruparea sau dezmembrarea unor parcele se poate efectua pe bază de proiecte aprobate în condiţiile respectării soluţiei urbanistice din prezentul proiect.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ,Aliniamentul stabilit pentru întreaga zonă este cu o retragere de 5.50 m de la trotuar.
Excepție face biserica, situată la 3.00 m față de limita estică și clopotnița situată la 5,00 m față de limita vestică.
Grădinița se retrage 3.00 m față de limita nordică, 10.0 m față de cea vestică
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARA ALE PARCELELOR:- Toate clădirile independente S+P+2E+ER vor respecta faţă de limitele de proprietate laterale retrageri de minim 5.50 m şi minim 5.50 m faţă de fundul parcelei. Clădirile S+P+2E+ER se vor cupla două câte două acolo unde vecinătățile permit acest lucru, retragerile față de limita laterală rămasă liberă și ce posterioară fiind de 5.50 m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: -Se vor respecta prevederile din PUZ - PUD asigurându-se că între fațadele spre care sunt orientate camere de locuit distanța va fi egală cu înălțimea clădirii celei mai înalte; distanța se poate reduce la jumătate în cazul în care pe fațadele opuse sunt numai ferestre ale dependințelor și ale casei scării.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE:Clădirile au asigurat accesul din circulaţia publică.
Accesele carosabile la imobilele de locuit sunt şi ele cuplate şi se fac din străzile Fadrusz Janos, Theodor Capidan, Dimitrie Paciurea.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTO: Se va asigura pe parcela proprie posibilitatea parcării sau garării a minim un loc pentru un apartament. Garajele sunt situate la subsolul clădirilor. Locurile de parcare se asigură la sol, câte 2, şi restul la nivelul subsolui, câte 5.
Pentru biserică se asigură 10 locuri de parcare.
Pentru grădiniță se asigură 5 locuri de parcare.
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: Înălțimea maximă admisibilă este egală cu distanța dintre aliniamente.
Regimul de înălțime maxim va fi S+P+3E+ETAJ RETRAS. Pentru biserică regimul de înălţime este D+P+Eparţial, iar pentru grădiniță regimul de înălţime este P+E.
Se consideră pentru locuinţe înălţimea unui nivel locuibil de 3.00 m din planşeu în planşeu, iar pentru subsol 2.70 m şi un atic sau o cornişă la maxim 50 cm peste nivelul ultimului planşeu.
Pentru biserică și grădiniță se vor respecta normele specifice funcţiei şi categoriei de încadrare.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: Imobilele propuse vor fi concepute conform exigențelor estetice şi funcţionale de arhitectură contemporană şi a celor stabilite de comun acord cu beneficiarul în baza temei de proiectare elaborate. Construcţiile vor fi reprezentate de volume cu planimetria guvernată de către arhitectura unghiului drept. Suprafeţele vitrate şi raportul plin-gol rezultat sunt subordonate relaţiei dintre spaţiul interior şi vecinătăţi. Spaţiile interioare sunt structurate şi dimensionate în acord cu funcţiunile adăpostite.
Toate clădirile din ansamblul proiectat vor avea acoperiș terasă.
Clădirile se vor executa pe baza unui prototip repetabil, cu individualizări minore.Pentru biserică și grădiniță se vor respecta normele specifice funcţiei şi categoriei de încadrare.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: Toate clădirile vor fi racordate la rețelele tehnico-edilitare publice. La clădirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluvială va fi facută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheții. Se va asigura în mod special evacuarea rapidă și captarea apelor meteorice din spațiile rezervate pietonilor, din spațiile mineralizate și din spațiile înierbate. Toate noile branșamente pentru electricitate și telefonie vor fi realizate îngropat. Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulațiile publice și se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: Spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă.
Spațiile neconstruite și neocupate de accese și trotuare de gardă vor fi înierbate și plantate cu un arbore la fiecare 100 mp.
Se recomandă ca pentru îmbunătățirea microclimatului și pentru protecția construcției să se evite impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese.
În incinte se va asigura suprafaţa plantată de minim 34% din suprafaţa terenului, cu excepția lăcașului de cult și a grădinței.
Plantarea copacilor cu nivel orizontal de creştere dezvoltat se va face în incinte propuse astfel încât coroana să nu depăşească limita de proprietate. Se interzice plantarea de arbori cu rădăcini de suprafaţă sau care pot produce distrugerea fundaţiilor.
La plantarea perimetrală se vor respecta prevederile codului civil.
Terenul rămas liber în afara circulațiilor şi parcajelor, din spatele imobilelor până la limitele posterioare, va fi plantat cu arbori şi va afea funcţiunea de spaţiu verde şi spaţii pentru locurile de joacă.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: Nu se vor realiza împrejmuiri, cu excepția lăcașului de cult.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Amplasamentul a fost studiat in PUZ „str. Nicolae Draganu - str. fadrusz Janos - str. vasile Conta - str. Dimitrie Paciurea” - beneficiar SC SAF ADRIA impex SRL si SC TERASTAR SRL aprobat cu HCL nr. 259/19.06.2014. prin care s-au stabilit zonificarea teritoriului, regimul de construire, regimul de aliniere si amplasarea constructiilor pe teren.
