amplasare firma pe fatada imobil (vezi nota)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Cale Motilor, nr. 94, ap. 6
253346 (CF vechi nr. 127958) , topografic 11171/1 , CF 253346-C1-U4 ( CF vechi nr. 163514), cadastral 11615/I (numar topografic 11171/1/I)
plan deincadrare in zona si plan de situatie
250929
15.07.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobile situate în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobile în coproprietate . Apt. nr. 1 in proprietate privata.
Imobile în coproprietate . Apt. nr. 1 in proprietate privata.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: apt. 1 - functine mixta - birouri si locuinta.
DESTINAŢIA ZONEI: subzona mixtă (locuinţe şi servicii) cu clădiri având regim de construire continuu sau discontinuu şi înălţimi variabile de P+4+M/P+6+M.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: instituţii, servicii şi echipamente publice, lăcaşuri de cult, sedii ale unor companii şi firme, servicii , proiectare, cercetare şi alte servicii profesionale, comerţ cu amănuntul, depozitare mic-gros, hoteluri, pensiuni, restaurante, cofetării, parcaje la sol şi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit şi cu partiu special, loisir şi sport în spaţii acoperite.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: toate clădirile vor avea la parterul orientat spre stradă, funcţiuni care admit accesul publicului în mod permanent sau conform unui program de funcţionare specific,se admit activităţi în care accesul publicului la parterul clădirilor nu este liber numai cu condiţia ca acestea sa nu reprezinte la stradă un front mai lung de 40,0 metri şi să nu fie învecinate mai mult de două astfel de clădiri, se interzice localizarea restaurantelor care comercializează băuturi alcoolice la o distanţă mai mică de 100 metri de servicii şi echipamentepublice şi de biserici, se admite conversia locuinţelor în alte funcţiuni cu condiţia menţinerii acestei funcţiuni în minim 30% din ADC pentru fiecare operaţiune. Orice intervenţie în zonele protejate vor respecta prevederile legii, pentru acordarea autorizaţiei se vor prezenta justificării suplimentare privind relaţiile cu zona protejată şi monumentele existente şi propuse situate în limita de 100 m. În cazul unor clădiri înalte pentru acordarea autoruzaţiei pot fi cerute studii de impact al noii volumetrii din punct de co-vizibilitate cu silueta Cetătăţii Clujului,
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; staţii de întreţinere auto: curăţătorii auto; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice; activităţi care utilizează pentru depozitare şi producţie terenul vizibil din circulaţiile publice sau din instituţiile publice, lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente;ori ce lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcele vecine sau care impiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare “A” conform H.C.L. 715/2000 şi H.C.L. 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI: subzona mixtă (locuinţe şi servicii) cu clădiri având regim de construire continuu sau discontinuu şi înălţimi variabile de P+4+M/P+6+M.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: instituţii, servicii şi echipamente publice, lăcaşuri de cult, sedii ale unor companii şi firme, servicii , proiectare, cercetare şi alte servicii profesionale, comerţ cu amănuntul, depozitare mic-gros, hoteluri, pensiuni, restaurante, cofetării, parcaje la sol şi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit şi cu partiu special, loisir şi sport în spaţii acoperite.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: toate clădirile vor avea la parterul orientat spre stradă, funcţiuni care admit accesul publicului în mod permanent sau conform unui program de funcţionare specific,se admit activităţi în care accesul publicului la parterul clădirilor nu este liber numai cu condiţia ca acestea sa nu reprezinte la stradă un front mai lung de 40,0 metri şi să nu fie învecinate mai mult de două astfel de clădiri, se interzice localizarea restaurantelor care comercializează băuturi alcoolice la o distanţă mai mică de 100 metri de servicii şi echipamentepublice şi de biserici, se admite conversia locuinţelor în alte funcţiuni cu condiţia menţinerii acestei funcţiuni în minim 30% din ADC pentru fiecare operaţiune. Orice intervenţie în zonele protejate vor respecta prevederile legii, pentru acordarea autorizaţiei se vor prezenta justificării suplimentare privind relaţiile cu zona protejată şi monumentele existente şi propuse situate în limita de 100 m. În cazul unor clădiri înalte pentru acordarea autoruzaţiei pot fi cerute studii de impact al noii volumetrii din punct de co-vizibilitate cu silueta Cetătăţii Clujului,
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; staţii de întreţinere auto: curăţătorii auto; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice; activităţi care utilizează pentru depozitare şi producţie terenul vizibil din circulaţiile publice sau din instituţiile publice, lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente;ori ce lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcele vecine sau care impiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare “A” conform H.C.L. 715/2000 şi H.C.L. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
S = 124,00 mp util
UTR = CMb conf. P.U.Z.
POT max = 40% , CUTmax = 2,4 pentru Hmax= P+2E - P+4E+M
Art. 4 CARACTERISTICILE PARCELELOR: cf. P.U.Z. se va păstra parcelarul actual; în caz de comasare se va păstra amprenta parcelarului actual:
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: cf. P.U.Z. se va păstra aliniamentul actual. -clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu o distanţă de minim 5 m pentru a permite în viitor parcarea - în faţă - a celei de a doua maşini în afara circulaţiilor publice şi pentru a permite plantarea corectă a unor arbori în grădina de faţadă făfă riscul de deteriorare a gardurilor şi trotuarelor de protecţie; în cazul clădirilor înşiruite pe parcelele de colţ nu se admit decât clădiri cu faţade pe ambele străzi ( semi-cuplate sau izolate).
