judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Avram Iancu, nr. 23-25
264114
264114
plan de situatie
299755
16.09.2013
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj – Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil în proprietate privata.
Imobilele cu nr.postal 21 - 23 figureaza pe lista monumentelor istorice la pozitiile 831-832 cod.CJ-II-m-B-07366 si respectiv cod.CJ-II-m-B-07367 .
Imobil în proprietate privata.
Imobilele cu nr.postal 21 - 23 figureaza pe lista monumentelor istorice la pozitiile 831-832 cod.CJ-II-m-B-07366 si respectiv cod.CJ-II-m-B-07367 .
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ:curti constructii
DESTINAŢIA ZONEI – subzona centrală suprapusă peste nucleul istoric precizat de traseul incintei fortificate, considerat ca rezervaţie de arhitectură.
Art.1. UTILIZĂRI ADMISE: se admit conversii functionale compatibile cu caracterul zonei si cu statutul de protectie al cladirilor pentru functiuni publice de interes supramunicipal si municipal administrative, culturale, de invatamant, functiuni de comert, servicii profesionale si personale, loisir si turism
- in cazul conversiei si extinderii functiunilor din cladirile actuale, ca si in cazul introducerii unor noi functiuni si al reconstructiei unor cladiri fara valoare este necesara dispunerea la parterul cladirilor si in curti a acelor functiuni care permit accesul locuitorilor si turistilor
Art.2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: se admit restaurante care comercializeaza pentru consum bauturi alcoolice numai la o distanta de min.100 metri de institutiile publice si lacasele de cult
- este obligatorie dispunerea la parterul cladirilor a functiunilor deschise accesului publicului , se admit functiuni care nu permit accesul liber al publicului in cladire la nivelul parterului cladirilor numai cu conditia ca acestea sa nu alcatuiasca fronturi mai lungi de 1/3 din lungimea strazilor intre limitele fostelor fortificatii si sa nu fie adiacente mai mult de doua astfel de cladiri , pentru a nu se compromite sansa creeri vadurilor comerciale atractive pentru pietoni
- se admit extinderi sau reconstructii ale cladirilor existente lipsite de valoare cu urmatoarele doua conditii privind noile functiuni:
- functiunea sa fie compatibila cu caracterul si prestigiul zonei centrale
- functiunea existenta sau nou propusa sa nu stanjeneasca vecinatatiile sau in caz contrar , proiectul sa demonstreze solutiile de eliminare a oricare surse potentiale de incomodare sau poluare
Art.3. UTILIZĂRI INTERZISE -orice funcţiuni incompatibile cu statutul de zonă protejată; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros, depozitarea de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice, parkinguri supraterane, lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor meteorice pe parcelel vecine sau care împiedică colectarea şi evacuarea acestora: - lucrări de terasamente de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de parcelele adiacente.
Încadrare în zona de impozitare "A" conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI – subzona centrală suprapusă peste nucleul istoric precizat de traseul incintei fortificate, considerat ca rezervaţie de arhitectură.
Art.1. UTILIZĂRI ADMISE: se admit conversii functionale compatibile cu caracterul zonei si cu statutul de protectie al cladirilor pentru functiuni publice de interes supramunicipal si municipal administrative, culturale, de invatamant, functiuni de comert, servicii profesionale si personale, loisir si turism
- in cazul conversiei si extinderii functiunilor din cladirile actuale, ca si in cazul introducerii unor noi functiuni si al reconstructiei unor cladiri fara valoare este necesara dispunerea la parterul cladirilor si in curti a acelor functiuni care permit accesul locuitorilor si turistilor
Art.2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: se admit restaurante care comercializeaza pentru consum bauturi alcoolice numai la o distanta de min.100 metri de institutiile publice si lacasele de cult
- este obligatorie dispunerea la parterul cladirilor a functiunilor deschise accesului publicului , se admit functiuni care nu permit accesul liber al publicului in cladire la nivelul parterului cladirilor numai cu conditia ca acestea sa nu alcatuiasca fronturi mai lungi de 1/3 din lungimea strazilor intre limitele fostelor fortificatii si sa nu fie adiacente mai mult de doua astfel de cladiri , pentru a nu se compromite sansa creeri vadurilor comerciale atractive pentru pietoni
- se admit extinderi sau reconstructii ale cladirilor existente lipsite de valoare cu urmatoarele doua conditii privind noile functiuni:
- functiunea sa fie compatibila cu caracterul si prestigiul zonei centrale
- functiunea existenta sau nou propusa sa nu stanjeneasca vecinatatiile sau in caz contrar , proiectul sa demonstreze solutiile de eliminare a oricare surse potentiale de incomodare sau poluare
Art.3. UTILIZĂRI INTERZISE -orice funcţiuni incompatibile cu statutul de zonă protejată; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; depozitare en gros, depozitarea de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice, parkinguri supraterane, lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor meteorice pe parcelel vecine sau care împiedică colectarea şi evacuarea acestora: - lucrări de terasamente de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de parcelele adiacente.