Accesul la parcela dvs. se face din strada Dimitrie Paciurea care are prevazut un profil de 10,00 m ( 7,00 m carosabil si doua trotuare de cate 1,50 m).
3. În conformitate cu H.C.L. nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor, faţă de terenul rămas pentru construire - în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat, procesul verbal va fi anexat la avizele şi acordurile în baza cărora se emite Autorizaţia de construire.
4. În vederea autorizării, va fi prezentată dezmembrarea topo pentru regularizarea traseelor şi înscrierea cu titlu de „drum” a suprafeţelor respective de teren, iar împrejmuirile se vor realiza cu respectarea profilelor aprobate.
5. Conform HCL nr. 259/19.06.2014 autorizatia de construire pentru imobilele propuse se va emite numai dupa realizarea , in vaza unor proiecte de specialitate a retelelor tehnico-edilitare si a retelei stradale si dupa cedarea suprafetei de 600,00 mp pentru amenajarea parcului .
Autorizarea constructiilor se va face in paralel : constructiile pentru locuinte si gradinita.
6. Conform HCL nr. 259/19.06.2014 nu vor fi receptionate lucrarile de construire ale locuintelor decat dupa receptionarea si cedarea gradinitei , impreuna cu terenul aferent de 1000,00 mp catre Municipiul Cluj- Napoca.
7. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
8. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 350/2001 actualizată.
9. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
10. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr. 6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
11. Înaintea depunerii documentaţiei pentru obţinerea Autorizaţiei de construire se va reglementa adresa administrativă pentru imobilellor studiate în prezentul certificat.
12. În cazul în care proiectul nu va respecta reglementările stabilite prin P.U.Z. (inclusiv circulatiile si accesele propuse) se vor elabora studii de specialitate modificatoare conform Legii 350/2001 actualizată.
UTR = 4 conform PUZ
POT max = 30 % CUT max =1,2 mp ADC/mp teren
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR( suprafeţe, forme, dimensiuni):
Parcelele sunt cele stabilite prin prezentul PUZ-PUD.
Gruparea sau dezmembrarea unor parcele se poate efectua pe bază de proiecte aprobate în condiţiile respectării soluţiei urbanistice din prezentul proiect.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ,Aliniamentul stabilit pentru întreaga zonă este cu o retragere de 5.50 m de la trotuar.
Excepție face biserica, situată la 3.00 m față de limita estică și clopotnița situată la 5,00 m față de limita vestică.
Grădinița se retrage 3.00 m față de limita nordică, 10.0 m față de cea vestică
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARA ALE PARCELELOR:- Toate clădirile independente S+P+2E+ER vor respecta faţă de limitele de proprietate laterale retrageri de minim 5.50 m şi minim 5.50 m faţă de fundul parcelei. Clădirile S+P+2E+ER se vor cupla două câte două acolo unde vecinătățile permit acest lucru, retragerile față de limita laterală rămasă liberă și ce posterioară fiind de 5.50 m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: -Se vor respecta prevederile din PUZ - PUD asigurându-se că între fațadele spre care sunt orientate camere de locuit distanța va fi egală cu înălțimea clădirii celei mai înalte; distanța se poate reduce la jumătate în cazul în care pe fațadele opuse sunt numai ferestre ale dependințelor și ale casei scării.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE:Clădirile au asigurat accesul din circulaţia publică.
Accesele carosabile la imobilele de locuit sunt şi ele cuplate şi se fac din străzile Fadrusz Janos, Theodor Capidan, Dimitrie Paciurea.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTO: Se va asigura pe parcela proprie posibilitatea parcării sau garării a minim un loc pentru un apartament. Garajele sunt situate la subsolul clădirilor. Locurile de parcare se asigură la sol, câte 2, şi restul la nivelul subsolui, câte 5.
Pentru biserică se asigură 10 locuri de parcare.
Pentru grădiniță se asigură 5 locuri de parcare.
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: Înălțimea maximă admisibilă este egală cu distanța dintre aliniamente.
Regimul de înălțime maxim va fi S+P+3E+ETAJ RETRAS. Pentru biserică regimul de înălţime este D+P+Eparţial, iar pentru grădiniță regimul de înălţime este P+E.
Se consideră pentru locuinţe înălţimea unui nivel locuibil de 3.00 m din planşeu în planşeu, iar pentru subsol 2.70 m şi un atic sau o cornişă la maxim 50 cm peste nivelul ultimului planşeu.
Pentru biserică și grădiniță se vor respecta normele specifice funcţiei şi categoriei de încadrare.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: Imobilele propuse vor fi concepute conform exigențelor estetice şi funcţionale de arhitectură contemporană şi a celor stabilite de comun acord cu beneficiarul în baza temei de proiectare elaborate. Construcţiile vor fi reprezentate de volume cu planimetria guvernată de către arhitectura unghiului drept. Suprafeţele vitrate şi raportul plin-gol rezultat sunt subordonate relaţiei dintre spaţiul interior şi vecinătăţi. Spaţiile interioare sunt structurate şi dimensionate în acord cu funcţiunile adăpostite.
