ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE/D.A.L.I. STAȚIE DE TRANSPORT ÎN COMUN STR.UNIRII-SNAGOV
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
300907
23038/1/1
-
613424
29.10.2021
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil în proprietatea Statului Român, în administrarea operativă a Consiliului Popular a mun. Cluj-Napoca.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul.
Alte restricții : nu este cazul.
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
Imobil în proprietatea Statului Român, în administrarea operativă a Consiliului Popular a mun. Cluj-Napoca.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul.
Alte restricții : nu este cazul.
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren pentru spații verzi și alei,
Destinația: Lc_A, ANSAMBLURI DE LOCUINȚE COLECTIVE REALIZATE ÎNAINTE DE ANUL 1990,
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi menționate prin HCL pentru zona în care este situat amplasamentul:
– La recepția lucrărilor se va prezenta dovada efectuării transporturilor de deșeuri rezultate din demolare/construire.
Destinația: Lc_A, ANSAMBLURI DE LOCUINȚE COLECTIVE REALIZATE ÎNAINTE DE ANUL 1990,
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi menționate prin HCL pentru zona în care este situat amplasamentul:
– La recepția lucrărilor se va prezenta dovada efectuării transporturilor de deșeuri rezultate din demolare/construire.
3. REGIM TEHNIC
Zona cu dotări tehnico-edilitare.
Restricții impuse din studiile de urbanism/interdicții temporare sau definitive de construire - nu este cazul.
Documentația pentru obținerea autorizației de construire se va prezenta conform cadrului conținut din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată , cu modificările și completările ulterioare; de asemenea organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate fară a afecta vecinătățiile.
Lucrările de construire vor începe numai după obținerea autorizației de spargere.
După terminarea lucrărilor se va reface terenul la starea initială.
4. REGIM DE ACTUALIZARE
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.
NOTĂ: S-a solicitat un certificat de urbanism în scopul: "modernizare 11 statii pentru transportul în comun din municipiul Cluj-Napoca - str. Unirii- Snagov".
- Potrivit memoriu justificativ proiectul are scopul de a îmbunătății și a moderniza stațiile de transport în comun existente. Se doreste efectuarea unor expertize tehnice de specialitate cât și elaborarea unei documentații faza S.F./D.A.L.I.
Documentatia S.F./D.A.L.I. va conține două scenarii:
Scenariul 1 - Modernizare prin demolare stație existentă și construire statie nouă
Scenariul 2 - Modernizare prin reabilitarea stației existente.
- Potrivit art. 7, din Legea nr 50/1991 modificată și completată: (1) Autorizaţia de construire se emite pentru executarea lucrărilor de bază şi a celor aferente organizării executării lucrărilor, în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
- Pentru întocmirea, avizarea și aprobarea S.F./D.A.L.I., se vor depune și obține următoarele avize, acorduri, studii, etc:
- Primărie - Direcția Patrimoniul Municipiului și Evidența Proprietății
- Primărie - Direcția tehnică- Serviciul Administrare Căi Publice
- Primărie - Direcția tehnică - Serviciul Siguranta Circulației
- Primărie - Biroul Eficiența Energetică, Iluminat public
- Plan topografic vizat OCPI însoțit de Proces verbal de recepție OCPI în scopul solicitat
- Expertiză tehnică
- extras de carte funciara, actualizat la zi (nu mai vechi de 3 luni)
- Documentatia pentru obtinerea autorizatiei de construire se va prezenta conform ANEXA nr. 1 - Conținutul cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Restricții impuse din studiile de urbanism/interdicții temporare sau definitive de construire - nu este cazul.
Documentația pentru obținerea autorizației de construire se va prezenta conform cadrului conținut din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată , cu modificările și completările ulterioare; de asemenea organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate fară a afecta vecinătățiile.
Lucrările de construire vor începe numai după obținerea autorizației de spargere.
După terminarea lucrărilor se va reface terenul la starea initială.
4. REGIM DE ACTUALIZARE
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.
NOTĂ: S-a solicitat un certificat de urbanism în scopul: "modernizare 11 statii pentru transportul în comun din municipiul Cluj-Napoca - str. Unirii- Snagov".
- Potrivit memoriu justificativ proiectul are scopul de a îmbunătății și a moderniza stațiile de transport în comun existente. Se doreste efectuarea unor expertize tehnice de specialitate cât și elaborarea unei documentații faza S.F./D.A.L.I.
Documentatia S.F./D.A.L.I. va conține două scenarii:
Scenariul 1 - Modernizare prin demolare stație existentă și construire statie nouă
Scenariul 2 - Modernizare prin reabilitarea stației existente.
- Potrivit art. 7, din Legea nr 50/1991 modificată și completată: (1) Autorizaţia de construire se emite pentru executarea lucrărilor de bază şi a celor aferente organizării executării lucrărilor, în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
- Pentru întocmirea, avizarea și aprobarea S.F./D.A.L.I., se vor depune și obține următoarele avize, acorduri, studii, etc:
- Primărie - Direcția Patrimoniul Municipiului și Evidența Proprietății
- Primărie - Direcția tehnică- Serviciul Administrare Căi Publice
- Primărie - Direcția tehnică - Serviciul Siguranta Circulației
- Primărie - Biroul Eficiența Energetică, Iluminat public
- Plan topografic vizat OCPI însoțit de Proces verbal de recepție OCPI în scopul solicitat
- Expertiză tehnică
- extras de carte funciara, actualizat la zi (nu mai vechi de 3 luni)
- Documentatia pentru obtinerea autorizatiei de construire se va prezenta conform ANEXA nr. 1 - Conținutul cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Delia Fluieraș
Delia Fluieraș
08.11.2021
08.11.2024
0 lei
0
09.11.2023
08.11.2024
După această dată, o nouă prelungire a valabilităţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
23.10.2023