ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE LĂCAȘ DE CULT- BISERICĂ ORTODOXĂ conform HCL nr. 339 din 14.07.2021, AMENAJĂRI EXTERIOARE, ÎMPREJMUIRE TEREN, RACORDURI ȘI BRANȘAMENTE LA UTILITĂȚI ȘI ORGANIZARE DE ȘANTIER
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Aleea Azur, nr. FN
344505
0
344505
55926
27.01.2022
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietate privată.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: - nu este cazul
Alte restrictii : - zonă de siguranță/de protecție a magistralelor de gaz metan
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: - nu este cazul
Alte restrictii : - zonă de siguranță/de protecție a magistralelor de gaz metan
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren arabil (conform extrasului de carte funciară anexat);
Destinaţia zonei: UTR=S_Is* - subzonă de instituții și servicii publice și de interes public conform PUZ -” Instituire subzonă de instituții și servicii publice sau de interes public în zonă cu caracter rezidential - Aleea Azur nr.14”, aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi menționate prin HCL pentru zona în care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizației de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de șantier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curățeniei în incintă și în apropierea acesteia, protejarea cu plasă de protecție a imobilelor la care se execută lucrări.
– La recepția lucrărilor se va prezenta dovada efectuării transporturilor de deșeuri rezultate din construire.
PUZ_HCL_339_2021
S_Is *- SUBZONA DE INSTITUTII SI SERVICII PUBLICE SI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE IN CLADIRI DEDICATE
SECŢIUNEA 1. CARACTERUL ZONEI
Zonă a ansamblurilor independente, dedicate instituţiilor şi serviciilor publice şi de interes public. Prin instituţie se înţelege un organ sau organizaţie (publică sau privată) care desfăşoară activităţi cu caracter de culte, cultural, social, administrativ etc, cu caracter necomercial/nonprofit. Funcţiunile sunt de tip religios, educaţional, de asistenta sociala etc. Sunt ansambluri realizate în general pe baza unui proiect unitar şi recognoscibile ca atare în structura oraşului. Se remarcă prin coerenţă şi reprezentativitate. Specifică e organizarea urbanistică de tip deschis, cu imobile situate în retragere faţă de aliniament. Subzone: S_Is* – Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate situate în afara zonei centrale Clădiri dedicate, situate în afara zonei centrale a municipiului, aparţinând instituţiilor publice sau de interes public. Se remarcă prin prezenţa semnificativă în peisajul urban datorită modului distinct de ocupare a terenului sau caracterului şi valorii arhitecturale.
A. CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Autorizarea lucrărilor de intervenţie asupra fondului construit se va face pe baza prezentului regulament. Reglementări diferite privind utilizarea terenului, regimul de construire, amplasarea clădirilor faţă de aliniament, relaţiile faţă de limitele laterale sau posterioare ale ansablului / parcelei, înălţimea clădirilor, coeficientul de utilizare a terenului, procentul de ocupare a terenului etc, se pot institui numai prin P.U.Z. Intervenţiile se vor realiza pe baza unui studiu care priveşte o parcelă întreagă în înţeles urban. Se pot interzice anumite intervenţii care nu vizează întreg imobilul / corpul de clădire: extinderi, mansardări, modificări diverse, reabilitari etc. Nu se admit intervenţii care permanentizează corpurile parazitare (reparaţii capitale, extinderi etc). Amplasamentele si categoriile de mijloace de publicitate permise vor fi cele stabilite prin Regulamentul local de publicitate aprobat de Consiliul Local.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Se vor aplica în mod obligatoriu servituţile generate de obiectivele de utilitate publică precum şi celelalte restricţii, aşa cum sunt ele evidenţiate în PUG – planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităţi Teritoriale de Referinţă” şi în RLU – Cap. 2 – Terenuri şi Zone cu Regim Special şi Cap. 3 – Condiţii Generale Privitoare la Construcţii. Servituţi de utilitate publică: Pentru trama stradală până la nivel de colectoare se vor aplica servituţile aşa cum sunt ele marcate în P.U.G. (a se vedea planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităţi Teritoriale de Referinţă”). Parcelele din zona studiata conform prezentei documentatii si Avizului de Oportunitate nr. 685 / 24.07.2018 emis de Primaria Municipiului Cluj-Napoca, sunt deservite de strazile publice Eugen Ionesco, strada Alecu Russo si strada Ana Aslan, care sunt grevate de servitute de utilitate publica conform PUG Cluj-Napoca aprobat. Parcelele reglementate prin prezenta documentatie sunt accesibile de pe strada Eugen Ionesco, pe un drum privat Aleea Azur (din care beneficiarul are cota parte de 148/1154 – conform extrasului de Carte Funciara nr. 264972). Profilul strazii Aleea Azur a fost stabilit la 9.00 m prin documentatii PUD aprobate cu HCL nr. 220/2014 si 525/2013; pentru care parcelele reglementate care au front la strada Aleea Azur vor trece printr-un proces de dezmembrare pentru intregirea profilului stradal stabilit prin documentatiile aprobate mentionate mai sus. Retelele edilitare sunt existente pe strada Aleea Azur conform avizelor obtinute de la administratorul acestora si sunt prezentate pe plansa de Retele Edilitare din cadrul prezentei documentatii. Retelele edilitare care in prezent nu ajung pana la parcelele reglementate prin prezenta documentatie, se vor prelungi in vederea racordarii constructiilor propuse. Emiterea Autorizației de construire pentru alte lucrări decât cele de utilitate publică, pe terenurile afectate de o servitute de utilitate publică, este interzisă.