Toate clădirile din ansamblul proiectat vor avea acoperiș terasă.
Clădirile se vor executa pe baza unui prototip repetabil, cu individualizări minore.Pentru biserică și grădiniță se vor respecta normele specifice funcţiei şi categoriei de încadrare.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: Toate clădirile vor fi racordate la rețelele tehnico-edilitare publice. La clădirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluvială va fi facută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheții. Se va asigura în mod special evacuarea rapidă și captarea apelor meteorice din spațiile rezervate pietonilor, din spațiile mineralizate și din spațiile înierbate. Toate noile branșamente pentru electricitate și telefonie vor fi realizate îngropat. Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulațiile publice și se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: Spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă.
Spațiile neconstruite și neocupate de accese și trotuare de gardă vor fi înierbate și plantate cu un arbore la fiecare 100 mp.
Se recomandă ca pentru îmbunătățirea microclimatului și pentru protecția construcției să se evite impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese.
În incinte se va asigura suprafaţa plantată de minim 34% din suprafaţa terenului, cu excepția lăcașului de cult și a grădinței.
Plantarea copacilor cu nivel orizontal de creştere dezvoltat se va face în incinte propuse astfel încât coroana să nu depăşească limita de proprietate. Se interzice plantarea de arbori cu rădăcini de suprafaţă sau care pot produce distrugerea fundaţiilor.
La plantarea perimetrală se vor respecta prevederile codului civil.
Terenul rămas liber în afara circulațiilor şi parcajelor, din spatele imobilelor până la limitele posterioare, va fi plantat cu arbori şi va afea funcţiunea de spaţiu verde şi spaţii pentru locurile de joacă.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: Nu se vor realiza împrejmuiri, cu excepția lăcașului de cult.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Amplasamentul a fost studiat in PUZ „str. Nicolae Draganu - str. fadrusz Janos - str. vasile Conta - str. Dimitrie Paciurea” - beneficiar SC SAF ADRIA impex SRL si SC TERASTAR SRL aprobat cu HCL nr. 259/19.06.2014. prin care s-au stabilit zonificarea teritoriului, regimul de construire, regimul de aliniere si amplasarea constructiilor pe teren.
Accesul la parcela dvs. se face din strada Dimitrie Paciurea care are prevazut un profil de 10,00 m ( 7,00 m carosabil si doua trotuare de cate 1,50 m).
3. În conformitate cu H.C.L. nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor, faţă de terenul rămas pentru construire - în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat, procesul verbal va fi anexat la avizele şi acordurile în baza cărora se emite Autorizaţia de construire.
4. În vederea autorizării, va fi prezentată dezmembrarea topo pentru regularizarea traseelor şi înscrierea cu titlu de „drum” a suprafeţelor respective de teren, iar împrejmuirile se vor realiza cu respectarea profilelor aprobate.
5. Conform HCL nr. 259/19.06.2014 autorizatia de construire pentru imobilele propuse se va emite numai dupa realizarea , in vaza unor proiecte de specialitate a retelelor tehnico-edilitare si a retelei stradale si dupa cedarea suprafetei de 600,00 mp pentru amenajarea parcului .
Autorizarea constructiilor se va face in paralel : constructiile pentru locuinte si gradinita.
6. Conform HCL nr. 259/19.06.2014 nu vor fi receptionate lucrarile de construire ale locuintelor decat dupa receptionarea si cedarea gradinitei , impreuna cu terenul aferent de 1000,00 mp catre Municipiul Cluj- Napoca.
7. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
8. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 350/2001 actualizată.
9. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
10. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr. 6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
11. Înaintea depunerii documentaţiei pentru obţinerea Autorizaţiei de construire se va reglementa adresa administrativă pentru imobilellor studiate în prezentul certificat.
12. În cazul în care proiectul nu va respecta reglementările stabilite prin P.U.Z. (inclusiv circulatiile si accesele propuse) se vor elabora studii de specialitate modificatoare conform Legii 350/2001 actualizată.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:x
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:- H.C.L. pentru P.U.Z.
- Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare
PENTRU RACORDURI SI BRANSAMENTE:
• Avize amplasament SC Electrica SA, S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz, Romtelecom
• Fisa de solutie emisa de SC Electrica SA, S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz, Romtelecom
• Primarie - Directia Tehnica - Serviciul siguranta circulatiei urbane si retele edilitare si Serviciul administrare cai publice
• reglementarea situatiei juridice a terenului afectat ( extrase CF )
• acord coproprietari conducta gaz ( daca este cazul )
Studii de specialitate:- documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
- plan reglementari P.U.Z. cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- studiu geotehnic - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Ramona Florea
Ramona Florea
23.07.2014
25.08.2015
26,25 lei
8481006
23.06.2014