informare şi amenajare mansardă în pod existent, aferent apartamentului 4
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Piata Abator, nr. 8-9, ap. 4
302194, 302194-C1-U2
5130/1, 5130/1/IV
plan de încadrare în zonă şi plan de situaţie.
254941
18.07.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în zona de funcţiuni complexe.
Imobil situat în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil în coproprietate (proprietate privată şi Statul român).
Imobil situat în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil în coproprietate (proprietate privată şi Statul român).
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală - teren şi construcţie.
Destinaţia zonei – Conform PUG – subzona centrală cu funcţiuni complexe, cu clădiri de înălţime medie, cu regim de construire discontinuu, având un rol deosebit în configurarea siluetei localităţii spre Someşul Mic.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE – se admit funcţiuni publice şi de interes general.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI – se admite conversia în alte funcţiuni a locuinţelor situate în clădiri existente cu condiţia menţinerii a unei ponderi a acestora împreună cu cele nou construite de minim 30% din totalul ariei construite desfăşurat pe ansamblul unei operaţii urbanistice; se impun treceri pietonale şi funcţiuni accesibile publicului la parterul clădirilor având orientarea atât spre stradă, cât şi spre noua promenadă din lungul malului sudic al Someşului Mic şi spre pietonalele transversale; se admite construcţia de locuinţe în clădiri cu alte funcţiuni la parter sau la primele niveluri, aceste locuinţe vor avea de preferinţă un partiu special, adaptat includerii în locuinţă a spaţiilor pentru diferite profesiuni liberale; se admit la parterul clădirilor funcţiuni care nu permit accesul liber al publicului numai cu condiţia ca aceasta să nu reprezinte mai mult de 30 % din frontul străzilor şi să nu se situeze la parterul a mai mult de două clădiri adiacente;se admit restaurante care comercializează pentru consum băuturi alcoolice numai dacă sunt situate la lamo distanţă de minim 100 metri de instituţiile publice şi de lăcaşele de cult; se menţin unităţile productive actuale cu condiţia asigurării condiţiilor de compatibilitate ca funcţionare şi aspect cu zona centrală.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE – orice lucrări care modifică traseele protejate ale străzilor B-dul 21 Decembrie 1989, calea Dorobanţilor, str. Paris 9 (între B-dul 2 Decembrie 1989 şi str. Argeş ); str. Petofi, str. Pietroasa ( până la intersecţia cu str. vasile milea), str. Vasile Milea, str. N. Titulescu ( intre str. Vasiel Milea şi str. Valeriu Branişte); activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; platforme de colectare a deşeurilor; se interzice epuizarea rezervei de teren pentru centrul de afaceri prin dispunerea unor funcţiuni inferioare statutului acestei zone, depozitări de materiale refolosibile orice lucrări care diminuează spaţiile publice plantate;
Încadrarea în zona de impozitare “B”, conform H.C.L. nr.715/2000.
Destinaţia zonei – Conform PUG – subzona centrală cu funcţiuni complexe, cu clădiri de înălţime medie, cu regim de construire discontinuu, având un rol deosebit în configurarea siluetei localităţii spre Someşul Mic.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE – se admit funcţiuni publice şi de interes general.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI – se admite conversia în alte funcţiuni a locuinţelor situate în clădiri existente cu condiţia menţinerii a unei ponderi a acestora împreună cu cele nou construite de minim 30% din totalul ariei construite desfăşurat pe ansamblul unei operaţii urbanistice; se impun treceri pietonale şi funcţiuni accesibile publicului la parterul clădirilor având orientarea atât spre stradă, cât şi spre noua promenadă din lungul malului sudic al Someşului Mic şi spre pietonalele transversale; se admite construcţia de locuinţe în clădiri cu alte funcţiuni la parter sau la primele niveluri, aceste locuinţe vor avea de preferinţă un partiu special, adaptat includerii în locuinţă a spaţiilor pentru diferite profesiuni liberale; se admit la parterul clădirilor funcţiuni care nu permit accesul liber al publicului numai cu condiţia ca aceasta să nu reprezinte mai mult de 30 % din frontul străzilor şi să nu se situeze la parterul a mai mult de două clădiri adiacente;se admit restaurante care comercializează pentru consum băuturi alcoolice numai dacă sunt situate la lamo distanţă de minim 100 metri de instituţiile publice şi de lăcaşele de cult; se menţin unităţile productive actuale cu condiţia asigurării condiţiilor de compatibilitate ca funcţionare şi aspect cu zona centrală.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE – orice lucrări care modifică traseele protejate ale străzilor B-dul 21 Decembrie 1989, calea Dorobanţilor, str. Paris 9 (între B-dul 2 Decembrie 1989 şi str. Argeş ); str. Petofi, str. Pietroasa ( până la intersecţia cu str. vasile milea), str. Vasile Milea, str. N. Titulescu ( intre str. Vasiel Milea şi str. Valeriu Branişte); activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; platforme de colectare a deşeurilor; se interzice epuizarea rezervei de teren pentru centrul de afaceri prin dispunerea unor funcţiuni inferioare statutului acestei zone, depozitări de materiale refolosibile orice lucrări care diminuează spaţiile publice plantate;
Încadrarea în zona de impozitare “B”, conform H.C.L. nr.715/2000.