SECŢIUNEA 2. UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
1. UTILIZĂRI ADMISE
Instituţii şi servicii publice sau de interes public – funcţiuni de cult, funcţiuni administrative, funcţiuni de cultură, funcţiuni de învăţămînt, funcţiuni de asistenţă socială. Se conservă de regulă actualele utilizări, ce pot fi dezvoltate, reorganizate sau modernizate, în confor-mitate cu necesităţile actuale.
2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Locuinţe de serviciu permanente sau temporare (inclusiv casa parohiala), în condiţiile stabilite de Legea 114/1996, cu condiţia ca acestea să fie destinate exclusiv angajaţilor, acordate în condiţiile contractului de muncă, potrivit prevederilor legale. Pot fi luate în considerare conversii funcţionale, cu condiţia ca noile folosinţe să facă parte de asemenea din categoria instituţiilor şi serviciilor publice sau de interes public şi să fie compatibile cu clădirile existente. Garaje / parcaje pentru personal şi vizitatori amplasate subteran sau suprateran, în părţi / corpuri de clădiri, cu următoarele condiţii: (a) să respecte distanta minima de 8.00 m fata de Aleea Azur. (b) accesul autovehiculelor să se realizeze din străzi cu circulaţie redusă şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul.Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau în afara spaţiului public.
3. UTILIZĂRI INTERZISE
Conversia funcţională a ansamblurilor / imobilelor pentru orice altă utilizare, înafara celor din categoria instituţiilor publice sau de interes public. Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor. Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spaţiul public. Construcți provizorii de orice natură. Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţadele imobilelor. Reparaţia capitală, restructurarea, amplificarea (mansardarea, etajarea, extinderea în plan) în orice scop a clădirilor provizorii sau parazitare. Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2. Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente. calcane, acoperişuri, terase sau pe împrejmuiri.
Destinaţia zonei: UTR=S_Is* - subzonă de instituții și servicii publice și de interes public conform PUZ -” Instituire subzonă de instituții și servicii publice sau de interes public în zonă cu caracter rezidential - Aleea Azur nr.14”, aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021
Încadrat în zona de impozitare ”D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi menționate prin HCL pentru zona în care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizației de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de șantier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curățeniei în incintă și în apropierea acesteia, protejarea cu plasă de protecție a imobilelor la care se execută lucrări.
– La recepția lucrărilor se va prezenta dovada efectuării transporturilor de deșeuri rezultate din construire.
PUZ_HCL_339_2021
S_Is *- SUBZONA DE INSTITUTII SI SERVICII PUBLICE SI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE IN CLADIRI DEDICATE
SECŢIUNEA 1. CARACTERUL ZONEI
Zonă a ansamblurilor independente, dedicate instituţiilor şi serviciilor publice şi de interes public. Prin instituţie se înţelege un organ sau organizaţie (publică sau privată) care desfăşoară activităţi cu caracter de culte, cultural, social, administrativ etc, cu caracter necomercial/nonprofit. Funcţiunile sunt de tip religios, educaţional, de asistenta sociala etc. Sunt ansambluri realizate în general pe baza unui proiect unitar şi recognoscibile ca atare în structura oraşului. Se remarcă prin coerenţă şi reprezentativitate. Specifică e organizarea urbanistică de tip deschis, cu imobile situate în retragere faţă de aliniament. Subzone: S_Is* – Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate situate în afara zonei centrale Clădiri dedicate, situate în afara zonei centrale a municipiului, aparţinând instituţiilor publice sau de interes public. Se remarcă prin prezenţa semnificativă în peisajul urban datorită modului distinct de ocupare a terenului sau caracterului şi valorii arhitecturale.
A. CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Autorizarea lucrărilor de intervenţie asupra fondului construit se va face pe baza prezentului regulament. Reglementări diferite privind utilizarea terenului, regimul de construire, amplasarea clădirilor faţă de aliniament, relaţiile faţă de limitele laterale sau posterioare ale ansablului / parcelei, înălţimea clădirilor, coeficientul de utilizare a terenului, procentul de ocupare a terenului etc, se pot institui numai prin P.U.Z. Intervenţiile se vor realiza pe baza unui studiu care priveşte o parcelă întreagă în înţeles urban. Se pot interzice anumite intervenţii care nu vizează întreg imobilul / corpul de clădire: extinderi, mansardări, modificări diverse, reabilitari etc. Nu se admit intervenţii care permanentizează corpurile parazitare (reparaţii capitale, extinderi etc). Amplasamentele si categoriile de mijloace de publicitate permise vor fi cele stabilite prin Regulamentul local de publicitate aprobat de Consiliul Local.