Încadrare în zona de impozitare "A" conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = CP5 conf.PUZ POT max = 70 % CUTmax = 3,5 conf.PUZ aprobat
Art.4. CARACTERISTICI ALE PARCELELOR (SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI):-
- in cazul utilizarii functionale a mai multor parcele pentru o noua constructie, se va mentine exprimarea in plan si in arhitectura fatadelor a amprentelor parcelarului anterior;
- suprafaţa minimă a parcelei construibile este de 350 mp. cu un front minim la strada de 15.0 metri in cazul fronturilor continue si 18.0 metri in cazul fronturilor discontinue;
-se vor pune in valoare conturul incintei si amprentele fragmentelor de fortificatii disparute
Amplasarea se face in mod specific zonei, pe front continu cu parterul retras la min.2 m ( cedat circulatiei publice ) si cu realizarea unei curti interioare amenajate ambiental .Accesul la hotel si anexele sale nu va deranja traficul auto , fiind rezolvat prin gang si lift auto. Pe intreg frontul studiat, spatiul curtilor va fi privat , cu acces public controlat , iar fatadele nordice vor fi tratate in mod corespunzator situarii in vecinatatea zidului cetatii, pentru care doreste maxima vizibilitate.
Art.5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT:- se mentine neschimbata situatia existenta în care, toate clădirile se situează pe aliniament.
Art.6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR: -
in cazul regimului de construire continuu, cladirile se vor alipi de calcanele cladirilor invecinate dispuse pe limitele laterale ale parcelelor pana la o distanta de maxim 18,0m de la aliniament, cladirile se vor retrage fata de limita posterioara la o distanta de cel putin 5,0 metri
- in cazul in care pe limita posterioara exista calcane cladirile noi se vor alipi la acestea pe toata inaltimea pentru a le masca , cu exceptia zidului de fortificare medievala care va ramane liber si vizibil
Art.7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA: curtile vor avea o suprafata de minim 20% pentru constructiile cu P+2,5 niveluri dar nu mai putin de 30 mp si cu o latime de minim 6,0 metri
- pavajul curtii va fi cel putin 0,1 metri deasupra cotei trotuarului
Art.8. CIRCULATII SI ACCESE: - parcela este construibila numai daca are asigurat un acces carosabil de minim 3.0 metri dintr-o circulatie publica in mod direct sau prin drept de trecere legal obtinut prin una din proprietatile invecinate;- in toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului in spatiile publice a persoanelor cu dificultati de deplasare; - in cazul constructiilor noi inscrise in fronturile continue la strada se va asigura un acces carosabil in curtea posterioara printr-un pasaj de minim 3.0 metri care sa permita accesul autovehicolelor de stingere a incendiilor; -
Art.9. STATIONAREA AUTOVEHICOLELOR: - nu se admite parcarea autovehicolelor in curtile cladirilor declarate sau propuse a fi declarate monumente de arhitectura sau in fata acestora;
stationarea vehicolelor se admite in cazul cladirilor care nu sunt monumente de arhitectura numai in interiorul parcelei , deci in afara circulatiilor publice
- in cazul realizarii escalatorului se va asigura un parcaj la baza acetuia care sa nu intre in zona de vizibilitate a Dealului Cetatii dinspre zona protejata a Cetatii Clujului
Art.10. INALTIMEA MAXIMA ADMISIBILA A CLADIRILOR:
- inaltimea maxima admisibila este P+3+2M pe str.Avram Iancu
- inaltimea maxima admisibila la coama este de 21,0 metri
- inaltimea maxima admisibila la cornisa este de 12,9 metri
Regimul de inaltime propus pentru hotel 2S+D+P+2E+2M se stabileste in corelare cu cel al constructiilor existente in vecinatate , in baya avizului Directiei monumentelor istorice din Ministerul Culturii si Cultelor , avand ca reper cota de cornisa, respectiv +12,7 m.
