amplasare mesh pe fatada
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Vlaicu Aurel, nr. 180
260072
15915
plan de situaţie
341994
18.10.2013
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara zonei de protecţie a valorilor urbanistice şi arhitecturale.
Imobil în proprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: teren.
DESTINAŢIA ZONEI: conform P.U.Z.: zona mixtă: servicii şi echipamente publice, de interes general, locuinţe, activităţi productive mici nepoluante.
Art. 1 - UTILIZĂRI ADMISE: conform P.U.Z.: instituţii, servicii şi echipamente publice, birouri, sedii de firme şi companii, servicii pentru întreprinderi, proiectare, cercetare, consultanţă în diferite domenii, servicii sociale, colective şi personale, comerţ cu amănuntul, hoteluri, pensiuni, agenţii de turism, restaurante, cofetării, cafenele, etc., losir şi sport în spaţii acoperite, parcaje la sol soi multietajate, locuinţe cu partiu obişnuit sau cu partiu special ce include şi profesii liberale, lăcaşuri de cult, spaţii verzi pentru agrement, sport.
Art. 2 - UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: conform P.U.Z.: se admit activităţi în care accesul publicului la parterul clădirilor nu este liber numai cu condiţia ca acestea să nu prezinte la stradă un front mai lung de 40.00 m şi să nu fie învecinate mai mult de două astfel de clădiri. Toate clădirile vor avea la parterul orientat la stradă funcţiuni care admit accesul publicului în mod permanent sau conform unui program de funcţionare.
Se interzice localizarea restaurantelor care comercializează băuturi alcoolice la o distanţă mai mică de 100m de servicii şi echipamente publice, de biserici şi locuinţe. Se admite conversia locuinţelor în alte funcţiuni cu condiţia menţinerii acestei funcţiuni în minim 30% din Adc pentru fiecare operaţiune.
Art. 3 - UTILIZĂRI INTERZISE: conform P.U.Z.: activităţi productive poluante, construcţii provizorii de orice natură, depozitare en gros, staţii de întreţinere auto, curăţatorii chimice, depozitări de materiale refolosibile, platforme de precolectare a deşeurilor urbane, depozitare de substanţe inflamabile, lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente, dotări nespecifice, unităţi productive poluante, cu impact, care se repercutează asupra mediului înconjurător din afara zonei. Interdicţie definitivă de construire pe zona precizată în planşa de reglementări. Orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice.
Încadrat în zona de impozitare fiscală ' B ' conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr.209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR=CM2-3 conform P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 177/15.04.2008
POTmax=45, CUTmax=3,8 mp.ADC/mp. teren conform P.U.Z.
S= 13.048 mp.
Zonă cu dotare tenico-edilitară.
Art. 4 - CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform P.U.Z.: în cazul construcţiilor publice dispuse izolat terenul minim este de 1000 mp, cu un front la stradă de min. 25 m. Pentru celelate categorii de funcţiuni, se recomandă lotizarea terenului în parcele avand min. 500 mp şi un front la stradă de min. 12.00 m.
Art. 5 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT ŞI LIMITELE LATERALE: conform P.U.Z.: clădirile publice vor fi retrase de la aliniament cu min. 6-10 m sau vor fi dispuse pe aliniament în funcţie de profilul activităţii şi de normele existente; clădirile care nu sunt instituţii sau servicii sau echipamente publice se amplasează pe aliniament cu condiţia ca înălţimea maximă la cornişă să nu depasească distanţa dintre acesta şi aliniamentul de pe latura opusă a străzii, minim 10m retragere de la strada Aurel Vlaicu; clădirile publice se vor amplasa în regim izolat, restul de funcţiuni putând fi amplasate în regim continuu sau discontinuu. Clădirile vor alcătui fronturi continue prin alipire de calcanele clădirilor învecinate dacă acestea sunt dispuse pe limitele laterale ale parcelelor, până la o distanţa de max. 20.0m de la aliniament; min. jumătate din înălţime dar nu mai puţin de 3.0m;
Art. 6 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITA POSTERIOARĂ A PARCELEI: conform P.U.Z.: min 5.0m de la limita din spate sau cel putin ½ din înălţimea clădirii la cornişă.