B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Se vor aplica în mod obligatoriu servituţile generate de obiectivele de utilitate publică precum şi celelalte restricţii, aşa cum sunt ele evidenţiate în PUG – planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităţi Teritoriale de Referinţă” şi în RLU – Cap. 2 – Terenuri şi Zone cu Regim Special şi Cap. 3 – Condiţii Generale Privitoare la Construcţii. Servituţi de utilitate publică: Pentru trama stradală până la nivel de colectoare se vor aplica servituţile aşa cum sunt ele marcate în P.U.G. (a se vedea planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unităţi Teritoriale de Referinţă”). Parcelele din zona studiata conform prezentei documentatii si Avizului de Oportunitate nr. 685 / 24.07.2018 emis de Primaria Municipiului Cluj-Napoca, sunt deservite de strazile publice Eugen Ionesco, strada Alecu Russo si strada Ana Aslan, care sunt grevate de servitute de utilitate publica conform PUG Cluj-Napoca aprobat. Parcelele reglementate prin prezenta documentatie sunt accesibile de pe strada Eugen Ionesco, pe un drum privat Aleea Azur (din care beneficiarul are cota parte de 148/1154 – conform extrasului de Carte Funciara nr. 264972). Profilul strazii Aleea Azur a fost stabilit la 9.00 m prin documentatii PUD aprobate cu HCL nr. 220/2014 si 525/2013; pentru care parcelele reglementate care au front la strada Aleea Azur vor trece printr-un proces de dezmembrare pentru intregirea profilului stradal stabilit prin documentatiile aprobate mentionate mai sus. Retelele edilitare sunt existente pe strada Aleea Azur conform avizelor obtinute de la administratorul acestora si sunt prezentate pe plansa de Retele Edilitare din cadrul prezentei documentatii. Retelele edilitare care in prezent nu ajung pana la parcelele reglementate prin prezenta documentatie, se vor prelungi in vederea racordarii constructiilor propuse. Emiterea Autorizației de construire pentru alte lucrări decât cele de utilitate publică, pe terenurile afectate de o servitute de utilitate publică, este interzisă.
SECŢIUNEA 2. UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
1. UTILIZĂRI ADMISE
Instituţii şi servicii publice sau de interes public – funcţiuni de cult, funcţiuni administrative, funcţiuni de cultură, funcţiuni de învăţămînt, funcţiuni de asistenţă socială. Se conservă de regulă actualele utilizări, ce pot fi dezvoltate, reorganizate sau modernizate, în confor-mitate cu necesităţile actuale.
2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Locuinţe de serviciu permanente sau temporare (inclusiv casa parohiala), în condiţiile stabilite de Legea 114/1996, cu condiţia ca acestea să fie destinate exclusiv angajaţilor, acordate în condiţiile contractului de muncă, potrivit prevederilor legale. Pot fi luate în considerare conversii funcţionale, cu condiţia ca noile folosinţe să facă parte de asemenea din categoria instituţiilor şi serviciilor publice sau de interes public şi să fie compatibile cu clădirile existente. Garaje / parcaje pentru personal şi vizitatori amplasate subteran sau suprateran, în părţi / corpuri de clădiri, cu următoarele condiţii: (a) să respecte distanta minima de 8.00 m fata de Aleea Azur. (b) accesul autovehiculelor să se realizeze din străzi cu circulaţie redusă şi să fie organizat astfel încât să nu perturbe traficul.Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau în afara spaţiului public.
3. UTILIZĂRI INTERZISE
Conversia funcţională a ansamblurilor / imobilelor pentru orice altă utilizare, înafara celor din categoria instituţiilor publice sau de interes public. Garaje în clădiri provizorii sau permanente independente amplasate în interiorul parcelelor. Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spaţiul public. Construcți provizorii de orice natură. Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţadele imobilelor. Reparaţia capitală, restructurarea, amplificarea (mansardarea, etajarea, extinderea în plan) în orice scop a clădirilor provizorii sau parazitare. Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2. Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente. calcane, acoperişuri, terase sau pe împrejmuiri.
3. REGIM TEHNIC
S=1265 mp
PUZ_HCL_339_2021
S_Is *- SUBZONA DE INSTITUTII SI SERVICII PUBLICE SI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE IN CLADIRI DEDICATE
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos. Procesul de reabilitare şi modernizare a spaţiului public se va desfăşura numai pe bază de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane în concordanţă cu caracterul acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale şi a spaţiilor destinate acestora, a modalităţilor de deplasare velo, reglementarea circulaţiei autovehiculelor şi a parcării, organizarea mobilierului urban şi a vegetaţiei. Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public. Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
SECŢIUNEA 3. CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelele integrate in prezenta documentatie, cuprinse in UTR S_Is* se identifica cu numerele cadastrale 309463, 309944 si inca o parcela atribuita beneficiarului prin Hotarare judecatoreasca numarul 7561/31.102019, in total o suprafata de 1194 mp ( parcela cu nr. Cad. 309463 are o suprafata de mp, parcela cu nr. Cad. 309944 are o suprafata de mp, iar cealalta parcela are o suprafata de 75 mp). Aceste parcele se vor comasa pentru a rezulta un singur numar cadastral, in vederea obtinerii autorizatiei de construire. Parcelele actuale au forma aproximativ dreptunghiulara cu urmatoarele dimensiuni in plan: -parcela cu nr. Cad. 309944 cu suprafata de 694 mp, are front la strada Aleea Azur de 17.00 m (front existent inainte de dezmembrare pentru intregirea profilului strazii Aleea Azur), latime minima de 12.10 m si lungime maxima de 52.24 m; -parcela cu nr. Cad. 309463 cu suprafata de 425 mp, nu are front la strada Aleea Azur, are latime minima de 15.65m, latime maxima de 16.37m si lungime maxima de 29.30 m; -parcela atribuita in urma Hotararii Judecatoresti nr. 7561/31.102019, are o suprafata de 75 mp, fara front la strada Aleea Azur, latime de 3.36m si lungime de 24.25 m.
5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Retragerea fata de aliniament, in cadrul UTR, va fi de minim 10 m pentru functiunea de cult, respectiv pentru lacasul de cult propus – biserica ortodoxa. Pentru functiunile de cultura, administratie, invatamant, asistenta sociala, locuinta de serviciu (casa parohiala) retragerea fata de aliniament, in cadrul UTR, va fi de minim 5.00 m.
