informativ
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, PROF. TUDOR CIORTEA, nr. 22
304605 (CF vechi 108737),
21391/1,
384897
27.10.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în zona centrală situată în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice.
Imobil în proprietate privata.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: teren si casa
DESTINAŢIA ZONEI conform P.U.G.: subzona echipamentelor publice la nivel de cartier şi complex rezidenţial extinse sau propuse.
Art. 1 UTILIZĂRI ADMISE: creşe, grădiniţe, şcoli primare şi gimnaziale, licee, dispensare urbane şi dispensare policlinici, biblioteci de cartier, alte tipuri noi de echipamente publice.
Art. 2 UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: la dispensarele, creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor. Pentru creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va prevedea o suprafaţă de minim 100 mp în utilizare exclusivă, îngrădită şi amenajată conform necesităţilor.
Art. 3 UTILIZĂRI INTERZISE: se interzice utilizarea parţială a terenului şi a clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcţiunii respective cu excepţia şcolilor care sunt sedii de circumscripţii electorale.

Încadrare în zona de impozitare “ B ”, conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = E2 S=394,0 mp
POT = conf.normelor specifice; CUT = conf.normelor specifice.
Zonă dotată cu reţele tehnico-edilitare.
Art. 4 CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform P.U.Z. sau conform situaţiei existente şi posibilităţilor de extindere pe terenuri libere adiacente sau de localizare pe alte terenuri disponibile. Conform normelor specifice pentru fiecare tip de echipament şi Regulamentului general de urbanism.
Parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stradă publică sau prin drept de trecere legal obţinut printr-o altă parcelă.
Art. 5 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform P.U.Z. cu condiţia ca retragerea de la aliniament să fie de minimum 10,0 m.
Art. 6 AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ ALE PARCELELOR: conform P.U.Z. şi conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism. In cazul în care nu există alte prevederi, clădirea se va retrage faţă de limitele laterale ale parcelei cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în punctul cel mai înalt faţă de teren, dar nu mai puţin de 5,0 m.
Art. 7 AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform P.U.Z., normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism. în cazul în care nu există alte prevederi clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celei mai înalte dar numai puţin de 6,0 m. Distanţa se poate reduce la jumătate numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt încăperi care necesită lumină naturală.
Art. 8 CIRCULAŢII ŞI ACCESE: Toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces carosabil dintr-o circulaţie publică.
Art. 9 STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: Echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor în spaţii rezervate din terenul propriu, situate adiacent circula]iilor publice.
Art. 10 ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ: conform funcţiunii specifice sau conform P.U.Z.; conform caracterului zonei şi vecinătăţilor.
Art. 11 ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: aspectul clădirilor din zonele protejate se va aviza conform legii pe baza unor justificări suplimentare privind modul de înscriere în limitele de 100m. faţă de monumentele de arhitectură existente şi propuse.
Art. 12 CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: Toate echipamentele publice vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară.
Art. 13 SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: conform normelor în vigoare. Spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat în proporţie de minimum 40% cu arbori. Parcajele vor fi înverzite cu un arbore la 4 maşini şi înconjurate cu gard viu de 1,20m înălţime.
Art. 14 ÎMPREJMUIRI: echipamentele publice vor fi înconjurate spre stradă cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30m, având înălţimea totală de maximum 2,20m şi minimum 1,80m, dublat de un gard viu. Pe limitele laterale şi posterioare ale parcelei, gardurile vor avea înălţimea de minimum 2,20m şi vor fi transparente sau semi opace, în
cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari sau activităţi cu care se pot stânjeni reciproc.


NOTĂ:

1. Se vor respecta prevederile H.G.nr.525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism - republicată, Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul - modificată, OUG nr.114/2007 si toate legile şi normativele în vigoare şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
2. Cererea dvs pentru “intrare in legalitate – refatadizare, recompartimentare, refacere acoperis” nu poate fi solutionata favorabil intrucat imobilul se afla amplasat in intravilanul localitatii in UTR=E2 - subzona echipamentelor publice la nivel de cartier şi complex rezidenţial extinse sau propuse si conf. proceselor verbale de constatare si sanctionare a contraventiei nr. 41853/17.09.2014 si 41854/18.09.2014 au fost efectuate lucrari de desfintare partiala a imobilului existent, extindere si mansardare cu schimbare de fatada fara a detine autorizatie de desfiintare si/sau construire.
3. In conformitate cu prevederile Ord. 839/2009 art. 59, intrarea in legalitate a lucrarilor de constructii executate fara autorizatie de construire sau cu incalcarea dispozitiilor acesteia se face numai la propunerea organului de control care a sanctionat contraventional fapta si numai daca, lucrarile executate corespund reglementarilor din documentatiile de urbanism aprobate pentru zona de amplasament.
4. Intrucat lucrările au fost executate fără obtinerea prealabila a unei autorizaţiii de construire/desfiintare, în conformitate cu prevederile art. 56.1 al Legii 190/2013 privind aprobarea OUG nr. 7/2011 pentru modificarea si completarea Legii 350/2001 privind amenajarea teriroriului si urbanismul, nu mai pot fi iniţiate şi aprobate documentaţii de urbanism care au ca scop intrarea în legalitate a unor constructii edificate fara autorizatie de construire sau care nu respecta prevederile autorizatiei de construire, cum este si cazul D-voastra.

4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Studii de specialitate:
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Dorin Bivolaru
Dorin Bivolaru
11.12.2014
11.12.2015
8,0 lei
8569230
27.10.2014