construire locuinţă unifamilială, împrejmuire teren, racorduri utilităţi
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Smaranda Brăescu f. nr.
275680 (C.F. vechi nr. 275150)
275680 (nr. cad. vechi 11807/2, nr. top. vechi 14608/1/2/4/2), 275679 (drum de acces)
plan de încadrare în zonă şi plan de situaţie vizat de O.C.P.I. Cluj cu nr. 140971/21.12.2010, însoţit de tabelul cu inventarul de coordonate.
291568
09.09.2013
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, înafara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil proprietate privată.
Imobil proprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: curţi construcţii.
DESTINAŢIA ZONEI: – poli teríari principali.
Art. 1 - UTILIZĂRI ADMISE: – conform PUZ, cu următoarele condiţionări privind profilele admise: servicii avansate manageriale, tehnice şi profesionale; servicii pentru cercetare-dezvoltare; unităţi mici şi mijlocii specializate în activităţi de producţie abstractă şi concretă în domenii de vârf; servicii financiar-bancare şi de asigurări; unele inserţii de instituţii publice supramunicipale şi municipale; centre de informare, biblotecă-mediatecă; releu infrastructură, poştă şi telecomunicaţii; edituri, servicii pentru media ; activităţi asociative diverse; hoteluri pentru turismul de afaceri şi alte spaţii de recepţie; spaţii pentru expoziţii, galerii; servicii profesionale, colective şi personale pentru angajaţi şi clienţi; restaurante, cofetării, cafenele, baruri, comerţ; loisir-casino; dancing; cinema; centre de recreere, sport în spaţii acoperite şi descoperite;unităţi productive manufacturiere şi depozitare mic-gros legate de funcţionarea polului terţiar; locuinţe cu partiu special pentru profesiuni liberale; parcaje multietajate.
Art. 2 - UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: – conform PUZ, cu următoarele recomandări: întrucât realizarea acestor obiective se va derula în timp, se recomandă ca prin PUZ terenul rămas neafectat în prima etapă şi păstrat în rezervă să fie amenajat sumar ca un spaţiu plantat accesibil locuitorilor, vegetaţia importantă urmând să facă parte din amenajarea definitivă a zonei.
Art. 3 - UTILIZĂRI INTERZISE: - orice alte activităţi care nu corespund caracterului zonei şi prin aceasta prezintă riscul îndepărtării investitorilor interesaţi; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; lucrări de terasament de natură să afecteze utilizarea terenurilor învecinate; orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice; se interzic funcţiunile incompatibile cu statutul de zonă protejată.
Încadrare în zona de impozitare “D”, conform H.C.L. nr. 715/2000 şi H.C.L. nr. 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI: – poli teríari principali.
Art. 1 - UTILIZĂRI ADMISE: – conform PUZ, cu următoarele condiţionări privind profilele admise: servicii avansate manageriale, tehnice şi profesionale; servicii pentru cercetare-dezvoltare; unităţi mici şi mijlocii specializate în activităţi de producţie abstractă şi concretă în domenii de vârf; servicii financiar-bancare şi de asigurări; unele inserţii de instituţii publice supramunicipale şi municipale; centre de informare, biblotecă-mediatecă; releu infrastructură, poştă şi telecomunicaţii; edituri, servicii pentru media ; activităţi asociative diverse; hoteluri pentru turismul de afaceri şi alte spaţii de recepţie; spaţii pentru expoziţii, galerii; servicii profesionale, colective şi personale pentru angajaţi şi clienţi; restaurante, cofetării, cafenele, baruri, comerţ; loisir-casino; dancing; cinema; centre de recreere, sport în spaţii acoperite şi descoperite;unităţi productive manufacturiere şi depozitare mic-gros legate de funcţionarea polului terţiar; locuinţe cu partiu special pentru profesiuni liberale; parcaje multietajate.
Art. 2 - UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: – conform PUZ, cu următoarele recomandări: întrucât realizarea acestor obiective se va derula în timp, se recomandă ca prin PUZ terenul rămas neafectat în prima etapă şi păstrat în rezervă să fie amenajat sumar ca un spaţiu plantat accesibil locuitorilor, vegetaţia importantă urmând să facă parte din amenajarea definitivă a zonei.
Art. 3 - UTILIZĂRI INTERZISE: - orice alte activităţi care nu corespund caracterului zonei şi prin aceasta prezintă riscul îndepărtării investitorilor interesaţi; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; lucrări de terasament de natură să afecteze utilizarea terenurilor învecinate; orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice; se interzic funcţiunile incompatibile cu statutul de zonă protejată.