Art. 7 - AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform P.U.Z.:
- clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu media înălţimii fronturilor opuse.
Art. 8 - CIRCULAŢII ŞI ACCESE: conform P.U.Z.: accesul carosabil şi pietonal în incitele obiectivelor se va face direct din str. Aurel Vlaicu şi străzile nou propuse. Parcela este construibilă numai dacă are acces asigurat carosabil de min 4.00m lăţime dintr-o circulaţie publică în mod direct sau drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile invecinate. Se pot realiza pasaje şi curţi comune private accesibile publicului permanent sau numai în timpul programului de funcţionare precum şi pentru accese de seviciu. Este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu handicap fizic.
Art. 9 - STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: conform P.U.Z.: se admite numai în interiorul parcelei (în acest caz parcela se identifică cu amplasamentul studiat), şi în zonele special amenajate, deci în afara circulaţiilor publice şi a parcajelor publice. Parcajele propuse vor fi dimensionate corespunzător. Parcajele amenajate la sol vor fi plantate cu min. un arbore la 4 maşini şi vor fi înconjurate de gard viu de max. 1,20m. înălţime.
Art.10 - ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR: conform P.U.Z.: înălţimea nu va depăşi distanţa dintre aliniamente; S+P+3 pentru CM 3, S+P+10 pentru CM 2.
Art.11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: conform P.U.Z.: va exprima caracterul şi reprezentativitatea funcţiunii propuse.
Art.12 - CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: conform P.U.Z.: toate clădirile vor fi racordate la reţelele tehnico-edilitare publice: - în condiţiile stabilite, cu avizul CONEL;- în condiţiile stabilite, cu avizul DISTRIGAZ; - în condiţiile stabilite, cu avizul RAJAC; - în condiţiile stabilite, cu avizul ROMTELECOM; - se va asigura racordarea la sistemele moderne de telecomunicaţii;- racordarea burlanelor la sistemul de canalizare este obligatoriu; - se va asigura evacuarea rapidă şi captarea apelor meteorice de pe circulaţiile carosabile şi pietonale.
Art.13 - SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: conform P.U.Z.: se vor prevedea plantaţii în aliniament la străzile nou propuse şi la strada Aurel Vlaicu acolo unde se va putea şi spaţii verzi de protecţie în incintele obiectivelor propuse. Se vor prevedea fâşii verzi de aliniament pe conturul incintelor şi între unităţi diferite, dacă profilul acestora o impune. Ponderea minimă a suprafeţei de spaţii verzi din suprafaţa incintei va fi de 20%, conform prevederilor R.G.U.
Art.14 - ÎMPREJMUIRI: conform P.U.Z.: toate obiectivele existente şi propuse se vor împrejmui corespunzător funcţiunii pe limita de proprietate cu gard de înălţime min 1.80 m sau gard viu din vegetatie adecvată.
NOTĂ:
1. Se vor respecta HG nr.525/1996 republicată, Legea nr.350/2001 modificată, OUG nr.114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. D.T.A.C. se va întocmi, semna, verifica şi aviza conform legislaţiei în vigoare.
3. D.T.A.C. se va prezenta în 2 ex. cu semnături, ştampile şi tabelul cu indicatori, în original.
Tabelul cu indicatori va conţine şi modul de calcul al POT şi CUT.
4. Avizele şi acordurile solicitate prin certificatul de urbanism se vor prezenta în original şi în copie.
5. Se va respecta Regulamentul privind asigurarea locurilor de parcare in interiorul parcelei conform Anexei 1 la avizul CTATU nr.6943/2006 aprobat cu H.C.L.nr.539/2006.
6. Se va respecta Regulamentul privind organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj Napoca aprobat cu HCL 130/ 17.03.2009, art. 16 şi 17 si Legea nr. nr. 185/2013.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si de Urbanism (C.T.A.T.U.)
    cererea ptr AC va fi semnata de proprietarii imobilului

    Studii de specialitate:
    foto fatada
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru timbrul arhitecturii

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Tarmure
Kudor Maria/26.11.2013
Kudor Maria/26.11.2013
26.11.2013
9 lei
7.132.324
18.10.2013