schimbare de destinaţie din spaţiu locativ în salon de înfrumuseţare, realizare acces, amplasare firma pe gaţada imobil
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
295491
12.09.2013
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj – Napoca.
Imobil situat în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil situat în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ:
DESTINAŢIA ZONEI: zona mixtă conţinând instituţii, servicii şi echipamente publice, servicii de interes general(servicii manageriale, tehnice, profesionale, sociale, colective şi personale, comerţ, hoteluri, restaurante, loisir) activităţi productive mici, nepoluante şi locuinţe.
UTILIZĂRI ADMISE: instituţii, servicii şi echipamente publice, lăcaşuri de cult, sedii ale unor companii şi firme, servicii pentru întreprinderi, proiectare, cercetare, expertizare, consultanţă în diferite domenii şi alte servicii profesionale, servicii sociale colective şi personale, comerţ cu amănuntul, depozite mic-gros, hoteluri, pensiuni, agenţii de turism, restaurante, cofetării, cafenele etc., loisir şi sport în spaţii acoperite, parcaje la sol şi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit şi locuinţe cu partiu special care includ spaţii pentru profesiuni liberale.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: toate clădirile vor avea la parterul orientat spre stradă funcţiuni care admit accesul publicului , se admite conversia locuinţelor în alte funcţiuni cu condiţia menţinerii acestei funcţiuni în minim 30% din ADC pentru fiecare operaţiune. Orice intervenţie în zonele protejate vor respecta prevederile legii, pentru acordarea autorizaţiei se vor prezenta justificării suplimentare privind relaţiile cu zona protejată şi monumentele existente şi propuse situate în limita de 100 m. În cazul unor clădiri înalte pentru acordarea autorizaţiei pot fi cerute studii de impact al noii volumetrii din punct de co-vizibilitate cu silueta Cetătăţii Clujului.
UTILIZĂRI INTERZISE: construcţii provizorii de orice natură, activităţii productive poluante; depozite en-gros, staţii de întreţinere auto, crăţătorii chimice, depozitarea de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane, depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice, lucrări de terasamente de natură să afecteze spaţiile publice şi construcţiile învecinate.
Încadrat în zona de impozitare fiscală ' B ' conform H.C.L. nr.715/2000, modificată cu .C.L.nr.209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI: zona mixtă conţinând instituţii, servicii şi echipamente publice, servicii de interes general(servicii manageriale, tehnice, profesionale, sociale, colective şi personale, comerţ, hoteluri, restaurante, loisir) activităţi productive mici, nepoluante şi locuinţe.
UTILIZĂRI ADMISE: instituţii, servicii şi echipamente publice, lăcaşuri de cult, sedii ale unor companii şi firme, servicii pentru întreprinderi, proiectare, cercetare, expertizare, consultanţă în diferite domenii şi alte servicii profesionale, servicii sociale colective şi personale, comerţ cu amănuntul, depozite mic-gros, hoteluri, pensiuni, agenţii de turism, restaurante, cofetării, cafenele etc., loisir şi sport în spaţii acoperite, parcaje la sol şi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit şi locuinţe cu partiu special care includ spaţii pentru profesiuni liberale.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: toate clădirile vor avea la parterul orientat spre stradă funcţiuni care admit accesul publicului , se admite conversia locuinţelor în alte funcţiuni cu condiţia menţinerii acestei funcţiuni în minim 30% din ADC pentru fiecare operaţiune. Orice intervenţie în zonele protejate vor respecta prevederile legii, pentru acordarea autorizaţiei se vor prezenta justificării suplimentare privind relaţiile cu zona protejată şi monumentele existente şi propuse situate în limita de 100 m. În cazul unor clădiri înalte pentru acordarea autorizaţiei pot fi cerute studii de impact al noii volumetrii din punct de co-vizibilitate cu silueta Cetătăţii Clujului.
UTILIZĂRI INTERZISE: construcţii provizorii de orice natură, activităţii productive poluante; depozite en-gros, staţii de întreţinere auto, crăţătorii chimice, depozitarea de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane, depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice, lucrări de terasamente de natură să afecteze spaţiile publice şi construcţiile învecinate.
Încadrat în zona de impozitare fiscală ' B ' conform H.C.L. nr.715/2000, modificată cu .C.L.nr.209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = CM2; POT max = 45%; CUT max = 1,8 mp.ADC/mp.teren.
S= 64,14 mp
Zonă cu dotări tehnico – edilitare.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice. Dată fiind intensitatea circulaţiei pietonale, racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fie făcută pe sub trotuare pentru a evita producerea gheţii.Se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi captarea apelor meteorice din spaţiile rezervate pietonilor, din spaţiile mineralizate şi din spaţiile înierbate.Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV.
După terminarea lucrărilor terenul se va aduce la starea iniţială.
Notă:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături şi ştampile în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj Napoca aprobat cu HCL 130/ 17.03.2009.
6. Firma luminoasa nu va avea lumină intermitentă.
S= 64,14 mp
Zonă cu dotări tehnico – edilitare.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice. Dată fiind intensitatea circulaţiei pietonale, racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fie făcută pe sub trotuare pentru a evita producerea gheţii.Se va asigura în mod special evacuarea rapidă şi captarea apelor meteorice din spaţiile rezervate pietonilor, din spaţiile mineralizate şi din spaţiile înierbate.Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit în locuri vizibile din circulaţiile publice şi dispunerea vizibilă a cablurilor CATV.
După terminarea lucrărilor terenul se va aduce la starea iniţială.
Notă:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături şi ştampile în original.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj Napoca aprobat cu HCL 130/ 17.03.2009.
6. Firma luminoasa nu va avea lumină intermitentă.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:Directia Regionala in Constructii Nord-Vest
Alte avize/acorduri:- Decizia comitetului executiv al Asociatiei de proprietari si acordul proprietarilor direct afectati cu care se invecineaza, pe plan orizontal si vertical, spatiul supus schimbarii (conf. Legii nr. 230/2007, art.41 şi 42) sau acord coproprietari
- Primarie - Serviciul spaţii verzi şi monumente istorice
Studii de specialitate:- expertiza tehnica - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Kudor Maria/16.09.2013
Kudor Maria/16.09.2013
16.09.2013
5 lei
7.058.524
12.09.2013