Încadrare în zona de impozitare “D”, conform H.C.L. nr. 715/2000 şi H.C.L. nr. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = CB3; S = 522 mp;
Conform H.C.L. nr. 509/23.12.2008, POT max = 35%; CUT max = 0,9 mp ADC/mp. teren
Zonă cu dotări tehnico – edilitare.
Art. 4 - CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: – conform PUZ cu următoarele recomandări, în vederea elaborării acestuia: se vor rezerva terenuri pentru instituţii şi servicii publice, circulaţii şi spaţii plantate publice ( conform temei PUZ aprobate de CLM Cluj-Napoca), în condiţiile normelor existente, prin teme ale titularilor de investiţii sau, în lipsa acestora, se vor menţine rezerve având suprafaţa minimă de 1000 mp. şi un front la stradă de minim 30,0 metri, restul terenului urmând a fi parcelat pentru servicii de interes general în parcele având minim 800 mp şi un front la stradă de minim 18,0 metri, în cazul fronturilor continue şi de minim 24,0 metri în cazul fronturilor discontinue.
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: – se va asigura o retragere a clădirilor de minim 10 metri de la aliniament. Conform aviz C.T.A.T.U. nr. 37718/100186/43/16.07.2008, aprobat cu H.C.L. nr. 509/2008, se stabileşte parcelarea, alinierea la min. 5 m de la traseul regularizat al aleii de acces, amplasarea este faţă de limitele laterale la 1,75m şi 0,75 m, şi respectiv 3 m, iar faţă de limita posterioară la min. 5 m.
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR: – conform P.U.Z.;
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: – conform P.U.Z. cu următoarele comdiţionări: clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu jumătate din înălţimea la cornişe a celei mai înalte dintre ele dar nu mai puţin de 6,0 metri; distanţa se poate reduce la jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 4,0 metri numai în cazul în care faţadele prezintă calcane sau ferestre care nu asigură luminarea unor încăperi pentru alte activităţi ce necesită lumina naturală;
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: – conform PUZ cu următoarele condiţionări: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 3,0 metri lăţime dintr-o circulaţie publică; în toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în clădirile publice a persoanelor cu dificultăţi de deplasare
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR: – conforn P.U.Z., cu următoarele condiţionări: staţionarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, locurile de parcare se dimensionează conform normelor specificve şi se dispun în construcţii supra/subterane sau în parcaje amenajate la sol care vor fi plantate cu minim un arbore la 4 maşini şi vor fi înconjurate cu gard viu de 1,20 m înălţime ;
Art.10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: – conform PUZ şi cu respectarea avizului autorităţii aeronautice privind condiţiile impuse de culoarul de zbor. Conform H.C.L. nr. 509/2008, regimul de înălţime este P+M, D+P+E+M.
Art. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: – conform PUZ cu următoarele condiţionări: aspectul clădirilor va exprima caracterul reprezentativitatea funcţiunii şi va răspunde exigenţelor actuale ale arhitecturii europene de “coerenţă” şi “eleganţă”.
Art. 12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: – toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice; se va asigura racordarea la sistemele moderne de telecomunicaţii bazate pe cablu din fire optice; se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor TV.
Art. 13 - SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: – se vor identifica, păstra şi proteja în timpul executării construcţiilor, arborii importanţi existenţi, având peste 4 metri înălţime şi diametrul tulpinii peste 15 metri; în cazul tăierii unui arbore se vor planta în schimb alţi 5 arbori în perimetrul operaţiunii urbanistice; spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp; pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiilor se va evita impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese; în zonele de versanţi se va apela la consultări de specialitate pentru plantarea acelor specii care favorizează stabilizarea terenului.
Art. 14 - ÎMPREJMUIRI: - gardurile spre stradă vor fi transparente, vor avea înălţimea de maxim 2,20 metri, vor avea un soclu de circa 0.30 metri şi vor putea fi dublate de gard viu.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată şi republicată în 2011, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modifică şi actualizată în 2011.
6. În conformitate cu H.C.L. nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor, faţă de terenul rămas pentru construire - în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat, procesul verbal va fi anexat la avizele şi acordurile în baza cărora se emite Autorizaţia de construire.
7. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare în interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul C.T.A.T.U. nr. 6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
8. În vederea autorizării, va fi prezentată dezmembrarea topo pentru regularizarea drumului şi înscrierea cu titlu de “drum” a suprafeţei respective de teren, iar împrejmuirea se va realiza cu respectarea profilului străzii Smaranda Brăescu (conform P.U.D. aprobat cu H.C.L. nr. 509/23.12.2008 - ampriză 8 m - 6 m carosabil şi două trotuare a câte 1 m).
9. Fundaţia porţilor şi a împrejmuirii se va executa excentric, numai pe terenul proprietate, fără afectarea domeniului public sau privat.
10. Înaintea depunerii documentaţiei pentru obţinerea Autorizaţiei de construire se va reglementa adresa administrativă pentru imobilul studiat în prezentul certificat.
11. Conform Aviz C.T.A.T.U. nr. 37718/43/100186/16.07.2008, autorizarea construcţiilor se va face numai după autorizarea drumului de acces şi prelungirea reţelelor de utilităţi.
12. Dacă se depăşesc valorile maxime admise pentru indicii urbanistici POT şi CUT, se va obţine un aviz prealabil de oportunitate pentru elaborare P.U.Z..
Conform H.C.L. nr. 509/23.12.2008, POT max = 35%; CUT max = 0,9 mp ADC/mp. teren
Zonă cu dotări tehnico – edilitare.
Art. 4 - CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: – conform PUZ cu următoarele recomandări, în vederea elaborării acestuia: se vor rezerva terenuri pentru instituţii şi servicii publice, circulaţii şi spaţii plantate publice ( conform temei PUZ aprobate de CLM Cluj-Napoca), în condiţiile normelor existente, prin teme ale titularilor de investiţii sau, în lipsa acestora, se vor menţine rezerve având suprafaţa minimă de 1000 mp. şi un front la stradă de minim 30,0 metri, restul terenului urmând a fi parcelat pentru servicii de interes general în parcele având minim 800 mp şi un front la stradă de minim 18,0 metri, în cazul fronturilor continue şi de minim 24,0 metri în cazul fronturilor discontinue.
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: – se va asigura o retragere a clădirilor de minim 10 metri de la aliniament. Conform aviz C.T.A.T.U. nr. 37718/100186/43/16.07.2008, aprobat cu H.C.L. nr. 509/2008, se stabileşte parcelarea, alinierea la min. 5 m de la traseul regularizat al aleii de acces, amplasarea este faţă de limitele laterale la 1,75m şi 0,75 m, şi respectiv 3 m, iar faţă de limita posterioară la min. 5 m.
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR: – conform P.U.Z.;
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: – conform P.U.Z. cu următoarele comdiţionări: clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu jumătate din înălţimea la cornişe a celei mai înalte dintre ele dar nu mai puţin de 6,0 metri; distanţa se poate reduce la jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 4,0 metri numai în cazul în care faţadele prezintă calcane sau ferestre care nu asigură luminarea unor încăperi pentru alte activităţi ce necesită lumina naturală;
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: – conform PUZ cu următoarele condiţionări: parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de minim 3,0 metri lăţime dintr-o circulaţie publică; în toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în clădirile publice a persoanelor cu dificultăţi de deplasare
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR: – conforn P.U.Z., cu următoarele condiţionări: staţionarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, locurile de parcare se dimensionează conform normelor specificve şi se dispun în construcţii supra/subterane sau în parcaje amenajate la sol care vor fi plantate cu minim un arbore la 4 maşini şi vor fi înconjurate cu gard viu de 1,20 m înălţime ;
Art.10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: – conform PUZ şi cu respectarea avizului autorităţii aeronautice privind condiţiile impuse de culoarul de zbor. Conform H.C.L. nr. 509/2008, regimul de înălţime este P+M, D+P+E+M.
Art. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: – conform PUZ cu următoarele condiţionări: aspectul clădirilor va exprima caracterul reprezentativitatea funcţiunii şi va răspunde exigenţelor actuale ale arhitecturii europene de “coerenţă” şi “eleganţă”.
Art. 12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: – toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice; se va asigura racordarea la sistemele moderne de telecomunicaţii bazate pe cablu din fire optice; se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor TV.
Art. 13 - SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: – se vor identifica, păstra şi proteja în timpul executării construcţiilor, arborii importanţi existenţi, având peste 4 metri înălţime şi diametrul tulpinii peste 15 metri; în cazul tăierii unui arbore se vor planta în schimb alţi 5 arbori în perimetrul operaţiunii urbanistice; spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp; pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiilor se va evita impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese; în zonele de versanţi se va apela la consultări de specialitate pentru plantarea acelor specii care favorizează stabilizarea terenului.