6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Retragerea minimă faţă de limita estică este distanţa minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii , dar nu mai puţin de 3.00 m, iar retragerea minimă faţă de limita vestică este distanţa minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar nu mai puţin de 4.50 m. Clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 6 m. Sunt admise configuraţii în retrageri transversale succesive, cu condiţia îndeplinirii la orice nivel a relaţiilor menţionate.
7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanţa minimă dintre două clădiri aflate pe aceeaşi parcelă va fi egală cu jumătate din înălţimea clădirii mai înalte, dar nu mai puţin decât 4,5 m. În cazul în care încăperi principale sunt orientate spre spaţiul dintre cele două clădiri, distanţa minimă va fi de 6 m.
8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Zona studiata este deservita de strada Eugen Ionesco, strada grevata de servitute de utilitate publica, conform PUG Cluj-Napoca aprobat. Din aceasta strada publica, se desprinde Aleea Azur- drum privat. Parcelele reglementate vor avea acces pietonal si auto direct din strada Aleea Azur – drum privat conform extrasului de Carte Funciara nr. 264972, drum din care proprietarul parcelelor reglementate are cota parte de 148/1154. Accesul auto, pe parcelele reglementate, va avea latimea minima de 3.80 m si inaltime libera de 4.20 m pentru a asigura accesul autospecialelor in caz de incendiu. Pentru căile pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile.
9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje este dimensionat conform Anexei 2 la Regulamentul Local de Urbanism din Planul urbanistic General Cluj-Napoca aprobat, respectiv : A. Functiunile de cult: Biserici: – 1 loc de parcare la 20 de locuri pentru biserici fără arondare parohială. Pentru bisericile parohiale nu sunt necesare locuri de parcare. Alte funcţiuni de cult: – numărul locurilor de parcare va fi stabilit în funcţie de specific, dar nu mai puţin de 5 locuri de parcare B. Funcţiuni administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, servicii fără acces public – 1 loc de parcare la 80 mp AU, pentru funcţiuni fără acces public – 1 loc de parcare la 40 mp AU, pentru funcţiuni cu acces public (acces public la ghişee, birouri, alte spaţii) – parcare pentru biciclete** 1 loc la 80 mp AU C. Funcţiuni de cultură Galerii, muzee, biblioteci, mediateci, centre culturale: – 1 loc de parcare la 50 mp AU destinată activităţii de bază + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal) – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 50 mp din AU destinată activităţii de bază Instituţii ce includ săli pentru spectacole, întruniri, congrese, conferinţe, săli polivalente etc: – 1 loc de parcare la 10 locuri în sală + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal) – parcare pentru biciclete** 1 loc la 15 locuri în sală D. Funcţiuni de învăţămînt şi cercetareInvăţământ preuniversitar: – 1 loc de parcare la 200 mp AU, dar minimum două – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 100 – 20 mp AU, funcţie de specificul instituţiei Invaţăţmânt superior: – 1 loc de parcare la 40 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 20 mp AU Centre de cercetare, inovare, tehnologice, de industrii creative etc: – 1 loc de parcare la 80 mp SU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 80 mp AU Cămine studenţeşti: – se va asigura 1 loc de parcare la 80 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 35 mp AU E. Funcţiuni de sănătate şi asistenţă socială Funcţiuni de sănătate, exclusiv policlinici: – 1 loc de parcare la 80 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 100 mp AU Policlinici: – 1 loc de parcare la 35 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 35 mp AU Asistenţă socială: – 1 loc de parcare la 200 mp AU, dar minimum două – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 200 mp AU F. Funcțiuni de locuire : locuință de serviciu (casă parohială) – 1 loc de parcare / apartament, pentru apartamente cu AU mai mică decât 100 mp – 2 locuri de parcare / apartament, pentru apartamente cu AU mai mare decât 100 mp
10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru cladirile cu functiuni de cult, cultură, învățământ, funcțiuni administrative - înălțimea maximă nu va depăși 12 m, respectiv S+P+E+R(M) sau D+P+E(maxim trei niveluri supraterane); iar pentru funcțiunea de locuire, respectiv locuință de serviciu înălțimea maximă nu va depăși 12 m, respectiv (D)+P+E+R(M). Se admit depăşiri ale înălţimii totale în cazul lăcaşelor de cult, respectiv pentru cupole si turnuri. Conform Regulamentului Local de Urbanism, aferent PUG Cluj-Napoca aprobat, partea I, Capitolul 3, art 12, aliniatul 6 : În cazul clădirilor amplasate pe terenuri în pantă, înălţimea acestora se va măsura considerând ca reper punctul aflat pe perimetrul clădirii în care cota terenului natural este cea mai ridicată.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban. Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. Clădiri / corpuri noi Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice. Volumetria va fi de natură a determina împreună cu clădirile adiacente un ansamblu coerent şi unitar. Faţadele spre spaţiile publice vor fi plane. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, peste spațiul public, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă şi să ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului clădirii. Clădirile se vor acoperi cu terase sau şarpante, funcţie de nevoile de armonizare cu cadrul construit adiacent. În cazul acoperirii cu şarpante, acestea vor avea forme simple, în două sau patru ape, cu pante egale şi constante cu înclinaţia cuprinsă între 35o şi 60o , funcţie de contextul local. Se admit lucarne si ferestre de acoperiş. Cornişele vor fi de tip urban. Raportul plin-gol va fi în concordanţă cu caracterul arhitectural impus de profilul funcţional, dar şi cu specificul zonei. Pentru a determina o imagine urbană unitară se vor utiliza de o manieră limitativă materialele de finisaj specifice zonei – tencuieli lise, zidării din cărămidă aparentă pentru faţade, placaje din piatră pentru faţade, socluri şi alte elemente arhitecturale, confecţii metalice din oţel vopsit. Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele construcţiei. Clădiri existente Intervenţiile asupra clădirilor existente se vor realiza în regim specific, numai pe bază de proiecte detaliate fundamentate pe studii şi investigaţii complexe asupra construcţiilor, avizate şi autorizate conform legii. În cazul intervenţiilor vizând reparaţia, reabilitarea corpurilor existente: În cazul clădirilor cu valoare arhitecturală se va conserva expresia şi modenatura faţadelor acestora, cu excepţia cazurilor în care se revine la o situaţie iniţială / anterioară considerată favorabilă. Se interzice eliminarea decoraţiilor specifice (ancadramente, cornişe, brâuri, colonete, pilaştri, etc). Reabilitarea termică nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementări, în unele cazuri aceasta putând implica tehnologii şi materiale speciale. Tâmplăriile se vor conseva prin reabilitare sau se vor înlocui cu unele moderne, compatibile ca forme şi materiale cu arhitectura clădirii. Învelitorile acoperişelor vor fi din ţiglă ceramică de culoare naturală sau din tablă lisă fălţuită de culoare gri. Jgheaburile şi burlanele se vor reface din tablă zincată sau de cupru. În cazul intervenţiilor vizând restructurarea / extinderea corpurilor existente: Se vor aplica reglementările anterioare. Se vor evidenţia / diferenţia în structura spaţială şi expresia arhitecturală propusă elementele existente conservate şi cele noi. Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la regulamentul local de urbanism din PUG Cluj-Napoca.
12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona studiata, respectiv strada Aleea Azur, e echipată edilitar partial – toate retelele care nu sunt prelungite pana la zona reglementata prin prezenta documentatie, se vor prelungi in vederea racordarii constructiilor nou propuse. Toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice. Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri. Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).Fiecare imobil va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 20% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere, pentru care se vor utiliza materiale tradiţionale (în general dale de piatră de tip permeabil). Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor.
14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile orientate spre spaţiul public vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii. Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip opac. Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei. Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clădirilor aflate pe parcelă.
SECŢIUNEA 4. POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
P.O.T. maxim propus pe parcelele reglementate prin prezenta documentatie va fi de P.O.T. Maxim = 35 % Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii clădirilor existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întreaga parcelă, în înţeles urbanistic.
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
C.U.T. maxim propus pe parcelele reglementate prin prezenta documentatie va fi de C.U.T. maxim = 0.9 Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii, mansardării, supraetajării clădirilor existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întreaga parcelă, în înţeles urbanistic. În cazul mansardărilor, suprafaţa nivelului (SN) mansardei va reprezenta maximum 60% din suprafaţa nivelului curent (se va lua în calcul numai porţiunea cu h liber ≥ 1,40 m).
4. REGIM ACTUALIZARE:
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014
- Amplasamentul a fost studiat în P.U.Z. - Instituire subzonă de instituții și servicii publice sau de interes public în zonă cu caracter rezidențial - Aleea Azur nr. 14, aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021;
- Conform art. (1) din H.C.L. nr. 339/14.07.2021, prin P.U.Z. se propune parcelarea terenului în trei loturi și se stabilesc reglementări urbanistice specifice:
UTR=S_Is - Subzonă de investiții și servicii publice de interes public;
UTR=S_Va - Subzonă verde: scuaruri, gradini, parcuri cu acces public nelimitat;
- Conform art. (1) din H.C.L. nr. 339/14.07.2021, toate investițiile propuse prin documentația de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia. Suprafața de teren necesară regularizării Aleei Azur la profil de 9 m, conform planșei Reglementari urbanistice, va fi dezmembrată din parcela inițială, inscrisă în CF cu titlu de "drum" și va fi realizată la strat de uzură anterior emiterii autorizației de construire pe parcelă;
- Spațiul verde cu acces public nelimitat propus prin P.U.Z., adiacent Aleii Azur, va fi amenajat în baza unui proiect de specialitate până la recepția construcțiilor propuse pe parcelă.
- Conform art. (2) din H.C.L. nr. 339/14.07.2021, se stabilește perioada de valabilitate a documentației de cinci ani de la aprobare.
NOTĂ: - Se solicită eliberarea unui certificat de urbanism în scopul: "construire lacaz de cult - Biserica Ortodoxa, amenajari exterioare, imprejmuire, racorduri si bransamente utilitati, conform PUZ aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021".
- Parcela cu nr. cad. 344505, pentru care se solicită eliberarea certificatului de urbanism, este rezultată din dezmembrarea imobilului cu nr. cad. 340038 pentru care s-a avizat P.U.Z. - Instituire subzonă de instituții și servicii publice sau de interes public în zonă cu caracter rezidențial - Aleea Azur nr. 14, aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021.
- În conformitate cu art. 6, alin (1), lit. c) și art. 7 din Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții modificată și completată:
- În vederea obținerii autorizației de construire se vor respecta reglementările P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 339/14.07.2021.
- Funcțiunea solicitată Lăcaș de Curlt - Biserică ortodoxă, se incadrează în prevederile P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 339/14.07.2021, funcțiuni admise.
