judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Mesteru Ion, nr. f n
283553
283553
279819
29.08.2013
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil aflat in………....
Imobil aflat in………....
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală: …………..
Destinaţia zonei: lăcaşuri de cult şi clădiri cu funcţiuni pentru culte
Art.1 UTILIZĂRI ADMISE : sunt admise următoarele utilizări: lăcaşuri de cult; servicii pentru culte; activităţi sociale ale asociaţiilor religioase; activităţi complementare pentru bisericile parohiale din ansamblurile recent realizate pentru ritualuri religioase care nu pot avea loc în aparatmentele blocurilor cu locuinţe colective ( de exemplu pentru priveghi la titul ortodox).
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: pentru lăcaşurile de cult ortodoxe se va asigura spaţiul necesar înconjurării bisericii de către procesiunile de cedincioşi ; la celelalte culte se vor respecta cerinţele specifice acestora
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: nu este cazul
Destinaţia zonei: lăcaşuri de cult şi clădiri cu funcţiuni pentru culte
Art.1 UTILIZĂRI ADMISE : sunt admise următoarele utilizări: lăcaşuri de cult; servicii pentru culte; activităţi sociale ale asociaţiilor religioase; activităţi complementare pentru bisericile parohiale din ansamblurile recent realizate pentru ritualuri religioase care nu pot avea loc în aparatmentele blocurilor cu locuinţe colective ( de exemplu pentru priveghi la titul ortodox).
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: pentru lăcaşurile de cult ortodoxe se va asigura spaţiul necesar înconjurării bisericii de către procesiunile de cedincioşi ; la celelalte culte se vor respecta cerinţele specifice acestora
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: nu este cazul
3. REGIM TEHNIC
UTR = F
POT max = conform caracteristicilor specifice pentru fiecare cult.
CUT max = conform caracteristicilor specifice pentru fiecare cult
Art. 4 CARACTERISTICILE PARCELELOR : parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stardă publică.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT : pentru bisericile ortodoxe se va asigura o retragere de minim 6,0 metri d ela aliniament; lăcaşurile pentru celelalte culte sau activităţile complementare vor respecta regulamentul de pe unităţile de referinţă adiacente.
Art.6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELEOR: bisericile ortodoxe vor fi retrase cu 10,0 metri de la limitele latarale şi posterioare ale parcelelor, celelalte lăcaşuri de cult ca şi oricare dintre activităţile complementare pot fi dispuse în regim de construirere continuu sau discontinuu, respectând o retragere de la limita laterală a proprietăţiide cel puţin jumătate din înălţimea la cornişe a volumului dominant dar nu mai puţin de 5,0 metri în cazul învecinării cu o clădire retrasă de la limita parcelei ; este obilgatoriu ca noua clădire să se alipiască de calcanele clădirilor dispuse pe una sau pe ambele limite laterale ale parcelei; clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară la o distanţă egală cu cel puţin jumătate din înălţimea volumului principal dar nu mai puţin de 5,0 metri.
Art.7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celi mai înalte dar nu mai puţin de 6,0 metri; distanţa se poate reduce la jumătate numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt ăncăperi care necesită lumina naturală.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: toate parcelele vor avea asigurat un acces carosabil dintr-o circulaţie publică
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR: vor fi asigurate parcajele necesare în afara circulaţiilor publice
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ A CONSTRUCŢIILOR: înălţimea clădirilor complementare situate în regim de construire continuu dispuse pe aliniament va respecta înălţimea fronturilor în care acestea se înscriu şi regula ca înălţimea clădirii să nu depăşească distanţa dintre aliniamente; înălţimea clădirilor de cult nu se limitează .