Nivelele subterane au destinatia de parking auto, dar si spatii anexe
Art.11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR: orice interventie asupra monumentelor de arhitectura declarate sau propuse a fi declarate , se va putea realizanumai in conditiile legii; pentru restul cladirilor si pentru noile cladiri propuse se va tine seama de caracterul zonei si de caracteristicile cladirilor de proximitate ca volumetrie, arhitectura fatadelor , materiale de constructie, firme afisaj, in aceste unitati de referinta arhitectura se va subordona cerintelor de coerenta la scara Cetatii Clujului si la cea a zonei centrale
-se va avea in vedere caracterul arhitecturii datorat regulamentelor anterioare care prevedeau ca pe linia fatadei sa se permita elemente decorative care pot depasi inaltimea admisa cu inca 3 metri pe cel mult 1/3 din lungimea fatadei ; aticele sunt permise pe toata lungimea fatadei cu o inaltime de maxim 1,2 metri
- se interzice finisarea diferita a parterului comercial al cladirilor cu doua sau mai multe niveluri
- firmele si reclamele vor face obiectul unei avizari speciale privind localizarea , dimensiunile si forma acestora
- se interzice orice dispunere a firmelor care inglobeaza parapetul etajului superior si desfigureaza astfel arhitectura cladirii; se admit firme dispuse perpendicular pe planul fatadelor numai in cazul straziilor inguste de 4-6 metri
-acoperisurile vor fi realizate din tigla si vor fi prevazute cu opritori de zapada , lucarnele vor respecta configuratia traditionala
- se interzic imitatii stilistice dupa arhitecturi straine zonei, imitatii de materiale sau utilizarea improprie a materialelor , utilizarea culorilor stridente sau stralucitoare
- in vederea autorizarii pot fi cerute studii suplimentare de insertie pentru noile cladiri si justificari grafice, fotomontaj, sau macheta pentru interventii asupra cladirilor existente
Art.12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:
toate constructiile vor fi racordate la retelele edilitare publice; - la cladirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluviala va fi obligatoriu facuta pe sub trotuare pentru a se evita producerea ghetii in zonele intens circulate;
- se va asigura captarea si evacuarea rapida a apelor meteorice din curti in reteaua de canalizare; - toate noile bransamente pentru electricitate si telefonie vor fi realizate ingropat; - se interzice dispunerea antenelor TV-satelit in locuri vizibile din circulatiile publice si dispunerea vizibila a cablurilor catv.
Art.13. SPAŢIILE LIBERE ŞI PLANTATE: se va asigura amenajarea peisagistică adecvată a curţilor vizibile din circulaţii publice; se va limita în curţi ponderea suprafeţei mineralizate. Toate construcţiile vor fi racordate la reţelele edilitare publice. Se va menţine caracterul împrejmuirilor; gardurile spre stradă vor fi transparente cu înălţimea max. 2,2 m şi min.1,8 m din care un soclu opac, partea superioară metalică dublată eventual de gard viu.
Art.14. ÎMPREJMUIRI: se va menţine caracterul existent al împrejmuirilor astfel: - în cazul fronturilor continue se vor menţine şi reface porţile cu detalii tradiţionale;se va permite turiştilor şi trecătorilor perceperea spaţiului şi amenajării curţilor, dar, totodată, se va separa spaţiul privat de cel public;
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006 .