3. REGIM TEHNIC
UTR = CA4; POT şi CUT conform PUZ, cu condiţionări:
POTmax = 80% şi CUTmax = 2,4 (pentru număr maxim de niveluri = 6 şi peste).
S = 331 mp.
Zonă cu dotări tehnico – edilitare.
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform P.U.Z. , cu următoarele condiţionări: pentru noi instituţii şi servicii publice, în absenţa unor norme specifice şi în funcţie de tema beneficiarului, terenul minim construibil este de 1000 mp, cu un front la stradă de minim 30,0 m, în cazul clădirilor dispuse izolat şi de 24,0 m, în cazul clădirilor cuplate pe o latură sau alipite la două calcane; sunt necesare operaţiuni funciare de regrupare a parcelelor prin cumpărare cu exercitarea dreptului de preemptiune sau de expropriere de către administraţia publică;
- pentru funcţiuni de interes general şi locuinţe, se consideră construibile parcelele având minim 800 mp şi un front la stradă de minim 18 m în cazul construcţiilor izolate sau cuplate la un calcan lateral si de minim 15,00 metri in cazul constructiilor alipite la două calcane laterale.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ; clădirile ampasate pe aliniamentul străzii Gheorghe Bariţiu vor avea faţadele principale şi aliniamentul către Someşul Mic stabilit la minim 4,0-6,0 metri de limita acestuia (cu excepţia clădirii Operei Maghiare şi a Sinagogii), interspaţiu în care se înscriu promenada majoră pietonală; realizarea promenadei se va face odată cu operaţia de reabilitare a zonei
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR: clădirile care adăpostesc funcţiuni publice reprezentative se pot amplasa izolat sau în regim continuu sau discontinuu; clădirile care adăpostesc funcţiuni de interes general şi locuinţe vor alcătui fronturi continue sau discontinue prin alipire de calcanele clădirilor învecinate dispuse pe limitele laterale ale parcelelor până la o distanţă de maxim 20,0 m de la aliniament; în cazul în care parcela se învecinează cu o clădire care prezintă calcan pe una dintre limitele laterale ale parcelei, iar pe cealaltă latură se învecinează cu o clădire retrasă de la limita laterală a parcelei şi având pe faţada laterală ferestre ale unor încăperi care necesită lumina naturală, noua clădire se va alipi de calcanul existent, iar faţă de limita opusă se va retrage obligatoriu la o distanţă egală cu jumătate din înălţime, dar nu mai puţin de 4,0 m; se interzice construirea pe limita laterală a parcelei dacă aceasta este şi linia de separaţie a subzonei centrale de subzona preponderent rezidenţială, precum şi dacă este limita care separă orice funcţiune de o parcelă rezervată funcţiunilor publice sau unei biserici ortodoxe; se admite numai realizarea cu o retragere faţă de limitele parcelei egală cu jumătate din înălţimea la cornişe, dar nu mai puţin de 4,0 m; clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară a parcelei la minim 5,0 m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : fără obiect
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate; în cazul fronturilor continue la stradă se va asigura un acces carosabil în curtea posterioară printr-un pasaj dimensionat astfel încât să permită accesul autovehicolelor de stingere a incendiilor; în toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu difilcutăţi de deplasare.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: staţionarea vehicolelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice; în cazul nu există spaţiu suficient pentru asigurarea locurilor de parcare normate, se va demonstra prin prezentarea formelor legale amenajarea unui parcaj colectiv; aceste parcaje var fi situate la distanţa de maxim 250 metri.