-Anterior emiterii A.C. suprafața de teren necesară regularizării Aleei Azur la profil de 9 m va fi dezmembrată din parcela iinițială și inscrisă în CF cu titlu de "drum".
- Documentația pentru obținerea autorizației de construire se va prezenta conform conținutului cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; de asemenea, organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătățile.
PUZ_HCL_339_2021
S_Is *- SUBZONA DE INSTITUTII SI SERVICII PUBLICE SI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE IN CLADIRI DEDICATE
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos. Procesul de reabilitare şi modernizare a spaţiului public se va desfăşura numai pe bază de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea imaginii urbane în concordanţă cu caracterul acestuia, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale şi a spaţiilor destinate acestora, a modalităţilor de deplasare velo, reglementarea circulaţiei autovehiculelor şi a parcării, organizarea mobilierului urban şi a vegetaţiei. Spaţiile verzi, de tipul scuarurilor sau grădinilor vor avea acces public. Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice din întregul ansamblu.
SECŢIUNEA 3. CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelele integrate in prezenta documentatie, cuprinse in UTR S_Is* se identifica cu numerele cadastrale 309463, 309944 si inca o parcela atribuita beneficiarului prin Hotarare judecatoreasca numarul 7561/31.102019, in total o suprafata de 1194 mp ( parcela cu nr. Cad. 309463 are o suprafata de mp, parcela cu nr. Cad. 309944 are o suprafata de mp, iar cealalta parcela are o suprafata de 75 mp). Aceste parcele se vor comasa pentru a rezulta un singur numar cadastral, in vederea obtinerii autorizatiei de construire. Parcelele actuale au forma aproximativ dreptunghiulara cu urmatoarele dimensiuni in plan: -parcela cu nr. Cad. 309944 cu suprafata de 694 mp, are front la strada Aleea Azur de 17.00 m (front existent inainte de dezmembrare pentru intregirea profilului strazii Aleea Azur), latime minima de 12.10 m si lungime maxima de 52.24 m; -parcela cu nr. Cad. 309463 cu suprafata de 425 mp, nu are front la strada Aleea Azur, are latime minima de 15.65m, latime maxima de 16.37m si lungime maxima de 29.30 m; -parcela atribuita in urma Hotararii Judecatoresti nr. 7561/31.102019, are o suprafata de 75 mp, fara front la strada Aleea Azur, latime de 3.36m si lungime de 24.25 m.
5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Retragerea fata de aliniament, in cadrul UTR, va fi de minim 10 m pentru functiunea de cult, respectiv pentru lacasul de cult propus – biserica ortodoxa. Pentru functiunile de cultura, administratie, invatamant, asistenta sociala, locuinta de serviciu (casa parohiala) retragerea fata de aliniament, in cadrul UTR, va fi de minim 5.00 m.
6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Retragerea minimă faţă de limita estică este distanţa minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii , dar nu mai puţin de 3.00 m, iar retragerea minimă faţă de limita vestică este distanţa minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar nu mai puţin de 4.50 m. Clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minim egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu nu mai puţin decât 6 m. Sunt admise configuraţii în retrageri transversale succesive, cu condiţia îndeplinirii la orice nivel a relaţiilor menţionate.
7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanţa minimă dintre două clădiri aflate pe aceeaşi parcelă va fi egală cu jumătate din înălţimea clădirii mai înalte, dar nu mai puţin decât 4,5 m. În cazul în care încăperi principale sunt orientate spre spaţiul dintre cele două clădiri, distanţa minimă va fi de 6 m.
8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Zona studiata este deservita de strada Eugen Ionesco, strada grevata de servitute de utilitate publica, conform PUG Cluj-Napoca aprobat. Din aceasta strada publica, se desprinde Aleea Azur- drum privat. Parcelele reglementate vor avea acces pietonal si auto direct din strada Aleea Azur – drum privat conform extrasului de Carte Funciara nr. 264972, drum din care proprietarul parcelelor reglementate are cota parte de 148/1154. Accesul auto, pe parcelele reglementate, va avea latimea minima de 3.80 m si inaltime libera de 4.20 m pentru a asigura accesul autospecialelor in caz de incendiu. Pentru căile pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile.