Art.4. CARACTERISTICI ALE PARCELELOR (SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI):-
- in cazul utilizarii functionale a mai multor parcele pentru o noua constructie, se va mentine exprimarea in plan si in arhitectura fatadelor a amprentelor parcelarului anterior;
- suprafaţa minimă a parcelei construibile este de 350 mp. cu un front minim la strada de 15.0 metri in cazul fronturilor continue si 18.0 metri in cazul fronturilor discontinue;
-se vor pune in valoare conturul incintei si amprentele fragmentelor de fortificatii disparute
Amplasarea se face in mod specific zonei, pe front continu cu parterul retras la min.2 m ( cedat circulatiei publice ) si cu realizarea unei curti interioare amenajate ambiental .Accesul la hotel si anexele sale nu va deranja traficul auto , fiind rezolvat prin gang si lift auto. Pe intreg frontul studiat, spatiul curtilor va fi privat , cu acces public controlat , iar fatadele nordice vor fi tratate in mod corespunzator situarii in vecinatatea zidului cetatii, pentru care doreste maxima vizibilitate.
Art.5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT:- se mentine neschimbata situatia existenta în care, toate clădirile se situează pe aliniament.
Art.6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR: -
in cazul regimului de construire continuu, cladirile se vor alipi de calcanele cladirilor invecinate dispuse pe limitele laterale ale parcelelor pana la o distanta de maxim 18,0m de la aliniament, cladirile se vor retrage fata de limita posterioara la o distanta de cel putin 5,0 metri
- in cazul in care pe limita posterioara exista calcane cladirile noi se vor alipi la acestea pe toata inaltimea pentru a le masca , cu exceptia zidului de fortificare medievala care va ramane liber si vizibil
Art.7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA: curtile vor avea o suprafata de minim 20% pentru constructiile cu P+2,5 niveluri dar nu mai putin de 30 mp si cu o latime de minim 6,0 metri
- pavajul curtii va fi cel putin 0,1 metri deasupra cotei trotuarului
Art.8. CIRCULATII SI ACCESE: - parcela este construibila numai daca are asigurat un acces carosabil de minim 3.0 metri dintr-o circulatie publica in mod direct sau prin drept de trecere legal obtinut prin una din proprietatile invecinate;- in toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului in spatiile publice a persoanelor cu dificultati de deplasare; - in cazul constructiilor noi inscrise in fronturile continue la strada se va asigura un acces carosabil in curtea posterioara printr-un pasaj de minim 3.0 metri care sa permita accesul autovehicolelor de stingere a incendiilor; -
Art.9. STATIONAREA AUTOVEHICOLELOR: - nu se admite parcarea autovehicolelor in curtile cladirilor declarate sau propuse a fi declarate monumente de arhitectura sau in fata acestora;
stationarea vehicolelor se admite in cazul cladirilor care nu sunt monumente de arhitectura numai in interiorul parcelei , deci in afara circulatiilor publice
- in cazul realizarii escalatorului se va asigura un parcaj la baza acetuia care sa nu intre in zona de vizibilitate a Dealului Cetatii dinspre zona protejata a Cetatii Clujului
Art.10. INALTIMEA MAXIMA ADMISIBILA A CLADIRILOR:
- inaltimea maxima admisibila este P+3+2M pe str.Avram Iancu
- inaltimea maxima admisibila la coama este de 21,0 metri
- inaltimea maxima admisibila la cornisa este de 12,9 metri
Regimul de inaltime propus pentru hotel 2S+D+P+2E+2M se stabileste in corelare cu cel al constructiilor existente in vecinatate , in baya avizului Directiei monumentelor istorice din Ministerul Culturii si Cultelor , avand ca reper cota de cornisa, respectiv +12,7 m.