Art. 10 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: conform PUZ, cu următoarele condiţionări: nu se impun restricţii de înălţime cu următoarele excepţii: respectarea exigenţelor autorităţii aeronautice privind culoarul de zbor; respectarea în planul aliniamentului a unei înălţimi la cornişe egală cu distanţa dintre aliniamente şi retragerea volumelor mai înalte la o distanţă egală cu diferenţa dar nu mai puţin de 4,0 metri; justificarea configuraţiei de ansamblu ţinând seama de modul de percepere de pe principalele trasee de circulaţie, de pe Dealul Cetăţii şi de pe Calea Turzii a zonei protejatea Cetăţii Clujului; înăşţimea clădirilor nu va depăşi distanţa dintre aliniamente iar configuarea spaţială a clădirilor se va subordona atât cerinţelor de coerenţă a frontului sudic prezentat către Someşul Mic cât şi particularităţile siluetei tradiţionale a Cetăţii Clujului
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: va ţine seama de caracterul general al zonei şi de arhitectura clădirilor din vecinătate cu care se află în co-vizibilitate; se va asigura o tratare similară a faţadelor aceleiaşi clădiri, având în vedere perceperea acestora de pe înălţimile înconjurătoare; se va acorda atenţie modului de tratare a faţadelor şi acoperişurilor sau teraselor perceptibile într-o perspectivă descendentă de pe Dealul Cetăţii şi respectiv de pe Calea Turzii.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice. Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV, dată fiind intensitatea circulaţiei pietonale, racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fie făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheţii; se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi capatrea apelor meteorice în reţeaua de canalizare.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: se vor identifica, păstra şi proteja în timpul executării construcţiilor, arborii importanţi existenţi; în cazul tăierii unui arbore se vor planta în schimb alţi 5 arbori în perimetrul operaţiunii urbanistice; spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp.; pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiilor se va evita impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese şi trotuare de gardă; se va recurge la soluţii de înverzire a faţadelor şi teraselor precum şi la dispunerea pe strazile mineralizate pe trotuarele având peste 3,0 m a jardinierelor cu arbuşti la intrarea în construcţiile publice şi comerciale.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: indicarea limitelor de proprietate a terenului va fi realizată prin diferenţierea tratării pavajelor faţă de trotuare şi prin plantaţii, jardiniere, elemente decorative; în cazul construcţiilor retrase de la aliniament şi al instituţiilor publice, împrejmuirile vor fi transparente, vor avea înălţimea cuprinsă între 1,80 şi 2,20 m, din care un soclu opac de 0,30 m, partea superioară fiind realizată din fier forjat sau plasă metalică şi vor fi dublate de gard viu.
Se vor respecta prevederile Codului Civil privind vecinătăţile, precum şi normele tehnice, juridice, sanitare şi de protecţia mediului în vigoare.
Proiect întocmi şi verificat conform legislaţiei în vigoare.
NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Legea nr. 190/2013, Ordinul 839/2009, Ordinul 1867/2010, OUG nr. 34/2013, OUG nr. 114/2007, Codul civil şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
6. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare în interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
7. În cazul în care proiectul nu va respecta reglementările stabilite prin P.U.G., se vor elabora studii de specialitate conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată.
8. Certificatul de urbanism nu s-a putut elibera in scopul solicitat “iesire din indiviziune spatiu pod” intrucat, scopul solicitarii Dvs. de emitere a certificatului de urbanism, nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 50/1996 republicata si actualizata.