9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje este dimensionat conform Anexei 2 la Regulamentul Local de Urbanism din Planul urbanistic General Cluj-Napoca aprobat, respectiv : A. Functiunile de cult: Biserici: – 1 loc de parcare la 20 de locuri pentru biserici fără arondare parohială. Pentru bisericile parohiale nu sunt necesare locuri de parcare. Alte funcţiuni de cult: – numărul locurilor de parcare va fi stabilit în funcţie de specific, dar nu mai puţin de 5 locuri de parcare B. Funcţiuni administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, servicii fără acces public – 1 loc de parcare la 80 mp AU, pentru funcţiuni fără acces public – 1 loc de parcare la 40 mp AU, pentru funcţiuni cu acces public (acces public la ghişee, birouri, alte spaţii) – parcare pentru biciclete** 1 loc la 80 mp AU C. Funcţiuni de cultură Galerii, muzee, biblioteci, mediateci, centre culturale: – 1 loc de parcare la 50 mp AU destinată activităţii de bază + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal) – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 50 mp din AU destinată activităţii de bază Instituţii ce includ săli pentru spectacole, întruniri, congrese, conferinţe, săli polivalente etc: – 1 loc de parcare la 10 locuri în sală + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal) – parcare pentru biciclete** 1 loc la 15 locuri în sală D. Funcţiuni de învăţămînt şi cercetareInvăţământ preuniversitar: – 1 loc de parcare la 200 mp AU, dar minimum două – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 100 – 20 mp AU, funcţie de specificul instituţiei Invaţăţmânt superior: – 1 loc de parcare la 40 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 20 mp AU Centre de cercetare, inovare, tehnologice, de industrii creative etc: – 1 loc de parcare la 80 mp SU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 80 mp AU Cămine studenţeşti: – se va asigura 1 loc de parcare la 80 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 35 mp AU E. Funcţiuni de sănătate şi asistenţă socială Funcţiuni de sănătate, exclusiv policlinici: – 1 loc de parcare la 80 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 100 mp AU Policlinici: – 1 loc de parcare la 35 mp AU – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 35 mp AU Asistenţă socială: – 1 loc de parcare la 200 mp AU, dar minimum două – parcare pentru biciclete** – 1 loc la 200 mp AU F. Funcțiuni de locuire : locuință de serviciu (casă parohială) – 1 loc de parcare / apartament, pentru apartamente cu AU mai mică decât 100 mp – 2 locuri de parcare / apartament, pentru apartamente cu AU mai mare decât 100 mp
10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Pentru cladirile cu functiuni de cult, cultură, învățământ, funcțiuni administrative - înălțimea maximă nu va depăși 12 m, respectiv S+P+E+R(M) sau D+P+E(maxim trei niveluri supraterane); iar pentru funcțiunea de locuire, respectiv locuință de serviciu înălțimea maximă nu va depăși 12 m, respectiv (D)+P+E+R(M). Se admit depăşiri ale înălţimii totale în cazul lăcaşelor de cult, respectiv pentru cupole si turnuri. Conform Regulamentului Local de Urbanism, aferent PUG Cluj-Napoca aprobat, partea I, Capitolul 3, art 12, aliniatul 6 : În cazul clădirilor amplasate pe terenuri în pantă, înălţimea acestora se va măsura considerând ca reper punctul aflat pe perimetrul clădirii în care cota terenului natural este cea mai ridicată.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban. Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. Clădiri / corpuri noi Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice. Volumetria va fi de natură a determina împreună cu clădirile adiacente un ansamblu coerent şi unitar. Faţadele spre spaţiile publice vor fi plane. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, peste spațiul public, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă şi să ocupe, cumulat, maximum o treime din lungimea frontului clădirii. Clădirile se vor acoperi cu terase sau şarpante, funcţie de nevoile de armonizare cu cadrul construit adiacent. În cazul acoperirii cu şarpante, acestea vor avea forme simple, în două sau patru ape, cu pante egale şi constante cu înclinaţia cuprinsă între 35o şi 60o , funcţie de contextul local. Se admit lucarne si ferestre de acoperiş. Cornişele vor fi de tip urban. Raportul plin-gol va fi în concordanţă cu caracterul arhitectural impus de profilul funcţional, dar şi cu specificul zonei. Pentru a determina o imagine urbană unitară se vor utiliza de o manieră limitativă materialele de finisaj specifice zonei – tencuieli lise, zidării din cărămidă aparentă pentru faţade, placaje din piatră pentru faţade, socluri şi alte elemente arhitecturale, confecţii metalice din oţel vopsit. Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele construcţiei. Clădiri existente Intervenţiile asupra clădirilor existente se vor realiza în regim specific, numai pe bază de proiecte detaliate fundamentate pe studii şi investigaţii complexe asupra construcţiilor, avizate şi autorizate conform legii. În cazul intervenţiilor vizând reparaţia, reabilitarea corpurilor existente: În cazul clădirilor cu valoare arhitecturală se va conserva expresia şi modenatura faţadelor acestora, cu excepţia cazurilor în care se revine la o situaţie iniţială / anterioară considerată favorabilă. Se interzice eliminarea decoraţiilor specifice (ancadramente, cornişe, brâuri, colonete, pilaştri, etc). Reabilitarea termică nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementări, în unele cazuri aceasta putând implica tehnologii şi materiale speciale. Tâmplăriile se vor conseva prin reabilitare sau se vor înlocui cu unele moderne, compatibile ca forme şi materiale cu arhitectura clădirii. Învelitorile acoperişelor vor fi din ţiglă ceramică de culoare naturală sau din tablă lisă fălţuită de culoare gri. Jgheaburile şi burlanele se vor reface din tablă zincată sau de cupru. În cazul intervenţiilor vizând restructurarea / extinderea corpurilor existente: Se vor aplica reglementările anterioare. Se vor evidenţia / diferenţia în structura spaţială şi expresia arhitecturală propusă elementele existente conservate şi cele noi. Firmele comerciale / necomerciale şi vitrinele vor respecta reglementările cuprinse în Anexa 3 la regulamentul local de urbanism din PUG Cluj-Napoca.
12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona studiata, respectiv strada Aleea Azur, e echipată edilitar partial – toate retelele care nu sunt prelungite pana la zona reglementata prin prezenta documentatie, se vor prelungi in vederea racordarii constructiilor nou propuse. Toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice. Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine. Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri. Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).Fiecare imobil va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 20% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere, pentru care se vor utiliza materiale tradiţionale (în general dale de piatră de tip permeabil). Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor.
14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile orientate spre spaţiul public vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii. Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip opac. Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei. Tratamentul arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clădirilor aflate pe parcelă.
SECŢIUNEA 4. POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
P.O.T. maxim propus pe parcelele reglementate prin prezenta documentatie va fi de P.O.T. Maxim = 35 % Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii clădirilor existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întreaga parcelă, în înţeles urbanistic.