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR : aspectul clădirilor va exprima funcţiunea, se va înscrie în caracterul zonei şi va ţine seama de vecinătăţi ; aspectul clădirilor din zonele protejate s eva aviza conform legii pe baza unor justificări suplimentare privind modul de înscriere în limitele de 100 metri faţă de monumentele de arhitectură existente şi propuse
Art. 12 ECHIPARE CU UTILITĂŢI: toate clădirile vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE : conform normelor în vigoare; spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat în proporţie de minim 40 % cu arbori ; terenul neocupat cu clădiri trotuare de gardă şi accese va fi înierbat şi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp
Art. 14 ÎMPREJMUIRILE : clădirile vor fi înconjurătoare spre strada cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30 metri având înălţimea totală de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m. dublat de gard viu; pe limitele laterale şi posterioare ale parcelei gardurile vor avea înălţimea de minim 2,20 m şi vor fi transparente sau semi opace în cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari şi circulaţii pietonale sau opace în cazul învecinării cu locuinţe individuale şi colective mici sau cu activităţi cu care se pot stânjeni reciproc;
NOTA:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 242/2009.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006 .
POT max = conform caracteristicilor specifice pentru fiecare cult.
CUT max = conform caracteristicilor specifice pentru fiecare cult
Art. 4 CARACTERISTICILE PARCELELOR : parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stardă publică.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT : pentru bisericile ortodoxe se va asigura o retragere de minim 6,0 metri d ela aliniament; lăcaşurile pentru celelalte culte sau activităţile complementare vor respecta regulamentul de pe unităţile de referinţă adiacente.
Art.6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELEOR: bisericile ortodoxe vor fi retrase cu 10,0 metri de la limitele latarale şi posterioare ale parcelelor, celelalte lăcaşuri de cult ca şi oricare dintre activităţile complementare pot fi dispuse în regim de construirere continuu sau discontinuu, respectând o retragere de la limita laterală a proprietăţiide cel puţin jumătate din înălţimea la cornişe a volumului dominant dar nu mai puţin de 5,0 metri în cazul învecinării cu o clădire retrasă de la limita parcelei ; este obilgatoriu ca noua clădire să se alipiască de calcanele clădirilor dispuse pe una sau pe ambele limite laterale ale parcelei; clădirile se vor retrage faţă de limita posterioară la o distanţă egală cu cel puţin jumătate din înălţimea volumului principal dar nu mai puţin de 5,0 metri.
Art.7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ : clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celi mai înalte dar nu mai puţin de 6,0 metri; distanţa se poate reduce la jumătate numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt ăncăperi care necesită lumina naturală.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: toate parcelele vor avea asigurat un acces carosabil dintr-o circulaţie publică
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR: vor fi asigurate parcajele necesare în afara circulaţiilor publice
Art. 10 INĂLŢIMEA MAXIMĂ A CONSTRUCŢIILOR: înălţimea clădirilor complementare situate în regim de construire continuu dispuse pe aliniament va respecta înălţimea fronturilor în care acestea se înscriu şi regula ca înălţimea clădirii să nu depăşească distanţa dintre aliniamente; înălţimea clădirilor de cult nu se limitează .
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR : aspectul clădirilor va exprima funcţiunea, se va înscrie în caracterul zonei şi va ţine seama de vecinătăţi ; aspectul clădirilor din zonele protejate s eva aviza conform legii pe baza unor justificări suplimentare privind modul de înscriere în limitele de 100 metri faţă de monumentele de arhitectură existente şi propuse
Art. 12 ECHIPARE CU UTILITĂŢI: toate clădirile vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE : conform normelor în vigoare; spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat în proporţie de minim 40 % cu arbori ; terenul neocupat cu clădiri trotuare de gardă şi accese va fi înierbat şi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp
Art. 14 ÎMPREJMUIRILE : clădirile vor fi înconjurătoare spre strada cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30 metri având înălţimea totală de maxim 2,20 m şi minim 1,80 m. dublat de gard viu; pe limitele laterale şi posterioare ale parcelei gardurile vor avea înălţimea de minim 2,20 m şi vor fi transparente sau semi opace în cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari şi circulaţii pietonale sau opace în cazul învecinării cu locuinţe individuale şi colective mici sau cu activităţi cu care se pot stânjeni reciproc;
NOTA:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 242/2009.
5. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006 .
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Stanciu M.
Stanciu M.
26.09.2013