Conform Ordinului nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1996 actualizata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, certificatul de urbanism se emite în următoarele situaţii:
- elaborarea documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii
- operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară
- cereri în justiţie
- adjudecarea prin licitaţie a proiectării lucrărilor publice
POTmax = 80% şi CUTmax = 2,4 (pentru număr maxim de niveluri = 6 şi peste).
S = 331 mp.
Zonă cu dotări tehnico – edilitare.
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform P.U.Z. , cu următoarele condiţionări: pentru noi instituţii şi servicii publice, în absenţa unor norme specifice şi în funcţie de tema beneficiarului, terenul minim construibil este de 1000 mp, cu un front la stradă de minim 30,0 m, în cazul clădirilor dispuse izolat şi de 24,0 m, în cazul clădirilor cuplate pe o latură sau alipite la două calcane; sunt necesare operaţiuni funciare de regrupare a parcelelor prin cumpărare cu exercitarea dreptului de preemptiune sau de expropriere de către administraţia publică;
- pentru funcţiuni de interes general şi locuinţe, se consideră construibile parcelele având minim 800 mp şi un front la stradă de minim 18 m în cazul construcţiilor izolate sau cuplate la un calcan lateral si de minim 15,00 metri in cazul constructiilor alipite la două calcane laterale.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ; clădirile ampasate pe aliniamentul străzii Gheorghe Bariţiu vor avea faţadele principale şi aliniamentul către Someşul Mic stabilit la minim 4,0-6,0 metri de limita acestuia (cu excepţia clădirii Operei Maghiare şi a Sinagogii), interspaţiu în care se înscriu promenada majoră pietonală; realizarea promenadei se va face odată cu operaţia de reabilitare a zonei
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR: clădirile care adăpostesc funcţiuni publice reprezentative se pot amplasa izolat sau în regim continuu sau discontinuu; clădirile care adăpostesc funcţiuni de interes general şi locuinţe vor alcătui fronturi continue sau discontinue prin alipire de calcanele clădirilor învecinate dispuse pe limitele laterale ale parcelelor până la o distanţă de maxim 20,0 m de la aliniament; în cazul în care parcela se învecinează cu o clădire care prezintă calcan pe una dintre limitele laterale ale parcelei, iar pe cealaltă latură se învecinează cu o clădire retrasă de la limita laterală a parcelei şi având pe faţada laterală ferestre ale unor încăperi care necesită lumina naturală, noua clădire se va alipi de calcanul existent, iar faţă de limita opusă se va retrage obligatoriu la o distanţă egală cu jumătate din înălţime, dar nu mai puţin de 4,0 m; se interzice construirea pe limita laterală a parcelei dacă aceasta este şi linia de separaţie a subzonei centrale de subzona preponderent rezidenţială, precum şi dacă este limita care separă orice funcţiune de o parcelă rezervată funcţiunilor publice sau unei biserici ortodoxe; se admite numai realizarea cu o retragere faţă de limitele parcelei egală cu jumătate din înălţimea la cornişe, dar nu mai puţin de 4,0 m; clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară a parcelei la minim 5,0 m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : fără obiect
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 4,0 m dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate; în cazul fronturilor continue la stradă se va asigura un acces carosabil în curtea posterioară printr-un pasaj dimensionat astfel încât să permită accesul autovehicolelor de stingere a incendiilor; în toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu difilcutăţi de deplasare.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: staţionarea vehicolelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice; în cazul nu există spaţiu suficient pentru asigurarea locurilor de parcare normate, se va demonstra prin prezentarea formelor legale amenajarea unui parcaj colectiv; aceste parcaje var fi situate la distanţa de maxim 250 metri.