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
C.U.T. maxim propus pe parcelele reglementate prin prezenta documentatie va fi de C.U.T. maxim = 0.9 Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii, mansardării, supraetajării clădirilor existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întreaga parcelă, în înţeles urbanistic. În cazul mansardărilor, suprafaţa nivelului (SN) mansardei va reprezenta maximum 60% din suprafaţa nivelului curent (se va lua în calcul numai porţiunea cu h liber ≥ 1,40 m).
4. REGIM ACTUALIZARE:
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014
- Amplasamentul a fost studiat în P.U.Z. - Instituire subzonă de instituții și servicii publice sau de interes public în zonă cu caracter rezidențial - Aleea Azur nr. 14, aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021;
- Conform art. (1) din H.C.L. nr. 339/14.07.2021, prin P.U.Z. se propune parcelarea terenului în trei loturi și se stabilesc reglementări urbanistice specifice:
UTR=S_Is - Subzonă de investiții și servicii publice de interes public;
UTR=S_Va - Subzonă verde: scuaruri, gradini, parcuri cu acces public nelimitat;
- Conform art. (1) din H.C.L. nr. 339/14.07.2021, toate investițiile propuse prin documentația de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia. Suprafața de teren necesară regularizării Aleei Azur la profil de 9 m, conform planșei Reglementari urbanistice, va fi dezmembrată din parcela inițială, inscrisă în CF cu titlu de "drum" și va fi realizată la strat de uzură anterior emiterii autorizației de construire pe parcelă;
- Spațiul verde cu acces public nelimitat propus prin P.U.Z., adiacent Aleii Azur, va fi amenajat în baza unui proiect de specialitate până la recepția construcțiilor propuse pe parcelă.
- Conform art. (2) din H.C.L. nr. 339/14.07.2021, se stabilește perioada de valabilitate a documentației de cinci ani de la aprobare.
NOTĂ: - Se solicită eliberarea unui certificat de urbanism în scopul: "construire lacaz de cult - Biserica Ortodoxa, amenajari exterioare, imprejmuire, racorduri si bransamente utilitati, conform PUZ aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021".
- Parcela cu nr. cad. 344505, pentru care se solicită eliberarea certificatului de urbanism, este rezultată din dezmembrarea imobilului cu nr. cad. 340038 pentru care s-a avizat P.U.Z. - Instituire subzonă de instituții și servicii publice sau de interes public în zonă cu caracter rezidențial - Aleea Azur nr. 14, aprobat cu HCL nr. 339/14.07.2021.
- În conformitate cu art. 6, alin (1), lit. c) și art. 7 din Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții modificată și completată:
- În vederea obținerii autorizației de construire se vor respecta reglementările P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 339/14.07.2021.
- Funcțiunea solicitată Lăcaș de Curlt - Biserică ortodoxă, se incadrează în prevederile P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 339/14.07.2021, funcțiuni admise.
-Anterior emiterii A.C. suprafața de teren necesară regularizării Aleei Azur la profil de 9 m va fi dezmembrată din parcela iinițială și inscrisă în CF cu titlu de "drum".
- Documentația pentru obținerea autorizației de construire se va prezenta conform conținutului cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; de asemenea, organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătățile.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:x
- gaze naturale:x
- canalizare:x
- telefonizare:x
- alimentare cu energie electrică:x
- salubritate:x
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:x
- protecţia civilă:x
- sănătatea populaţiei:x
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:- Aviz S.N.T.G.N “Transgaz Medias “ - Exploatare teritoriala Cluj-Napoca
Alte avize/acorduri:- Cerere A.C. semnată de proprietar;
- H.C.L. pentru P.U.Z. nr. 339/14.07.2021
- Primărie - Direcția tehnică - Serviciul sigurantei circulației;
- Acord vecini, exprimat in forma autentica în cazul amplasării de construcţii cu altă destinaţie decât cea a clădirilor învecinate in conditiile Legii nr.50/1991 republicata si a normelor metodologice de aplicare - Ordinul nr.839/2009 art.27 alin 1 lit.c
PENTRU RACORDURI SI BRANSAMENTE:
- Aviz S.N.T.G.N “Transgaz Medias “ - Exploatare teritoriala Cluj-Napoca
- Aviz Tehnic S.C. Delgaz Grid S.A. şi soluţie de acces
- Acord coproprietari conductă - dacă este cazul
- Aviz de principiu S.C. Compania de Apă Someş S.A. și proiect tehnic
- Fișa tehnică cu soluția de acces, aprobată de S.C. Electrica S.A.
- Acord coproprietari terenuri afectate de lucrări - dacă este cazul
- Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul reţele edilitare și transport local
Studii de specialitate:- plan reglementări P.U.Z aprobat cu H.C.L. nr. 339/14.07.2021 cu viza C.T.A.T.U.
- studiu geotehnic;
- studiu privind fezabilitatea din punct de vedere tehnic, economic si a mediului inconjurator a utilizarii sistemului de inalta eficienta daca aceasta exista, conform art. 9, alin. (1) din Legea nr. 372/2005 modificata prin legea 101 din 01.07.2020 - alimentare cu apa:
- actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
- pentru autorizatia de construire
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru organizare santier
- pentru foraje geo
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari, cu estimare cantitati
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru organizare santier
- pentru foraje geo
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari, cu estimare cantitati
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Bumbac Bianca
Bumbac Bianca
24.02.2022
24.02.2023
0 lei
0
0