informare (vezi nota)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
254690 (CF vechi nr. 137137/A)
15559/2
plan de incadrare in zona si plan de situatie cu inventar de coordonate
257981
21.07.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara zonei protejate.
Imobil în coproprietate privata.
Imobil în coproprietate privata.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: teren liber de constructii.
DESTINAŢIA ZONEI zona de functiuni complexe de importanta supramunicipala si municipala .
Art.1 - UTILIZĂRI ADMISE: cu următoarele condiţii privind profilele admise:
-servicii avansate manageriale, tehnice şi profesionale; servicii pentru cercetare-dezvoltare; unităţi mici şi mijlocii pentru activităţi în tehnica de vârf; servicii financiar-bancare şi de asigurări; centre de informare; hoteluri pentru turismul de afaceri; restaurante, cofetării, cafenele, baruri; comerţ; locuinţe cu partiu special pentru profesiuni liberale; parcaje multietajate.
Art.2 - UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: cu următoarele recomandări: - întrucât realizarea acestor obiective se va derula în timp, se recomandă ca prin P.U.Z. terenul rămas neafectat în prima etapă şi păstrat în rezervă să fie amenajat sumar ca spaţiu plantat accesibil locuitorilor, vegetaţia importantă urmând să facă parte din amenajarea definitivă a zonei.
Art.3 - UTILIZĂRI INTERZISE: - orice alte activităţi care nu corespund caracterului zonei şi prin aceasta prezintă riscul îndepărtării investitorilor interesaţi; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en-gros; depozitări de materiale refolosibile.
Încadrat în zona de impozitare “D” conform H.C.L. 715/2000 şi HCL 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI zona de functiuni complexe de importanta supramunicipala si municipala .
Art.1 - UTILIZĂRI ADMISE: cu următoarele condiţii privind profilele admise:
-servicii avansate manageriale, tehnice şi profesionale; servicii pentru cercetare-dezvoltare; unităţi mici şi mijlocii pentru activităţi în tehnica de vârf; servicii financiar-bancare şi de asigurări; centre de informare; hoteluri pentru turismul de afaceri; restaurante, cofetării, cafenele, baruri; comerţ; locuinţe cu partiu special pentru profesiuni liberale; parcaje multietajate.
Art.2 - UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: cu următoarele recomandări: - întrucât realizarea acestor obiective se va derula în timp, se recomandă ca prin P.U.Z. terenul rămas neafectat în prima etapă şi păstrat în rezervă să fie amenajat sumar ca spaţiu plantat accesibil locuitorilor, vegetaţia importantă urmând să facă parte din amenajarea definitivă a zonei.
Art.3 - UTILIZĂRI INTERZISE: - orice alte activităţi care nu corespund caracterului zonei şi prin aceasta prezintă riscul îndepărtării investitorilor interesaţi; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en-gros; depozitări de materiale refolosibile.
Încadrat în zona de impozitare “D” conform H.C.L. 715/2000 şi HCL 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
S = 2.850,00 mp
UTR = CB3 conform PUZ
- POT max = 35 % - 80 %;
CUT max = 1,00 - 2,40 mp ADC/mp. teren
ART.4 - CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform PUZ suprafata minima de 800,00 mp.
ART. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ clădirile se vor retrage cu min. 10 m de la aliniament.
ART. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ ALE PARCELELOR:
conform PUZ
- clădirile se vor retrage de la limitele laterale cu o distanţă egală cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişa principală dar nu mai puţin de 5,0 m.
- clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară a parcelei la o distanţă de cel puţin jumătate din înălţimea clădiriimăsurată la cornişe dar nu mai puţin de 5,0 m.