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ A PARCELELOR: cf. P.U.Z. : - clădirile vor fi adosate unei laturi a terenului şi vor fi retrase cu 5 m faţă de cealaltă limită laterală şi cu 5 m. faţă de limita posterioară.
Art. 7 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR: cf. P.U.Z. variabil: P+2E şi P+4E+M.
Art. 8 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: în mod obligatoriu toate construcţiile vor fi racordate la reţeaua publică de apă-canal-electrică.
Art. 9 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ:
distanţa minimă va fi egală cu jumătate din înălţimea la cornişe a clădirii celei mai înalte, dar nu mai puţin de 4,0 m.
Art. 10 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate.
Art. 11 STAŢIONAREA AUTO: vehicolele vor staţiona numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiior publice, iar pentru vizitatori se vor prevedea parcări suplimentare.
Art. 12 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:clădirile noi sau modificările de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje.
Toate clădirile vor fi prevăzute cu acoperiş din materiale durabile la care se interzice folosirea azbocimentului şi a tablei albe strălucitoare.
Garajele şi anexele vizibile din circulaţiile publice se vor armoniza ca arhitectură şi finisaje cu clădirea principală. Orice intervenţii în zona protejată se vor aviza în condiţiile legii.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE:spaţiile libere vizibile din circulaţiile lpublice vor fi tratate ca grădini de faţadă. Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp. Se recomandă ca pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiei să se evite împermiabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese. În zonele de versanţi se recomandă plantarea speciilor de arbori a căror rădăcini contribuie la stabilizarea terenurilor.
Art. 14 ÎMPREJMUIRILE: vor fi de max. 2,2 m şi min. 1,8 m din care un soclu opac şi o parte transparentă din fier, lemn sau plasă metalică, dublate cu gard viu; între proprietăţi împrejmuirile vor fi opace, de 2,2 m înălţime.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 350/2001 actualizată.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Pentru amplasarea firmei se vor respecta prevederile Regulamentului privind organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca (Art. 16), aprobat cu H.C.L. nr.130 din 17.03.2009, precum si Legea 185/25.06.2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate .
6. Firma nu va avea lumina intermitenta.
UTR = CMb conf. P.U.Z.
POT max = 40% , CUTmax = 2,4 pentru Hmax= P+2E - P+4E+M
Art. 4 CARACTERISTICILE PARCELELOR: cf. P.U.Z. se va păstra parcelarul actual; în caz de comasare se va păstra amprenta parcelarului actual:
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: cf. P.U.Z. se va păstra aliniamentul actual. -clădirile se vor retrage faţă de aliniament cu o distanţă de minim 5 m pentru a permite în viitor parcarea - în faţă - a celei de a doua maşini în afara circulaţiilor publice şi pentru a permite plantarea corectă a unor arbori în grădina de faţadă făfă riscul de deteriorare a gardurilor şi trotuarelor de protecţie; în cazul clădirilor înşiruite pe parcelele de colţ nu se admit decât clădiri cu faţade pe ambele străzi ( semi-cuplate sau izolate).
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ A PARCELELOR: cf. P.U.Z. : - clădirile vor fi adosate unei laturi a terenului şi vor fi retrase cu 5 m faţă de cealaltă limită laterală şi cu 5 m. faţă de limita posterioară.
Art. 7 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ A CLĂDIRILOR: cf. P.U.Z. variabil: P+2E şi P+4E+M.
Art. 8 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: în mod obligatoriu toate construcţiile vor fi racordate la reţeaua publică de apă-canal-electrică.
Art. 9 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ:
distanţa minimă va fi egală cu jumătate din înălţimea la cornişe a clădirii celei mai înalte, dar nu mai puţin de 4,0 m.
Art. 10 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate.
Art. 11 STAŢIONAREA AUTO: vehicolele vor staţiona numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiior publice, iar pentru vizitatori se vor prevedea parcări suplimentare.
Art. 12 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR:clădirile noi sau modificările de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje.
Toate clădirile vor fi prevăzute cu acoperiş din materiale durabile la care se interzice folosirea azbocimentului şi a tablei albe strălucitoare.
Garajele şi anexele vizibile din circulaţiile publice se vor armoniza ca arhitectură şi finisaje cu clădirea principală. Orice intervenţii în zona protejată se vor aviza în condiţiile legii.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE:spaţiile libere vizibile din circulaţiile lpublice vor fi tratate ca grădini de faţadă. Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp. Se recomandă ca pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiei să se evite împermiabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese. În zonele de versanţi se recomandă plantarea speciilor de arbori a căror rădăcini contribuie la stabilizarea terenurilor.
Art. 14 ÎMPREJMUIRILE: vor fi de max. 2,2 m şi min. 1,8 m din care un soclu opac şi o parte transparentă din fier, lemn sau plasă metalică, dublate cu gard viu; între proprietăţi împrejmuirile vor fi opace, de 2,2 m înălţime.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr. 350/2001 actualizată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 350/2001 actualizată.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Pentru amplasarea firmei se vor respecta prevederile Regulamentului privind organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca (Art. 16), aprobat cu H.C.L. nr.130 din 17.03.2009, precum si Legea 185/25.06.2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate .
6. Firma nu va avea lumina intermitenta.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:Ministerul Culturii. Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj
Alte avize/acorduri:• acord coproprietari (daca este cazul)
• fotografii fatada imobil
dovada asigurarii locurilor de parcare
dovada schimbarii destinatiei spatiului
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
• pentru autorizatia de construire
• pentru timbrul arhitecturii
• pentru timbrul arhitecturii
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Ramona Florea
Ramona Florea
06.08.2014
29.08.2015
5,00 lei
8416687
15.07.2014