Art. 14 - ÎMPREJMUIRI: - gardurile spre stradă vor fi transparente, vor avea înălţimea de maxim 2,20 metri, vor avea un soclu de circa 0.30 metri şi vor putea fi dublate de gard viu.
NOTĂ :
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată şi republicată în 2011, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Tabelul cu indicatori va cuprinde şi modul de calcul al POT şi CUT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 modifică şi actualizată în 2011.
6. În conformitate cu H.C.L. nr. 360/26.08.2008, în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru amplasamentele care impun regularizare sau trasare de circulaţii se va întocmi un proces verbal de lucrări în teren, însoţit de documentaţie foto, cu marcarea limitei terenului alocat pentru regularizarea sau trasarea circulaţiilor, faţă de terenul rămas pentru construire - în prezenţa reprezentanţiilor Primăriei, a beneficiarului, a proiectantului şi a specialistului topometrist care a întocmit documentaţia de dezmembrare a suprafeţelor susmenţionate. Totodată se va stabili cota + 0.00 ce va fi luată în considerare ca referinţă pentru cotele de nivel ale clădirii şi ale terenului amenajat, procesul verbal va fi anexat la avizele şi acordurile în baza cărora se emite Autorizaţia de construire.
7. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare în interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul C.T.A.T.U. nr. 6943/2006 aprobat cu H.C.L. nr. 539/2006.
8. În vederea autorizării, va fi prezentată dezmembrarea topo pentru regularizarea drumului şi înscrierea cu titlu de “drum” a suprafeţei respective de teren, iar împrejmuirea se va realiza cu respectarea profilului străzii Smaranda Brăescu (conform P.U.D. aprobat cu H.C.L. nr. 509/23.12.2008 - ampriză 8 m - 6 m carosabil şi două trotuare a câte 1 m).
9. Fundaţia porţilor şi a împrejmuirii se va executa excentric, numai pe terenul proprietate, fără afectarea domeniului public sau privat.
10. Înaintea depunerii documentaţiei pentru obţinerea Autorizaţiei de construire se va reglementa adresa administrativă pentru imobilul studiat în prezentul certificat.
11. Conform Aviz C.T.A.T.U. nr. 37718/43/100186/16.07.2008, autorizarea construcţiilor se va face numai după autorizarea drumului de acces şi prelungirea reţelelor de utilităţi.
12. Dacă se depăşesc valorile maxime admise pentru indicii urbanistici POT şi CUT, se va obţine un aviz prealabil de oportunitate pentru elaborare P.U.Z..
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:x
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:• fotografii cu situaţia existentă a drumului şi a poziţiei împrejmuirilor parcelelor învecinate
• extras C.F. pentru drumul de acces (str. Smaranda Brăescu)
• aviz C.T.A.T.U. nr. 37718/43/100186/16.07.2008
• H.C.L. pentru P.U.D. nr. 509/23.12.2008
• Primărie - Direcţia tehnică - Serviciul siguranţei circulaţiei urbane şi reţele edilitare
PENTRU RACORDURI ŞI BRANŞAMENTE:
• reglementarea juridică a terenului afectat şi acordul notarial al proprietarului terenului afectat
• Avize: S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apă Someş S.A., E.ON Gaz, Romtelecom,
• Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul siguranţa circulaţiei urbane şi reţele edilitare şi Serviciul administrare căi publice
Studii de specialitate:• plan reglementări P.U.D. cu viza secretariat C.T.A.T.U.
• documentaţia topografică însoţită de procesul verbal de recepţie pentru scopul solicitat (D.T.A.C.) corelată cu plan reglementări P.U.D. aprobat cu H.C.L. nr. 509/23.12.2008, cu marcarea vecinilor, împrejmuirilor, drumului
• studiu geotehnic - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
• pentru autorizaţia de construire
• pentru foraje geo
• pentru organizare şantier
• pentru timbrul arhitecturii
• pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr. 550/2007)
• pentru foraje geo
• pentru organizare şantier
• pentru timbrul arhitecturii
• pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr. 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Paula Giurgiu/12.09.2013
Paula Giurgiu/12.09.2013
12.09.2013
9 lei
6.949.888
09.09.2013