Nivelele subterane au destinatia de parking auto, dar si spatii anexe
Art.11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR: orice interventie asupra monumentelor de arhitectura declarate sau propuse a fi declarate , se va putea realizanumai in conditiile legii; pentru restul cladirilor si pentru noile cladiri propuse se va tine seama de caracterul zonei si de caracteristicile cladirilor de proximitate ca volumetrie, arhitectura fatadelor , materiale de constructie, firme afisaj, in aceste unitati de referinta arhitectura se va subordona cerintelor de coerenta la scara Cetatii Clujului si la cea a zonei centrale
-se va avea in vedere caracterul arhitecturii datorat regulamentelor anterioare care prevedeau ca pe linia fatadei sa se permita elemente decorative care pot depasi inaltimea admisa cu inca 3 metri pe cel mult 1/3 din lungimea fatadei ; aticele sunt permise pe toata lungimea fatadei cu o inaltime de maxim 1,2 metri
- se interzice finisarea diferita a parterului comercial al cladirilor cu doua sau mai multe niveluri
- firmele si reclamele vor face obiectul unei avizari speciale privind localizarea , dimensiunile si forma acestora
- se interzice orice dispunere a firmelor care inglobeaza parapetul etajului superior si desfigureaza astfel arhitectura cladirii; se admit firme dispuse perpendicular pe planul fatadelor numai in cazul straziilor inguste de 4-6 metri
-acoperisurile vor fi realizate din tigla si vor fi prevazute cu opritori de zapada , lucarnele vor respecta configuratia traditionala
- se interzic imitatii stilistice dupa arhitecturi straine zonei, imitatii de materiale sau utilizarea improprie a materialelor , utilizarea culorilor stridente sau stralucitoare
- in vederea autorizarii pot fi cerute studii suplimentare de insertie pentru noile cladiri si justificari grafice, fotomontaj, sau macheta pentru interventii asupra cladirilor existente
Art.12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ:
toate constructiile vor fi racordate la retelele edilitare publice; - la cladirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluviala va fi obligatoriu facuta pe sub trotuare pentru a se evita producerea ghetii in zonele intens circulate;
- se va asigura captarea si evacuarea rapida a apelor meteorice din curti in reteaua de canalizare; - toate noile bransamente pentru electricitate si telefonie vor fi realizate ingropat; - se interzice dispunerea antenelor TV-satelit in locuri vizibile din circulatiile publice si dispunerea vizibila a cablurilor catv.
Art.13. SPAŢIILE LIBERE ŞI PLANTATE: se va asigura amenajarea peisagistică adecvată a curţilor vizibile din circulaţii publice; se va limita în curţi ponderea suprafeţei mineralizate. Toate construcţiile vor fi racordate la reţelele edilitare publice. Se va menţine caracterul împrejmuirilor; gardurile spre stradă vor fi transparente cu înălţimea max. 2,2 m şi min.1,8 m din care un soclu opac, partea superioară metalică dublată eventual de gard viu.
Art.14. ÎMPREJMUIRI: se va menţine caracterul existent al împrejmuirilor astfel: - în cazul fronturilor continue se vor menţine şi reface porţile cu detalii tradiţionale;se va permite turiştilor şi trecătorilor perceperea spaţiului şi amenajării curţilor, dar, totodată, se va separa spaţiul privat de cel public;
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006 .
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:x
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:Ministerul Culturii. Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj
Alte avize/acorduri:Aviz (C.T.A.T.U.) nr. 177949/2009
H.C.L. pentru P.U.Z. si P.U.D.nr.210/2009
Acord vecini, exprimat in forma autentica pentru construirea pe limita de proprietate in conditiile Legii nr.50/1991 republicata si a normelor metodologice de aplicare - Ordinul nr.834/2009 art.27 lit.a
- Acord vecini, exprimat in forma autentica, pentru noua destinatie propusa
- Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei urbane si retele edilitare
PENTRU RACORDURI SI BRANSAMENTE:
• Avize: S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apa Somes S.A., E.ON Gaz,
Primarie - Directia Tehnica - Serviciul siguranta circulatiei urbane si retele edilitare si Serviciul administrare cai publice
Ministerul Culturii Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj
certificate de descarcare de sarcina arheologica
Studii de specialitate:- documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
- plan reglementari P.U.Z. si P.U.D. cu viza secretariat C.T.A.T.U.
- studiu geotehnic
- alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz la rampa Pata-Rat
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz la rampa Pata-Rat
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.Emil Boc
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Cristina Bartha
Cristina Bartha
18.09.2013
23,88 lei
6998882
16.09.2013