ART. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : cu următoarele condiţionări : clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu jumătate din înălţimea la cornişe a celei mai înalte dintre ele dar nu mai puţin de 6,0 m.; distanţa se poate reduce la jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 4,0 m. numai în cazul în care faţadele prezintă calcane sau ferestre care nu asigură luminarea unor încăperi pentru alte activităţi ce necesită lumina naturală;
ART. 8 – CIRCULAŢII ŞI ACCESE: cu următoarele condiţionări : parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de min. 3,0 m. lăţime dintr-o circulaţie publică; În toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului la clădirile publice a persoanelor cu dificultăţi de deplasare;
ART. 9 – STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR : Staţionarea auto: cu următoarele condiţii: staţionarea autovehicolelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice. Locurile de parcare se dimensionează conform normelor specifice şi se dispun în construcţii supra / subterane sau în parcaje amenajate la sol care vor fi plantate cu min. un arbore la 4 maşini şi vor fi înconjurate cu gard viu de 1,2 m înălţime.
ART. 10 – ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR :
conform PUZ - H max = P+6 (strazi de categoria II) si H max = P+3 (strazi de categoria III)
cu respectarea avizului autorităţii aeronautice privind condiţiile impuse de culoarul de zbor;
ART. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: cu următoarele recomandări: aspectul clădirilor va exprima caracterul şi reprezentativitatea funcţiunii şi va răspunde exigenţelor actuale ale arhitecturii europene de “coerenţă” şi “eleganţă”.
ART. 12 – CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice; se va asigura racordarea la sistemele moderne de telecomunicaţii bazate pe cablu din fire optice; se interzice dispunerea antenelor TV – satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor TV.
ART. 13 – SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE : cu următoarele recomandări : se vor identifica, păstra şi proteja în timpul executării construcţiilor arborii importanţi existenţi având peste 4.0 m înălţime şi diametrul tulpinii peste 15,0 cm.; în cazul tăierii unui arbore se vor
planta în schimb alţi 5 arbori în perimetrul operaţiunii urbanistice; Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp.; pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiilor se va evita impermeabilizarea terenului peste min. necesar pentru accese; În zonele de versanţi se va apela la consultări de specialitate pentru plantarea acelor specii care favorizează stabilizarea terenului;
ART. 14 – ÎMPREJMUIRI : gardurile spre stradă vor fi transparente, vor avea înălţimea de max. 2,20 m, vor avea un soclu opac de cca. 0,30 m, partea superioară transparentă şi vor putea fi dublate de gard viu.
4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
Conform Art. 32. - pct. c) din Legea nr. 190/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul :
"In cazul în care se solicita o modificare a prevederilor documentaţiilor de urbanism aprobate pentru zona respectiva sau daca condiţiile specifice ale amplasamentului o impun, autoritatea publica locala are dreptul ca dupa caz, prin certificatul de urbanism sa conditioneze autorizarea investitiei de aprobarea de catre autoritatea publica competenta a unui plan urbanistic zonal, elaborat si finantat prin grija persoanelor fizice/juridice interesate , numai in baza unui aviz prealabil de oportunitate intocmit de structura specializata".
Amplasamentul dvs. a fost cuprins in PUZ "Centura ocolitoare de Sud - tronson I - calea Someseni - Borhanci " aprobat cu HCL nr. 459/17.07.2007 prin care, adiacent traseului ocolitoarei au fost stabilite zonele functionale .
Intrucat realizarea acestor obiective se va derula în timp, documentatia se va actualiza pe baza unui plan de situatie pe suport topografic cadastral actualizat cu analiza parcelarului existent si identificarea proprietatilor , cu identificarea traseelor de circulatie utilizate in prezent, cuprinzand totodata o evidenta a fondului construit realizat .
Propunerea va avea in vedere organizarea zonelor functionale, a modului de asigurare a acceselor si utilitatilor in zona si va fi insotita de un regulament de urbanism adaptat posibilitatilor reale de utilizare a terenului.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
UTR = CB3 conform PUZ
- POT max = 35 % - 80 %;
CUT max = 1,00 - 2,40 mp ADC/mp. teren
ART.4 - CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform PUZ suprafata minima de 800,00 mp.
ART. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform PUZ clădirile se vor retrage cu min. 10 m de la aliniament.
ART. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ ALE PARCELELOR:
conform PUZ
- clădirile se vor retrage de la limitele laterale cu o distanţă egală cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişa principală dar nu mai puţin de 5,0 m.
- clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară a parcelei la o distanţă de cel puţin jumătate din înălţimea clădiriimăsurată la cornişe dar nu mai puţin de 5,0 m.