Art. 10 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: conform PUZ, cu următoarele condiţionări: nu se impun restricţii de înălţime cu următoarele excepţii: respectarea exigenţelor autorităţii aeronautice privind culoarul de zbor; respectarea în planul aliniamentului a unei înălţimi la cornişe egală cu distanţa dintre aliniamente şi retragerea volumelor mai înalte la o distanţă egală cu diferenţa dar nu mai puţin de 4,0 metri; justificarea configuraţiei de ansamblu ţinând seama de modul de percepere de pe principalele trasee de circulaţie, de pe Dealul Cetăţii şi de pe Calea Turzii a zonei protejatea Cetăţii Clujului; înăşţimea clădirilor nu va depăşi distanţa dintre aliniamente iar configuarea spaţială a clădirilor se va subordona atât cerinţelor de coerenţă a frontului sudic prezentat către Someşul Mic cât şi particularităţile siluetei tradiţionale a Cetăţii Clujului
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: va ţine seama de caracterul general al zonei şi de arhitectura clădirilor din vecinătate cu care se află în co-vizibilitate; se va asigura o tratare similară a faţadelor aceleiaşi clădiri, având în vedere perceperea acestora de pe înălţimile înconjurătoare; se va acorda atenţie modului de tratare a faţadelor şi acoperişurilor sau teraselor perceptibile într-o perspectivă descendentă de pe Dealul Cetăţii şi respectiv de pe Calea Turzii.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice. Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV, dată fiind intensitatea circulaţiei pietonale, racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fie făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheţii; se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi capatrea apelor meteorice în reţeaua de canalizare.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: se vor identifica, păstra şi proteja în timpul executării construcţiilor, arborii importanţi existenţi; în cazul tăierii unui arbore se vor planta în schimb alţi 5 arbori în perimetrul operaţiunii urbanistice; spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp.; pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiilor se va evita impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese şi trotuare de gardă; se va recurge la soluţii de înverzire a faţadelor şi teraselor precum şi la dispunerea pe strazile mineralizate pe trotuarele având peste 3,0 m a jardinierelor cu arbuşti la intrarea în construcţiile publice şi comerciale.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: indicarea limitelor de proprietate a terenului va fi realizată prin diferenţierea tratării pavajelor faţă de trotuare şi prin plantaţii, jardiniere, elemente decorative; în cazul construcţiilor retrase de la aliniament şi al instituţiilor publice, împrejmuirile vor fi transparente, vor avea înălţimea cuprinsă între 1,80 şi 2,20 m, din care un soclu opac de 0,30 m, partea superioară fiind realizată din fier forjat sau plasă metalică şi vor fi dublate de gard viu.
Se vor respecta prevederile Codului Civil privind vecinătăţile, precum şi normele tehnice, juridice, sanitare şi de protecţia mediului în vigoare.
Proiect întocmi şi verificat conform legislaţiei în vigoare.
NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Legea nr. 190/2013, Ordinul 839/2009, Ordinul 1867/2010, OUG nr. 34/2013, OUG nr. 114/2007, Codul civil şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modificată şi actualizată.
6. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare în interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
7. În cazul în care proiectul nu va respecta reglementările stabilite prin P.U.G., se vor elabora studii de specialitate conform Legii 350/2001 modificată şi actualizată.
8. Certificatul de urbanism nu s-a putut elibera in scopul solicitat “iesire din indiviziune spatiu pod” intrucat, scopul solicitarii Dvs. de emitere a certificatului de urbanism, nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 50/1996 republicata si actualizata.
Conform Ordinului nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1996 actualizata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, certificatul de urbanism se emite în următoarele situaţii:
- elaborarea documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii
- operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară
- cereri în justiţie
- adjudecarea prin licitaţie a proiectării lucrărilor publice
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:x
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:- Direcţia Regională în Construcţii Nord-Vest
Alte avize/acorduri:- Acord coproprietari, exprimat în formă autentică
- Primărie - Direcţia patrimoniului municipiului şi evidenţa proprietăţii
- Acord vecini, exprimat în formă autentică, în condiţiile Legii nr. 50/1991 republicată şi a normelor metodologice de aplicare - Ordinul nr. 839/2008, art. 27, lit. a) : “pentru construcţille noi, amplasate adiacent construcţiilor existente sau în imediata lor vecinătate - şi numai dacă sunt necesare măsuri de intervenţie pentru protejarea acestora”
- extras C.F. colectiv pentru construcţie
Studii de specialitate:- expertiză tehnică - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizaţia de construire
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr. 550/2007)
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr. 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Paula Giurgiu/08.08.2014
Paula Giurgiu/08.08.2014
08.08.2014
02.09.2015
8 lei
8.417.229
18.07.2014