judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Fabricii de Zahar, nr. 49-51
279780
4547/2/1/1
269526
20.08.2013
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj - Napoca, în afara zonei protejate.
Imobil în proprietate...
Imobil în proprietate...
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ:
DESTINAŢIA ZONEI: subzona echipamentelor publice dispersate la nivel de cartier şi complex rezidenţial existente.
UTILIZĂRI ADMISE: echipamente publice la nivel rezidenţiale şi de cartier: creşe, grădiniţe, şcoli primare şi gimnaziale, licee, dispensare urbane şi
dispensare policlinice, biblioteci de cartier, alte tipuri noi de echipamente publice.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: se vor respecta normele de asigurare a bunei functionări specifice fiecărui tip de echipament; - la dispensarele, creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor; - pentru creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuiot se va prevedea o suprafaţă de minim 100 mp în utilizare exclusivă, îngrădită şi amenajată conform necesităţilor.
UTILIZĂRI INTERZISE: se interzice utilizarea parţială a terenului şi a clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcţiunii respective cu excepţia şcolilor care sunt sedii de circumscripţii electorale.
Incadrare în zona fiscală ' ', conform H.C.L. nr.715/2000 modificată cu H.C.L.nr.209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI: subzona echipamentelor publice dispersate la nivel de cartier şi complex rezidenţial existente.
UTILIZĂRI ADMISE: echipamente publice la nivel rezidenţiale şi de cartier: creşe, grădiniţe, şcoli primare şi gimnaziale, licee, dispensare urbane şi
dispensare policlinice, biblioteci de cartier, alte tipuri noi de echipamente publice.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: se vor respecta normele de asigurare a bunei functionări specifice fiecărui tip de echipament; - la dispensarele, creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor; - pentru creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuiot se va prevedea o suprafaţă de minim 100 mp în utilizare exclusivă, îngrădită şi amenajată conform necesităţilor.
UTILIZĂRI INTERZISE: se interzice utilizarea parţială a terenului şi a clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcţiunii respective cu excepţia şcolilor care sunt sedii de circumscripţii electorale.
Incadrare în zona fiscală ' ', conform H.C.L. nr.715/2000 modificată cu H.C.L.nr.209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = E1 S= 27279 mp.
POT = conform normelor specifice pentru fiecare echipament;
CUT = conform normelor specifice pentru fiecare echipament.
Zonă dotată cu reţele tehnico-edilitare.
CARACTERISTICI ALE PARCELELOR(suprafeţe, forme, dimensiuni): conform P.U.Z. sau conform situaţiei existente şi posibilităţilor de extindere pe terenuri libere adiacente sau de localizare pe alte terenuri disponibile; - conform normelor specifice pentru fiecare tip de echipament şi Regulamentul general de urbanism; - parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stradă publică sau prin drept de trecere legal obţinut, printr-o altă parcelă.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism; - în cazul clădirilor izolate retragerea de la aliniament va fi de minim 10,0 m; - în cazul înscrierii clădirii în fronturi continue dispuse pe aliniament, dacă din considerente funcţionale înălţimea clădirii depăşeşte distanţa dintre aliniamente, aceasta se va retrage de la aliniament cu o distanţă egală cu diferenţa dintre înălţime şi această distanţă, dar nu cu mai puţin de 6,0 m; - în cazul în care buna funcţionare a echipamentului nu interzice acest lucru, distanţa faţă de aliniament va fi aceeaşi cu cea a clădirilor a clădirilor din UTR -urile adiacente, cu condiia ca înălţimea clădirii să nu depăşească distanţa dintre aliniamente; în caz contrar se aplică prevederile de la aliniatul anterior.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI CEA POSTERIOARĂ A PATRCELELOR: conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism;- în cazul în care nu există alte prevederi, clădirea se va retrage faşă de limitele laterale ale parcelei cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişe, măsurată în punctul cel mai înalt faţă de tere, dar nu mai puţin de 5,0 m.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNA FAŢĂ DE CEALALTĂ PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism; - în cazul în care nu sunt alte prevederi, clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celei mai înalte, dar nu mai puţin de 6,0 m; - distanţa se poate reduce la jumătate, numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt încăperi care necersită lumină naturală.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE: toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces dintr-o circulaţie publică.
STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor, în spaţii rezervate din terenul propriu, situate adiacent circulaţiilor publice.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: - conform funcţiunii specifice sau conform P.U.Z.; - conform caracterului zonei şi vecintăţilor.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: va exprima funcţiunea, se va înscrie în caracterul zonei şi va ţine seama de vecinătăţi.
condiţii de echipare edilitară: toate echipamentele publice vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară.
SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE: conform normelor în vigoare; - spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat ăn proporţie de minim 40% cu arbori; - parcajele vor fi înverzite cu un arbore la 4 maşini şi înconjurate cu gard viu de 1,20 m. înălţime.
ÎMPREJMUIRI: echipamentele publice vor fi înconjurate spre stradă cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30 metri, având înălţimea totală de 2,20 m. şi minim 1,80 metri, dublat de un gard viu; - pe limitele laterale şi posterioară ale parcelei, gardurilor vor avea înălţimea de minim 2,20 m. şi vor fi transparente sau semiopace în cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari şi circulaţii pietonale sau opace în cazul învecinării cu locuinţe individuale şi colective mici sau cu activităţi cu care se pot stânjeni reciproc.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 242/2009.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Se va respecta HCL nr.539/2006 privind asigurarea numărului de parcări neceare, în interiorul parcelei.
POT = conform normelor specifice pentru fiecare echipament;
CUT = conform normelor specifice pentru fiecare echipament.
Zonă dotată cu reţele tehnico-edilitare.
CARACTERISTICI ALE PARCELELOR(suprafeţe, forme, dimensiuni): conform P.U.Z. sau conform situaţiei existente şi posibilităţilor de extindere pe terenuri libere adiacente sau de localizare pe alte terenuri disponibile; - conform normelor specifice pentru fiecare tip de echipament şi Regulamentul general de urbanism; - parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stradă publică sau prin drept de trecere legal obţinut, printr-o altă parcelă.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism; - în cazul clădirilor izolate retragerea de la aliniament va fi de minim 10,0 m; - în cazul înscrierii clădirii în fronturi continue dispuse pe aliniament, dacă din considerente funcţionale înălţimea clădirii depăşeşte distanţa dintre aliniamente, aceasta se va retrage de la aliniament cu o distanţă egală cu diferenţa dintre înălţime şi această distanţă, dar nu cu mai puţin de 6,0 m; - în cazul în care buna funcţionare a echipamentului nu interzice acest lucru, distanţa faţă de aliniament va fi aceeaşi cu cea a clădirilor a clădirilor din UTR -urile adiacente, cu condiia ca înălţimea clădirii să nu depăşească distanţa dintre aliniamente; în caz contrar se aplică prevederile de la aliniatul anterior.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI CEA POSTERIOARĂ A PATRCELELOR: conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism;- în cazul în care nu există alte prevederi, clădirea se va retrage faşă de limitele laterale ale parcelei cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişe, măsurată în punctul cel mai înalt faţă de tere, dar nu mai puţin de 5,0 m.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNA FAŢĂ DE CEALALTĂ PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism; - în cazul în care nu sunt alte prevederi, clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celei mai înalte, dar nu mai puţin de 6,0 m; - distanţa se poate reduce la jumătate, numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt încăperi care necersită lumină naturală.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE: toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces dintr-o circulaţie publică.
STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor, în spaţii rezervate din terenul propriu, situate adiacent circulaţiilor publice.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR: - conform funcţiunii specifice sau conform P.U.Z.; - conform caracterului zonei şi vecintăţilor.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: va exprima funcţiunea, se va înscrie în caracterul zonei şi va ţine seama de vecinătăţi.
condiţii de echipare edilitară: toate echipamentele publice vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară.
SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE: conform normelor în vigoare; - spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat ăn proporţie de minim 40% cu arbori; - parcajele vor fi înverzite cu un arbore la 4 maşini şi înconjurate cu gard viu de 1,20 m. înălţime.
ÎMPREJMUIRI: echipamentele publice vor fi înconjurate spre stradă cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30 metri, având înălţimea totală de 2,20 m. şi minim 1,80 metri, dublat de un gard viu; - pe limitele laterale şi posterioară ale parcelei, gardurilor vor avea înălţimea de minim 2,20 m. şi vor fi transparente sau semiopace în cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari şi circulaţii pietonale sau opace în cazul învecinării cu locuinţe individuale şi colective mici sau cu activităţi cu care se pot stânjeni reciproc.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, Legea nr.242 din 23.06.2009, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT, conform Legii nr. 242/2009.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
6. Se va respecta HCL nr.539/2006 privind asigurarea numărului de parcări neceare, în interiorul parcelei.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Alte avize/acorduri:- Acord coproprietari , exprimat in forma autentica
Studii de specialitate:- documentatie topografica insotita de procesul verbal pentru scopul solicitat
- studiu geotehnic - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire
- pentru foraje geo
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
- pentru foraje geo
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Stanciu M.
Stanciu M.
17.09.2013