ART. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : cu următoarele condiţionări : clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu jumătate din înălţimea la cornişe a celei mai înalte dintre ele dar nu mai puţin de 6,0 m.; distanţa se poate reduce la jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 4,0 m. numai în cazul în care faţadele prezintă calcane sau ferestre care nu asigură luminarea unor încăperi pentru alte activităţi ce necesită lumina naturală;
ART. 8 – CIRCULAŢII ŞI ACCESE: cu următoarele condiţionări : parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil de min. 3,0 m. lăţime dintr-o circulaţie publică; În toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului la clădirile publice a persoanelor cu dificultăţi de deplasare;
ART. 9 – STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR : Staţionarea auto: cu următoarele condiţii: staţionarea autovehicolelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice. Locurile de parcare se dimensionează conform normelor specifice şi se dispun în construcţii supra / subterane sau în parcaje amenajate la sol care vor fi plantate cu min. un arbore la 4 maşini şi vor fi înconjurate cu gard viu de 1,2 m înălţime.
ART. 10 – ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR :
conform PUZ - H max = P+6 (strazi de categoria II) si H max = P+3 (strazi de categoria III)
cu respectarea avizului autorităţii aeronautice privind condiţiile impuse de culoarul de zbor;
ART. 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: cu următoarele recomandări: aspectul clădirilor va exprima caracterul şi reprezentativitatea funcţiunii şi va răspunde exigenţelor actuale ale arhitecturii europene de “coerenţă” şi “eleganţă”.
ART. 12 – CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice; se va asigura racordarea la sistemele moderne de telecomunicaţii bazate pe cablu din fire optice; se interzice dispunerea antenelor TV – satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor TV.
ART. 13 – SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE : cu următoarele recomandări : se vor identifica, păstra şi proteja în timpul executării construcţiilor arborii importanţi existenţi având peste 4.0 m înălţime şi diametrul tulpinii peste 15,0 cm.; în cazul tăierii unui arbore se vor
planta în schimb alţi 5 arbori în perimetrul operaţiunii urbanistice; Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 mp.; pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiilor se va evita impermeabilizarea terenului peste min. necesar pentru accese; În zonele de versanţi se va apela la consultări de specialitate pentru plantarea acelor specii care favorizează stabilizarea terenului;
ART. 14 – ÎMPREJMUIRI : gardurile spre stradă vor fi transparente, vor avea înălţimea de max. 2,20 m, vor avea un soclu opac de cca. 0,30 m, partea superioară transparentă şi vor putea fi dublate de gard viu.
4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
Conform Art. 32. - pct. c) din Legea nr. 190/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul :
"In cazul în care se solicita o modificare a prevederilor documentaţiilor de urbanism aprobate pentru zona respectiva sau daca condiţiile specifice ale amplasamentului o impun, autoritatea publica locala are dreptul ca dupa caz, prin certificatul de urbanism sa conditioneze autorizarea investitiei de aprobarea de catre autoritatea publica competenta a unui plan urbanistic zonal, elaborat si finantat prin grija persoanelor fizice/juridice interesate , numai in baza unui aviz prealabil de oportunitate intocmit de structura specializata".
Amplasamentul dvs. a fost cuprins in PUZ "Centura ocolitoare de Sud - tronson I - calea Someseni - Borhanci " aprobat cu HCL nr. 459/17.07.2007 prin care, adiacent traseului ocolitoarei au fost stabilite zonele functionale .
Intrucat realizarea acestor obiective se va derula în timp, documentatia se va actualiza pe baza unui plan de situatie pe suport topografic cadastral actualizat cu analiza parcelarului existent si identificarea proprietatilor , cu identificarea traseelor de circulatie utilizate in prezent, cuprinzand totodata o evidenta a fondului construit realizat .
Propunerea va avea in vedere organizarea zonelor functionale, a modului de asigurare a acceselor si utilitatilor in zona si va fi insotita de un regulament de urbanism adaptat posibilitatilor reale de utilizare a terenului.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Ramona florea
Ramona florea
16.08.2014
05.09.2015
32,50 lei
8417544
21.07.2014